לומדים משניות לעילוי נשמת 22,993 הנופלים במערכות

מדינת ישראל מתייחדת עם זכרם של 22,993 הנופלים במערכות ישראל, מאז שנת 1860 ועד ימינו אנו. מספר הנופלים מיום הזיכרון תשע"א ועד היום הוא 126. מספר המשפחות השכולות בישראל 2012 הוא 10,524 בתוכן 2,396 יתומים ו-4,992 אלמנות. כולנו נלמד משניות. בפנים: 10 רגעים מאירועי אמש (בארץ)

 (צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
/ | 02/02/201322
▾ דווח על תגובה זו  0 
די לציונים | 26/04/201221
▾ דווח על תגובה זו  +3 
הם שמחים | 26/04/201220
הרי אבות אבותיהם החריבו לנו אתת ביהמ"ק.

לכן הם שמחים ולא צמים על חורבן הבית!
▾ דווח על תגובה זו  +3 
שני צדי המתרס | 26/04/201219
הכתוב בחלק ניכר מן התגובות מסביר בדיוק מדוע חילונים פשוט שונאים דתיים. ובצדק. כמובן שלא כל הדתיים חושבים כך, אבל מה לעשות שדווקא התגובות המבישות הן אלה שבולטות והן אלה שמרחיבות את הקרע בין שני העמים. לא יראי שמים אתם. סתם אנשים עילגים ונלעגים. ואתם לא העם שלי!!!!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
לא מערבב | 26/04/2012 
מעולם יהודי לא שונא יהודי באמת, אולי ציונים גויים (כמוך?) כן שונאים, כי יש הלכה, בידוע שעשיו שונא ליעקב.
▾ דווח על תגובה זו  +2 
שמעון פרסקי | 25/04/201218
▾ דווח על תגובה זו  +3 
ניסו שחת | 26/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +3 
אבי | 25/04/201217
עדיף חילוני מאשר את האנשים שמגיבים פה
▾ דווח על תגובה זו  -3 
מעניין | 25/04/2012 
האמת מבחילה אותך?
▾ דווח על תגובה זו  +2 
חחחח | 26/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +3 
משה | 25/04/201216
מי שמתחבק עם הרמטכ"ל הוא מנכ"ל הכותל וסא"ל במילואים שזכה בפרס רמטכ"ל למג"ד מצטיין בשריון ושמו בישראל מרדכי אליאב המכונה בין עובדי הכותל בשם סולי (קיצור שם משפחתו הקודם אסולין)
▾ דווח על תגובה זו  -1 
עצוב מאוד. | 25/04/201215
23 אלף חללים במשך 64 שנים.

ומנגד:

23 אלף חללים היו ביום עבודה אחד של תאי הגזים באושוויץ.

אז תפקחו את העיניים ותבינו שיש לכם הרבה על מה להודות לריבוש"ע, שיש לנו ארץ משלנו. אומנם היא רחוקה מלהיות ארץ הקודש שאנו מייחלים לה, משיח לא גאל אותנו, אין אנו רואים בה את ראשית צמיחת גאולתינו,

אבל, יש לנו ארץ משלנו, תאי הגזים אינם, ומותר לכם להכיר טובה ולהרכין ראש בפני אלו שנתנו את חייהם עבורכם....
▾ דווח על תגובה זו  -3 
יצחק | 25/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +3 
ליצחק. | 25/04/2012 
ובניסים הגלויים שעשה לנו ה' בתיתו לנו מקום להניח בו את ראשינו לאחר השואה האיומה.

ואילו ניסים גלויים. אומנם שכלנו עשרות אלפי חיילים בדרך, אבל זה מה שנלקח מאיתנו בים אחד באושוויץ.

ואם עדיין לא הבנת, חללי צה"ל במותם קדושים כהרוגי השואה. מתו בגלל יהדותם.

אז קצת כבוד והכרת תודה. הם במותם נתנו לנו חיים, בשונה מנרצחי אירופה.....
▾ דווח על תגובה זו  -3 
שומרי תורה | 26/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +3 
בת ישראל | 25/04/2012 
בקרוב ממש ואין לכתוב על כך בלשון עבר גם אם אני יודעת שהמטרה לא היתה דברי כפירה בחוסר אמונה והמתנה למשיח אך תמיד צריך לדבר בלשון הווה על המשיח ועתיד לתמיד

בעזרת ה'.

שנית : יש להוכיר תודה לריבונו של עולם על המדינה גם אם היא לא מושלמת וה' יתברך משלים אותה ומחזק אותה כל יום ואת הבאים לעבודה למען התורה העם והארץ בניסי ניסים גלויים ונסתרים .

ומי שלא רואה זאת אכול בתעתועים של גאווה ותורה לא לשמה ושיהא לו רפואה שלמה.

ועם זאת אנו מתחננים לרחמים לכינון מלכות יהודה וישראל בני ישראל גם יחד עם לאה ורחל , רחל ולאה. כל השבטים ורק אז יהיה לבינו שמח ו..שלם

המדינה לא ערך קדוש אך צמיחת ראשית גאולתינו הגלויה בוודאי ! ה' יתברך לא עושה ניסים יום יום ובכל מלחמה נגד מליוני הערבים סתם כך, הקב"ה לא נותן שפע לארץ ישראל ומצמיח אותה סתם כך , ומברך כל חקלאי שנוטע עץ , לא להוכי ר תודה זה להתעלם חלילה ממעשה ה' וכל יהודי ולא משנה לאיזה קבוצה הוא שליח ה' במעשיו .

וה' יתברך עושה הכל , תורה ומעשה, כך גם אנו.

חודש טוב !
▾ דווח על תגובה זו  +3 
יאיר | 25/04/201214
נכון, אנחנו לא מאמינים במוסדות המדינה, לא מקדשים את הצבא, לא משרתים בו, אבל מכאן ועד זלזול במותם של כמעט 23 אלף צעירים יהודים????

אין לכם לב?????

בנפול אויבך אל תשמח, אז בנפול אחיך הטועה???

על שנאת חינם חרב הבית!!!!

צאו לרחובות, דברו עם אבות שכולים, תשמעו על סיוטי לילה של שנים רק ממחשבה מצמררת על מה שקרה לבן ברגעים האחרונים לחייו, תרגישו טיפה מים הכאב האינסופי....

זה פשוט לא משנה שהם מתו בצבא שאתם מתנגדים לו!!!!

הם מבחינתם מסרו נפשם עבורכם, נהרגו על קידוש ה' כיון שנהרגו בהיותם יהודים

אולי תשתקו וזה????

כיכר, ישר כח אדיר על העלאת התמונות ועל ההשתתפות בצער.
▾ דווח על תגובה זו  -2 
שיר55 | 25/04/2012 
אומנם הצבא הוא צבא חילוני ולא הכל כשר. אבל זה חיילים שמתו למען העם שלנו וזה משפחות שאיבדו את יקירהם לנצח, זה כאב שאי אפשר להכיל בכלל את עוצמתו. אז תשתקו ותכבדו. לפחות זה!!
▾ דווח על תגובה זו  -3 
למען דעת | 25/04/201213
כדי להצליח לנווט קצת בדור הסבוך הזה שאור וחושך משמשים בעירבוביא, והאדם הפשוט אינו יודע איזוהי דרך ישרה שיבור לו האדם, משום שהגבולות בין הטוב לרע ובין רצון ה' להפכו הטשטשו עד למאוד, ובפרט שלעיתים מאוד קרובות עצות היצר יוצאות מפיהם של מי שנקראים דתיים או אפילו חרדים או אפילו רבנים, לזאת, יש לדעת ולהפנים ניתוח קצר ושורשי שהנחילונו כמה מגדולינו עוד בטרם עת (דוגמת הגר"א בביאורו לספרא דצניעותא והדברי חיים מצאנז). הניתוח הזה יכול לשפוך מעט אור על הרבה מבוכות שיהודי ממוצע יכול לחוות. והנה הוא:

דורינו בעצם מורכב מ-3 סוגי יהודים עיקריים:

1. יהודיים אמיתיים.

2. יהודים מבולבלים.

3. ערב רב.

חשוב להדגיש כי לידתם של הנ"ל לאם יהודייה אינו משפיע כי הוא זה על מהותם ולא הוא זה שנותן את הטון. ההבדל הוא הרבה יותר פנימי ועמוק- דהיינו נשמתי.

היהודיים האמיתיים הם אלו שמכווננים לעשות רק את רצון ה'. ככה. פשוט ולעניין. ללא יותר מדי פילוסופיות והסתייגויות. "האלקים עשה את האדם ישר". אותם יהודים, שלא רק שחפצם הפנימי הוא כך, אלא לרוב זה מתבטא גם בפועל.

לעומתם, מן הקצה השני ישנם את יהודי ה"ערב רב". "יהודי" כתבתי, משום שכאמור הם יכולים להראות חיצונית אפילו כחרדים מהצד השמרני ביותר. הבסיס לתופעה זו מונח עוד בגמרא (עי' ביצה לב: "הני מערב רב קאתו", ועי' יבמות עט. ובקידושין עב: ועי' תוס' נדה יג:). איפיונים העיקרי הוא אכזריות וחוסר רחמים וגם, בדומה לעמלק (שמהם שורשם, עי' בספר קול התור), התנגדות עזה, תת הכרתית לענייני קדושה וצניעות (עי' סוף פרשת כי תצא ברש"י והדברים עתיקים. שלובת זרוע עם ההתנגדות הנ"ל ענייני קדושה, בא גם בד"כ משב רוח של רפיון וקרירות באמונה. שני הנושאים הללו כרוכים ומעורים זה בזה כשלהבת בנר, ובפרט לפי פניומיותם של דברים [ליודעי ח"ן: יסוד-מלכות. ודי בזה]. חז"ל כבר רמזו על קשר זה בסנהדרין (סג:) לא עבדו ע"ז וכו'. ע"ש. והוא ע"פ הנ"ל). יתכן שאפילו הם לא יודעים להסביר לעצמם מהיכן האנטי הזה נובע. יודגש, כי אין מדובר בקבוצת רפויי-שכל או בורים, אלא אדרבה, לרוב מדובר באנשים חריפי מח בעלי יכולת אינטלקטואלית גבוהה מאוד, אותה הם ממצים עד תום לרעה."חכמים המה להרע והיטיב לא ידעו". אלו, כל הדיבורים וההסברים והמקורות וההוכחות לשנות את דרכם לא יועילו ואף יבצרו אותם יותר בעמדתם. זאת משום שכאמור, תפיסתם היא לא "נקנית" אלא שורשית ומהותית. מטרתם הכללית היא לצנן את רוח האמונה והקדושה בעמ"י האמיתיים, וליצור לפחות את הקבוצה השלישית (עליה- בסמוך) ואף יותר רחוק מזה. כל זה הוא בתת מודע שלהם והם עצמם אינם יודעים את מלחמתו של מי הם נלחמים. הקב"ה ברוב חכמתו יצר מציאות שידמה להם שאלו דעותיהם האישיות וכך ההגיון האנושי מורה, כל זאת כדי שיפעלו במלא עוזם עם הזדהות פנימית כביכול עם מצפונם. הרציונל שעומד מאחורי כל זה הוא עיקרון הבחירה החופשית. הם נועדו ליצור אתגר מאוד לא פשוט ליהודים בדורות הללו, ושכרו והפסדו של האתגר הזה, בצידו.

בין שני הקצוות האלו שוכנים להם יהודים טובים בשורשם, היינו יהודיים אמיתיים, אלא שכלפי חוץ אינם נראים כך. הסיבה העיקרית לכך היא השפעת אותו ערב רב על תפיסתם ורעיונותיהם בכל מיני דרכים. אותם יהודים אמיתיים, נפלו שבי בחלקלקות פיהם המושחז של אותו ערב רב, וגם אם לא קנו את כל תפריטם, קצתו ודאי לקחו, ורעל זה רעל. אך כיוון שבמהותם הם יהודים עם נשמות יהודיות אמיתיות, כל השפעתם היא חיצונית, ובסופו של דבר היהודי יודע להרגיש מהי אמת ומהי אמת מזוייפת.

זה הפילוח של דורינו בצורה הכי סכמטית שיכולהה להיות.

מזה כל אחד יסיק לעצמו באיזה מחנה הוא נמצא או לפחות רוצה להמצא.

אגב, דומני שבשלל התגובות על מאמרים על נושא צניעות וכיוצא בהם, התיוג הוא די ברור. והמבין יבין...
▾ דווח על תגובה זו  +5 
אליהו רוזנברג | 25/04/2012 
סוף סוף קצת אמת באתר הזה!!!
▾ דווח על תגובה זו  +4 
למען דעת | 25/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +4 
א. לוי | 25/04/201212
איך יודעים שהנפטרים מדברים אחד עם השני בבית הקברות ולא סתם מבקרים את הנפטרים ומתפללים עליהם?

וּכְשֶׁמֵּת אָדָם בָּעוֹלָם הַזֶּה, אוֹתָהּ הַנֶּפֶשׁ לֹא זָזָה מִן הַקֶּבֶר לְעוֹלָמִים, וּבַכֹּחַ הַזֶּה יוֹדְעִים הַמֵּתִים וּמְסַפְּרִים זֶה עִם זֶה. (שהנפטרים בבית הקברות מדברים אחד עם השני. (זוהר-לך לך)

~*~*

להבדיל שהנשמה והרוח עולות למעלה והנפש נשארת למטה.

הזוהר מיד ה' כדי לספר לנו הכל מעולם האמת ולכן קבלנו תורה לדעת שכאן לא עולם האמת והמתים מדברים אחד עם השני בבית הקברות והנפטרים נשמתם בעולם העליון, רואים אותנו ושומעים אותנו ואפילו מתפללים עלינו. שכתוב, ללא תפילת המתים על החיים לא היינו שורדים אפילו שעה אחת

שמחו את הנפטרים באמירת פרקי תהילים לעילוי נשמתם וקדיש !

לעילוי נשמת הרוגי המלכות ולהצלת ישראל מכל אויבנו. אמן
▾ דווח על תגובה זו  +5 
גולשי הכיכר | 25/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +4 
א.  | 25/04/2012 
הכל טוב לעילוי נשמתם של הרוגי המלכות, משניות, אמירת פרקי תהילים וכל תפילה ולימוד תורה.

ובעת צפירה, להגיד פרק תהילים או משניות או שמע ישראל, עת רצון ואחדות נשמת ישראל, לנצל לתפילה לבורא עולם גם להצלתנו מאויבנו גם בימים אלה.
▾ דווח על תגובה זו  +5 
העדה החרדית | 25/04/201211
מסכנים נפלו על כלום, על מדינה שלקחה את רוב עם ישראל ועשה מהם גויים, מדינה כופרת במלכות שמים.
▾ דווח על תגובה זו  +3 
מאיר | 25/04/2012 
נפלו על כלום? איך אתה חושב שאתה חי פה ברווחה ובביטחון?

בגלל מי ? בגלל אותם קדושי ה' שנפלו בהגנה על המולדת.

תמי אצלכם הכל או שחור או לבן . אז נכון יש מדינה שהיא לא שואפת להיות דתית, אבל מה עם החלק שכן רוצה ? למה בתקופת מרדכי היהודי ואסתר כולם היו צדיקים? להיפך הגמור!! היו עושי חטאים ונהנו מסעודת אותו רשע.

עד מתי תקלקלו ?
▾ דווח על תגובה זו  -4 
חייל דוס | 25/04/201210
הלא נתפסים האלה ותבינו כמה כאב וצער עומד מאחוריהם

הגיע הזמן לצאת מהאטימות זזה שאנחנו לא הולכים לצבא מסיבות אדיאולגיות לא אומר שלא צריך לכאוב לנו על החללים!!!
▾ דווח על תגובה זו  -3 
איזה שטויות זה. מי שכופר בכל הקדוש לעם ישראל יחליט לנו מתי לבכות על הקרבנות שהוא בעצמו גבה? אין סוף לחוצפה. אם היו מחנכים אותם ללמוד תורה אז לא היו הולכים לצבא ואז לא היו מתים. אבל מה לעשות ששכל לא קונים במכולת, וכל שכן שלא ב"כנסת"...
▾ דווח על תגובה זו  +4 
מזועזע עד מאוד | 25/04/2012 
אתה וודאי לא מצאת שום מכולת לרכוש בה שכל.... חבל.... מה זה משנה מי בדיוק קבע את היום??? מדובר בעניין הילכתי??? מה הקשר??? יודע שאת ימי פתיחת רישום לגני ילדים גם קובעת ממשלה? אולי גם אליהם לא תלך? כמה אידיוטיות???

כמה ילדותי ללהג על קורבנות שמישהו גבה....

אם לא איכפת לך, עשרות אלפי חיילים נשרפו למוות בטנקים בוערים, נחנקו מעשן פגזים, נדקרו ושוספו.... בוא ספר לנו מתי בדיוק אתה זוכר אותם....

כיכר, אנא מנעו חילול ה' ופרסמו תגובות המעמידות טועים על מקומם.
▾ דווח על תגובה זו  -3 
הכלבייה | 26/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +3 
שלומי | 25/04/20128
גם אני מתייחד עם כל נופלי מערכות ישראל חיילים ואזרחים כאחד

באמירת פרקי תהילים לעילוי נשמתם , הי"ד ... יהי זכרם ברוך !!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה כרם | 25/04/20127
משתמטים מגיוס ואחר כך לומדים לזכר החללים? צבועים

כבר עדיף נטורי קרתא
▾ דווח על תגובה זו  -4 
מוטי | 25/04/2012 
בתור טוקביסט שבולט בהבעת דעות בכל מה שקשור לחרדים והבדלם משאר הציבור, אני מציע לך לההשתתף בפורום של אתר "אזמרך בלאומים" שלדעתי זה המקום הרציני והכבד ביותר ברשת לדיונים מן הסוג הזה.
▾ דווח על תגובה זו  -4 
אליהו רוזנברג | 25/04/2012 
משתמטים מלימוד ואחר כך מביעים דעות זרות? צבועים

כבר עדיף גויים
▾ דווח על תגובה זו  +4 
ליצן החצר | 25/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +4 
אלירן | 25/04/20126
אתם שונאי ישראל שנאת חינם.בגללכם לא נבנה ביהמ"ק.אם אני ואתם נאהב כל יהודי באשר הוא ונדון כל יהודי לכף זכות שאמונתו היא כזאת וכזאת בגלל שגדל בבית פלוני ובאמונה פלונית וכ'ו ולכן הוא כך נזכה בע'ה לביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן.

נ.ב: יש איזה גדול שאתם מסתמכים עליו שציונים הם ערב רב?אם כן תומר לי מיהו.

רבים מהם מדקדקים בתורה ובמצוות יותר ממך וההבדל היחידי בינם לבינך שהם משרתים בצבא ומוסרים נפש למען עם ישראל גם בלימוד התורה וגם בצבא.וגם שהם משרתים בצבא הם נלחמים לצאת ממקום שיש בנות וכן הופכים את המטבח עד שיביאו להם אוכל מהדרין.ולא כל מה שלא מופיע בתקשורת מעיד שאינו קרה. עיני ראו ולא זר.יהי רצון שנחזור בתשובה.
▾ דווח על תגובה זו  -3 
חרדי | 25/04/2012 
כל מילה זהב.

חזק ואמץ!
▾ דווח על תגובה זו  -3 
היודע לקרוא | 25/04/2012 
מי דיבר על שומרי התורה?

הוא דיבר על המצולמים, פ-ס-י-כ-י.
▾ דווח על תגובה זו  +4 
מנכ"ל גהה | 25/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +4 
בית פלוני | 25/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +4 
אא | 25/04/20125
▾ דווח על תגובה זו  +4 
מבחיל..... | 25/04/2012 
עששרות אלפי אמהות בוכות לילה לילה כבר שנים ארוכות, וזה מה שיש לך להגיד?

אולי אתה צריך לראות פעם בעיניים חייל נשרף למוות בטנק מתפוצץ בשביל להבין כמה חסר לך בשביל להיקרא בן אנוש......
▾ דווח על תגובה זו  -4 
ירושלים | 25/04/20124
בצדק . ובכלל זה רצון ה' ????
▾ דווח על תגובה זו  +3 
חולה נפש... | 25/04/2012 
קיבלה בחזרה במקום ילד יפהפה גופה חרוכה,

הקב"ה וודאי בוכה איתה.

ואתה?

לך תעבור השתלת לב.
▾ דווח על תגובה זו  -3 
ברל כצנלסון | 25/04/20123
▾ דווח על תגובה זו  +3 
ה' ישמור. | 25/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  -4 
המחלקה הסגורה | 26/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +3 
זאב זבוטינסקי | 25/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +4 
אחד העם | 26/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +3 
שרה | 25/04/2012 
אולי חיצונית מחופש היטב, והתורה או איגרת הרמבן בכלל עוד צריכים להתגלות בפניך.

א. אתה או את לא ז'בוטינסקי זכרונו לברכה

ב. 3 שנים לפני השואה התחנן ברחובות פולין על במות מאולטרות אחד ממנהיגי הצעירים זאב ז'בונטינסקי ואמר ,

ואין לי זמן להביא הציטוט אך הדברים בשפה מאוד פשוטה :

אני מרגיש שהולך לקרות כאן האסון הכי גדול, מתחת לפני השטח.. אתם לא רואים ולא מרגישים כלום , טרודים אתם בשגרת יומכם , כשזה יתחיל זה יהא מאוחר אנא עלו לארץ ישראל כי התופת תבלע הכל .

זעק וצעק אלו הדברים חזור ונשנה.

מה לא אמרו עליו .... מה נשאר מליצני הדור?...

מה נשאר מהספקנים ?... מה נשאר מגוואתנים חושבי שיודעים הכל .. ומה נשאר מהפשוטים עד העשירים ותמדי החכמים שהתופת שדיבר עליה ז'בוטינסקי איחדה באסון אל כל היהודים.

מה שנשאר זה אנחנו שבאהבת חינם ובענוה נשמח את ה' יתברך שזכות הצדיקים האלו יעמדו לצידנו

וה' יתברך מלכינו יבנה את ביתנו בית המקדש ! במהרה עם משיח צדיקינו אמן סלה.
▾ דווח על תגובה זו  -3 
זאב זבוטינסקי | 26/04/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +3 
מכירים אותם | 25/04/20122
▾ דווח על תגובה זו  +4 
חצקל | 25/04/20121
▾ דווח על תגובה זו  +2 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"