האדמו"ר מהר"י מסאטמר קבע מזוזה במחנה הנופש

כ"ק האדמו"ר מהר"י מסאטמר אל מחנה הנופש בסאוט פאלסבורג על מנת לקבוע מזוזה באחד העסקים שנפתחו לטובת הקהל הרחב שנופש בקאנטרי. צלם א בליק תיעד (חסידים)

 (צילום: א בליק)
(צילום: א בליק)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
יפה נפש... | 14/07/20136
יש לך נגד גדולי הדור,מחופש בשם כיכר.אומר לך רק בקצרה,אמר ר' יואל זצ"ל,עדיף לשבת בגלות תחת ממשלת גויים,ולא תחת ממשלת מינים.והביא מקורות לרוב.אבל בכ"ז אומר לך דבר אחד ממני,"לא חרבה י-ם,אלא מפני שהשוו בה גדול וקטן".ואתה רשע כ"כ גדול,שלא רק שאתה מסלף תמיד דברי אלקים חיים,אלא עוד משוה עצמיך לאדמורים הק' הללו.ולגבי יישוב ארץ ישראל,שאתם הדת"ל מנפנפים בה כמו על המנגל של יום העצמות היבשות שלכם,כבר השיב ויישב אותו אדמו"ר קדוש את הענין באריכות ובפלפול עצום ורב.ןלך יש עוד פה סרוח ומטונף לדבר נגדם.ואת זה,המערכת הזאת,שאתה נמנה עליה ומדבר בשמה,עפ"י רוב לא מציגה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ט. ובהיותי בזה ראיתי בקונ' "תורת הגלות" (עמ' יד) שהביא מדברותיו של הגאון המחבר ספר ויואל משה, ובין דבריו אמר כי כביכול איכא איסורא לדור בארצינו הקדושה ח"ו מחמת הממשלה השולטת כאן, "ומי שמאמין בהשי"ת ובתורתו הקדושה יודע שכל פסיעה ופסיעה היא באיסור!". עי"ש עוד דברים. ובמחכ"ת נראה שהפריז על מידותיו בזה, כי הן אמת שראשי המדינה אינם הולכים בדרך ה', המציאות מוכיחה שחלק גדול ממוסדות התורה קיבלו מהם תקציבים, והיאך אפשר להעדיף אדמת בני נכר של ארה"ב המטומאת בטומאת ארץ העמים על פני ארצינו הקדושה שבה רבים הריכוזים החרדים עשרת מונים על הריכוזים החרדים בחו"ל, וגם במקומות מושב החרדים הפריצות והטומאה משתוללת בראש כל חוצות ואינם יכולים לצאת ממקומם ד' אמות ללא להיתקל במראות נגעים עד שהדבר כמעט נהפך להם כהיתר, רח"ל.

ושמעתי שבזמנו כשביקר בירושלים האדמו"ר מסאטמר זצ"ל בעל ספר ויואל משה, הלך מרן מלכא הראש"ל שליט"א לביהכ"נ שלו "אהל רחל" להתווכח עמו על ענין זה ולסיבה מסויימת לא יצא הדבר לפועל וכיון דאידחי אידחי. ולפני כשנה ביקש מרן שליט"א מהרה"ג א. ס. שליט"א לטפל ולהשתדל ביותר למען העלתם של יהודי ארגנטינה לארץ, והרה"ג הנ"ל אמר שלכאו' יש לחוש בזה משום השבועה שלא יעלו בחומה, ומרן שליט"א דחה דבריו ואמר שאינם נכונים.

ולסיום אביא מדבריו של מרן שליט"א אודות הקמת המדינה בתשובתו בענין אמירת הלל ביום העצמאות (יביע אומר חלק ו' או"ח סימן מא אות ה). ואין לנו אלא את דבריו. וזת"ד: "ומלבד כל זה יש לומר כי הן אמנם רבים ועצומים מגדולי ישראל רואים בהקמת המדינה אתחלתא דגאולה, וכעין מ"ש בירושלמי (ריש ברכות)... והגר"מ כשר (שליט"א) בספרו "התקופה הגדולה" (עמודים שעד - שעח) הביא כרוז בשם דעת תורה, שחתומים עליו כמעט כל גדולי הדור, וקוראים את הקמת מדינת ישראל בשם אתחלתא דגאולה, מכל מקום הואיל ועדיין רב הדרך לפנינו כדי להגיע אל המנוחה ואל הנחלה, הן מבחינה מדינית וצבאית, והן מבחינה מוסרית ורוחנית, לפיכך אין לחייב לגמור ההלל בברכה. וכמ"ש בירושלמי... ואף כאן הרי מנהיגי צבאות ערב, למרות התבוסות והמפלות שנחלו, עודם מאיימים השכם והערב לצאת למלחמה נגדנו, ומנפנפים בחרבותיהם ובקשתותיהם, חרבם תבוא בלבם וקשתותם תשברנה, אני שלום וכי אדבר המה למלחמה... ומבחינה רוחנית, אשר ירוד ירדנו אלף מעלות אחורנית, ועדים אנו להתדרדרות מוסרית מדהימה, המתירנות גוברת וההתפרקות משתוללת בראש כל חוצות, חוסר צניעות, בגדי פריצות, ספרי פורנוגרפיה, וסרטי קולנוע מבישים, חילולי שבת בפרהסיא, פתיחת איטליזי טריפה בממדים מבהילים, ועוד כהנה וכהנה, ועל הכל שמאות אלפי ישראל, מתחנכים במוסדות חינוך לא-דתיים, ולומדים שם להתנכר לכל קדשי ישראל, ולפנות עורף לצור מחצבתם, ולהיות ככל הגוים בית ישראל, עזבו מקור מים חיים לחצוב להם בורות בורות נשברים אשר לא יכילו המים, ונתקיימה נבואת ישעיהו: ירהבו הנער בזקן והנקלה בנכבד, וכדרשת חז"ל בחגיגה (יד.)... ומסיבות אלה הרבה משלומי אמוני ישראל אשר רואים שעדיין שכינתא בגלותא, נוהגים שלא לומר הלל בכלל ביום העצמאות, וטעמם ונימוקם עמם לרוב יגונם וצערם על מצבינו הרוחני אשר אנו נתונים בו כיום... ולא אכחד כי באמת עם כל הצללים הנ"ל, ישנם אורות גדולים שאין לנו להתעלם מהם, כי מדינת ישראל כיום היא מרכז התורה בעולם כולו, ורבבות בחורי חמד מטובי בנינו היקרים עוסקים בתורה יומם ולילה בישיבות הקדושות, והתורה מחזרת על אכסניא שלה, שאין לך תורה כתורת ארץ ישראל, ובירושלמי (פ"ו דנדרים סוף ה"ח), אמר הקב"ה, חביבה עלי כת קטנה שעוסקת בתורה בא"י, מסנהדרין גדולה שבחוץ לארץ. ורבבות משלומי אמוני ישראל מחנכים את בניהם ובנותיהם ע"פ תורתינו הקדושה, כל רואיהם יכירום כי הם זרע ברך ה', וכאמור: כי לא תשכח מפי זרעו. ואף אצל המון העם אנו מוצאים אזן קשבת שוקקה וכמהה לשמוע תורה ודעת מפי גדולי ישראל, כחזונו הנפלא של עמוס: הנה ימים באים נאם ה' והשלחתי רעב בארץ לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע את דברי ה'. (וע' שבת קלח:). ואנו תפלה שהשי"ת יערה עלינו רוח ממרום, וידעו תועי רוח ובינה, ונשוב כולנו בתשובה שלמה. ועכ"פ הואיל וכאן נמצא וכאן היה רק התחלה טובה, מש"ה אין חיוב לומר הלל בברכה..." עכת"ד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ונסיים במה שכתב בספר "דורש לציון" עמ' נ"א: "עוד לפני עשרות שנים הדגישו גדולי תורה בירושלים בכאב עמוק שאילו היו מקיימים כראוי את מסורת תלמידי הגר"א ומסירות נפשם, אילו, לפחות, לא היו מפריעים לעבודת הבנין של מנהיגות ירושלים, ממשיכי המסורת הגראי"ת (= של הגר"א) שע"י המוסד העליון של הימים ההם, הועד הכללי כנסת ישראל, היתה ארץ ישראל כבר מיושבת כולה יהודים על יסודות תורה ומצוות".

וגם הגאון ר' עקיבא יוסף שלזינגר זצ"ל רצה להקים מדינה על פי תורה, אולם כמה מהרבנים אז החרימו אותו, ולכן אנחנו סובלים היום מממשלה חילונית, והגיע הזמן לפתוח את העינים ולתקן.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
כל מצוה שעושים בחו"ל שוה כקליפת השום לעומת אותה מצוה שמקיימים בארץ ישראל.

הרשב"א והגר"א אומרים: שעיקר המצוות ניתנו כדי לקיימם בארץ ישראל, ובחוץ לארץ זה כמו קטן שמקיים מצוות בשביל חינוך.

*

כשבן חו"ל יבא לבית דין של מעלה, הוא יראה כמו ילד בן 7.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
כל מצוה שעושים בחו"ל שוה כקליפת השום לעומת אותה מצוה שמקיימים בארץ ישראל.

הרשב"א והגר"א אומרים: שעיקר המצוות ניתנו כדי לקיימם בארץ ישראל, ובחוץ לארץ זה כמו קטן שמקיים מצוות בשביל חינוך.

*

כשבן חו"ל יבא לבית דין של מעלה, הוא יראה כמו ילד בן 7.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
סאטמארית | 14/07/20131
בלי דגל פלסטין לא יהיה ברכה בעסק !!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"