תיעוד מיוחד

ישי: "העם היהודי שרד 2000 שנה בלי מדינה, צבא ושב"כ"

יממה אחרי הסערה הציבורית שפרצה נגדו, בחר יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, בנאום בכנס תורני בבני-ברק, להבהיר את הדברים שלטענתו הוצאו מהקשרם: "אלפי שנים, עוד לפני שקמה המדינה, העם היהודי שרד בלי צבא ושב"כ, בזכות תורה ישראל". הוא לגלג על הסערה התקשורתית. בלעדי (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, בחר אתמול (רביעי) להתנצל בפני משפחות הנופלים על הדברים שפורסמו בשמו, וגרמו לפגיעה בהם ולסערה ציבורית גדולה.

במסגרת נאום בכנס תורני שנשא אמש בבני-ברק, התייחס השר אלי ישי לסערה הציבורית סביב הדברים שאמר, ובחר לחדד חלק מהמסרים ולהבהירם.

את הדברים, נשא השר ישי בעבר רב מיוחד שהתקיים במוסדות "אור דוד" שבשכונת פרדס כץ בעיר שבראשות הגאון רבי דניאל זר.

במהלך דבריו, התייחס השר ישי לסערה התקשורתית והציבורית ואמר: "אמרתי לפני כמה ימים באירוע של הרב אלבז, דברי חיזוק ודיברתי על ה"אמונה" ועל הכוח של עם ישראל. הרמב"ם אומר, מי שאינו מאמין שעם ישראל חי מעל הטבע, הוא כופר".

"אלפי שנים, עוד לפני שקמה המדינה, כל אחד היה במקום אחר בעולם, במרוקו, עירק, תוניס, תימן ופולין, בלי מדינה, בלי צבא בלי שב"כ, בלי כלום, העם היהודי שרד את כל 2000 השנים הללו מחורבן הבית השני ועד היום. מה שמר על עם ישראל? תורת ישראל, בלי תורת ישראל אין קיום לעם ישראל", אמר השר ישי בנאום נלהב.

בהמשך דבריו חשף השר אלי ישי כי "ראש הממשלה, שרים ונכבדים באים לשמוע את מוצא פיו של הרב עובדיה יוסף, והוא לא היה במודיעין ולא היה בשב"כ ולא במוסד ואינו מכיר את כל הדיונים הפנימיים הסודיים והרגישים, אבל בסוף באים לשמוע אותו. פה שלומד תורה, גדול הדור שאומר דבר, לא יוצאת תקלה תחת ידו".

"יש הרבה סיפורים שאני לא יכול לומר אותם", גילה השר ישי לעשרות השומעים, "התייעצויות מאוד מורכבות, מה שמרן אמר ועשו, הייתה הצליחה אדירה, ואיך מרן יודע לומר את הדברים הללו? מתוך לימוד התורה".

השר ישי הוסיף ואמר בחיוך כי "מחר עוד יגידו בתקשורת, הזכרתי את נחשון בן עמינדב יגידו שאני מעודד אנשים להתאבד. כמו שאמרו היום, דיברתי על אמונה, אמרו שאני נגד חיילי צה"ל".

"לא יעזור להם שום דבר", הבהיר השר ישי בנחרצות, "הם ימשיכו לדבר ואנחנו נמשיך לעשות, הם ידברו נגד ואנחנו נמשיך לעשות בעד, הכול בזכות התורה".

"אין יותר אוהבי ישראל ואוהבי חיילי צה"ל אשר מתפללים ולומדים לשלומם ולרפואתם כמו לומדי התורה", סיים השר אלי ישי את דבריו לקול תשואות הקהל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר