עשרות עסקאות כבושות

תפנית דרמטית בשוק המשרדים

שוק המשרדים 2019 היה שוק שוקק חיים, בו נעשו עסקאות בהיקפים עצומים, הן ברחבי העולם והן בארץ. עד שבאה הקורונה וטרפה את הקלפים - ומה כעת? (נדל"ן, מקודם)

בנין משרדים חדש המוקם בימים אלו במרכז העסקים החדש של ירושלים (צילום: יח"צ)

שוק המשרדים של שנת 2019 היה שוק שוקק חיים, בו נעשו עסקאות בהיקפים עצומים, הן ברחבי העולם והן בארץ.
גם משקיעים "קטנים" פנו לתחום זה בו קל יותר להגיע לתשואה הקרובה ל 10% לעומת תשואה מדירות להשקעה העומדת על כ - 3%.

עם פרוץ מגיפת הקורונה והתפשטותה המהירה, נכנסו מדינות רבות ובכללן ישראל לסבבי סגרים, אשר גרמו לחברות גדולות במשק לעבור לעבודה מהבית, כך שמשרדים רבים התרוקנו מיושביהם.

בהינתן עובדה זו, ריחפו בתחילת הדרך סימני שאלה רבים על עתידו של שוק המשרדים, ואף החלו תכניות להסבת מגדלי משרדים למגורים, שכן החשש היה כי העולם "פוסט הקורונה" ייראה שונה מהעולם שלפניה, בייחוד בכל הקשור לאופן שבו יתבצעו עבודות המוגדות כיום כ"עבודות משרדיות".

אלא שמסתבר כי הבהלה הייתה מוקדמת מדי. בימים האחרונים התבשרנו על אחת מעסקאות השכירות הגדולות אי פעם בארץ, במסגרתה חתמה ענקית הטכנולוגיה "אפל" על הסכם שכירות ארוך טווח בפארק תעשיות בחיפה לפי שווי של כ- 30 מליון ש"ח בשנה.

בנוסף, גם המתחרה הבלתי מנוצחת של אפל, חברת מייקרוסופט השיקה דווקא כעת את מרכזה החדש בהרצליה.
מסתבר אם כך כי הן אפל והן מיקרוסופט חושבות שעתידם של המשרדים עוד לפניהם, גם בעידן הקורונה ובעידן שלאחריו.

בהקשר הזה נזכיר כי מחקרים שנעשו במהלך השנה האחרונה העלו, כי עבודה מהבית מורידה את התפוקה, והסיבות לכך רבות ומגוונות, וביניהן: הסחות דעת שקיימות רק בבית ולא במשרד, חוסר באינטראקציה חברתית ועוד.

אם נחזור רגע ל'אפל' נזכיר כי היא היתה מהראשונות להכריז כי על מנת לשמור על בריאות עובדיה, החברה תעבור בכל העולם לעבודה מהבית, אך היא גם הראשונה להבין כי העולם שחארי הקורונה ימשיך להתנהל כמו העולם שלפניו (במגבלות הזהירות הנדרשות).

גם בירושלים מבינים זאת וביתר שאת, שכן בירושלים קיים מחסור אמיתי בשטחי משרד ובדומה למחסנים שהוסבו ליחידות דירות עקב מצוקת הדיור, כך הוסבו כל מיני מחסנים ומפעלים לשטחי משרד בציפיה לבניית מגדלי משרדים בדומה לקיים באיזור המרכז.
על פי מכון גאוקרטוגרפיה, החיסון המתקרב, החזרה לשגרה והביקושים הכבושים למשרדים צפויים לגרום בקרוב "לפיצוץ" בשוק המשרדים.

הפיתוח של מרכז העסקים החדש בירושלים צובר תאוצה מוגברת, עבודות הרכבת הקלה בקו גבעת שאול מתקדמים בקצב מואץ כך שאיזור זה עתיד לספק בקרוב את צרכי העסקים המתחדשים בירושלים.

ההזדמנות שלכם להשקעה בפרויקט משרדים לפני שהשוק יתעורר חזרה לחיים>>

פנינו ליזמי הפרוייקט כדי שיפרטו בקצרה על מה מדובר:

"הפרויקט שאנחנו מדברים עליו הוא רכישת משרד במגדל משרדים שכבר קיבל היתר בניה, והליך בנייתו כבר החל. הוא ממוקם בשכונת גבעת שאול, בצמוד לציר הרכבת הקלה שהולכת לעבור במקום. מדובר במגדל מודרני וחדיש, בן 18 קומות, בו יוקמו מגוון רחב של משרדים. ההשקעה בפרויקט מיועדת לכל אדם המחזיק בהון עצמי מינימלי של בין 150 ל – 200 אלף שקל, עליו מוסיפים מימון בנקאי.

"ומה לגבי התשואה? המשרד הכי זול במתחם נמכר תמורת 300 אלף שקל, כאשר דמי השכירות שמתקבלים הינם כ-2800 שקל בחודש וכ – 32 אלף שקל בשנה ליחידת משרד. זוהי תשואה מרשימה מאד של תשעה אחוזים על כל הכסף, ותשואה גבוהה בהרבה על החלק של ההון העצמי.

העסקה

"כמה הון עצמי נדרש? אנחנו, יזמי הפרויקט, הגענו להסכם עם הבנק המלווה שמוכן להעמיד מימון על 50 אחוז ממחיר המשרד, כך שמספיקים 150 אלף שקל כהון עצמי כדי להפוך לבעלים של משרד במגדל. במילים אחרות – וזה החלק המדהים - אתה קונה מהבנק כסף להשקעה בריבית של שלושה אחוזים, ועושה עליו תשעה אחוזים. כך שהתשואה על ההון העצמי היא תשעה אחוזים נטו, ועל ההון מהבנק עוד שישה אחוזים נטו.

"כל רוכש שקונה נכס בבניין מקבל כמובן רישום מלא בטאבו על החלק שהוא קנה. את הפרויקט מלווה משרד עורכי הדין מצנר גולדשטיין רבי (MGR) ומשרד רואה החשבון רוזנבלום ושות'. הפרויקט הוא בליווי בנקאי מלא של בנק לאומי, וכל רוכש מקבל ערבות על פי חוק מכר. כל עיכוב באיכלוס מזכה את הרוכש במלוא דמי השכירות על פי הוראות חוק המכר.

לקבלת פרטים נוספים, כנסו>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר