האדמו"ר מסאטמר בטיש יארצייט לזקנו בעל היטב לב מסיגוט זי"ע • תמונות

במעמד מאות חסידים ערך כ"ק האדמו"ר מסאטמאר טיש יארצייט לרגל יום ההילולא של סבו כ"ק האדמו"ר בעל היטב לב מסיגוט זי"ע, שהתקיימה בבית המדרש סאטמאר בעיר מאנסי שבניו יורק. במהלך הסעודה נשא הרבי מסאטמר דברי תורה לזכרו של בעל ההילולא וקרא לציבור החסידים להמשיך במורשתו הרוחנית • צלם א בליק תיעד (חסידים)

 (צילום: א בליק)
(צילום: א בליק)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
יוסף ברלין | 15/08/20135
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי ברלין | 15/08/20134
▾ דווח על תגובה זו  0 
▾ דווח על תגובה זו  0 
היחיד שמחשיבים אותו כמי שבירר את הנושא באופן יסודי, וכולם מסתמכים עליו למחצה לשליש ולרביע, זה הספר ויואל משה, ובאמת שזה רק אחיזת עינים, שבגלל שהספר שלו הוא עב כרס, זה עושה רושם שהוא בירר את הנושא מכל היבטיו, אבל מי שבודק לעומק - נוכח לראות שהוא מחוסר כל בסיס, בגלל שא'. הוא לא התמודד ולא הזכיר את "רוב" המקורות שלנו (כגון המקור המפורש מיחזקאל ל"ו, שהבאנו בתחילת פרק ב'), איך הם יתישבו לפי דרכו. ב'. וגם המיעוט שהוא מנסה להתמודד איתו, האופן שבו הוא מתמודד, זה שהוא מוציא את הדברים מפירושם האמיתי. ומפרש הכל ע"ד הדרוש והוורטעלאך.

*

יד. וכך גילה הגרמ"מ כשר זצוק"ל שעבר בעיון על כל ספרו, בספר ה'תקופה הגדולה' (עמ' 440), וזה לשונו: "הנה בזמן האחרון נתפרסמו שני ספרים (מפני כבודו של המחבר החשוב איני רוצה להזכיר שמם), וסגנונו של המחבר שבוודאי מכוון לש"ש, הוא בסגנון של "אורייתא היא דקא מרתחא לי'".

"והוא מביא בעשרות מקומות, כמה דברים שכתבום גאוני עולם צדיקי הדור מפורסמים".

[אמנם יש למחבר הנ"ל שני בעיות בהתיחסותו אל דברי המקורות והגדולים שמדברים בעד העליה לארץ ישראל וכו'.

הבעיה הראשונה - ] "והמחבר הביא רק מיעוטא דמיעוטא מהם, כמו שיראה הקורא".

[הבעיה השניה - שגם מיעוט המקורות שמביא ומתייחס אליהם, הוא -] "ומפרשם בדרך דרוש שיתאמו לשיטתו, שלא כהפירוש הפשוט שפירשו הגדולים".

[ובגלל שהכח הגדול של האמת לא עומד לצידו, והוא חיפש איזה כח חזק שישמש לו לתחליף לכח האמת, לכן הוא השתמש בצורה מוגזמת בכח של אלימות מילולית, וכדלהלן] - "והוא מתנגד לדבריהם בביטויים חריפים ומעליבים (ראה בפנים הספר: דפים; טז, כב, לה, לח, נא, נב, סה, ע, פה, קז, קעג, קפה, קעג, רנד, רס, רעב, רפא, רפב-רפט, רצג, שפח, תקנג, תקנח)". עכ"ל התקופה הגדולה.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חרדית | 13/08/20131
נאמס מעידכונים אלה. במילא אנחנו לא משתתפים בהם
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"