אלפים בעצרת השלושים לפטירת מרן הגר"ע יוסף

כעשרת אלפים איש לקחו חלק בעצרת לציון השלושים לפטירתו של פוסק הדור מרן הגאון רבי עובדיה יוסף. יו"ר ש"ס לשעבר ספד לרבו ואמר כי הוא "חסד לנו יום יום". ח"כ אריאל אטיאס, ביקש להימנע מהספד באומרו: "אני לא ראוי להספיד את מרן" • הצלם שלומי כהן מגיש גלרית ענק מהאירוע • צפו (חרדים, גלריות)

 (צילום: שלומי כהן)
(צילום: שלומי כהן)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
נקי | 07/11/201327
▾ דווח על תגובה זו  +1 
בהמיות וגשמיות | 06/11/201326
תעמולה עושים מהעצרת לו . מי לחשש .מי דבר .מי נאם. מי רודף כבוד . מי בא בשביל תפקיד. מי בא שיראו אותו . מי ישב בשורה ראשונה . מי נדחף בכח. ממש בהמיות וגשמיות. {לא כולם}בעיקר אנשי ש"ס.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 06/11/201325
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אייל שקד | 06/11/201324
▾ דווח על תגובה זו  0 
זמן | 06/11/201323
זמן . הכל באיזי המדינה משלמת
▾ דווח על תגובה זו  -1 
בתיהלה | 07/11/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 06/11/201322
של מרן הרב מאזוז? ולמה שמו לא מוזכר ברשימת הסופדים? כ"כ הרבה רואים אותו כגדול הדור היום. וכ"כ הרבה כותרות יצאו מההספד שלו, למה לא הבאתם אותם? (כמו: תגובה לרב שלום כהן על רדיו קול ברמה, הערה על המחלוקת המיותרת בין עץ לג', קריאה לאחדות בין דרעי לישי ובין כל חברי הכנסת של ש"ס, שבח לתנועת ש"ס-מה שאומר שאין לו תכנית להקים תנועה חדשה של ספרדים וזה בניגוד לשמועות, שיבח את בד"ץ בית יוסף, ועוד ועוד), אל תתעלמו ואל תעלימו גדול כזה שרבבות הולכים אחריו וצועדים לאורו. אם היו מכירים את גדולתו היו מניחים אותו עטרה לראשם, ואפילו בנשיאות מועצת חכמי התורה! פעם אמר מרן זצ"ל: "אם היה לאשכנזים חכם כמו הרב מאזוז, היו נושאים אותו על כתפיים ורוקדים איתו כל היום". אבל אנחנו הספרדים שזכינו לגדול כזה בדור, בואו נרומם נפאר ונתפאר בו ובגדולתו, בחכמתו, בענוותנותו, שה' יאריך ימיו ושנותיו בטוב ובנעימים, אמן.
▾ דווח על תגובה זו  +2 
רבני | 07/11/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחדה | 06/11/201321
▾ דווח על תגובה זו  0 
צבי | 06/11/201320
ממשיכים בדרכו של מרן אחדות

אחדות אנו מבקשים אהבה

"אחר ישבו בני ישראל ובקשו את ד' אלוקיהם ואת דויד מלכם ופחדו אל ד' ואל טובו באחרית הימים".... ( הושע ג', ה')

רש"י מפרש : "אחר – ימי הגולה ישובו בני ישראל ובקשו את ד' וגו'.. אמר רבי שמעון בן מנסיא : אין מראין סימן טוב לשיראל עד שיחזרו ויבקשו שלשתן, אחר ישובו בני ישראל ובקשו את ד' אלוקיהם זו מלכות שמים, את דויד מלכם כמשמעו, ופחדו אל ד' ואל טובו זה בית המקדש כד"א ( דברים ג' ) ההר הטוב הזה".

וכן דווקא בראש השנה שהוא יום הדין ד' יתברך מבקש מאיתנו "בניי המליכוני עליכם". – פירוד מביא דין, איחוד מביא רחמים. בניי בלשון רבים – כי ברוב רחמיו רוצה אבינו שבשמיים לגאול אותנו ברחמים ולא בדין.

ברגע שבן מכיר אביו שהוא הסמכות, הוא המלך ובפועל ממש מקבל את מלכותו, מרוב שמחת האב שהבן מבין את מקומו וממליכו עליו, מאליו מרגע זה כל פעולות האב עם הבן יהיו ברחמים.

"כן יכבשו רחמיך את כעסך ויגולו רחמיך על מידותיך ותתנהג עמנו ד' אלוקינו במידת החסד והרחמים. ותכנס לנו לפנים משורת הדין. ( לשון רבים יש דין ) ובטובך הגדול ישוב חרון אפך מעמך ומעירך ומארצך ומנחלתך"...(לשון יחיד תחילת הרחמים ) וכן רבות הדוגמאות.

הנביא קורא לבני ישראל "אדם" "אתם קרואים אדם ולא האומות..." אבל זה הזמן שאנו מאוחדים. האדם הפיזי מורכב מאברים ידיים, רגלים וכו'... כל אבר יודע את מקומו ואת תפקידו. אין מחלוקת. כך גם אנו כלל ישראל כל חסידות, כל קהילה, כל עדה, פועלת כאבר בגוף האדם הכללי שנקרא ישראל. כדי להתאחד אנו צריכים להבין שכל פעולה מצד החסידות. עדה. וכו' נצרכת לבניין "האדם". ( כפעולה של אבר בגוף).

אלפיים שנות גלות חדרו לתוכנו, הפירוד מכרסם בתוכנו, כל אחד דואג לעצמו ולקרוב אליו, זוהי תרבות הגלות, תרבות אדום. אנו ציבור לומדי התורה, שומרי המצוות, אשר מבינים יותר את המשמעות והחשיבות של האחדות, צריכים להתעלות מעל החשבונות אישיים, פחדים מפני תגובות של אלו שאינם שומרים מצוות או מה יגידו הגויים. פחדים אלו נובעים מחוסר עז דקדושה לעמוד על דעת תורה וחכמיה בגלוי. אנו צריכים לקבל את הטוב אשר הכול זרם וזרם בעמנו הקדוש ולדעת להתחבר אליו עם הטוב שבדרכנו אנו. כך תהיה השפעה גדולה יותר של התורה על יתר בני עמנו האהובים הטועים בדרכם, כך יתקדש שם שמים.

נוכל להמליך את אבינו שבשמים, להפעיל רחמים עלינו ועל העולם כולו. כמו כן כתוב

( תהילים י' ט"ז ) "ד' מלך עולם ועד אבדו גויים מארצו". אבינו ילחם לנו, הוא יושיענו. כי ע"י האיחוד אנו נזכה למידותיהם של אבותינו, אברהם , יצחק ויעקב. אז יקיים ד' אלוקינו את שהבטיח לנו בתורתו ( שניתנה לנו מתוך אחדות כאיש אחד בלב אחד ) ע"י משה עבדו כאמור : " וזכרתי את בריתי יעקב, ואף את בריתי יצחק ואף את בריתי אברהם אשכר והארץ אשכר". זאת בכוח האחדות, בכוח אהבת אמת וחסד, בכוח הרצון באמת להליך את ד' כרצונו ולא כפי שאנו חושבים. כדברי הנביא מיכה :" הגיד לך אדם מה טוב ומה ד' דורש ממך כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם ד' אלוקיך". וכן צריכים אנו לעמוד בתפילה ולבקש את מלכות ד' מלכות דוד ובית המקדש.

"מעשה ברבי אליעזר ורבי יהושע ורבי אלעזר בן עזריה ורבי עקיבא ורבי טרפון שהיו מסובין בבני ברק. והיו מספרים ביציאת מצרים כל אותו הלילה. עד שבאו תלמידיהם ואמרו להם, רבותינו הגיע זמן קריאת שמע של שחרית". ( הגדה של פסח ) וכי תנאים קדושי עליון אלו צריכים תזכורת מתלמידיהם לקבלת עול מלכות שמיים ? ישנו פירוש נחמד שאומר כך : רבותינו הקדושים לכל הדורות מאז יציאת מצרים, תקנו תקנות וסגרו פרצות כדי שחס ושלום לעולם לא נסטה חלילה מדרך ד' ותורתו. – לילה גלות. – קריאת שמע – עול מלכות שמים, שחרית – אור הגאולה. החכמים.

יש להם עול לדאוג לצרכי ציבור ודאגה מתמדת לעם ישראל לשמירת תורת ד' וההליכה בדרכיה למען מלכות ד' יתברך שמו.

בעצם בזכותם אנו מתקרבים לגאולה. ע"י אחדותם, ע"י שהם יושבים יחדיו ודואגים לכלל ישראל בלי יוצא מן הכלל. ואילו התלמידים הפנויים מעול זה זוכים ורואים בזכות חכמינו את בוא הגאולה, מזדרזים להודיע לחכמים שכל פעולות החכמים לאורך הדורות נשאו פרי והגיעה הגאולה. צריך להמליך את ד'. עבר הלילה – הגלות, הגיע השחר – הגאולה. צריכים הם לפנות כעת לד' יתברך ביחד עם התלמידים ולומר כל מהותנו אשר בה פעלנו היה למען מלכותך. אך כעת פונים אנו אליך ומבקשים לראות בגילוי מלכותך עלינו ע"י מלכות דוד ובנין בית המקדש.

וכך, כתלמידים, אנו פונים בכבוד והערכה לחכמינו בדורנו זה יראי ד' ועבדיו, להתאסף ולאחד את "הפלגים" "אברי האדם" ולבקש את מלכות ד' ע"י הליכה משותפת והערכה הדדית וכן לעמוד בתפילה ובקשה בהקהל עם לד' יתברך שמו שאיש אחד בלב אחד לקיים את בקשתו "בני המליכוני עליכם". ואנו העם צריכים ללכת שבי אחר רבותינו ולקיים את אשר יחליטו ולא להתערב בדרכם ובדבריהם, כי הם רוצים את הטוב לנו באמת. ויודעים היטב את אשר הם עושים ועלינו רק להתחזק ולהתפלל חזק יותר בתפילת שמונה עשרה וכן בכל רגע פנוי ביום : "השיבה שופטינו כראשונה ויועצינו כבתחילה והסר ממנו יגון ואנחה ומלוך עלינו מהרה אתה ד' לבדך בחסד וברחמים בצדק ובמשפט" שנזכה להטיב את דרכינו ע"י התבוננות פנימית לתקן את מידותינו, והתבוננות חיצונית על אחרים לשפוט לכף זכות. לבקש ולפעול למען אחדותינו מלכות ד' מלכות דוד ובית המקדש מתוך אהבה, אחוה, שלום ורעות.

בעזרת ד' יתברך נזכה לברכה ושלום לביאת הגואל ולבנין אריאל במהרה בימינו אמן.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אב | 07/11/2013 
חזק וברוך
▾ דווח על תגובה זו  0 
לאהמר | 06/11/201319
▾ דווח על תגובה זו  +2 
איציק | 06/11/201318
להעיף לפחות חצי מהחכי"ם,ולהכנים חבר'ה צעירים ישיבשערים.מישהו מתחבר לאמנון כהן או מיכאלי או ועקנין או אזולאי??? באמת.

צריך אנשים כמו שמחיוף או בוסו או צביקה כהן,לא חסר אנשים מוכשרים.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שימי | 07/11/2013 
בטוח למדת בישיבה שרוצה להיות משוכנזת ולא מצליחה
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 06/11/201317
עכשיו תקן לא לשם שמיים אלא להחזיר את אהדת הקהל כביכול.

אצלי הוא מחוק!!!!!!!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אייל שקד | 06/11/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
קובי | 06/11/201316
יש כאלה שלא התאפשר להם לשמוע/לראות באופן ישיר ויש שירצו לראות/לשמוע שוב,לכן חבל..
▾ דווח על תגובה זו  +2 
ספרדי לא תמים | 06/11/201315
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אייל שקד | 06/11/2013 
ובעל מחלוקת רשע מרושע. אריה רודף שלום ואתה רודף ריב ומדון.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ספרדי | 06/11/201314
▾ דווח על תגובה זו  +1 
התרגשתי אתו | 06/11/201313
▾ דווח על תגובה זו  +3 
היה מדהים | 06/11/201312
▾ דווח על תגובה זו  0 
שריה | 06/11/201311
איזו במה עלובה איזה קצת אנשים ביזיתם את מרן!!! דרעי הביתה!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  -2 
אייל שקד | 06/11/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
צדיק | 06/11/201310
מתברר כי הרב שלום כהן אינו מושך קהל. שוב כישלון טואלי של דרעי. אני בטוח כי אילו היו כותבים שהרב עמאר מדבר היה קהל כפול ומכופל!
▾ דווח על תגובה זו  -3 
אייל שקד | 06/11/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אוהב תורה | 06/11/20139
לפחות את התמונה של הרב מאיר מאזוז הכנסתם אבל עוד לא הבנתי למה לא הזכרת אותו
▾ דווח על תגובה זו  0 
בן משפחה | 06/11/20138
אחיו של אריה צריך לדבר, גיסו של אריה צריך לעמוד מאחוריו. חברים של אריה צריכים לקבל כבוד (ראו גרוסמן). אבל למשפחה הוא נותן פייג!

תתבייש לך. כל כלב בא יומו. נמתין לך בצומת.
▾ דווח על תגובה זו  -3 
אייל שקד | 06/11/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחד | 06/11/20137
מדוע מעלימים את חתניו של מרן, להם אין זכות לדבר, להספיד, לספר את אשר חזו הליכות בקודש? מה קורה שם, אריה מספיק!
▾ דווח על תגובה זו  0 
הרב אהרון... | 06/11/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
דרעי | 06/11/20136
▾ דווח על תגובה זו  0 
פ"ת | 06/11/20135
▾ דווח על תגובה זו  0 
תם | 06/11/20134
באמת, זה אירוע תורני לכבודה של תורה. בואו לא נהיה ליכוד 2. אם לא ניראה ונתנהג כבני תורה מה יישאר מאיתנו?
▾ דווח על תגובה זו  -1 
תמי | 06/11/20133
אוי לי כמה אני בוכה יל הצדיק הזה כבר יבשו עיני שאני שומעת את השיר שר ישראל שר התורה
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אורי | 05/11/20132
תוכלו לעלות בבקשה, הקלטות מדברי ההספד של של הרב יצחק יוסף, ואולי גם של עוד גדולי ישראל שנאמו שם - לטובת אלה שלא שמעו...
▾ דווח על תגובה זו  +1 
דניאל | 05/11/20131
FRSBH SHIHV HUSR UHISHVUH
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"