חינם עד גיל 5

איך חוגגים יומולדת למוזיאון?

מוזיאון המדע ירושלים מציין 30 שנה להקמתו בתערוכה חגיגית. זה הזמן לבקר במוזיאון שמנגיש את עולם המדע בדרך מושכת לקהל הרחב – מקטנים ועד גדולים (חדשות)

מאז שנת 1992 דרכו במוזיאון למעלה מ-7 מיליון מבקרים (צילום: יח"צ)

כבר 30 שנה שבמוזיאון המדע ע"ש בלומפילד מקימים לחיים את החזון להיות "מעבדה להשראה" - כלומר, מרחב מעורר סקרנות שמאפשר לכל אחד ואחת לשאול, לחשוב, להתנסות ולחקור מדע. את החזון הזה הם יוצקים לכל תערוכה ולכל מוצג שהם יוצרים בעצמם או מביאים למוזיאון. וכבר 30 שנה שקהל היעד – ילדים, בני נוער, מבוגרים ופנסיונרים – מצביע ברגליים.

מאז שנת 1992 דרכו במוזיאון למעלה מ-7 מיליון מבקרים, נבנו יותר מ-40 תערוכות, פותחו אלפי מוצגים פעילים, הוצגו 30 תערוכות מתחלפות (חלקן מיובאות וחלקן תוצרת הארץ), התקיימו למעלה מ-120 אירועים מיוחדים לקהל הרחב, פותחו מאות תוכניות חינוכיות שונות (מגיל הגן ועד לגמלאים) ועוד היד נטויה.

חוגגים מדע

לרגל חגיגות היומולדת החליטו במוזיאון להציג בבת אחת 30 מוצגים אהובים במיוחד מתוך תערוכות העבר וההווה – כולם עברו תהליך של חידוש ושדרוג. לתערוכה החגיגית קוראים "יומולדת", ובמסגרתה ייערכו במוזיאון גם שלל פעילויות מיוחדות, ובהן סדנאות, ניסויים מופעים ומיצגים.

המבקרים בתערוכה ייכנסו לחוויה צבעונית שמתחילה בגובה חצי מטר מתחת לרצפה ומתנשאת לגובה 6 מטרים מעליה. המבקרים יוכלו לשחק עם צינורות אוויר המסולסלים לגובה עצום, לסובב חצאיות גדולות שעולות מעלה-מעלה, לעזור ללהקת חסידות לעוף, לירות בתותחי אוויר, להקפיץ כדורי ענק לגבהים שיפתיעו אותם, לשחק עם יויו ענק, להביט במסך סודי שרק עם המשקפיים הנכונים אפשר לראות מה הוא מקרין ולקבל הצצה לעולם המופלא שנמצא מתחת לתערוכה, ובו רכבות עם מצלמות נסתרות שיעשו שם סיור חשאי.

מרעיון למוזיאון

אם אתם שואלים "איך למעשה כל זה התחיל?", התשובה פשוטה: במעבדה של פרופ' פיטר הילמן בקמפוס האוניברסיטה העברית בשנת 1980. אז כינס פרופ' הילמן – לימים המייסד והמנהל הראשון של המוזיאון - קבוצה של אנשי אקדמיה מהאוניברסיטה העברית סביב מטרה משותפת: להקים בית קבוע שיציג את המדע בדרך מושכת ופשוטה לקהל הרחב, לבני הנוער ואפילו לילדים הקטנים. הקבוצה הקימה עמותה בשם "בית למדע פשוט" ויצאה לדרך.

העמותה החלה לגבש תוכנית אב למוזיאון מדע בירושלים ואפילו איתרה מגרש מתאים, בין מוזיאון ישראל לקמפוס המדעי של האוניברסיטה העברית, כחלק משדרת המוזיאונים הלאומית. אפילו טדי קולק, ראש העיר של ירושלים באותה תקופה, התלהב, וכעת נותר רק לחכות לתורם הנכון. משפחת בלומפילד התגייסה לעזרה וביחד עם הקרן לירושלים וקרן אל-די, מונה הקמתו של מוזיאון המדע. אגפו הראשון נפתח ביולי 1992, וההתרגשות הייתה רבה. הצלחתו של המוזיאון הביאה לצורך להרחיבו, ובקיץ 2001 נחנך האגף החדש בטקס חגיגי.

כל שנה בחיי המוזיאון היא יצירה חדשה וחדשנית של חֵקֶר, פיתוח ועשייה, שבה נוטלים חלק צוות המוזיאון והשותפים הרבים לדרך ולאמונה כי מדע הוא שפה משותפת חוצת מגדר, מגזר, גיל ואמונה.

הפעילויות בתערוכת "יומולדת"

  • מסע בין מוצגים (לכל המשפחה): כתב חידה נושא בסגנון "חפשו את המטמון" שייקח אתכם לסיבוב במוזיאון (פרסים שווים יוגרלו בין הפותרים נכונה).

  • סירת המשאלות (מגיל 5 ומעלה): סדנת בנייה של סירות משאלות ייחודיות.

  • הדגמת ניסויי יומולדת: ניסויים מדעיים שיציגו לכם צדדים שלא הכרתם על המרכיבים החיוניים בכל מסיבת יומולדת – בלונים ונרות.

  • הפתעה של פעם בשעה (לכל המשפחה): מכונת זמן מטורללת מבית האמן עידן שליט.

  • בועות יומולדת (לכל המשפחה): הופעה מדעית של הפיזיקאי ואמן בועות הסבון רומי שמאי.

  • המסע של בנג'י צבת הים הירוקה (לכל המשפחה): סרט תלת ממד העוקב אחר מסעה המרתק והמסעיר של צבת ים ירוקה.

איפה?

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד, שדרות המוזיאונים 3, ירושלים

מתי?

החל מה-25.7.22. זמני הפתיחה ומועדי הפעילויות מפורטים.

כמה?

חינם לילדים עד גיל 5, 65 ש"ח לכרטיס לילד או מבוגר, 235 ש"ח לכרטיס משפחתי

הכניסה לתערוכת יומולדת ולאירועים כרוכה בשריון מקום ורכישת כרטיסים באתר המוזיאון >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר