מחברים נוספים
אבי לוין
אורי אורבך
אורי מקלב
אלי הלמן
אריה דרעי
דוד חכם
דודי שוומנפלד
דניאל שבקס
הדף היומי
הרב בועז נקי
הרב בן ציון נורדמן
הרב יצחק סולובייציק
הרב ישראל פינטו
הרב עידו ובר-ארליך
הרב שמואל ביסטריצקי
הרב שמעון בן-טוב
זאבי רוזנברג
זלמי יואלי
ח"כ יואב בן צור
חיים ולדר
חיים קליגר
יאיר בורוכוב
יאיר לפיד
יהונתן יוסף
יוסי אליטוב
יוסי שוקרון
יניב מאירי
יעקב איזק
ירון לרמן
ירח טוקר
ישי לפידות
כיכר השבת
מיכאל נכטיילר
מיכאל קקון
מני גירא-שוורץ
משה מנס
עו"ד אריאל רוט
עו"ד ישראל תעיזי
שימי סגל
שיפי חריטן
הרב עמיהוד סלומון

הרב עמיהוד סלומון

רב קהילת "כנסת ישראל" פתח תקווה, ראש בתי מדרש בעיר ועורך העלון השבועי "בטוב טעם" Amiuds@gmail.com

קבר יוסף בשכם. ארכיוןהוא לא ידעי"ב בטבת תשעו2
גם אחר שגילה יעקב - שיוסף חי, וגם אחר שירד בעקבותיו למצרים וחי שם שבע עשרה שנים, לא ידע יעקב - עד יום מותו, את מעשה "מכירת יוסף" על ידי האחים, כך עולה מהמדרש (פרשת השבוע)
אילוסטרציהמה אתה היית עושה?ו' בטבת תשעו2
חז"ל מתעקשים "להשבית את השמחה" ולראות פה מסר אישי כואב ותובעני - לאדם הפרטי: "אוי לנו מיום הדין! אוי לנו מיום התוכחה! יוסף קטנן של שבטים היה ולא היו יכולים לעמוד בתוכחתו" (הפרשה)
חלומות מתגשמיםחלומות מתגשמיםכ"ט בכסלו תשעו2
כיצד ניתן להבין את התנהגותו של יוסף? במקום לשמוח על המפגש המחודש עם אחיו - הוא מתנכר אליהם, מתעלל בהם, כולא אותם, מעליל עליהם עלילות, וגורם להם סבל וצער עמוק (יהדות)
קבר יוסף הצדיקשחיתות בצמרת!כ"א בכסלו תשעו4
אחר מעשה אשת פוטיפר, הנושא המרכזי ב'שיחות הסלון' בקהיר נסובו בגנות יוסף. אבל כל זה נמשך עד שהופיעו הכותרות החדשות: "שחיתות שלטונית!" "שר המשקים ושר האופים חטאו" (יהדות)
חִיבּוּק דֹּבחִיבּוּק דֹּבי"ד בכסלו תשעו3
בשונה מגלות מצרים, בבל, או רומא, דווקא היוונים - על ידי "החיבוק" שלהם ובעזרת הקדמה והיופי של "תרבות יוון", פגעו יותר מכל - ברוח היהודית, והפילו חללים מתוך מחנה ישראל (פרשת השבוע)
זה לא אני! / הרב עמיהוד סלומוןזה לא אני! / הרב עמיהוד סלומוןח' בכסלו תשעו5
לבן מִתְחַסֵּד, הוא אינו מוכן להודות ברמאותו, ותולה את מעשיו - בחוקי המקום. זו דוגמה מובהקת ל"הִיתַּמְּמוּת" המצויה בכל מקום: האיש הפוגע, שאינו מוכן לקחת אחריות אישית על מעשיו (הפרשה)
איפה הכסף?!איפה הכסף?!א' בכסלו תשעו8
לפי הרמב"ן - "עוני" הוא עונש לאדם בעבור עבירות שעשה. ולפי ה"אבן עזרא" - עוני אינו בהכרח מבטא כעס מאת האלוקים, ופעמים שנגזר על אדם צדיק - להיות עני, בשביל סיבה נסתרת (הפרשה)
שליחות גורליתשליחות גורליתכ"ד בחשוון תשעו5
"תכונות אופי" עוברות בירושה, וקשה להפטר מהם. מה שאין כן, דעות קְלוֹקְלוֹת והרהורי כפירה, שהן "נרכשות" על ידי חינוך גרוע. הנה לנו "תורת הגזע היהודית" על האישיות והאופי (פרשת שבוע)
אילוסטרציהפשע מאורגןי"ז בחשוון תשעו4
מתחת לפני השטח סדום הסתירה סוד גדול! מערכת החוק והמשפט הייתה שקר, הכל היה רקוּב. הרוע שלט, אטימות הלב לבשה צורה חוקית, הסֵּדֶר והמִקצוֹעיוּת היו "פשע מאורגן" (הפרשה)
סרבן מַצְפּוּןסרבן מַצְפּוּןי' בחשוון תשעו2
תחושת "חוסר הצדק" הקיים בעולם, והצפייה הארוכה לישועה, עלולה לשבור את רוחנו. עלינו להעמיד אל מול עינינו את דמותו של אברהם אבינו שהיה נוֹן-קוֹנְפוֹרְמִיסְט, ו"סרבן המַצְפּוּן" הראשון (טור)
הכי פופולריים
הכי מדוברים