הורידו את החוברת כעת

כל המידע הנחוץ לצום ט' באב, בחוברת מיוחדת של מאוחדת בשיתוף מוקד ה.ר.ב

כחלק מפעילותה למען הקהילה ושיתוף הפעולה ההדוק שהיא מקיימת באורח תדיר עם הרבנים, נערכת מאוחדת לקראת צום ט' באב ותפעיל עשרות מוקדי מענה הלכתי-רפואי לשאלות הרבות בשיתוף פעולה עם בתי ההוראה השונים ברחבי הארץ (בריאות)

(צילום: מאוחדת)

בגלל חומרתו היתירה של צום תשעה באב, רבות הן השאלות המתעוררות אצל חולים, על כן מאוחדת הו״ל חוברת מיוחדת שמופצת ברחבי הארץ, שם ניתן מענה מפורט לשאלות רבות הנוגעות לצום ט' באב תוך הכוונה רפואית והלכתית כיצד יש לנהוג במקרים רבים. בחוברת מובא סיכום מקיף ובהיר של ההלכות הנוגעות לחולים בתשעה באב, ובה דגשים הלכתיים מיוחדים לשנה זו בה תשעה באב חל בשבת ונדחה ליום ראשון. בנוסף ניתנו דגשים הלכתיים איך מתכוננים לצום בשבת, האם מותר לקחת ויטמינים ותרופות להקל על הצום בשבת ועוד.

לחוברת המלאה, לחצו כאן >>

כל הנושאים הרפואיים נבחנו ואושרו על ידי רופאי מאוחדת הבכירים ובראשם ד"ר שמואל קלנג מנהל מכון המחקר וראש אגף רוקחות בקופה.

על הכתיבה והעריכה של החוברת עמל הרב אשר לנדאו שליט"א ראש תחום תורה רפואה והלכה במכון המחקר של מאוחדת, ובהסכמת הגאון הגדול רבי משה שאול קליין שליט"א אשר סמך את ידיו על הלכות אלו. ההלכות נראו גם לעיניו של הגאון הגדול רבי שמעון בעדני שליט"א חבר מועצת חכמי התורה וסמך את ידיו להלכה למעשה גם לבני עדות המזרח.

הרב אשר לנדאו ראש תחום תורה רפואה והלכה במכון המחקר של מאוחדת שריכז את המידע כתב בדבריו ללקוחות כי "לקראת צום תשעה באב מוגש לכם מידע רפואי הלכתי שמתייחס להשלכות הצום למצבים רפואיים שונים. המידע הזה אינו מהווה פסיקת הלכה פרטנית אלא מידע כוללני. הנחיות אלו נערכו בשיתוף ובהתייעצות עם רופאי מאוחדת, והינן מומלצות רפואית והלכתית, יחד עם זאת חובה על כל מי שהמידע הרפואי נוגע אליו להתייעץ עם רופאו האישי בקשר לצום ולהביא את המלצת הרופא לרבו לפסיקת הלכה ייעודית עבורו".

בנוסף מובאות בחוברת המיוחדת הוראות תזונה לצמים ע"י ד"ר סיגל סופר, דיאטנית ראשית – חטיבת הרפואה מאוחדת.

ממאוחדת נמסר: "חלק בלתי נפרד ממאוחדת הוא הקשר ההדוק ושיתוף הפעולה התמידי עם הקהילה והרבנים. לכן, אנו רואים חשיבות רבות בקיום מגוון הפעולות על מנת להעניק ללקוחותינו את מלוא המידע לקראת צום תשעה באב".

לחוברת המלאה, לחצו כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר