מניע פנימי של חסד

סיום לימודים במקצוע של נתינה

המרכז האקדמי לב העניק תואר בסיעוד B.S.N ותעודת רישוי לאחות מוסמכת ל 60 בוגרות של מכללת מבח"ר. פרופ' חיים סוקניק: "בתקופת הקורונה שימשתן כמשפחה עבור חולים מבודדים ואנחנו גאים בכן."

הרב מאיר יעקובוביץ, מנכ"ל מבח"ר. (צילום: יח"צ)

טקס חלוקת תארים בסיעוד נערך השבוע במכללת מבח"ר. שישים בוגרות הגיעו עם בני משפחותיהן אל קמפוס מבח"ר שבמגדלי קונקורד בבני ברק, לשם קבלת תואר B.S.N מהמרכז האקדמי לב ורישוי לעסוק בסיעוד מטעם משרד הבריאות על ידי נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק והרקטור פרופ' קנת' הוכברג. בוגרות מסלול סיעוד במבחר מקבלות את התואר אקדמי ותעודת אחות מוסמכת מטעם המרכז האקדמי לב ולאחר מכן משתלבות בעבודה במערכת הבריאות.

התואר מטעם המרכז האקדמי לב נתפס כיוקרתי במערכת הבריאות. המרכז האקדמי לב הינו המוסד האקדמי המוביל בהכשרה סיעודית שכן מכשיר 14% מכלל הסטודנטים בישראל. כמו כן זהו המוסד האקדמי הראשון שהחל במסלולי לימוד עם התמחות קלינית לתואר שני בגריאטריה וטיפול תומך. באירוע השתתפו ראשי המרכז האקדמי לב בהם פרופ' חיים סוקניק נשיא המרכז האקדמי לב, הרקטור פרופ' קנת הוכברג, ראש החוג לסיעוד ד"ר אהובה ספיץ ובמהלכו הוענק אות הוקרה לגב' גילה פוס על פועלה יחד עם בעלה אברהם ע"ה בהקמת מכללת מבח"ר.

"בחרתן במקצוע של שליחות אמת", אמר הרב מאיר יעקובוביץ, מנכ"ל מבח"ר.. "להבדיל ישנה שליחות של שקר, בה האדם 'שליח' לטובת עצמו. מי שמגיעה לעסוק בסיעוד מגיעה מתוך מניע פנימי של חסד. ברוך ה' כולכן כבר משובצות לעבודה בבתי החולים ומנגד אני שומע מחברי במערכת הבריאות שמחכים לכן. לבוגרות שלנו יש שם טוב במערכת – פועלות לשם שמים ומתוך שליחות ולא להעביר כרטיס וללכת הביתה לאחר משמרת."

נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק בירך את הסטודנטיות "מקור השמחה שלנו באירוע הזה הוא בהישגים שלכן, אך הם לא המטרה אלא השימוש בהם בפועל. בחרתן במקצוע של חסד והצלת חיי אדם ואני גאה בכן על שבחרתן לעסוק בסיעוד. התקופה האחרונה לא היתה קלה. נכנסתן לגוב האריות במחלקות הקורונה והייתן חלק מהמאבק של עם ישראל במיגור המגפה. תקופה זו בה הלימודים נעשו מרחוק בשל האילוצים הקרינה גם על המטופלים במסגרת העבודה המעשית. בעוד שעבורכן כסטודנטיות לסיעוד הריחוק החברתי התבטא בלמידה דרך הזום, עבור המטופלים זה התבטא בבדידות. בתקופה זו אתן הייתן עבורם משפחה."

תקופת הקורונה איננה האתגר היחיד עימו התמודדו הסטודנטיות, כי אם עצם הכניסה לתפקיד. פרופ' פרידה גנץ דיקנית הפקולטה למדעי הבריאות והחיים במרכז האקדמי לב הוסיפה "השנה וחצי האחרונות היו המורכבות ביותר במערכת הבריאות. דווקא בזמן זה אתן נכנסתן לפעול בבתי החולים וחלקכן פעלו במחלקות קורונה. זו היתה התמודדות לא פשוטה עבורכן שכן השנה הראשונה בסיעוד היא השנה הקשה ביותר. יחד אם זאת צלחתן את התקופה בהצלחה רבה."

פרופ' גנץ פנתה לסטודנטיות בנימה של הלצה, "בהקשר זה אני רוצה לשתף אתכן ביום בו אני קיבלתי את התואר שלי בסיעוד. אמא שלי שהיתה גם היא אחות תפסה אותי רגע לפני הטקס ואמרה שהיא רוצה לתת לי עצה חשובה להמשך הדרך. חשבתי שאולי יש לה איזה מסר מקצועי או רוחני השקפתי אבל היא אמרה לי במילים האלו – כשיש לך אפשרות לשבת תשבי. ואכן היא צדקה, זהו מקצוע שאין בו רגע דל של מנוחה."

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר