הקושיה ב"קצות" שהעיבה על נופש המשגיח רבי דן סגל בנתניה
המשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל שהה בקרית צאנז בנתניה למספר ימי מנוחה, אך קושיה ב"קצות החושן" העיבה על מנוחתו עד אשר הציגה בפני אברכי הקריה • תיעוד (חרדים)
(צילומים: משה גולדשטיין)
צפו בתמונות נוספות:
יעקב | 18/04/2013
9
מבואר בגמרא שם במרובה דלמאן דאמר אדם מקנה אינו ברשותו רוצה לומר דהוא כמו ברשותו והיינו דלגבי הקנאה צריך שליטה על הדבר ולהך מ"ד הוא שולט ונקרא וגונב מבית האיש עיי"ש. ובזה שונים איסו"ה שאינו נקרא שליט עליהם אפי' להך מ"ד.ובתי' כ' דמ"מ מכיוון ששייך מכירה בפועל לגוי נקרא אי' במכירה
▾ דווח על תגובה זו0
רפי | 18/04/2013
8
יתכן ששייך להפקיר חפץ שאינו ברשותו שהרי סוף סוף חל ההפקר על החלק של ה"שלו" אבל למכור א"א כיוון שהקונה לא יכול לממש על זה את רשותו ולא שייך למכור רק את ה"שלו" כיוון שבשביל שתחול מכירה צריך שהקונה יחיל עליו את רשותו ושליטתו שהרי זהו מהות בעלות בחפץ, ומשום כך לא תחול מכירה של שור הניסקל
▾ דווח על תגובה זו0
יוני | 18/04/2013
7
▾ דווח על תגובה זו0
סטודנט | 18/04/2013
6
שכדי למכור משהו צריך שיהיה ברשותו כי המכירה ענינה נתינת שלטון לאדם אחר על החפץ וזה לא יתכן אם למוכר עצמו אין שליטה על החפץ שלו, אך בהפקרה ענינה היא הסתלקות מהשייכות לחפץ וזה השלמה של המצב שאינה ברשותו (מתאים קצת לשיטת רש"י שיאוש מדין הפקר למרות שבאבדה אינה ברשותו,וכן יש להניח שסובר שהפקר הכוונה שאינה שייכת לאף אחד ולא ששייכת לכולם)
▾ דווח על תגובה זו0
משה | 18/04/2013
5
זו השמחה האמיתית של הנופש. !!!!
זה הנופש !!!
▾ דווח על תגובה זו0
יהודי אך... | 18/04/2013
4
למים כי אם לשמוע את דברי השם . רבונו של עולם תחזיר אותי בתשובה שלמה לפניך וקרב אותי אליך בקדושה . וזכך את נשמתי. להיות טהור וקדוש כמו הצדיקים האלא.... ותוציא אותי מהחטאים....
▾ דווח על תגובה זו0
גד | 18/04/2013
3
אפשר להבין שהתוס' סובר שהאיסור הם שלו,אך את ההנאה שלו יכול למכור,ולא את האיסור.
▾ דווח על תגובה זו0
אביטבול | 18/04/2013
2
בס"ד
שלום למערכת החשובה.
חבל שלא מבאים את השיעור לשמוע אותו כחלק מהשירות הטוב שלכם.