אילוסטרציה, למצולם אין קשר לנאמר בכתבההאם יש לך שמחת חיים? // הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם2
מה עשוי להיות ההבדל בין היהודי שבנו הולך בדרכו ושומר את השבת לבין שכנו שבנו כבר ירד מהדרך? האם גם עלינו משפיע כח 99? ומדוע מהותי כל כך ליהדות שנשמח? (פרשת השבוע)
'מה אתם הייתם עושים?' / הרב אבי אברהם'מה אתם הייתם עושים?' / הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם4
בעידן שבו תגובות אנושיות במצבים חברתיים מתועדות ומפורסמות כדי להעלות למודעות, כדאי גם לנו להכיר ולהציג תגובות מהעבר מהם נוכל ללמוד כיצד לנהוג (חנוך לנוער)
החופש מתקרב לסיום, והמשמעת?החופש מתקרב לסיום, והמשמעת?אריה אשדת1
החופש מתקרב לקיצו, ודווקא עכשיו חשוב לא להרפות ולשמור שגם בימים אלה הילדים יישארו בגבולות המסגרת, להפעיל משמעת כראוי בנורמות הנכונות, למענם | אריה אשדת, רכז התוכנית להנחיית הורים במרכז י.נ.ר מסביר איך עושים את זה נכון (חנוך לנוער)
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבההדרכים להתמודד עם השעמום של הילדיםחיים דיין4
"התפקיד שלנו: ללמד את הילדים לדעת לעשות מעבר ממצב של עשייה למצב של שהייה עם עצמם, ולשאת את הכאב והתסכול שבו", מסביר העובד הסוציאלי חיים דיין (חנוך לנער)
הפרעת קשבהאתגר הייחודי של ילדים עם הפרעת קשבחיים דיין
בכתבה השלישית בסדרה על השעמום בחופש, מסביר חיים דיין, יו"ר מכון הקשב כי יש סוג של שעמום קיומי הנובע מעצם קיומו של האדם בעולם - ולא מתוך תקלה כלשהי בחייו (חינוך)
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבההילדים בחופש: מה מגביר רגישות לשעמום?חיים דיין
מסתבר שהשעמום אינה כה משעמם. יש גוונים רבים של שעמום, כמו גם סיבות שונות שיכולות להעצים או להפחית אותו, ועל כך בפרק ב' של סדרת הכתבות על השעמום (חינוך)
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבהההתמודדות עם השעמום אצל ילדים בחופשחיים דיין5
סדרת כתבות על השעמום של הילדים בחופש, והפעם - על תפקיד השעמום • "הוא מודיע לנו שאנחנו לא עושים מה שאנחנו אמורים ויכולים לעשות", מסביר חיים דיין, יו"ר מכון הקשב (חינוך)
אילוסטרציהאיך מתמודדים עם הפרעות קשב בבין הזמנים?כיכר בשיתוף מדיסון
רגע לפני בין הזמנים, ד"ר אריה אשכנזי ממליץ להורים לנערים הסובלים מהפרעות קשב על הדרכים לעבור את התקופה הזאת בשלום, ומתריע מפני מיתוס הרסני שעלול להזיק משמעותית לטיפול (חנוך לנוער)
הרב סילמןהגר"י סילמן: "צריך שהילד ירגיש כיף בביתו"כיכר השבת9
בכנס גדול שנערך אמש בבני ברק למאות הורים, וחתם סדרה של הרצאות בנושאי חינוך ומניעת נשירה, פרס הגאון רבי יהודה סילמן את התנאים להצלחה בחינוך • צפו (חנוך לנוער)
אילוסטרציהמתעללים בילדכם בגן? כך תזהו את זה בזמןריקי לבל5
רגרסיה? שינוי קיצוני? אולי הילד שלכם חווה התעללות כלשהי בגן. העובדת הסוציאלית ריקי לבל, מגישה טיפים מקצועיים שיסייעו להורים המודאגים לזהות זאת בזמן אמת (חנוך לנער)
נהג חדש: השיעור שנתן לי מורה הנהיגהנהג חדש: השיעור שנתן לי מורה הנהיגההרב אבי אברהם4
איך יכול 'שיעור נהיגה' לשמש כ'שיעור לחיים' וכמסר עבור אלפי התלמידים היוצאים בעוד כשבוע לפגרת בין הזמנים? הרב אבי אברהם בטור חינוכי בפרשה. אלה מסעי (חנוך לנוער)
תגעו בו שוב ושוב - עם רגש  // "חנוך לנער"תגעו בו שוב ושוב - עם רגש // "חנוך לנער"יערית אלבז2
כשהם מתבגרים, תשתמשו יותר ויותר ברגש. השכל אמנם חשוב, אבל פחות שמיש ורלוונטי בדור הזה, כשהכל קורה, מרגיש וחווה מהר ובעוצמות שיא שלא ניתן לתאר (חנוך לנוער)
הרב קסל בראיון המטלטלראש הישיבה משחזר: "הפכתי לחיית מחמד"יוחנן בלייך וחנני ברייטקופף217
הרב יחיאל קסל, מטפל זה שנים בנוער מתמודד, חושף בפני מצלמת 'כיכר השבת' את סיפורו האישי המטלטל - מהתקיפות החמורות שחווה והרצון לשים קץ לחייו ועד למהפך (חדשות)
נשרו ממשפחות חשובות: 'אין מה לחפש פה'נשרו ממשפחות חשובות: 'אין מה לחפש פה'יוחנן בלייך וחנני ברייטקופף63
פרק זה של 'לא מתנערים' יעסוק בבניהן של המשפחות המיוחסות של הציבור האשכנזי, שהמסגרות היוקרתיות והנוקשות בהן למדו לא התאימו להם • פרק רביעי בסדרה (TV)
המרוץ למיליון... // הרב אבי אברהםהמרוץ למיליון... // הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם4
בתוך המרוץ הקדחתני אל סוף שנת הלימודים, כשאנו מוקפים במספרים וסטטיסטיקות, עלינו לזכור מי מעריך את ההשקעה וכמה חיוני להכיר גם בתהליך ולא רק בתוצאה (חנוך לנוער)
אילוסטרציהכך מגדילים את סיכויי הילד לממש את הפוטנציאלכיכר בשיתוף חינוך ועתיד
צוות שעוטף מהבוקר ועד לשעות הערב באמצעות הפעלת מוסדות חינוך ומועדוניות לילדים עם לקויות למידה, מוגבלות שכלית והפרעות תקשורת (ASD) בהשקעה מרבית ובמסירות רבה (שיווקי)
בעלי התשובה מדברים: "חוסר הרגישות - צורח לשמיים"בעלי התשובה מדברים: "חוסר הרגישות - צורח לשמיים"יוחנן בלייך וחנני ברייטקופף57
בפרק השלישי של סדרת 'לא מתנערים' העוסקת בתופעת הנוער המתמודד, מספרים בעלי תשובה על האתגרים בחינוך ילדיהם - וכיצד נוכל כולנו לסייע להם להשתלב נכון • צפו בכתבה (כיכר TV)
העצה והתרנגולת // הרב אבי אברהםהעצה והתרנגולת // הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם2
כולנו יודעים ממש טוב לייעץ, בעיקר כשזה לאחרים, אבל האם אנו באמת יודעים לתת עצה טובה ומקדמת שמתאימה גם לדור ה-Y המתקדם? הרב אבי אברהם בטור חינוכי (חנוך לנוער)
'לא מתנערים' 2: התמודדות בני הדור השני'לא מתנערים' 2: התמודדות בני הדור השניחנני ברייטקופף, יוחנן בלייך31
בפרק השני של הסדרה מבית 'כיכר השבת', העוסקת בנוער המתמודד, בדקנו את הקשיים של משפחות הקירוב ומה גורם לרבים מבניהן לנשור ממערכת החינוך החרדית • צפו בכתבה (TV)
"שומר נגיעה" // הרב אבי אברהם"שומר נגיעה" // הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם9
מימי קורח העליזים ועד יובל דיין - 'נגיעה אישית' עושה את כל ההבדל... מהו 'עשב מחייה המתים' שנותן משמעות קיומית לחיים שלנו? ומה האויב הכי גדול של עצמנו? (פרשת השבוע)
למי יש סיכוי רב לנשור מהחינוך החרדי? צפולמי יש סיכוי רב לנשור מהחינוך החרדי? צפוחנני ברייטקופף ויוחנן בלייך105
"לא מתנערים" - הפרק הראשון: צללנו לתוך סוגיית הנשירה, ודלינו נתוני אמת וסטטיסטיקות המצביעות על המגמות העגומות בתחום הנוער החרדי המתמודד • צפו בפרק (חרדים)
ריפיון "סוף הזמן" הגיע // הרב אבי אברהםריפיון "סוף הזמן" הגיע // הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם7
איך מתמודדים עם התופעה המצויה בישיבות המוכרת כ"סוף הזמן" ומה המנגנון האישי שלנו להתמודד עם רפיון ומשברים מלמד עלינו? הרב אבי אברהם בטור חינוכי ע"פ הפרשה (חנוך)
כשיש לך קערת מן, אתה מתגעגע לבצל?כשיש לך קערת מן, אתה מתגעגע לבצל?הרב דן טיומקין1
צריך להבין שילדינו אינם בעלי תשובה, הם 'רק' דור שני, ולכן האורות הגבוהים שאנו מכירים פחות מניעים אותם, ולכן הציפיות צריכות להיות בהתאם / הרב דן טיומקין (חנוך לנער)
אילוסטרציהחג מתן תורה "שלי" // הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם3
האם 'חג מתן תורה' הוא ל'בחורי ישיבות ואברכים בלבד'? מה המשמעות של היום הזה לבחור מתמודד או לאברך שיצא לפרנסתו. הרב אבי אברהם בטור חינוכי לחג (חנוך לנוער)
אילוסטרציהגיוס הישיבות: קריאה להשכמה דחופה מאדהרב אבי אברהם17
הרב אבי אברהם בטור חינוכי כואב ונוקב במיוחד על תופעת 'הנשירה סמויה' ועל איבוד המשמעות בישיבות המיינסטרים בחלקן המושג "שאלה" נחשב למשהו בעייתי במיוחד (חינוך)
נקודה, סוף פסוק. // הרב אבי אברהםנקודה, סוף פסוק. // הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם3
מהי ה'נקודה' עליה מושתתת היהדות כולה? כיצד מעידים האיחולים שלנו על מהותנו הפנימית ואיך אפשר לדרוש ממחנך להיות 'מלאך'? הרב אבי אברהם בטור חינוכי לפרשה (חינוך)

נערים

עדכונים
כיכר facebook