תמונה שהופצה בפייסבוק בה נראה אדם בעל חזות חרדית יושב במטוס כשהוא מכוסה ביריעות ניילון, עוררה את סקרנותם של הגולשים. אחדים העריכו כי מדובר בתקנות צניעות חדשות, או במנהג משונה של אדם תמהוני. אתמול, פתר יתד נאמן את התעלומה. הסיפור המלא
צילום מסך מהפייסבוק של ישראל כהן (צילום: פלאש 90)
יפה יוסף | 22/04/2014
31
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו0
מירי | 09/12/2013
30
אנחנו באותה חצר חסידות
ובבקשה תפסיקו להיות מטומטמים למה שישים פס על אנשים מה עדיץ שיטמא מעל בית הקברות ?
▾ דווח על תגובה זו0
סקפטי | 21/09/2013
29
אין דרך לדעת אם המטוס יעבור על בית קברות. זה תלוי בזוית סיבוב הנחיתה. הסיפור כולו נראה מצוץ מהאצבע.
▾ דווח על תגובה זו0
לולובלולו | 11/05/2013
28
איש איש ואמונתו......?
▾ דווח על תגובה זו0
איש יהודי ! | 07/07/2013
טעות !!!
איש, איש באמונתו - זה נאמר בנוכרים, אבל לעם ישראל - ליהודי יש רק ה' אחד, ושמו אחד !!
וזה המציות של עם ישראל!
▾ דווח על תגובה זו0
בית הלל | 26/04/2013
27
לצאת מהמערה
++++++++++++
אחד ההסברים לשמחה בל"ג בעומר הוא שזה היום בו יצא רשב"י (רבי שמעון בר יוחאי) מהמערה בה התחבא 12 שנים. ביציאתו הראשונה הוא שורף את אנשי העולם העוסקים במלאכת היום יום שלהם. לאחר 12 שנה בהם היה ספון במערה ועסק בתורה סטרילית ללא מגע עם עולם החול, הוא מרגיש צורך לכפות את מדרגתו התורנית על הציבור הנהנה מיגיע כפיו.
הוא נאלץ לחזור למערה לתקופת הסתגלות של 12 חודשים ורק ביציאתו השנייה למד להשלים אם העולם, להשתלב בו ולהשפיע באמת.
החברה הישראלית זקוקה היום ליציאה של הציבור הדתי ממערתו ומחומותיו הבצורות. בנינו לתפארת עולם של תורה, ישיבות וקהילות, אך לעתים תוך כדי התנתקות מהעם היושב בשדות.
יש העושים זאת, אך שורפים בדרך את מי שלא מיישר קו עם שיטתם. להם מוטב לחזור למערה.
אשרי היוצאים ממערתם ודעתם מעורבת עם הבריות, ואשרי העומדים על סודך - בר יוחאי.
▾ דווח על תגובה זו0
האדמו"ר משמכאן | 15/04/2013
26
והיו עושין כמעשה בני שאלתיאל, אשר היו מרבין בשאלות על איך מגיעין למקום... אך לעולם אינן מגיעין למקום.
▾ דווח על תגובה זו0
גל | 14/04/2013
25
▾ דווח על תגובה זו-2
דן סגל | 12/04/2013
24
כל ירושלים מחוץ לחומות העיר העתיקה בית קברות אחד גדול. וגם כל הארץ בית קברות אחד גדול. לכן על הכהנים לעזוב הארץ ולעבור לפטגוניה בדרום אמריקה, שם בטוח אין טומאה, כי לא גרים שם.
▾ דווח על תגובה זו0
יהודיה | 12/04/2013
23
▾ דווח על תגובה זו+1
דרומי | 12/04/2013
22
לפחות היה עושה זאת במקום מוצנע כדי למנוע חילול השם
הגאון הרב יצחק זילברשטיין שליט"א ידוע כאחד מגדולי הפוסקים. מי שרואה את חידושיו בהלכה (הממלאים עשרות ספרים וכרכים - רבים כבר הוציא, חלק עדיין בעריכה) מגלה בקיאות ועמקות ברמות יוצאות דופן. אפשר להתווכח עם פסק זה או אחר, כדרכה של תורה (אם אתה בר הכי), אבל לכנותו "זילברשטיין" (בלי "הרב") או לכתוב שפסקיו הזויים, זו לא רק עבירה של ביזוי ת"ח, זו גם רדידות מחשבתית מרובה!
▾ דווח על תגובה זו+1
פלוני | 12/04/2013
לא חרבה ירושלים עד שביזו בה תלמידי חכמים.
▾ דווח על תגובה זו+3
מיקי | 12/04/2013
20
לאחר שהכהן התכסה בשקית נילון הוא נפטר לצערנו כתוצאה מחנק.
כהנים נוספים שהיו על המטוס, נתקלו בבעיה חמורה של טומאת מת, ובעצת הרב זילברשטיין הם יצאו מהמטוס ועמדו על כנף המטוס עד לסיום הטיסה.
לאחרונה פורסם פסק הלכה של הרב אלישיב ובעקבותיו של בד"צ העדה החרדית, על פיו אסור לכוהנים לטוס מנמל התעופה בן גוריון לחו"ל בשל העובדה שהטיסות עוברות מעל בית העלמין היהודי בחולון.
הרב אלישיב, לאחר שדרש לדעת מאילו סוגי מתכות עשויים המטוסים, הסביר כי בניגוד לבתי קברות יהודיים אחרים, בהם המתים נקברים כשבין הגופה לבין המצבה מונחות פלטות ונשאר רווח, דבר המונע מהטומאה "לבקוע עד השמים", בבית העלמין בחולון נהוגה שיטת קבורה אחרת שאינה "חוסמת" את טומאת המתים ועל כן אסור לכוהנים לטוס מעליו, כשם שאסור להם לטוס מעל בית הקברות בהר הזיתים.
עם כל הכבוד להגאון הגדול ר' יצחק זילברשטיין שליט"א, אבל אם כך הוא אמר להם הרי זה למעלה מן השכל. אינני פוסק וגם אינני יודע המציאות של הקברים בגוש דן, אך דין פשוט בגמרא ובש"ע אני יודע: עוון וחטא גדול לחלל שם שמים ברבים. אז אם באמת לדעתו היה אסור לטוס מעל הקברים, איך פוסקים לאברך לעשות חילול השם וצחוק מיהדות, שרבבות אנשים יעשו צחוק מדיני תורה בגלל אברך אחד? אם לא היו אחראים להגיע בזמן לטיסת ע"ש וכמעט שהגיעו לידי חילול שבת, שיחכוב שם עד שתהיה טיסה שלא נוסעת מעל בית החיים, ולא לחלל שם שמים!
▾ דווח על תגובה זו-1
יוני | 16/04/2013
1. כן, זה המצב לפי הלכות טומאה וטהרה. הטומאה עולה למעלה בקו ישר עד הרקיע. ולהבדיל, גם הקדושה (ולכן אסור לכולנו לטוס במסוק מעל הר הבית [שו"ת יביע אומר ח"ה, יו"ד, סי' כו; שו"ת באר משה, ח"ז, סי' ק']. הנה למדת עוד הלכה...).
2. זה לא קשור לחומר המבודד, אלא לצורת הבידוד. וזו "גזירת הכתוב" (=ציווי מהתורה שאיננו יודעים מה הטעם הרציונלי שלו), שכל כלי (קטן או גדול, לרבות כלי חרס שאם מקבל טומאה אין לו טהרה אלא בשבירתו) שיש עליו "צמיד פתיל" אינו נטמא (במדבר, יט: טו). ופרטי ההלכות הקשורות לזה ראה בספר משנה תורה לרמב"ם, הלכות טומאת מת, פרקים כ' עד כ"ה.
(אגב, למיטב זכרוני, יש דיון בפוסקי דורנו אודות שאלתך, האם המטוס אטום לחלוטין ולכן מבודד מהטומאה. אך עובדתית, הוא אינו אטום לחלוטין כפי תנאי התורה "צמיד פתיל", ולכן אינו מבודד. ראה שו"ת יביע אומר, חלק י', סימן נב). (סיטואציות דומות למקרה של הכהן במטוס, הוזכרו לפני כאלפיים שנה במשנה ובגמרא ("הנכנס לארץ העמים בשידה, תיבה ומגדל - רבי מטמא, רבי יוסי ברבי יהודה מטהר". עירובין ל', ע"ב). שאר המקורות העוסקים בשאלה זו אינם תחת ידי כעת, ואם תרצו לדעת באמת, ביכולתכם לאתר את זה לבד).
▾ דווח על תגובה זו+1
רפי | 12/04/2013
ולגדל זקן ופיאות וללבוש בגדים משונים וליתקוע בקרן של בהמה ולשבת באוהל שבוע שלם וכו' ובו' זה לא מוזר?
רבותי!! באשר נוהגים ע"פ התורה ומקיימים מצוותיה לא צריך לחשוש מפני האנשים הרחוקים משמירת מיצוות אדרבה שיבואו ללמוד
1. כן, זה המצב לפי הלכות טומאה וטהרה. הטומאה עולה למעלה בקו ישר עד הרקיע. ולהבדיל, גם הקדושה (ולכן אסור לכולנו לטוס במסוק מעל הר הבית [שו"ת יביע אומר ח"ה, יו"ד, סי' כו; שו"ת באר משה, ח"ז, סי' ק']. הנה למדת עוד הלכה...).
2. זה לא קשור לחומר המבודד, אלא לצורת הבידוד. וזו "גזירת הכתוב" (=ציווי מהתורה שאיננו יודעים מה הטעם הרציונלי שלו), שכל כלי (קטן או גדול, לרבות כלי חרס שאם מקבל טומאה אין לו טהרה אלא בשבירתו) שיש עליו "צמיד פתיל" אינו נטמא (במדבר, יט: טו). ופרטי ההלכות הקשורות לזה ראה בספר משנה תורה לרמב"ם, הלכות טומאת מת, פרקים כ' עד כ"ה.
(אגב, למיטב זכרוני, יש דיון בפוסקי דורנו אודות שאלתך, האם המטוס אטום לחלוטין ולכן מבודד מהטומאה. אך עובדתית, הוא אינו אטום לחלוטין כפי תנאי התורה "צמיד פתיל", ולכן אינו מבודד. ראה שו"ת יביע אומר, חלק י', סימן נב). (סיטואציות דומות למקרה של הכהן במטוס, הוזכרו לפני כאלפיים שנה במשנה ובגמרא ("הנכנס לארץ העמים בשידה, תיבה ומגדל - רבי מטמא, רבי יוסי ברבי יהודה מטהר". עירובין ל', ע"ב). שאר המקורות העוסקים בשאלה זו אינם תחת ידי כעת, ואם תרצו לדעת באמת, ביכולתכם לאתר את זה לבד).
▾ דווח על תגובה זו+1
הגזמת לגמרי | 11/04/2013
▾ דווח על תגובה זו+1
ח | 11/04/2013
2
פשוט אנשים יתכרפנו לגמרי
▾ דווח על תגובה זו-4
יוני | 16/04/2013
1. כן, זה המצב לפי הלכות טומאה וטהרה. הטומאה עולה למעלה בקו ישר עד הרקיע. ולהבדיל, גם הקדושה (ולכן אסור לכולנו לטוס במסוק מעל הר הבית [שו"ת יביע אומר ח"ה, יו"ד, סי' כו; שו"ת באר משה, ח"ז, סי' ק']. הנה למדת עוד הלכה...).
2. זה לא קשור לחומר המבודד, אלא לצורת הבידוד. וזו "גזירת הכתוב" (=ציווי מהתורה שאיננו יודעים מה הטעם הרציונלי שלו), שכל כלי (קטן או גדול, לרבות כלי חרס שאם מקבל טומאה אין לו טהרה אלא בשבירתו) שיש עליו "צמיד פתיל" אינו נטמא (במדבר, יט: טו). ופרטי ההלכות הקשורות לזה ראה בספר משנה תורה לרמב"ם, הלכות טומאת מת, פרקים כ' עד כ"ה.
(אגב, למיטב זכרוני, יש דיון בפוסקי דורנו אודות שאלתך, האם המטוס אטום לחלוטין ולכן מבודד מהטומאה. אך עובדתית, הוא אינו אטום לחלוטין כפי תנאי התורה "צמיד פתיל", ולכן אינו מבודד. ראה שו"ת יביע אומר, חלק י', סימן נב). (סיטואציות דומות למקרה של הכהן במטוס, הוזכרו לפני כאלפיים שנה במשנה ובגמרא ("הנכנס לארץ העמים בשידה, תיבה ומגדל - רבי מטמא, רבי יוסי ברבי יהודה מטהר". עירובין ל', ע"ב). שאר המקורות העוסקים בשאלה זו אינם תחת ידי כעת, ואם תרצו לדעת באמת, ביכולתכם לאתר את זה לבד).
▾ דווח על תגובה זו+1
חד מרבנן | 11/04/2013
1
▾ דווח על תגובה זו0
יוני | 16/04/2013
1. כן, זה המצב לפי הלכות טומאה וטהרה. הטומאה עולה למעלה בקו ישר עד הרקיע. ולהבדיל, גם הקדושה (ולכן אסור לכולנו לטוס במסוק מעל הר הבית [שו"ת יביע אומר ח"ה, יו"ד, סי' כו; שו"ת באר משה, ח"ז, סי' ק']. הנה למדת עוד הלכה...).
2. זה לא קשור לחומר המבודד, אלא לצורת הבידוד. וזו "גזירת הכתוב" (=ציווי מהתורה שאיננו יודעים מה הטעם הרציונלי שלו), שכל כלי (קטן או גדול, לרבות כלי חרס שאם מקבל טומאה אין לו טהרה אלא בשבירתו) שיש עליו "צמיד פתיל" אינו נטמא (במדבר, יט: טו). ופרטי ההלכות הקשורות לזה ראה בספר משנה תורה לרמב"ם, הלכות טומאת מת, פרקים כ' עד כ"ה.
(אגב, למיטב זכרוני, יש דיון בפוסקי דורנו אודות שאלתך, האם המטוס אטום לחלוטין ולכן מבודד מהטומאה. אך עובדתית, הוא אינו אטום לחלוטין כפי תנאי התורה "צמיד פתיל", ולכן אינו מבודד. ראה שו"ת יביע אומר, חלק י', סימן נב). (סיטואציות דומות למקרה של הכהן במטוס, הוזכרו לפני כאלפיים שנה במשנה ובגמרא ("הנכנס לארץ העמים בשידה, תיבה ומגדל - רבי מטמא, רבי יוסי ברבי יהודה מטהר". עירובין ל', ע"ב). שאר המקורות העוסקים בשאלה זו אינם תחת ידי כעת, ואם תרצו לדעת באמת, ביכולתכם לאתר את זה לבד).
▾ דווח על תגובה זו0
לדעתי | 11/04/2013
▾ דווח על תגובה זו0
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"