שואפות למקסימום

בנות סמינר שלא שוכחות את התכלית

בסמינר 'תכלית', השלוחה החרדית של מכללת עזריאלי להנדסה ירושלים, מקבלות הבנות גם מסלול המוביל אותן לתואר אקדמי והשמה במקצועות ההייטק, וגם מעטפת רוחנית עשירה. ויש אפילו 'משפיעה' אישית • חותרות אל התכלית (לימודים)

תוכנית ייחודית לבנות חרדיות הכוללת לימודי הנדסת תוכנה והנדסת תעשייה (צילום: יח"צ | פלאש 90)

התוצאות מדברות בעד עצמן: 97 אחוז מבוגרות סמינר תכלית מסיימות בהצלחה את לימודי התואר ויוצאות לשוק התעסוקה מצוידות בתואר ראשון, המסייע להן להשתלב בעמדות מפתח בשוק העבודה.

היום, בוגרת מוסד לימוד חרדי שמעוניינת בתואר יוקרתי, תמצא את מבוקשה בסמינר תכלית. שם תקבל את כל התנאים, הגשמיים והרוחניים כאחד, לצלוח את תקופת הלמידה ולאחר מכן בעבודה.

איך זה קורה? בסמינר תכלית מבית מכללת עזריאלי להנדסה ירושלים פועלת תוכנית ייחודית לבנות חרדיות הכוללת לימודי הנדסת תוכנה והנדסת תעשייה וניהול ברמה הגבוהה ביותר – לצד שיעורי תורה וליווי רוחני בלתי מתפשר.

תורה וגדולה

השלוחה החרדית של מכללת עזריאלי להנדסה ירושלים קמה לפני יותר מעשור במטרה לסייע לכל בוגרת מוסד חרדי ללמוד מקצוע יוקרתי ולהשיג צמיחה אישית לצד ביטחון תעסוקתי ומתגמל לאורך שנים – 'תורה וגדולה' תוך שמירה על ערכים.

דרישות הקבלה לסמינר תכלית כוללות עמידה במספר מבחנים ברמה הנדרשת. הלימודים כוללים ארבע שנות לימוד הנדסה ועוד חצי שנה של מכינה לאלה המגיעות ללא תעודת בגרות, מתוכן שנתיים ראשונות של לימודים מלאים והחל מהשנה השלישית אפשרות ליציאה לעבודה תוך שילוב עם הלימודים.

היקף ההכנסה החודשית ההתחלתית לאחר קבלת התואר, על פי נתונים סטטיסטיים, הוא כ-17 אלף שקל, ומשם – השמיים הם הגבול.

הביקוש בשוק לבוגרות 'תכלית' גדול ומורגש, כך ש-97 אחוז מהתלמידות מתקבלות למשרות נחשקות בשוק התעשייה, המשק וההייטק.

מעטפת מותאמת

סמינר תכלית מתבלט בייחודיותו בכך שהתואר שמקבלות הבוגרות הוא תואר מהנדסת B.Sc. הפותח דלתות למשרות נחשקות במשק ומעניק יתרון משמעותי, קדימות ושכר גבוה. ואולם בידולו הייחודי הוא בכך שהוא היחיד בשוק המח"ר עם מסלול של תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול, 'הדבר החם' בעולם ההיי טק. בתחום זה המהנדסת עומדת מאחורי הקלעים של ארגון או חברה בעולם התעשייה, ויודעת להפיק תהליך חכם ויעיל שבסופו מוצרים או שירותים אופטימליים. היא מגדירה את הדרישות ומתכננת את מערכות המידע הנדרשות ליישום השינויים בפועל.

הסמינר מציע מלגות בכמה קטגוריות: מלגות לימודים, מלגות רווחה, מלגות קיום ועוד, חלק מהן מטעם הסמינר וחלק מהן באמצעות קרנות. המטרה – לאפשר לכל אחת ללמוד בנחת וללא דאגה כספית. עם המעטפת הנכונה לכל תלמידה, לא פלא שכמעט כולן מסיימות בהצלחה את המסלול לקבלת התואר.

עשייה אינטנסיבית

הרב הלפגוט, מנכ"ל הסמינר, משתף בעשייה האינטנסיבית והמאמצים להעניק לבנות חממה שמורה ואיכותית, בד בבד עם שמירה על הרמה המקצועית הגבוהה ביותר: "בסמינר צוות מנהלי מקצועי מסור ואיכותי בניהולה האדמיניסטרטיבי של גב' נחמה קאהן שעושה הכול להצלחת התלמידות. מדובר במעטפת מושלמת של ליווי אישי והווי חברתי עשיר, עזרים משמעותיים לשמירה על ערכים וזהות בעולם התעסוקה וכלים איכותיים לקראת יציאה לעבודה. כל זאת ועוד כדי שכל תלמידה תרגיש המשך טבעי למה שהורגלה עד עתה. הנושאים הנלמדים מועברים באופן מקצועי על ידי מרצים ומרצות ואופי המקום תואם את המסגרות שמקובלות בסמינרים חרדיים, מכל המגזרים".

המענה הרוחני אינו נגמר רק בגזרת התוכן אלא רחב ועמוק הרבה יותר, מדגיש הרב הלפגוט. "זה הרבה מעבר לשיעורי קודש רגילים. המרצות כאן מנגישות איך בת ישראל צריכה ויכולה ליישם את הערכים והתאוריות שלמדה עד עכשיו במפגש עם מציאות החיים המורכבת".

התוכנית התורנית כוללת שיעורים מטובי הרבנים והמרצים, וממחנכות ותיקות בעלות ידע תורני נרחב. אלה מעניקות לתלמידות גם אוזן קשבת זמינה ותומכת.

להישאר בחממה

כל בת – שלאחר החלטה עם המשפחה, דמות חינוכית, רב הקהילה – רוצה להגיע לאקדמיה, לשמור על אורח חיים חרדי למהדרין ולהישאר בתוך 'החממה', תמצא כאן את מקומה. בשנה הקרובה ייפתח במקום מרכז ללימודי יהדות ושמו 'תכלית הבית לתורה', שמטרתו המרכזית לעזור גם לאישה שיוצאת להייטק – ולא נשארת כמורה בבית ספר שיודעת ממילא את פרשת השבוע – להיות 'בקיאה' ביהדות ובפרשת השבוע לא פחות מכל אישה אחרת.

יום אחד בשבוע הלימודים יוקדש בקביעות לשיעורי תורה, ובו רבנים, מרצים ומרצות ימסרו שיעורי תורה והלכה ברמה גבוהה. אם לימודי המקצוע עומדים על רמה גבוהה במיוחד, בתכלית מאמינים כי אי אפשר שלא להקפיד על כך גם בשיעורי הקודש. כך זוכות התלמידות לשיעורים מפי טובי המרצים בתחום.

עוד בשורה מיוחדת בפן הרוחני הינה דמות ה'משפיעה'. בשנתיים הראשונות לכל תלמידה תהיה דמות רוחנית שאיתה תוכל לשוחח בחופשיות על המעבר המורכב בין הסמינר לאקדמיה, על שידוכין ועל כל דבר אישי שתרגיש לנכון לשתף בו את המשפיעה.

תפקיד המשפיעות מתמקד ביצירת הקשר האישי עם כל תלמידה והן ימשיכו לשמור עם התלמידות על קשר גם בהמשך המסלול. הצוות הרוחני פועל גם לארגון שבתות בצוותא, מפגשים חברתיים סביב מעגל השנה, ימי עיון וסדנאות, המעניקים לתלמידה את ההרגשה של 'הכי בבית בעולם'.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר