יום ירושלים: יהודים עלו להר הבית - ונעצרו

במלאות 45 שנה לשחרור הכותל המערבי, עלתה הבוקר קבוצת יהודים להר הבית, בארגון המטה המשותף לתנועות המקדש. בקבוצה נמנו 50 בני-אדם, ובהם חברי-הכנסת אורי אריאל ומיכאל בן ארי ממפלגת 'האיחוד הלאומי'. יצויין כי מרנן ורבנן אסרו בתוקף לעלות להר הבית. (חדשות, בארץ)

 (צילום: המטה המשותף לתנועות המקדש)
(צילום: המטה המשותף לתנועות המקדש)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
סילברשטיין | 21/05/201216
שלושה שבועות כבר בוטלו לפני 1000 שנה כך כתב רבינו חיים ויטאל זיע"א תלמידו המובהק של האר"י ז"ל בפתיחה לספר שער ההקדמות,

כל השאר זה תעמולה זולה של כת כפויי טובה חרידיים שכל התאוריות שלהם קרסו טוטלית עם השמדת יהודי אירופה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמעון יפרח | 20/05/201215
לדברי העולים יש רבנים דוגמת הגר"מ אליהו זצ"ל, הגרי"צ זילבמן זצ"ל ראש ישיבת אדרת אליהו בעיר העתיקה והגרי"י פישר זצ"ל המתירים זאת, והקבוצות הולכות וגדלות
▾ דווח על תגובה זו  0 
טוביה | 20/05/201214
מקור האיסור מתחלק לשלושה סיבות:

- אנחנו לא יודעים לאיפה מותר ולאיפה לא

- התגרות בגויים

- גזירה משום שצריך טבילה לפני העליה. (טבילה דאורייתא כמו הנשים).

תשובות

- נאמני הר הבית עשו מחקר מקיף ועולים רק למקומות המותרים.

- כל נשימה של יהודי בירושלים היא התגרות בגויים שרק מחפשים תרוצים בכל מקרה.

- הם מקפידים שכולם יטבלו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
פייגנבוים | 21/05/2012 
התגרות באומות לא נפסק בשום מקום לא בטור לא ברמב"ם לא בשולחן ערוך ולא בשום מקום אחר, כולה המצאה של כת הסירוב הקנאית החרידית, השיטה הקדושה שנכשלה טוטלית בשואת יהדות אירופה,

מעניין איך עדיין הם מעיזים לפתוח את הפה איפה הבושה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלומי. | 20/05/2012 
בתכלית האיסור ורק החיילם המסכנים הנאלצים להכנס לשם,יש סדר מיוחד שצריכים לעשות לפני שנכנסים.ועל המתרצים המקררים תדעו,יש יום לאל איום להפרע מכם.ואם הייתם בקיאים מעט בכתבי האר"י ויודעים מה זה כרת,מלבד דברי הגמרא,אולי גם ה"מזרחי" היו חושבים לפני שנכנסים.ואותם אלה שנקראים "חרדים" ונכנסים לשם,הם חרדים מזויפים והם עמלקים שמקררים את האחרים שכן בדור הזה יש גם חרדים מהע"ר כמובא רבות בתיקו"ז,ב"דברי חיים" על המועדים. ועוד
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמחה | 20/05/2012 
אין שום מקור לאיסור התגרות באומות, כתוב רק בפרשת דברים שכשעוברים בארץ אדום תעקפו את ארצם ואל תתגר בם, כי את ארץ שעיר ה' נתן לעשו, אבל למען כיבוש ארץ ישראל השלמה, לא מסתכלים על אף אחד, אלא צריך לכבוש ולכבוש עד שנשיג את כל ארץ ישראל השלימה בידינו
▾ דווח על תגובה זו  0 
אוהב ישראל | 20/05/2012 
מס' כתובות למדת כבר? עיין מס' כתובות,ק"י ע"ב איסור התגרות באומות העולם.ובענין השבועות,הדבר אינו תלוי כלל באומות אם יעברו על השבועה כמובא במהר"ל באריכות,ובדברי מהרח"ו ז"ל.כי על הפסוק "כל היום דוה" הפירוש הוא: דוה,אותיות הוד רמז לספירת "הוד",האלף החמישי שבזה אפי' תשובה לא מועילה אלא היא גזירה ורק באלף הששי הדבר תלוי בתשובה.ומ"מ,בין כך ובין כך,השבועות קיימות.

ומלבד זה,אתה רואה את ההתלהמות שלהם על כל דבר שהמדינה עושה פה.אז אתה חושב שעם כיפה סרוגה,כיפת ברזל,ו"כיפה אדומה" של הצנחנים תוכל לעצור מיליארד ו-200 מליון מוסלמים,כן?

איזה תמימות עוברת עליך בזמן האחרון,לא מבין.
▾ דווח על תגובה זו  0 
י | 20/05/201213
הרב משה דוד טנדלר שליט"א – חתנו של רבי משה פיינשטיין זצ"ל.

בין הרבנים שעלו היום להר הבית היה הגאון ר' משה דוד טנדלר שליט"א מאמריקה, חתנו של רשכבה"ג הגר"מ פינשטיין זצוק"ל, אשר עלה להר הבית בקדושה ובטהרה ואף נשא שיעור כללי בפני עשרות מתלמידיו בענייני תשעת הימים, מקום המקדש, סדר העבודה, ובניין בית המקדש. תלמידיו ושומעי לקחו סיפרו כי הגרמ"ד שליט"א נורא התרגש בעמדו סמוך ונראה לקודש הקדשים, הגרמ"ד שליט"א קרע את בגדיו ופרץ בבכי. [מאתר "הר הבית שלנו"].
▾ דווח על תגובה זו  0 
י | 20/05/201212
הרב צבי עידאן מח"ס עשות משפט, וצבי עדיו, ועוד

עיה"ק ירושלים תובב"א

בעזהי"ת אייר תשע"א, שם נעלה ונראה

בפרוס כ"ח אייר, יום שגאל השי"ת נחלתו מיד האומות, זה 44 שנה ששלטונות ישראל לא שבו מדרכם הרעה ועדיין אינם מאפשרים את הקרבת קרבנות חובותינו, תמידים כסדרן ומוספין כהלכתן. ובפרט קרבן הפסח אשר ביטולו בחיוב כרת רח"ל. וכמבואר היטב בתשו' חת"ס סי' רל"ו. וכאשר בקשו רבותינו שרי התורה, בעלי התוספות שעלו לארץ ישראל כמבואר בכפתור ופרח. ולמעלה בקודש, בימי רבי יהושע בן חנניא. כמבואר במד"ר (בראשית ס"ד).

גזירות רשעי הגויים אשר שלטו במקום מקדשנו רבות בשנים, ולא נתנו למי שאינו מבני אמונתם ליקרב אל הקודש, כמבואר בחת"ס שם. ובדרך הקודש למהר"א. ובתשובת הגרי"ח זוננפלד לבעל התעוררות-תשובה (סי' כט) גרמו לחסרון ידיעת גבולות העזרות והחיל. וחרדת החשש ליכשל באיסור כרת החמור, עצרו בעדנו מעלות אל הקודש מיד בשחרורו.

ת"ל, מאז שבנו למקום מקדשנו, נחקרו נתלבנו ונתבררו רוב חלקי הר הבית האסורים והמותרים לטמאי מת, ע"פ פסקי הרדב"ז (שו"ת סי' תרצ"א) ועוד. וכאשר נתבאר בספרי על הכתוב לשכנו תדרשו, "יכול תמתין עד שיאמר לך נביא, ת"ל לשכנו תדרשו ובאת שמה. דרוש ומצא, ואח"כ יאמר לך נביא". וכן עורר בזה הרמב"ן במצוות "לשכנו תדרשו", וז"ל: "שתלכו לו מארץ מרחקים, ותשאלו, אנא דרך בית ה'. ותאמרו איש אל רעהו, לכו ונעלה אל הר ה', אל בית א-להי יעקב. כלשון, ציון ישאלו דרך, הנה פניהם. "

הנה זכינו באחרונה לראות בהתעוררות אשר מקיפה את יראי ה' וחושבי שמו מכל העדות והחוגים לעלות בהר ה' בקדושה ובטהרה ע"פ כל דקדוקי ההלכה. וכאשר הכריע בזה הרמב"ם שעלה בעצמו להר הבית. וגואלים בהילוכם שם ויורשים בישיבה את מקום מקדשנו ותפארתנו מידיהם הטמאות והערלות של אויבי ישראל. ואף הצליחו בזה לשנות במעט את צביון המקום. ועל ידי שפותחים פתחים קטנים מלמטה, מקרבים את חידוש עבודת הקרבנות, עד שיפתחו לנו פתחי האולם. לקיים בזה את הבטחתנו בתפילותינו שכאשר יעלנו לארצנו ויטענו בגבולנו, נעשה לפניו את קרבנות חובתנו.

לכן אף ידי תיכון עימם. חבר אני לעושי מצווה. ועליתי עמם להתפלל בהר הבית, מקום אשר נאמר עליו כי ביתי בית תפילה יקרא. ובא אני אליכם אישי ישראל בקריאה, הטוב לכם כי תשבו חוץ, גולים מעל שולחן אביכם, ומה יערב לכם החיים בעולם הזה, זולת היותכם סמוכים על שולחן אביכם. כמאמר האור החיים הק' (במדבר פר' בהר). פונה אני אליכם בקריאה של חיבה, קריאת קודש, התקדשו והיטהרו כהלכה, קומו, עלו בהר, ובנו הבית. כמאמר ה' לנביאו (חגי א' ד').

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים שנזכה במהרה גם אנו, לפחות כעולי הגולה לפני בית שני, שהקריבו הקרבנות קודם בניין הבית. וכאז כן עתה נזכה למצוא יסודות הבית שמינכרו צורתם (זבחים סב.) ויקובלו תפילותינו ומעשינו לרצון לפני אדון כל.

הכותב וחותם למען כבוד בית מקדשינו - צבי עידאן
▾ דווח על תגובה זו  0 
י | 20/05/201211
הרב בן ציון מוצפי שליט"א

מצוה רבה להשתדל ולהציל כל שניתן משטח הר הבית המקודש, ולהתפלל שם על הפדות והגאולה לשכינה ולישראל, רק במקומות המותרים להתפלל כפי שנהגו רבותינו הקדמונים, ועל פי הוראת חכמינו בדור הזה.

עיין זוהר חדש פרשת ויצא – מדרש הנעלם – ענין ר' אלעזר בן עזריה על אבן השתיה.

בן ציון בכמוהר"ר סלמאן מוצפי. [תצלום המכתב באתר "הר הבית שלנו"].
▾ דווח על תגובה זו  0 
ציון | 20/05/2012 
ועפ"י הוראת חכמים בדור הזה".

זה הדגש העיקרי פה בלי חכמות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
י | 21/05/2012 
מאז שבנו למקום מקדשנו, נחקרו נתלבנו ונתבררו רוב חלקי הר הבית האסורים והמותרים לטמאי מת, ע"פ פסקי הרדב"ז (שו"ת סי' תרצ"א) ועוד. וכאשר נתבאר בספרי על הכתוב לשכנו תדרשו, "יכול תמתין עד שיאמר לך נביא, ת"ל לשכנו תדרשו ובאת שמה. דרוש ומצא, ואח"כ יאמר לך נביא".
▾ דווח על תגובה זו  0 
י | 20/05/201210
הרב יחיאל מיכל טיקוצינסקי זצ"ל כתב בספרו "עיר הקודש והמקדש" לבנות בית כנסת ליהודים בהר הבית,

וזה לשונו: גם בזמן שביהמ"ק היה קיים היו בתי תפילה לקהל הציבור הישראלי בהר הבית, כמוכח בסוכה (מא: - מג. נג.)

.. ולכשיהיה לנו הרשות והיכולת לבנות בית תפילה אשר כזה בהר הבית בטרם הופעת בן דוד – יש לנו מקום נרחב לבנייני תפילה: בדרום שיעור 250 אמה .. באורך מזרח–מערב 500 אמה.. בצפון 115 אמה..

במזרח (עד החיל) 86 אמה על 500 דרום-צפון.

במערב 100 אמה על 500 צפון-דרום. [וע"ע בספר "קומו ונעלה", עמוד 168].
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד  | 20/05/2012 
והיום,איש אינו יודע כמובא באור לציון וכו'.
▾ דווח על תגובה זו  0 
י | 20/05/20129
שו"ת אבן ישראל [להגרי"י פישר] חלק ט' סימן קס"ג.

מה ששאל מע"כ דנראה לו דלענין כניסה להר הבית אחרי טבילה במקוה, דלא יהני בזמן הזה כיון שגזרו חז"ל על ע"ה שיהיו כזבים לכל דבריהם, וא"כ צריך לספור ז' נקיים וטבילה במים חיים דווקא.

לדעתי אין לחוש לזה וכו' וכו' עיי"ש.
▾ דווח על תגובה זו  0 
י | 20/05/20128
תשובה שהתקבלה מהרב שמואל אליהו' בתאריך ח´ אב ה´תשס"ג, מתוך האתר כיפה

השאלה: שלום כבוד הרב. מדוע אסור ליהודים להכנס להר הבית(לפי ההלכה)? בברכה, בתודה מראש!

התשובה: אין איסור לעלות על כל הר הבית. יש איסור למי שהוא טמא להכנס לעזרה. ויש איסור למי שאינו כהן להכנס למקום הקודש - או לקודש הקודשים. בודאי מי שאינו טהור וגם אינו כהן שלא יכנס למקום הקודש. יש מקומות שבודאי מותר להכנס אליהם כיון שאינם קודש או קודש הקודשים ולא כל אחד יודע איפה הם.

לכן מי שרוצה לעלות להר הבית צריך שילך איתו מישהו שמכיר את המקומות ויודע להיכן מותר ולהיכן אסור.

לצערינו המצב הוא כל כך נורא בהר שהמוסלמים הורסים כיון שהם חושבים שזה שלהם וחולשת הממשלה מלמדת אותם שכדאי להם להיות אלימים. כמה שיותר - יותר יכנעו להם. גם בית המשפט העליון נכנע להם וגם המשטרה. הגרוע מכל שהם מציגים את חולשתם וכניעתם כחוכמה יהודית שאין למעלה ממנה. לכן חובת העליה היא יותר ויותר גדולה ויש בה בחינה מסוימת של "כיבוש".

למעשה הרבנות הראשית לישראל לא פסקה לעלות להר ולכן אני לא עולה אליו, כי אני לא אדם פרטי ואני רוצה להיות חלק מכלל ישראל.

אם אתה רוצה לעלות להר כאדם יחידי. עשה זאת על פי כללי ההלכה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 20/05/2012 
ב"אור לציון" ועוד איתא שאין אתנו היום מי שיודע היכן החיל,הסורג,העזרה וכו.

ועוד,הכניסה לבית המקדש היא מצד מזרח.שאחרי שעוברים את החיל והסורג,עולים במעלות,ומגיעים לשער עזרת נשים. והיום,שנכנסים מצד מערב שבכותל המערבי,זה ודאי איסור גמור כי שם הותרה הכניסה רק לכהנים.ומקום זה נמצא אחרי קודש הקודשים כידוע.ששם היה רווח בים קה"ק לבין הכותל המערבי כדאיתא במס' יומא.אז מה השאלה בכלל?
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוס | 21/05/2012 
"אין איסור לעלות על כל הר הבית", שמעת?
▾ דווח על תגובה זו  0 
shmuelk91 | 20/05/20127
למה לומר כל גדולי הדור אסרו זאת ? מה רק לחרדים יש גדולי דור ????
▾ דווח על תגובה זו  0 
י | 21/05/2012 
וגם מתוך החרדים יש גדולי הדור שמזרזים על העליה להר הבית במקומות המותרים, בקדושה ובטהרה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 20/05/20126
הפוסקים של גדולי ישראל כולל הרב עובדיה וה"אור לציון".אלא שלציונות הדתית יש את הרע-בנים שלהם ומקלם יגיד להם רח"ל.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יוני משה  | 20/05/2012 
בושה וכלימה לעורר מחלוקות בעם בין זרמים שונים של היהדות . תעשה תשובה. לשון הרע לא ישאיר לך הרב אופציות בעולם הבא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירא ה' | 20/05/2012 
מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א קרוב בהשקפתו יותר לציונות הדתית מאשר לחרדים. הוא אומר הלל ביום העצמאות וביום ירושלים!!!

תגובתך מעידה על בורות וטיפשות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 20/05/2012 
שבוע אחרי העליה להר הבית, הגר"ע מזהיר: "חייבים כרת"

קמפיין של פעילים המארגנים עליות המוניות להר הבית הציג פסק הלכה של מרן הגר"ע יוסף, המתיר לכאורה לעלות להר ● הגר"ע יוסף שמע על העלייה ועל השימוש שעשו בשמו, והערב, במהלך שיעורו השבועי הוא תקף את העולים באומרו: "אסור לעלות לשם. מי שנכנס - חייב כרת" (יהדות)
▾ דווח על תגובה זו  0 
גילוי-דעת | 20/05/20125
העולים..אל תאמרו "מרנן ורבנן אוסרים" כי זה מחלוקת
▾ דווח על תגובה זו  +1 
בן ציון  | 20/05/20124
▾ דווח על תגובה זו  0 
קלרה | 20/05/20123
▾ דווח על תגובה זו  +1 
טרבלסי | 20/05/20122
ולבנות את בית מקדשנו, שנאמר ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם, [פרשתת תרומה]...
▾ דווח על תגובה זו  +1 
מכלוף טרבלסי | 21/05/2012 
לטמטום אין גבול.
▾ דווח על תגובה זו  0 
טוב רואי | 20/05/20121
מרן רבי מרדכי אליהו זיע"א {הראשון לציון} מתיר לעלות למקומות המותרים בהר הבית...
▾ דווח על תגובה זו  +2 
יוסף | 20/05/2012 
היוצא מר"ת "יחיד ורבים,הלכה כרבים"?

ובכן תדע,שזה שם המסוגל לשמירה.אבל מי שיעלה להר הבית,גם שם זה לא יעזור לו כי ישנם שני שמות נוספים.אחד להעניש,היוצא מהפסוק "יהרסון לקרוב אל ההר".

והשני מפד"ל ר"ת פתי מאמין לכל דבר...
▾ דווח על תגובה זו  0 
גילוי-דעת | 20/05/2012 
הר הבית
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 20/05/2012 
לפי דבריך,גם את בית המקדש ואת הסנהדרין שהציונות הדתית רצתה לחדש ועשתה מעצמה צחוק וליצנות בחושבה שאין מלבדם יודע רמב"ם...
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"