מחברים נוספים
אבי בלום
אבי מימרן
אוריין רייס
איתמר טעפ
אריה דרעי
אריה יואלי
ד"ר חיים זיכרמן
דני קושמרו
הרב אבא טורצקי
הרב אייל אונגר
הרב דב פוברסקי
הרב חיים פוקס
הרב יצחק סולובייציק
הרב ישראל גליס
הרב מנחם מקובר
הרב מרדכי-דוד נויגרשל
הרבנית אסתר טולדנו
הרצל קוסאשוילי
יוסי שוקרון
ישי כהן
ישי לפידות
ישראל קליין
מנחם ברוד
מרדכי פלדשטיין
משה גלסנר
מתי הורוביץ
נח טוניק
ניסן שטראוכלר
נתן שקרצ'י
עו"ד דב הלברטל
עו"ד ישראל תעיזי
עו"ד מנחם מושקוביץ
רועי לחמנוביץ'
רפאל כהן
שאול שיף
שי גפן
שלומי זייבלד
שמעון ברייטקופף
שמעון קידר
שרון דניאל
ישראל שפירא

ישראל שפירא

שיעור תורה בכפר חסידים, בשנת 1937הקאפטינס של האשכנזים - בגד מוסלמי?!ט"ז בתמוז תשפא5
בפרק השביעי על הלבוש הירושלמי, שהועתק מבגדים שהיו נפוצים באימפריה התורכית, נעסוק במי שהכחיש זאת מכל וכל וגם על הביקורת החריפה שהיתה נגד תלמידי חברון (היסטורי)
מופתי טורקי. ציור מהמאה ה-17כשהבגדים הצ'אלמרים הצילו את המוסלמיי"ד בתמוז תשפא5
בצפת בגדי מוסלמים הצילו יהודים ובירושלים בגדים צ'אלמרים הצילו מוסלמים; כך אירע כאשר בעיצומה של השבת, מוסלמי חולץ מההמון היהודי הזועם - כשהוא לובש שטריימעל (חרדים)
ערביי ירושלים מוכרים סכך לסוכותכשהערבים פטרו ספרדים מחובות אשכנזיםי"ג בתמוז תשפא26
שנים רבות ערבי ירושלים סברו שאשכנזים הם פחות יהודים מהספרדים, ורק בשנת תרכ"ו הכריע אחד מחכמי המוסלמים שגם האשכנזים הם מזרע אברהם יצחק ויעקב (היסטוריה)
משיח השקר שבתי צביה'כת' שהתפצלה במחלוקת על ה'ממשיך'י"ב בתמוז תשפא6
חברי כת הדונמה אינם מתחתנים לא עם מוסלמים ולא עם יהודים אך כלפי חוץ הם נראים כמוסלמים לכל דבר. בדבר אחד הם נשארו יהודים לכך דבר, במחלוקת על זהות הממשיך (טור)
רבי יהונתן אייבשיץהמלחמה של היעב"ץ כנגד ה'שבתאים'י"א בתמוז תשפא3
רבינו היעב"ץ נלחם כל ימיו כנגד שבתאים, כידוע הוא חשד לחינם ברבינו הגר"י אייבשיץ שהוא מעריצו של שבתאי צבי בעקבות קמעות שכתב לתלמידיו ופרצה מחלוקת עזה (חרדים)
החכם צבי, ר' שמואל אופנהיימר ור' רבי דוד אופנהייםכך נלחמו גדולי ישראל ב'כת השבתאית'י' בתמוז תשפא9
גדולי ישראל יצאו בחרמות כנגד הקהילה השבתאית בראשות ר' יהודה חסיד וחיים מלאך לפני 321 שנים טרם עלייתם לארץ ישראל שם הקימו את בית כנסת ה"חורבה"; פרק ב' (היסטורי)
זה מה שהדלקת 'נר נשמה' - עושה לנשמהזה מה שהדלקת 'נר נשמה' - עושה לנשמהט' בתמוז תשפא2
במאמר הקודם הבאנו את דעות גדולי הפוסקים כנגד מנהג הדלקת נר נשמה, אך מאחר ופשט המנהג בכל בית ישראל נביא את דעת הפוסקים שצידדו בעד הדלקת נר נשמה (טור)
מה המקור להדלת נר נשמה  אחר הנפטר?מה המקור להדלת נר נשמה אחר הנפטר?ח' בתמוז תשפא3
במאמר זה נחקור אחר מקורות הדלקת נר נשמה ביום פטירתו של הצדיק, האם ומתי נכתב מנהג זה בכתבי רבותינו זי"ע, ומי כתב: "נר היארצייט לא מצינו לו שום רמז"? (היסטוריה, חרדים)
אוספים את הנרותמדוע בג' תמוז - לא מדליקים נרות ב-770?ז' בתמוז תשפא17
הצעירים המשיחיסטים שאספו נרות נשמה בג' תמוז ב-770 עשו זאת, כך מתברר, לא בגלל שלשיטתם הרבי חי וקיים אלא בגלל שמנהג המקום שלא מדליקים נרות ביום זה (היסטוריה)
מימין לשמאל: שני אשכנזים בלבוש חסידי ותלמיד חכם ספרדי. צולם בירושלים בשנת תר"ן (1890)הקשר בין משיח השקר ללבוש הירושלמיו' בתמוז תשפא7
סימן ההיכר של הצ'לאמרים הוא כמובן הלבוש המפוספס, ששמו: "זברה"; ישראל שפירא יוצא בסדרת מאמרים מרתקת הכוללת עדויות מחכמי ירושלים על הלבוש העתיק (היסטוריה)