הרב עמיהוד סלומוןרב קהילת "כנסת ישראל" פתח תקווה, ראש בתי מדרש בעיר ועורך העלון השבועי "בטוב טעם"
[email protected] | ג' בחשוון תשעו בזהירות - ניתן לומר: שיטתו של אברהם הייתה נכונה יותר משיטתו של נח, ואם כן, עובד ה' נדרש לקרב נפשות נוספות לחסות תחת כנפי השכינה, גם במחיר התפתחותו הרוחנית האישית (יהדות) | |  | כ"ו בתשרי תשעו ברוב הפעמים, אדם יוצר יצירה והיא יוצאת מרשותו, משום, שמרגע שיצאה היצירה לאוויר העולם, ונחשפה. שוב, היא איננה כבר אינה בידיים של הממציא, היצירה שלו, כעת - היא עובדה קיימת (הפרשה) | |  | ח' בתשרי תשעו מישהו התקשר אליך, כתב לך הודעה, לא ענית לו, אבל הוא עדיין מקוה שתחזור אליו, הוא זקוק לך, ואולי מדובר רק בשאלה קטנה, אל "תייבש" אותו, תחזור אליו • טור לקראת יום כיפור (ימי סליחות) | |  | כ"ז באלול תשעה בגודל חסדו, העניק האלוקים לאדם - את היכולת לתקן ולשוב בתשובה. והוסיף "חסד על חסד", שאין אתה צריך להתאמץ עליה, אלא היא "נגישה" לכל אחד. מאמר מרתק (יהדות, ימי תשובה) | |  | כ' באלול תשעה שמחה אמיתית אינה יכולה להיות "הצגה", ואי אפשר "לזייף" אותה, ומי שהוא מלא חדווה בעת עשיית מצוה, הרי הוא חושף בכך את רצונו השלם לקיים את רצון הבורא - לא מתוך כפיה (פרשת השבוע) | |  | י"ג באלול תשעה אל תתגונן - אלא תתקוף! אל תהיה מוּבל - אלא מוֹביל! אל תגיב - תיזום! חובתו של היהודי אינה מסתיימת ב"כיבוי שְׂרֵפוֹת", אלא עליו למנוע את השריפה מלהתרחש, מוטל עליו לתקן את הפרצות (טור) | |  | ו' באלול תשעה הרוע הוא מעין בּוּמֵרַנְגּ, כיון שאדם קלל או זמם לעשות רעה לרעהו, הוא יוצר אנרגיה שלילית, שבאופן טבעי, הולכת אל האדם כנגדו היא כוּוְנה, ובמידה ומדין שמים הוא ראוי לרעה - היא מתקיימת בו (יהדות) | |  | כ"ט באב תשעה שוב עם ישראל מוצא את עצמו "בין הפטיש לסדן". מצד אחד, נתוּן תחת האיום של ה"כְּלִי" אשר "יוּצַר עָלַיִךְ", ומאידך, הישראלים נתונים גם תחת איום ה"לָשׁוֹן" אשר "תָּקוּם אִתָּךְ לַמִּשְׁפָּט" (הפרשב) | |  | כ"ב באב תשעה הדרך להמנע מהחימוד, היא הגברת יראת השמים, כי הפחד - משתק את האדם, ומסיר ממנו - את כל הפיתויים. אם כן, חובה על היהודי לנצל את "גלגל ההצלה" - היראה, אל מול התאוה (מאמרים) | |  | ט"ו באב תשעה יש להתייחס לכל דין - במידה הראויה, מי שנותן לאיסור דרבנן - חומרה של איסור דאורייתא, או נותן למנהג - חומרה של מצוה, הוא עובר על איסור "לא תוסיפו". "תָּפַשְׂתָּ מְרוּבֶּה-לֹא תָּפַשְׂתָּ!" (מאמר) | |
|