| י"ט באייר תשעה מה ההבדל בין ה"שְׁלוּמִיאֵל" ל"שְׁלִימַזְל", וה"נוּדְנִיק"? בכן, הנה הדוגמה: השלומיאל ישפוך בטעות קנקן תה רותח על השלימזל... והנודניק? הנודניק ישאל: "זה חם?" (הפרשה) |
|
| י"ב באייר תשעה ספירת העומר איננה רק "ספירת כמות", אלא גם "ספירת איכות". בכל יום שעובר עלינו, מוטלת עלינו החובה, לעלות שלב ולהכין את עצמנו - לקבלת תורה. מבט לפרשה (יהדות) |
|
| ה' באייר תשעה ב"חברה מתוקנת", מי שמנצל "פרצות בחוק" ו"הולך בין הטיפות", ובעקבות כך מצליח לעשות לביתו בלא לעבור בצורה גסה על איסור מפורש - אינו נאשם ואף משמש מושא להערכה (טור) |
|
| כ"ח בניסן תשעה בעל הלשון מאופיין ב'תופעת הטוקבקים', כל כך הרבה רוע, חוצפה ועזות פנים יוצאת מהאנשים 'יושבי חושך וצלמות 'הנהנים מחיסיון והגנה שמעניקה להם האנונימיות, וזורעים ארס (טור) |
|
| י"ד בניסן תשעה חובה עלינו לבער את מידת העצלות שמסיתה אותנו להחמיץ כל דבר, לחכות, ולדחות אותו לאחר כך. רוצה לומר: עלינו להקדים ולבצע את המוטל עלינו, ולא לדחות יותר (חגי ישראל) |
|
| ז' בניסן תשעה אותו 'יצר הרע' שמסית את האדם לעבור עבירה, הוא גם ה'יצר הטוב' שמדרבן לעשיית מצוות. ה'כח המניע' הוא אותו 'כח', אלא שיש להשתמש בו למטרות נכונות (פרשת שבוע) |
|
| כ"ט באדר תשעה פעמים ש"מצבי קִיצוֹן" מוציאים מהאדם - דיבורים ומעשים שאינו רגיל בהם. "הכּשלים" חושפים את "השדים" החבויים בנפשו של האדם. עליו לתת עליהם את הדעת (הפרשה) |
|
| כ"ב באדר תשעה אדם הסומך על שכלו וההיגיון שלו, יכול למצוא עצמו כאותו "רוֹבּין הוּד - מיער שרווּד", שעל פי האגדה - ראה עצמו כ"לוחם צדק", ובשם 'הערכים' שלו - הרשה לעצמו לגנוב ולגזול (טור) |
|
| ח' באדר תשעה מה שאמרה תורה שיתנו התרומה לפי נדבת הלב, כי נדבת לבו מייצגת את התחושה בה חי האדם - בעושר או במחסור, וכל אחד נותן לפי מה שיש לו, הקמצן מעט והנדבן הרבה (טור) |
|
| א' באדר תשעה כל קורה מקורות המשכן, נוצרה משתילים שנזרעו בקדושה וטהרה על ידי אברהם אבינו, ויעקב ובניו, את העצים הם נשאו אתם בדרכם מבאר שבע למצרים, ומשם למדבר (הפרשה) |
|