מחברים נוספים
אבי מימרן
אבישי צור
אהרן גרנות
אורי מקלב
איציק סודרי
איתן דובקין
אלון נוריאל
אלי הלמן
אפרים גלעד
אשר מדינה
ד"ר אלי נכט
ד"ר לי כהנר
דוד חכם
דוד שעיו
הרב אייל אונגר
הרב בועז נקי
הרב דב פוברסקי
הרב יצחק שקופ
הרב ישראל-מאיר לאו
הרב שלמה עמאר
הרב שמואל אליהו
הרבנית אסתר טולדנו
חיים פישר
יאיר בורוכוב
יאיר בר
יהונתן יוסף
יוסף ויצמן, עו"ד
יוסף חיים בולטון
יעקב מרגי
יצחק דרקסלר
ישראל גולדשמיט
מירי שניאורסון
מנדי פלין
משה פרידמן
נתי לסרי
עו"ד איתמר בן גביר
עו"ד אלי מאור
שאול חיון
שי גפן
שני קינן
ישראל שפירא

ישראל שפירא

צילום: מתוך ויקיפדיההקשר בין משיח השקר שבתאי צבי לשאלה - "מי חיבר את הזוהר?"כ"ט בשבט תשפג
בדורינו הס מלהזכיר בבית המדרש דעה זו של היעב"ץ שלא רשב"י חיבר את הזוה"ק. כיצד מסבירים גדולי ישראל את השקפתו של הגאון יעב"ץ? ומה הקשר לשבתאי צבי? (היסטוריה)
המשכיל ר' שלמה יהודה ליב הכהן רפפורט רב ואב"ד טרנופול ופראג, המכונה שי"ר מחבר ספר 'נחלת יהודה' כנגד משה קוניץ. שי"ר היה חתנו של ה'קְצוֹית', הגאון רבי אריה לייב הלרחתנו המשכיל של ה'קְצוֹת' שחיבר ספר נגד 'קדמות הזוהר'כ"ח בשבט תשפג
אנו עוסקים בזהותו והשקפותיו של החכם היהודי משה קוניץ; בשנת תקע"ה הדפיס את ספרו "בן יוחאי", להוכיח שהוא חיבר את הזוהר הקדוש; כיצד הגיב המשכיל הגליצאי ומה היתה תגובת הרב המהדיר את היעב"ץ? (היסטוריה)
החכם משה קוניץ רבה של אוֹבּוּדָהתעלומת משה קוניץ; תלמיד חכם או מאבי הרפורמים?!כ"ז בשבט תשפג
דמותו של החכם משה קוניץ, רבה של אוֹבּוּדָה, היתה שנויה במחלוקת - האם הוא תלמיד חכם או משכיל? | ובפרקים הבאים נעסוק בהרחבה בפולמוס סביבו, שלא נח לרגע מאז ועד היום (היסטוריה)
הרמב"םשלושת סוגי המתנגדים לרמב"ם - לפי שי"ר; ומי הארור שבהם?כ"ה בשבט תשפג
במכתב ברכה שכתב שי"ר לספר "שני המאורות" הוא תקף שוב את מתנגדי הרמב"ם שקמו כספיחים שוטים, ולדבריו מתנגדי הרמב"ם מתחלקים לשלושה סוגים; ומי הכת הארורה מכולם? (היסטוריה)
רוצים לראות יותר ניסים גלויים? זה מה שאתם צריכים לעשותרוצים לראות יותר ניסים גלויים? זה מה שאתם צריכים לעשותכ"ה בשבט תשפג
שואל גאון ישראל מרן רבי יושֶׁה בֶּר הלוי סולובייצ'יק, בעל ה'בית הלוי': מדוע היום יש מיעוט ניסים נגלים? מדוע בדורות הקדמונים היו גם היו? | ההסבר הנפלא שלו נותן פתח למי שרוצה לראות ניסים על טבעיים (מעניין)
ר' שלמה יהודה הכהן רפפורט - שי"רהאגרת שהמשכיל שד"ל ההדיר והעקיצה של שי"רכ"ד בשבט תשפג
במהלך הפולמוס הפנים משכילי בין רבה של פראג שי"ר למשכיל האיטלקי שד"ל המחוצף, שיצא נגד רבנו הנשר הגדול הרמב"ם - שד"ל ההדיר אגרת על שריפת ספרי הרמב"ם ושי"ר עקץ אותו (היסטוריה)
דיוקנו של הרמב"ם על בול ישראליגדולי ישראל הושפעו מהגוים? פולמוס פנים משכילי בין שי"ר לשד"לכ"ג בשבט תשפג
לאחר שהחציף פניו נגד רבנו הנשר הגדול הרמב"ם, פרץ לו פולמוס פנים משכילי בין רבה של פראג שי"ר (חתנו של 'קצות החושן'), למשכיל האיטלקי שד"ל המחוצף (היסטוריה)
הרמב"םהמשכיל שהחציף פניו מול הרמב"ם וחטף מהמשכיליםכ"ב בשבט תשפג
המשכיל האיטלקי שד"ל החציף פניו ויצא כנגד רבנו הרמב"ם, מה רבה היתה ההפתעה כשדווקא המשכילים דאז זעמו ויצאו נגדו וזאת מאחר וראו בדמותו הפילוסופית של הרמב"ם, כראיה לדרכיהם הנלוזות (היסטוריה)
בית הכנסת הספרדי בפראגמיהו שי"ר - רבה של פראג, משכיל או תלמיד חכם?!כ"א בשבט תשפג
בתאריך ט"ז בטבת לפני כ-184 שנים, נשא החכם ר' שלמה יהודה הכהן רפפורט (מי שכונה לימים 'המשכיל שי"ר') דרשה ראשונה לאחר מינויו לרב העיר | האם הוא היה משכיל או תלמיד חכם? (היסטוריה)
אילוסטרציה"ישרפו דברי תורה, ואל ימסרו לנשים" - לא בבית ספרנוכ' בשבט תשפג
אחרי שני מאמרי התגובה של ורד שאלתיאל, ישראל שפירא במאמר תגובה אחרון - מוחה על הטוקבקים שהגיבו - "ישרפו דברי תורה, ואל ימסרו לנשים" - ודורש תגובות לגופו של ענין (היסטוריה)
הכי פופולריים
הכי מדוברים