| ט"ז באייר תשפא המנהג להשליך לאש בגדים יקרים בתור קרבן לכבודו של רשב"י, היווה פולמוס שלם בין היתר לאור מצבם הכלכלי הקשה של בני הישוב היהודי בארץ ישראל שנתמכו בתרומות (היסטורי) |
|
| ט"ו באייר תשפא ה'חתם סופר' התערב בפולמוס בין גדולי ישראל האם צריך להחזיר את עבודת הקורבנות בבית המקדש, אך מסתבר שיש מי שראו בשריפת הבגדים - כקורבנות לכבוד רשב"י (היסטורי) |
|
| ט"ו באייר תשפא במאה הי"ט נהגו לשרוף בגדים יקרים לכבודו של הצדיק, אך המנהג הופסק עקב התנגדות חלק מגדולי ישראל לעניין. עדות: האור החיים הקדוש שרף "כמה בגדים יקרים" (היסטורי) |
|
| י"ד באייר תשפא לקראת הילולת הרשב"י מפרסם ישראל שפירא מחקר היסטורי מרתק על הפולמוסים ההלכתיים לפני מאות שנים, בין גדולי ישראל, אודות ההילולא והספקות ההלכתיים שעולים (היסטורי) |
|
| י"ד באייר תשפא לגרמ"מ אפשטיין היו תוכניות אגדיות לפיתוח ארץ ישראל; זמן קצר לפני הפוגרום הערבי הוא עמד בפני רכישת אדמה להבאת משפחות יהודיות לחברון ופיתוח 'סלבודקה' (היסטוריה) |
|
| י"ג באייר תשפא לפני 35 שנים, הלך לעולמו האדמו"ר מיבלונה ר' יחזקאל טויאב שהקים את המושב החרדי 'כפר חסידים'; האם הרבי מגור עזר לו ומה חיפשו בציונו תלמידי 'אש התורה'? (היסטורי) |
|
| י"ג באייר תשפא תיאור ציורי על הילולת רבי מאיר בעל הנס השאיר לנו לורד לורנס אוליפנט מחסידי אומות העולם, שעזר ליהודים לעלות לארה"ק במאה הי"ט; ישראל שפירא עם התיאור המיוחד (ארץ) |
|
| י"ב באייר תשפא אין בכל התלמוד והמדרשים זכר ליום פטירתו של רבי מאיר בעל הנס, אך בימינו מתקיימת ההילולה בתאריך י"ד באייר. למה י"ד? ישראל שפירא עם כל השיטות והמחלוקות בעניין (חדשות) |
|
| י"א באייר תשפא בשנת תרפ"ד (1924) גזרה ממשלת ליטא כי על בחורי הישיבות להתגייס, או לחלופין, ללמד לימודי חול. ישיבת סלבודקה עלתה לארץ ישראל - אך השתקעה בחברון (היסטורי) |
|
| י"א באייר תשפא מדוע קברו של רבי מאיר בעל הנס בטבריה, מפוצל - לספרדי ואשכנזי? בשנת תרכ"ז, חכמי העיר הספרדים, החליטו לשפץ את הקבר - אך לאשכנזים לא היה כסף; אז מה קרה? (היסטורי) |
|