 | כ"ג באדר תשפ יהיה טוב! ומדוע יהיה טוב? כי העולם נמצא בידיים טובות, בידי בורא העולם הטוב והמטיב! הוא יביא את הפתרון הטוב ביותר. והלוואי שנצא מהמשבר יותר טובים ומאוחדים! (מאמרים, טור) | |  | ט"ז באדר תשפ תשובה שלנו לכל ההסתה, כמו גם לגרום לכך שיום שבת קודש – יהיה נחלת הכלל, היא באמצעות קירוב בדרכי נועם, הסברת פנים ולימוד משותף על השבת וחשיבותה (חרדים, מאמרים) | |  | ט' באדר תשפ כוחו של כלל ישראל להינצל היא דווקא באחדותו, בזכותה זכו לקבל את התורה בהר סיני "כאיש אחד בלב אחד", ומכח זה זכו להינצל מגזירת המן הרשע. "לך כנוס את כל היהודים" (חרדים) | |  | ב' באדר תשפ "משנכנס אדר מרבים בשמחה". כיצד האדם יכול לשמוח למרות הקשיים בהם הוא נמצא ושגרת החיים שלא תמיד מיטיבה עמנו? הדרך לשמחה עוברת דרך היכולת שלנו לתת מעצמנו (טור) | |  | כ"ה בשבט תשפ כשאתה, הורה או מחנך, מעביר מסר הלכתי, ערכי, יהודי – אל בניך, תלמידיך, אל תשאיר להם פתח לספיקות, תהיות ולבטים, התפקיד שלנו הוא להאיר בפניהם ולפתוח להם הכל, כשולחן ערוך (חרדים) | |  | י"ח בשבט תשפ כשאתה נשאר לשבת - אתה לא מתקדם לשום מקום. כאשר יתרו שמע שמועה ובא - כלומר עשה מעשה, קם ממקומו והגיע למדבר, או אז חל השינוי הגדול בתפיסתו ובחייו (פרשת השבוע) | |  | י"א בשבט תשפ כאנשי חינוך אנו יודעים כי ט"ו בשבט הוא גם חג החינוך. כמו אותו שתיל שתפקידנו לכוונו וליישרו כל עוד הוא הוא רך וצעיר, כן נפש האדם. כל עוד הוא בקטנותו, ניתן לכוונו ולהדריכו בדרך הישרה והנכונה (מאמרים) | |  | ד' בשבט תשפ רצון בורא עולם מאיתנו הוא הערבות והאחריות איש לרעהו – נתינה ללא בקשת תמורה, כאשר הדבר נעשה מתוך הכרה וידיעה כי הקב"ה איתנו, ומהטוב יוצא תמיד אך ורק טוב, והרבה (מאמרים) | |  | כ"ו בטבת תשפ החירות האמיתית, כמו גם האושר והעושר, אינם נקנים בשיטת ה"זבנג וגמרנו"... הם מלווים בתהליך ארוך, ובעיקר פנימי, של עבודה מאתגרת, של התעלות בשלבים • הטור השבועי (יהדות) | |  | י"ט בטבת תשפ ההסתה עלולה לחלחל חלילה ולהפוך לעובדה מוגמרת. העם היהודי סבל רבות במשך הדורות מהתנכלויות שהוצתו באש ההסתה כנגד העם היהודי. אין לנו את ה"פריבילגיה" להשתמש בהסתה ככלי ניגוח בתוכנו! (חדשות) | |
|