חרדי במטוס, מכוסה בשקית ניילון

תמונה שהופצה בפייסבוק בה נראה אדם בעל חזות חרדית יושב במטוס כשהוא מכוסה ביריעות ניילון, עוררה את סקרנותם של הגולשים. אחדים העריכו כי מדובר בתקנות צניעות חדשות, או במנהג משונה של אדם תמהוני. אתמול, פתר יתד נאמן את התעלומה. הסיפור המלא

צילום מסך מהפייסבוק של ישראל כהן (צילום: פלאש 90)
צילום מסך מהפייסבוק של ישראל כהן (צילום: פלאש 90)
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
יפה יוסף | 22/04/201431
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מירי | 09/12/201330
אנחנו באותה חצר חסידות

ובבקשה תפסיקו להיות מטומטמים למה שישים פס על אנשים מה עדיץ שיטמא מעל בית הקברות ?
▾ דווח על תגובה זו  0 
סקפטי | 21/09/201329
אין דרך לדעת אם המטוס יעבור על בית קברות. זה תלוי בזוית סיבוב הנחיתה. הסיפור כולו נראה מצוץ מהאצבע.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לולובלולו | 11/05/201328
איש איש ואמונתו......?
▾ דווח על תגובה זו  0 
איש יהודי ! | 07/07/2013 
טעות !!!

איש, איש באמונתו - זה נאמר בנוכרים, אבל לעם ישראל - ליהודי יש רק ה' אחד, ושמו אחד !!

וזה המציות של עם ישראל!
▾ דווח על תגובה זו  0 
בית הלל | 26/04/201327
לצאת מהמערה

++++++++++++

אחד ההסברים לשמחה בל"ג בעומר הוא שזה היום בו יצא רשב"י (רבי שמעון בר יוחאי) מהמערה בה התחבא 12 שנים. ביציאתו הראשונה הוא שורף את אנשי העולם העוסקים במלאכת היום יום שלהם. לאחר 12 שנה בהם היה ספון במערה ועסק בתורה סטרילית ללא מגע עם עולם החול, הוא מרגיש צורך לכפות את מדרגתו התורנית על הציבור הנהנה מיגיע כפיו.

הוא נאלץ לחזור למערה לתקופת הסתגלות של 12 חודשים ורק ביציאתו השנייה למד להשלים אם העולם, להשתלב בו ולהשפיע באמת.

החברה הישראלית זקוקה היום ליציאה של הציבור הדתי ממערתו ומחומותיו הבצורות. בנינו לתפארת עולם של תורה, ישיבות וקהילות, אך לעתים תוך כדי התנתקות מהעם היושב בשדות.

יש העושים זאת, אך שורפים בדרך את מי שלא מיישר קו עם שיטתם. להם מוטב לחזור למערה.

אשרי היוצאים ממערתם ודעתם מעורבת עם הבריות, ואשרי העומדים על סודך - בר יוחאי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
האדמו"ר משמכאן | 15/04/201326
והיו עושין כמעשה בני שאלתיאל, אשר היו מרבין בשאלות על איך מגיעין למקום... אך לעולם אינן מגיעין למקום.
▾ דווח על תגובה זו  0 
גל | 14/04/201325
▾ דווח על תגובה זו  -2 
דן סגל | 12/04/201324
כל ירושלים מחוץ לחומות העיר העתיקה בית קברות אחד גדול. וגם כל הארץ בית קברות אחד גדול. לכן על הכהנים לעזוב הארץ ולעבור לפטגוניה בדרום אמריקה, שם בטוח אין טומאה, כי לא גרים שם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודיה | 12/04/201323
▾ דווח על תגובה זו  +1 
דרומי  | 12/04/201322
לפחות היה עושה זאת במקום מוצנע כדי למנוע חילול השם
▾ דווח על תגובה זו  -3 
גריס | 12/04/2013 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חרדי | 12/04/2013 
כדי למנוע חילול ה'!!!

אם ח"ו הייתי מגויס
▾ דווח על תגובה זו  0 
גריס | 12/04/2013 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
ננ | 12/04/2013 
זה ברור שהוא התבייש מהמבטים של האנשים במטוס ולמרות זאת קיים את הוראת רבו. כל הכבוד!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
שקית ניילון | 12/04/201321
אין מה להתרגש. מכירים אותו...
▾ דווח על תגובה זו  -4 
איסמאיל הניה | 04/06/2013 
תגלוש באתר החמאס מטומטם
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבישי הקטן | 29/05/2013 
הגאון הרב יצחק זילברשטיין שליט"א ידוע כאחד מגדולי הפוסקים. מי שרואה את חידושיו בהלכה (הממלאים עשרות ספרים וכרכים - רבים כבר הוציא, חלק עדיין בעריכה) מגלה בקיאות ועמקות ברמות יוצאות דופן. אפשר להתווכח עם פסק זה או אחר, כדרכה של תורה (אם אתה בר הכי), אבל לכנותו "זילברשטיין" (בלי "הרב") או לכתוב שפסקיו הזויים, זו לא רק עבירה של ביזוי ת"ח, זו גם רדידות מחשבתית מרובה!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
פלוני | 12/04/2013 
לא חרבה ירושלים עד שביזו בה תלמידי חכמים.
▾ דווח על תגובה זו  +3 
מיקי | 12/04/201320
לאחר שהכהן התכסה בשקית נילון הוא נפטר לצערנו כתוצאה מחנק.

כהנים נוספים שהיו על המטוס, נתקלו בבעיה חמורה של טומאת מת, ובעצת הרב זילברשטיין הם יצאו מהמטוס ועמדו על כנף המטוס עד לסיום הטיסה.
▾ דווח על תגובה זו  -2 
ע.י. | 14/04/2013 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
חיים | 12/04/201319
▾ דווח על תגובה זו  -2 
א. לוי | 12/04/201318
לאחרונה פורסם פסק הלכה של הרב אלישיב ובעקבותיו של בד"צ העדה החרדית, על פיו אסור לכוהנים לטוס מנמל התעופה בן גוריון לחו"ל בשל העובדה שהטיסות עוברות מעל בית העלמין היהודי בחולון.

הרב אלישיב, לאחר שדרש לדעת מאילו סוגי מתכות עשויים המטוסים, הסביר כי בניגוד לבתי קברות יהודיים אחרים, בהם המתים נקברים כשבין הגופה לבין המצבה מונחות פלטות ונשאר רווח, דבר המונע מהטומאה "לבקוע עד השמים", בבית העלמין בחולון נהוגה שיטת קבורה אחרת שאינה "חוסמת" את טומאת המתים ועל כן אסור לכוהנים לטוס מעליו, כשם שאסור להם לטוס מעל בית הקברות בהר הזיתים.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
ach | 12/04/201317
▾ דווח על תגובה זו  +2 
מאיר | 12/04/201316
אשריכם ישראל
▾ דווח על תגובה זו  +2 
אחת | 12/04/201315
▾ דווח על תגובה זו  +2 
תם | 11/04/201314
▾ דווח על תגובה זו  -2 
כהן | 11/04/201313
אל תדברו על דברים שאתם לא מבינים בהם כי אתם פשוט יוצאים טיפשים!
▾ דווח על תגובה זו  +2 
גיל | 11/04/201312
הוי עז כנמר...לעשות רצון אביך שבשמיים.גבהה ליבו בדרכי השם .אשריו ואשרי חלקו.
▾ דווח על תגובה זו  +3 
צחי | 11/04/201311
אחרי זה אומרים למה צוחקים על החרדים
▾ דווח על תגובה זו  -2 
 | 11/04/201310
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 11/04/20139
▾ דווח על תגובה זו  0 
זאבי | 11/04/20138
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחד שמבין | 11/04/20137
אדם תמהוני. רק נשאר להבין מדוע מותר לכהן לשהות במרחק של כמה קילומטרים מבית קברות אבל אסור לו לשהות בגובה של כמה קילומטרים מעל בית קברות?
▾ דווח על תגובה זו  -2 
Shout4Heaven | 12/04/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד שפוי | 11/04/20136
עם כל הכבוד להגאון הגדול ר' יצחק זילברשטיין שליט"א, אבל אם כך הוא אמר להם הרי זה למעלה מן השכל. אינני פוסק וגם אינני יודע המציאות של הקברים בגוש דן, אך דין פשוט בגמרא ובש"ע אני יודע: עוון וחטא גדול לחלל שם שמים ברבים. אז אם באמת לדעתו היה אסור לטוס מעל הקברים, איך פוסקים לאברך לעשות חילול השם וצחוק מיהדות, שרבבות אנשים יעשו צחוק מדיני תורה בגלל אברך אחד? אם לא היו אחראים להגיע בזמן לטיסת ע"ש וכמעט שהגיעו לידי חילול שבת, שיחכוב שם עד שתהיה טיסה שלא נוסעת מעל בית החיים, ולא לחלל שם שמים!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יוני | 16/04/2013 
1. כן, זה המצב לפי הלכות טומאה וטהרה. הטומאה עולה למעלה בקו ישר עד הרקיע. ולהבדיל, גם הקדושה (ולכן אסור לכולנו לטוס במסוק מעל הר הבית [שו"ת יביע אומר ח"ה, יו"ד, סי' כו; שו"ת באר משה, ח"ז, סי' ק']. הנה למדת עוד הלכה...).

2. זה לא קשור לחומר המבודד, אלא לצורת הבידוד. וזו "גזירת הכתוב" (=ציווי מהתורה שאיננו יודעים מה הטעם הרציונלי שלו), שכל כלי (קטן או גדול, לרבות כלי חרס שאם מקבל טומאה אין לו טהרה אלא בשבירתו) שיש עליו "צמיד פתיל" אינו נטמא (במדבר, יט: טו). ופרטי ההלכות הקשורות לזה ראה בספר משנה תורה לרמב"ם, הלכות טומאת מת, פרקים כ' עד כ"ה.

(אגב, למיטב זכרוני, יש דיון בפוסקי דורנו אודות שאלתך, האם המטוס אטום לחלוטין ולכן מבודד מהטומאה. אך עובדתית, הוא אינו אטום לחלוטין כפי תנאי התורה "צמיד פתיל", ולכן אינו מבודד. ראה שו"ת יביע אומר, חלק י', סימן נב). (סיטואציות דומות למקרה של הכהן במטוס, הוזכרו לפני כאלפיים שנה במשנה ובגמרא ("הנכנס לארץ העמים בשידה, תיבה ומגדל - רבי מטמא, רבי יוסי ברבי יהודה מטהר". עירובין ל', ע"ב). שאר המקורות העוסקים בשאלה זו אינם תחת ידי כעת, ואם תרצו לדעת באמת, ביכולתכם לאתר את זה לבד).
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רפי | 12/04/2013 
ולגדל זקן ופיאות וללבוש בגדים משונים וליתקוע בקרן של בהמה ולשבת באוהל שבוע שלם וכו' ובו' זה לא מוזר?

רבותי!! באשר נוהגים ע"פ התורה ומקיימים מצוותיה לא צריך לחשוש מפני האנשים הרחוקים משמירת מיצוות אדרבה שיבואו ללמוד

לא כל מה שלא מוצא חן בעיני החילונים הוא חילול ה'
▾ דווח על תגובה זו  +1 
צבועי הדור | 11/04/20135
▾ דווח על תגובה זו  0 
pop | 11/04/20134
▾ דווח על תגובה זו  -6 
אפרתוש | 11/04/2013 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
א.א | 11/04/20133
▾ דווח על תגובה זו  -3 
יוני | 16/04/2013 
1. כן, זה המצב לפי הלכות טומאה וטהרה. הטומאה עולה למעלה בקו ישר עד הרקיע. ולהבדיל, גם הקדושה (ולכן אסור לכולנו לטוס במסוק מעל הר הבית [שו"ת יביע אומר ח"ה, יו"ד, סי' כו; שו"ת באר משה, ח"ז, סי' ק']. הנה למדת עוד הלכה...).

2. זה לא קשור לחומר המבודד, אלא לצורת הבידוד. וזו "גזירת הכתוב" (=ציווי מהתורה שאיננו יודעים מה הטעם הרציונלי שלו), שכל כלי (קטן או גדול, לרבות כלי חרס שאם מקבל טומאה אין לו טהרה אלא בשבירתו) שיש עליו "צמיד פתיל" אינו נטמא (במדבר, יט: טו). ופרטי ההלכות הקשורות לזה ראה בספר משנה תורה לרמב"ם, הלכות טומאת מת, פרקים כ' עד כ"ה.

(אגב, למיטב זכרוני, יש דיון בפוסקי דורנו אודות שאלתך, האם המטוס אטום לחלוטין ולכן מבודד מהטומאה. אך עובדתית, הוא אינו אטום לחלוטין כפי תנאי התורה "צמיד פתיל", ולכן אינו מבודד. ראה שו"ת יביע אומר, חלק י', סימן נב). (סיטואציות דומות למקרה של הכהן במטוס, הוזכרו לפני כאלפיים שנה במשנה ובגמרא ("הנכנס לארץ העמים בשידה, תיבה ומגדל - רבי מטמא, רבי יוסי ברבי יהודה מטהר". עירובין ל', ע"ב). שאר המקורות העוסקים בשאלה זו אינם תחת ידי כעת, ואם תרצו לדעת באמת, ביכולתכם לאתר את זה לבד).
▾ דווח על תגובה זו  +1 
הגזמת לגמרי | 11/04/2013 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
ח | 11/04/20132
פשוט אנשים יתכרפנו לגמרי
▾ דווח על תגובה זו  -4 
יוני | 16/04/2013 
1. כן, זה המצב לפי הלכות טומאה וטהרה. הטומאה עולה למעלה בקו ישר עד הרקיע. ולהבדיל, גם הקדושה (ולכן אסור לכולנו לטוס במסוק מעל הר הבית [שו"ת יביע אומר ח"ה, יו"ד, סי' כו; שו"ת באר משה, ח"ז, סי' ק']. הנה למדת עוד הלכה...).

2. זה לא קשור לחומר המבודד, אלא לצורת הבידוד. וזו "גזירת הכתוב" (=ציווי מהתורה שאיננו יודעים מה הטעם הרציונלי שלו), שכל כלי (קטן או גדול, לרבות כלי חרס שאם מקבל טומאה אין לו טהרה אלא בשבירתו) שיש עליו "צמיד פתיל" אינו נטמא (במדבר, יט: טו). ופרטי ההלכות הקשורות לזה ראה בספר משנה תורה לרמב"ם, הלכות טומאת מת, פרקים כ' עד כ"ה.

(אגב, למיטב זכרוני, יש דיון בפוסקי דורנו אודות שאלתך, האם המטוס אטום לחלוטין ולכן מבודד מהטומאה. אך עובדתית, הוא אינו אטום לחלוטין כפי תנאי התורה "צמיד פתיל", ולכן אינו מבודד. ראה שו"ת יביע אומר, חלק י', סימן נב). (סיטואציות דומות למקרה של הכהן במטוס, הוזכרו לפני כאלפיים שנה במשנה ובגמרא ("הנכנס לארץ העמים בשידה, תיבה ומגדל - רבי מטמא, רבי יוסי ברבי יהודה מטהר". עירובין ל', ע"ב). שאר המקורות העוסקים בשאלה זו אינם תחת ידי כעת, ואם תרצו לדעת באמת, ביכולתכם לאתר את זה לבד).
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חד מרבנן | 11/04/20131
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני | 16/04/2013 
1. כן, זה המצב לפי הלכות טומאה וטהרה. הטומאה עולה למעלה בקו ישר עד הרקיע. ולהבדיל, גם הקדושה (ולכן אסור לכולנו לטוס במסוק מעל הר הבית [שו"ת יביע אומר ח"ה, יו"ד, סי' כו; שו"ת באר משה, ח"ז, סי' ק']. הנה למדת עוד הלכה...).

2. זה לא קשור לחומר המבודד, אלא לצורת הבידוד. וזו "גזירת הכתוב" (=ציווי מהתורה שאיננו יודעים מה הטעם הרציונלי שלו), שכל כלי (קטן או גדול, לרבות כלי חרס שאם מקבל טומאה אין לו טהרה אלא בשבירתו) שיש עליו "צמיד פתיל" אינו נטמא (במדבר, יט: טו). ופרטי ההלכות הקשורות לזה ראה בספר משנה תורה לרמב"ם, הלכות טומאת מת, פרקים כ' עד כ"ה.

(אגב, למיטב זכרוני, יש דיון בפוסקי דורנו אודות שאלתך, האם המטוס אטום לחלוטין ולכן מבודד מהטומאה. אך עובדתית, הוא אינו אטום לחלוטין כפי תנאי התורה "צמיד פתיל", ולכן אינו מבודד. ראה שו"ת יביע אומר, חלק י', סימן נב). (סיטואציות דומות למקרה של הכהן במטוס, הוזכרו לפני כאלפיים שנה במשנה ובגמרא ("הנכנס לארץ העמים בשידה, תיבה ומגדל - רבי מטמא, רבי יוסי ברבי יהודה מטהר". עירובין ל', ע"ב). שאר המקורות העוסקים בשאלה זו אינם תחת ידי כעת, ואם תרצו לדעת באמת, ביכולתכם לאתר את זה לבד).
▾ דווח על תגובה זו  0 
לדעתי | 11/04/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"