מחברים נוספים
אבי לוין
אברהם דוב גרינבוים
איציק סודרי
אלי הלמן
אליעזר שולמן
אריה דרעי
בני שוורץ - המקלדת
ד"ר אביעד הכהן
ד"ר אורי וייס
דודי זילברשלג
דודי שוומנפלד
הרב אליהו ישראלי
הרב אליהו קאופמן
הרב חיים אמסלם
הרב יצחק בלומנטל
הרב שלמה עמאר
הרבנית אסתר טולדנו
זאבי רוזנברג
חיים ולדר
חיים פישר
יוסי שוקרון
יידל ורדיגר
יעל קלצקין
יעקב איזק
יעקב ריבלין
יצחק דרקסלר
יצחק פינדרוס
יצחק קקון
ישי כהן
כיכר השבת
מיכאל מלכיאלי
מנחם ברוד
מני גירא שוורץ
ניסן שטראוכלר
רבקה שורץ, עו"ד
רון בן ישי, ynet
רועי לחמנוביץ'
שלום קרומבי
שרון דניאל
שרי ברינר-שיפמן
ישראל שפירא

ישראל שפירא

"אפיקורס שכמותך" כתב קדוש ישראל אדונינו הגר"א זצוק"ל מווילנה (מימין), למשה מנדלסון שר"י (משמאל)"אפיקורוס"; 'הגאון', המשכיל וקריעת ים סוףי"ט בכסלו תשפב25
בשנת תשנ"ט הובא סיפור מפעים בקובץ ישורון שאירע בימי הגר"א מווילנה, עם אבן קטנה שנמצאה ברוסיה, עליה נטען שהיו לה סגולות נדירות; ומה הקשר לקריעת ים סוף? (היסטורי)
הריקודיםסאטמר? כך חרדים צהלו על הקמת המדינהי"ח בכסלו תשפב16
במוצאי שב פרצו ריקודי שמחה של חרדים לבושי קאפטאנים, וזברא, וחבושי שטריימלך, סאמעטים וקנייטש לציון הצהרת האו"ם בי"ז בכסלו לפני 74 שנים; סיקור ותיעוד (היסטוריה)
חקלאות בישראל, בשנת 1962חקלאות? המחלוקת בין האב"ד לאדמו"רי"ח בכסלו תשפב2
בעיתון 'קול ישראל' הובא יומן נסיעתו של רבי פישל סופר זוסמן אב"ד בודפשט, תוך הדגשת דעתו בעד חקלאות בארץ ישראל; האדמו"ר ממונקאטש חלק וסבר שיש לשבת וללמוד (היסטורי)
רחוב סימה בליליוס המנציח את זכרה של הנדיבהירושת הנדבנית שעוררה מחלוקת עזה בי-םי"ז בכסלו תשפב3
בשנת תרפ"ח ציטט עיתון 'קול ישראל' את עיתון 'התור' שכתב מאמר בו התקיף את הרבנים הראשיים לישראל בסוגיית צוואת הגבירה סימה בליליוס והביע מחאה חריפה (היסטוריה)
שכונת "מאה שערים" בירושלים בשנת 1950כשר' עמרם בלוי הודח מעריכת "קול ישראל"ט"ז בכסלו תשפב5
'קול ישראל' היה שבועון של ארגון 'צעירי אגודת ישראל' והיה לשופרה של אגודת ישראל והעדה החרדית; מה הביא לפרישת ר' עמרם בלוי מעריכתו ומתי החליפו עיתון 'הדרך'? (היסטוריה)
ברית מילה; אילוסטרציההאם השם "מתן" - הוא שם ראוי או לא?!ט"ו בכסלו תשפב27
מעשה שהיה שפנה הגאון רבי אליהו מן למרן הגר"ח קנייבסקי להעניק ברכה עבור בחור בשם "מַתַּן". הגיב מרן שליט"א: ואמר: "זה שם של רשע!"; ומה דעת הגרב"צ מוצפי? (היסטורי)
אירועי חגיגות י"ז כסלו בשנים קודמות בבניני האומה מלון פרימה פאלאס (המרכז)י"ז בכסלו, יום חג או יום הודיה בלבד?!י"ד בכסלו תשפב4
הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל הביע תקווה ותפילה שיום זה ייזכר לעד לגאולת ישראל; מזה כעשרים שנים שנערך מדי שנה כנס גדול לציון היום המיוחד י"ז בכסלו (בארץ)
עצרת האו"ם ביום ההכרזה על הקמת מדינת ישראל "כ"ט בנובמבר"לחגוג או לא? דעת הרבנים על י"ז בכסלוי"ד בכסלו תשפב8
בשנים האחרונות נחשף מסמך רשמי של הרבנות הראשית לישראל שכבר לפני שנים רבות היא קבעה את י"ז בכסלו ליום הודיה ושמחה לדורות; ומה סוברים הרבנים על יום זה? (בארץ)
הגר"י שטנצלהצהרת האו"ם; למה י"ז בכסלו אינו יום חג?י"ג בכסלו תשפב4
י"ז בכסלו (כ"ט בנובמבר) הונצח במספר רחובות במדינת ישראל, אולם לא נחגג כיום חג; הגר"י שטנצל אף פנה במכתב בעניין לרה"מ דוד בן גוריון, וזה הסביר לו מה כן נקבע (חדשות)
הגאון רבי יוסף דוד זינצהייםהכובע המשולש וזעם הרב מאזוז על 'יתד'י"ב בכסלו תשפב45
כתבה שפורסמה ב'יתד נאמן' על הקמת הסנהדרין בידי שליט צרפת נפוליאון, עוררה את זעמו של הגר"מ מאזוז, שמחה על הזלזול ב"תלמיד חכם וצדיק גדול"; הסיפור המלא (היסטוריה)
הכי פופולריים
הכי מדוברים