| ט"ו בטבת תשעז אל תיכנע לתחושת האפרוריות. אל תאמין לסתמיות. זה לא האמת; זה שקר שיצר הרע מנסה למכור לך כדי לכבות את האש שלך ולגרום לך לחפש אותך בחוץ. תחזור לעצמך (פרשת השבוע) |
|
| ח' בטבת תשעז אפילו התורה מעידה, שיש תביעה על מכירת יוסף, אז למה הוא לא מתחשבן איתם? או משתף אותם בסבל הנורא שנגרם לו בגין מכירתו? למה הוא שותק מול העוול? (פרשת השבוע) |
|
| כ"ג בכסלו תשעז מי יכול לומר אני אוהב את כל הילדים שלי? האם אפשר לאהוב את כל הילדים באותה מידה? ככל שאתה מעז להגיד את האמת בלי לפחד, אתה יודע שזה לא פשוט לאהוב (פרשת השבוע) |
|
| ט"ז בכסלו תשעז אם נסתכל עלינו מלמעלה, נראה יצורים תזזיתיים שנעים ממקום למקום כמו בתוך מרוץ. מלא שקיות. מלא מטלות. מלא חשבוניות. הכול צפוף. הכול לחוץ. הכול עמוס (פרשת השבוע) |
|
| ט' בכסלו תשעז כך מסיר הצדיק בהינף יד את האבן הגדולה מעל הבאר ומוציא אותנו מחרן. הוא מלמד אותנו לא להאמין לאשליות שמוכֵר לנו לבן ושכל אחד יכול להסיר את האבן מהלב שלו (פרשת שבוע) |
|
| ב' בכסלו תשעז איך יתכן, שמי שנולד לבית אדמור"י ומיוחס, שככה נולד וככה גדל וככה ימות, שקיום המצוות הוא טבע שני עבורו – מועדף על פני מי, שהכיר בָאמת למרות החינוך האלילי שקיבל (יהדות) |
|
| כ"ד בחשוון תשעז בניגוד לאפר, המציין חורבן סופי, שאין אחריו כלום חוץ משממה ודממה, לעפר יש כח להצמיח, לחדש נעורים ולהוליד פירות מתוקים: "ונפשי כעפר לכל תהיה" (יהדות, פרשת השבוע) |
|
| י"ז בחשוון תשעז זמן ההמתנה אינו זמן שעובר לשווא כפי שנדמה לנו. הזמן הזה הוא בדיוק הזמן הדרוש לנו על מנת לבנות כלים ראויים לשפע שמצפה לנו. בעצם ההסכמה להמתין, אנחנו משתנים (יהדות) |
|
| י' בחשוון תשעז אברהם מצטווה בפרשתנו ללכת מבית אביו, למה? מה יש בעצם היציאה ממולדתו ומבית אביו, שיכול לשמש בסיס לכל הניסיונות בהמשך הדרך? (יהדות, פרשת השבוע) |
|
| כ"ו בתשרי תשעז כאשר אנחנו ניגשים אל העולם הפנימי שלנו, זה שברובו הגדול נסתר מאתנו, מכוסה מאחורי שכבות. הדבר הראשון שאנחנו פוגשים, זה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום (יהדות) |
|