"דתיים עם כיפות עולים להר הבית, 'רבנים' נכשלו בכרת"

הראשון לציון והרב הראשי לישראל תקף בנאום שנשא באירוע ברמת השרון את רבני המגזר הציוני דתי המתירים ועולים בעצמם להר הבית. "אנשים דתיים עם כיפה וזקן שקוראים לעצמם רב, נכנסים להר הבית ועוברים על כרת" אמר. "עם כל הכבוד, איך אתם יכולים לחלוק על הרב אלישיב וכל גדולי הדור?". תיעוד וידאו (חרדים)

 (צילום: ישראל כהן, פלאש 90)
(צילום: ישראל כהן, פלאש 90)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
יואל | 10/11/201466
א. מיד אחר מלחמת ששת הימים פסקו כל חברי מועצת הרבנות הראשית בראשות שני הרבניים הראשיים הגאון הרב יצחק ניסים והגאון הרב אונטרמן זצ"ל לומר הלל שלם בברכה ביום ירושלים.

ב. הגר"ע יוסף זצ"ל מעולם לא פרסם תשובה החולקת על הפסק הזה.

ג. נכון שהוא אישית אכן סבר שאין לברך על ההלל אך הסיבות המרכזיות לזה אינן הסיבות שהזכיר הראשל"צ אלא אחרות שכתב הגר"ע בתשובתו ביביע אומר ח"ו, מא' בעניין יום העצמאות עיי"ש.

ד. הרבנות הראשית מעולם לא פרסמה פסק אחר בעניין ולכן זהו הפסק המחייב. כמעט בכל הישיבות ובתי הכנסת של הציונות הדתית אומרים עד היום הלל שלם בברכה ביום ירושלים ואין בזה שום שינוי. אנו מברכים על ההלל משום שזו ההלכה ולא בגלל "התלהבות".

ה. אכן כדברי הראשל"צ חובתנו להלל ולשבח את הקב"ה על כל הניסים שזכינו להם במלחמת ששת הימים. ההלכה קובעת שהדרך להלל ולשבח על הצלה וישועה מעבדות לחירות וממיתה לחיים היא קריאת הלל שלם בברכה (פסחים קיז, א מגילה יד, א).

ו. הגר"ש משאש זצ"ל הרב הראשי לירושלים כתב בהקדמה לסידור "בית מלוכה" שמי שלא אומר כלל הלל ביום העצמאות הוא כפוי טובה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני תורה | 10/11/201465
כי הם זילזלו בכל תלמיד חכם שלא חושב כמוהם. ואתם יודעים מה עונשו של מי שמזלזל בתלמיד חכם? הוא נידון בצואה רותחת!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אליעזר ס | 09/11/201464
מהציבור החרדי ורבניו.

ידענו להיות עצמאיים, גם כאשר היינו מעטים, ורבני הישיבות שלנו היו כולם חרדים מ"חברון" ו"קול תורה". היום ב"ה גדל דור שהתבגר למד ושנה ושילש, ויודע שאין מושג כזה באמת של "דעת תורה", ואם איני טועה הסנהדרין עוד לא חודשה. ועל כן מי שעובר על דברי הר' אלישיב זצ"ל ואכל מ"היתר מכירה" ומברך הלל ביום עצמאות הוא לא זקן ממרא ודומין, והוא הדין אם לא שמע בקולו של הר' עובדיה יוסף זצ"ל או לרב הראשי שליט"א (עיינו ברמב"ם או בתורה תמימה ס' דברים "לא יסור ימין ןשמאל"), הגיע זמן שנבין שאנחנו בעידן המחלוקות עד כי יבוא שילה במהרה בימינו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
המשיח | 09/06/201463
אני אחראי על הסדר אבל עם יש כאלה שמבלגנים יתבלגן להם החיים

על החיים הקשים שאתם גורמים לי ייסורים רבים יהיו לאותם

המבלגנים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלדד | 08/06/201462
חבל שהרשלצ לוחץ יד של פופאי טמא ועוד מברך אותו ואת הרב אמנון יצחק שהחזיר המון חיילים לשס ולכל מיני ישיבות כמו אור החיים אור שמח וכוליי...אותו הם מקללים בושה לשס שבקרוב מתפוררים אמן סלה ...
▾ דווח על תגובה זו  -1 
ירושעלמעעעערס | 07/06/201461
מנהיג את העולם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 05/06/201460
כל רב הוא פוליטיקאי. אתה בדרכך והם בדרכם. הם עולים לאזור שלדעתם מותר ואתה לא עולה בכלל . הם עושים שטויות ואתה עושה ומדבר שטויות. אז מה? תמשיכו בריב של פוליטיקאי ביבין, איש איש לפי ראות עיניו. איפה כרת ואיפה בטיח- מתי תתחיל להבין שלא כל אחד חושב כמו יוסף?
▾ דווח על תגובה זו  0 
תלמיד | 01/06/201459
פשוט מאד... מדובר בדיון הלכתי של שקלא ותריה. פסקים לא קובעים ע"פ גדלות האישיות אלא ע"פ בירור דבריו. ברור שאפשר לחלוק בהלכה .... זו דרך העולם!

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 08/06/2014 
הוא טועה בדבר משנה.

הרי המשנה בכלים אומרת שמותר לטמא מת להיכנס להר הבית, ולא זו בלבד, אלא אפילו מת עצמו מותר במחנה לוויה, כמו שמצינו בארונו של יוסף שהיה במחנה לוויה.

הר הבית הוא מחנה לוויה, והעזרה היא מחנה שכינה.

מי שיודע לברר היכן הר הבית והיכן העזרה, ולהיזהר - איך אפשר לומר שחייב כרת?
▾ דווח על תגובה זו  0 
לפיד | 08/06/2014 
מכירים ואם החליטו שאסור מי אתה שתאמר אחרת מהם
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי שריד | 24/06/2014 
זה אלו שלא מעוותים את ההלכה. כדאי שתראה במקורות ותגלה שהראש"ל שיקר ועיוות את ההלכה והרים יד בתורת השם!
▾ דווח על תגובה זו  0 
כנסו | 01/06/201458
אזהרה.המשטרה לא מפרסמת אולם לנוסעים בכביש 6 ארעו 4 מקרי שוד מכונית מאוטט לנהג /נהגת בודדים לעצור יוצא חמוש ונכנס לרכב ונוסע עם הרכב . נא לשים לב לא לעצור .תודה .
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 01/06/201457
קודם כל נפגשים עם האפיפיור - אבי אבות הטומאה, אח"כ מרוב טומאה לא מרשים ליהודים לעלות למקום הקדוש ביותר לעם היהודי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 30/05/201456
מסתכל בהערצה על מרן הרב יצחק...
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 30/05/201455
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 30/05/201454
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 30/05/201453
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 30/05/201452
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני תורה | 10/11/2014 
לא פלא שה' השמיד את כל החרדים בשואה
▾ דווח על תגובה זו  0 
נכון | 30/05/201451
איך יכולים לחלוק על הרב אלישיב וכל גדולי הדור?".
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני תורה | 10/11/2014 
חז"ל?????
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרד"ק | 29/05/201450
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 30/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 30/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יענקלה | 29/05/201449
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 29/05/201448
הרב דב ליאור הוא אחד מ'גדולי הדור' והוא כן מתיר לעלות להר הבית
▾ דווח על תגובה זו  0 
המאורר | 30/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
דב | 29/05/201447
ירושלים מלאה ביהודים הר הבית יתמלא ביהודים המהפכה בעיצומה כל יום מצטרפים מאות עולים להר הבית תנופה אדירה שלא זכורה בתולדות הר הבית עם ישראל מבין שהדרך לבנין הקדש עוברת במעשים בשטח נוכחות במקום באופן של לקיחת בעלות על המקום עלו להר הבית באלפים והביאו את שלטון היהודים להר ובנו את המקדש בפועל
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 30/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלישע | 29/05/201446
ב"ה. הרמב"ם עלה להר הבית... נראה לי כתפיים די רחבות לסמוך עליהן.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רק החילוני... | 30/05/2014 
וגדולי הדור של היום כנראה לא שמעו על הרמב"ם ?????!!!

רק החילוני = ("החכם") שמע על הרמב"ם ?!
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני תורה | 10/11/2014 
הם לא יכולים לחלוק על חז"ל שהתירו. הבנת את זה חרדי רפורמי?
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 29/05/201445
הרב ליאור בטח גדול מהרב יצחק יוסף ופוסק שמצווה לעלות להר הבית.

לא ברור מי הם גדולי הדור צריך מה בחנו אותם וראו מיהו גדול הדור אני חושב שגדולי הדור נמצאים דווקה אצל הצבור הד"ל רבים שירת השמיים שלהם קודמת לחכמתם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישי | 29/05/201444
כמו כן ראו קישור ועיינו בדיון ההלכתי. תודה

https://www.facebook.com/notes/%D7%A9%D7 %90%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9C%D7%9B %D7%AA%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%95%D7 %AA/%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%91%D7%96%D7%9 E%D7%9F-%D7%94%D7%96%D7%94-%D7%A9%D7%99% D7%99%D7%9A-%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7% A8-%D7%9C%D7%A2%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%9C %D7%91%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7 %94%D7%A8-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%9 E%D7%A6%D7%93-%D7%98%D7%94%D7%A8%D7%94-% D7%A1%D7%A4%D7%A7-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7% 9E%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%93% D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%AA%D7%95%D7% 9A-%D7%94/887432111282226
▾ דווח על תגובה זו  -1 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
ה | 30/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדית | 29/05/2014 
ממש צדיק נסתר.

כ"כ נסתר שה' לא רואה אותך...
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבידן | 29/05/201443
״וסלחת לעווננו כי רב הוא״. פירוש: תחינה לקב״ה שיסלח לעווננו על זה שיוסף הוא בכלל רב.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
א | 30/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
לעלות ומהר | 29/05/201442
כמו שעלו למירון הגאולה הייתה כבר פה ממזמן!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יפה יוסף | 29/05/2014 
הרבנים לא מבדילים בין מותר לאסור עד שאומרים על המשיח חיקיה אכלוהו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דת"ל | 29/05/201441
במקום לשאת ולתת כדתה של תורה בראיות ובבירור ההלכה, מורידים את רמת הויכוח ל"איך אפשר לחלוק על...". חבל!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יפה יוסף | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יצחק  | 29/05/201440
הרי אין מחלוקת שהם לא הגיעו בכלל למקומות הקדושים שאמורים אלא לעזרה והגבולות ברורים וידועים. ה'איסור' כביכול הוא רק הצבת גדר ולא כרת. איך הרב יצחק מסוגל לשקר בצורה כזו? להעיד על בורות של ילד?? פשוט לא יאומן ואכזבה עצומה.

ואני מצביע ש"ס 20 שנה

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 30/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 29/05/201439
אני אתן כף זכות, הוא פשוט מעולם לא למד את ההלכה על הר הבית
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלומי | 29/05/201438
אחרת.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אב הלב של עם  | 29/05/201437
הקב"ה בוכה ואומר… על כבודכם מחיתם על כבודי לא מחיתם – מחאה גלויה נגד שמואליק רבינוביץ שעשה מעשה נבלה שאיפשר לאפיפיור The Pope להתייצב מול הכותל המערבי עם צלב בעודו.

הנבלה סרוחה שאיפשר לאפיפיור-pope (אבי אבות הטומאה) להתייצב מול הכותל המערבי עם צלב בעוד שמולו ולא כיסה את הצלב, אם הוא לא היה מכסה את הצלב במקום כלשהו וכך גם בכותל, זה היה כואב לי מאוד על שמאפשרים לו להתייצב ככה מול הכותל המערבי אבל לא הייתי בא בטענות לרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, הוא היה בודאי טוען כי אין בכוחו לעשות כאן דבר.

אבל כשמצאנו כי הוא כיסה את הצלב בהר הבית בשל כבוד למוסלמים ואף כיסה את הצלב כשהוא היה מול פני הרב שמואל רבינוביץ ומול הציבור היהודי שם, אבל כאשר התייצב מול הכותל המערבי שם הוא היה עם הצלב ושמואל רבינוביץ לא הבין כי עליו היה למחות מחאה גדולה? מפני שיש בכך חילול ה’ ופגיעה קשה בכבודו של קודשא בריך הוא, כאילו על כבודו של רב הכותל צריך לכסות את הצלב אך על כבודו של הקדוש ברוך הוא כאן זה לא משנה כלל, זה מעשה שחייב לזעזע כל יהודי

אם הייתי שם לא רק שהייתי מוחה בכל כחי, הייתי קם ועוזב את המקום תוך גילוי דעת, כי כבודו של הקב”ה קודם לכבודו של רב הכותל-שמואליק, ואדרבה, לכסות היה צריך גם כאן וגם כאן, אי הצבת תנאים מוכיח כי משהו חולה מאוד בכח היהודי. המוסלמים הציבו תנאי קודם למעשה שאם הוא בא להר הבית עליו לכסות את הצלב והוא אכן עשה כך, ואילו בכותל המערבי מותר לו לבא עם צלב על דבר שכזה ציפיתי שנשמע קול מחאה

אני כאן מוחה מחאה גדולה:

אני רואה בזה מעשה חמור חילול ד’ ופגיעה קשה וגסה בקדושת המקום ובקב"ה, ואעיר כאן לרבה של הכותל, בתפקיד שלך יש הרבה רגעים לא נעימים, ואם אתה רב אמיתי היה עליך להוכיח זאת כאן, כשלא נעים, זה היה מרים אותך ומוכיח כי אתה ראוי לתפקיד, להתחנף להתרפס לשחק מה יפית בפני מבקשי נפשנו בפני עבודה זרה, ככה נהגו מי שגרמו שאלפים ורבבות הובלו לשחיטה.

וידוע לנו שאתה (שמולאיק) הוא זה שרוצה ששליטת מירון דהיינו מקום הקדוש של הרשב"י יעבור למדינה הטמאה – מדינת איזראל ר"ל, לעשות דבר כזה שייך רק לערב-רב. וד"ל!!!!!

היה עדיף למות בשואה ולא לעלות לכאן ולהתקלקל ממך בטומאה כזו, ובאין סוף קלקולים שהעניקו השלטונות הציונות, בימי העליה ועד היום הזה לא פסקו כלל! "צא טמא" שמואליק.

כל הרבנים האלה שלחצו ידו של אבי אבות הטומאה, הם רשעים גמורים, ואין להם חלק לעולם הבא, הם עשו חילול השם גדול מאוד מאוד, הם לא רבנים אלא מסיונרים, בדיוק כמו האפיפיור הרשע הזה, שרוצה את קבר דוד, ועוד מעט ירצה גם מערת המכפלה, קבר רחל, קבר שמואל הנביא, מירון, בקיצור את כל ארץ ישראל, אבל השם ית' לא יתן לו את מה שהא מבקש, וה"רבנים" הרשעים האלה מצטלמים איתו הם יתנו את הדין בשמיים הם מתחנפים למסיונר נוצרי ושוב אני אומרת הם לא רבנים הם מסיונרים ממש!!!

לצערינו הרב: לגוי הטמא הזה (האפיפיור שהוא ראש הקליפה) יש יותר חן ורוחניות מאשר לרוב הרבנים האלו, שהם נציגי המדינה הציונות.

הסיבה שהם הגוים, כ"כ נמשכים למקומות הקדושים בירושלים, ובונים כנסיות באיזורים מקודשים, הר הזיתים, ליד קבר דוד, משום שאין להם קיום בלי הקדושה, הזוהר הקדוש מדבר על זה, כוחות הסטרא אחרא יונקים את החיות שלהם מהקדושה, אחרת הם נאלמים כי הם בעצם סוג של פאטה-מורגנה, הם פשוט לא קיימים באמת, זה תעתוע, וככל שאנחנו קרבים לאחרית הימים הכוחות האלה נעשים יותר ויותר כבדים ומציגים עצמם כביכול כמוחשיים, אבל בקרוב ממש, זה הכל יעלם כמו אבק פורח כשתבוא הגאולה בב"א.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יפה יוסף | 29/05/2014 
ורוחניות ,לכן הרבנים כיבדו אותו .הרבנים לא הלכו לקבל את פניו אלא הוא בא אליהם ואין פה עוון ממש.אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו.

מה שכן ,רב הכותל ביקש את עזרתו של האפפיור עובד הע"ז במקום לבקש מד' הנמצא בכותל.יש לו תואר של רב אבל הוא לא מכיר את ריבון העולמים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
הסבר | 29/05/201436
לחלקים הפנימיים של הר הבית – המקום בו עמד המקדש עצמו – אין אנו יכולים להיכנס, מפני היותנו טמאי-מתים. לכן איננו נכנסים למתחם המוגבה במרכז ההר ("הרמה") ובמיוחד לקרבת מבנה "כיפת הסלע" שלפי המסורת עומד על מקום קודש-הקדשים. לפי תורת ישראל, הכניסה למקומות אלו אסורה לכל אדם, וכרוכה באיסור חמור של "כרת"
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יפה יוסף | 29/05/2014 
מותר וצריך להכנס ולבנות בית כנסת הגדול והמפואר ביותר .תפסיקו לחכות למשיח ותתחילו להביא אותו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמעון | 29/05/2014 
ולהביא עלינו שינאה מיותרת
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמן זית | 29/05/201435
יש רק תאוות הציונות.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יוני | 29/05/2014 
ומקבל ממנו "ברכה",

היה מגלה שיש דעות מהראשונים והאחרונים שדווקא מותר לעלות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
גבריאל | 29/05/201434
מה זה שמכנה עצמו רב ראשי ומשתחווה מול האפיפיור! לא רק איסורי כרת אלא יעבור ואל יהרוג שיטיף מוסר לעצמו ולחברייהו דילי'!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
א | 30/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
רון | 29/05/201433
אצל אשכנזים, לכן אינם מסוגלים לחשוב מחוץ לקופסה, שילמדו ממרן האבא מהי חשיבה עצמאית.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 29/05/201432
מי לנו מחמיר כרמב"ם אשר עלה להר הבית ולא רק זה אלא שקבע יום זה כיום חג בכל שנה ושנה. ניתן לראות זאת בספרו "חרדים" של הרמב"ם. יש להם על מי להישען! למה הדיבור הזה בצורה כזאת?
▾ דווח על תגובה זו  0 
bari | 29/05/2014 
הרי אם לא מכבדים תלמידי חכמים ולא מקבלים את מרותם, וכל אחד שמחובר למדיה שלמד איזה גמרא וקצת קיצור שולחן ערוך מרשה לעצמו לדבר נגד תלמידי חכמים.

ושכחתם את דברי התנא: וֶהֱוֵי זָהִיר בְּגַחַלְתָּן שֶׁלֹּא תִכָּוֶה, שֶׁנְּשִׁיכָתָן נְשִׁיכַת שׁוּעָל, וַעֲקִיצָתָן עֲקִיצַת עַקְרָב, וּלְחִישָׁתָן לְחִישַׁת שָׂרָף, כָל דִּבְרֵיהֶם כְּגַחֲלֵי אֵשׁ

אתם זקוקים לרחמי שמים,

כדאי שתעשו תשובה,
▾ דווח על תגובה זו  0 
יפה יוסף | 29/05/2014 
לכבודך.אבל כשאתה מכוון לאמת לכבוד שמיים אין מה לפחד.אולי יותר נכון הווי זהיר בגחלתו של הד'.
▾ דווח על תגובה זו  0 
raz2000 | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
מייק | 29/05/201431
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  -1 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
הוא גדול דורנו | 28/05/201430
רבנו יצחק יוסף שליט"א פוסק ומנהיג יהדות ספרד בכל העולם!!!!

אשרי הדור שזכה לכך!!!!!!!!!

וכל המגיבים החולי נפש שחושבים את עצמם לת"ח יותר ממו"ר שליט"א אז כדאי שיתחילו ללמוד משהו לפני שהם פוערים את פיהם אשר דיבר שוא וכו'
▾ דווח על תגובה זו  0 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
ספרדי | 29/05/2014 
ת"ח חשוב, אבל את השטויות שלך תשמור לעצמך בסכפת.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יצחק | 28/05/201429
שזה הרב הראשי.. ומעניין למה אתה בכלל רב ראשי או יותר נכון תגיד מה הסיבה שנכנסת לרבנות? עוד אחד שניהל ישיבה כושלת וספרים לעמי ארצות

אתם הרע שלפני הטוב הגדול

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  -2 
א | 30/05/2014 
טינופת הזהרו בגחלתן
▾ דווח על תגובה זו  0 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 28/05/201428
נכון, העליה להר הבית בזמן הזה יש בה חיוב כרת,

אך להפגש השבוע עם האפיפיור רודף היהודים בכל עת, ללחוץ את ידו, להסתכל בפניו, ולהתחנף ולהתרפס אליו, זה מאביזרייהו דעבודה זרה, וחומרתה אינה נופלת מהעליה להר הבית,

על מה נזעקת " הרב מטעם "?

צבוע !!!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
נתנאל | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 29/05/2014 
אין טלפון טפש וחצוף מי אתה שתלמד את הרב יצחק יוסף
▾ דווח על תגובה זו  0 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
אבל ציונים ימ"ח לא לומדים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמנון שתוק!!! | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב | 28/05/201427
במחילה מכבוד הראש"ל. השאלה את מה מדגישים? תמיד אפשר לראות את חצי הכוס הריקה שהיו הרוגים, אך ה עיקר הוא ההצלה של עם ישראל ממות לחיים? גם המכבים מתו בסוף במלחמה עם היונים אך אנו אומרים הלל! עיין בדברי מר"ן גאון עוזנו מו"ר הרב עובדיה יוסף זצ"ל (סרטון ביוטיוב הרב עובדיה יוסף ויום ירושלים ) בדברו על יום ירושלים שהדגיש רק את הניסים העצומים שעשה ה' ואת חובת ההודאה ולא דיבר כלל על ההרוגים!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
גד | 29/05/2014 
בחסדי ה' רק כמה מאות הרוגים לעומת עשרים אלף הרוגים לצבאות ערב, והוא מעדיף לבכות במקום להודות ולשמוח.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יפה יוסף | 29/05/2014 
האם בגלל זה לא אומרים הלל בחגים?תפסיקו לדקלם מה ש"הרבנים" אומרים.בגלל זה הרב שטיינמן כופר בביאת המשיח.לשקר אין רגליים.יש לאמר הלל ביום העצמאות בה'באייר ולא דוחים חג בישראל.מקדימים את יום הזכרון ליום חמישי בשבוע הקודם לה'באייר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דב | 28/05/201426
אנשים עם כיפות קוראים לעצמם רב ראשי ולובשים גלימות ופוסקים הלכות לפי הסתכלות שטחית ללא עיון בנושא

בושה וכלימה מצב הרבנים של היום שום טיעון הלכתי הכל לפי דעת הקהל
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 28/05/201425
יש חיוב על כל אחד מישראל לעלות! מוטל על ישראל לבנות בית המקדש ולהחזיר כבוד לאבינו שבשמים!

תתחילו ללמוד ספרי הגאונים שתמכו בבניית המקדש ולהחזרת השכינה בדרך עפ"י טבע ונס
▾ דווח על תגובה זו  +2 
אוהב השם | 28/05/201424
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלומי | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
או"ח ב קי"ג | 28/05/201423
כיצד אפשר לבטל את דעתו בכזו קלות?

ואיני מדבר על גדולים נוספים ובהם: הרב גורן, הרב ליאור, הרב רבינוביץ' והרב מזוז.

אישית, איני עולה בהתאם לדעת רבותיי ולפסק הרה"ר אך אי אפשר להציג את הצד שכנגד כארחי פרחי שעוברים על איסור כרת ח"ו

לעניין הלל, מועצת הרה"ר פסקה להגיד הלל עם ברכה. אם הראש"ל סובר אחרת שיעביר החלטה חדשה במועצת הרה"ר
▾ דווח על תגובה זו  +2 
שמואל מונק | 28/05/201422
מהמגזר החרדי - הירושלמי , ולאו דווקא מהמגזר הדתי - לאומי .ניתן לראות זאת בקלות בסרטי היוטיוב ובמאמרים שהם פרסמו בכתבי עת שונים .יתירה מזאת , ראש ישיבת " כסא רחמים " הגאון הרב מאזוז שליט"א , פרסם , לאחר מות מר"ן זצ"ל , כי לפי ההלכה , ישנם אזורים בהר הבית , שניתן לעלות לשם ללא כל פקפוק , כך שזוהי לא רק נחלת הרבנים הסרוגים .
▾ דווח על תגובה זו  +1 
שלום זגורי | 28/05/201421
שמותר להיכנס עם טבילה ויש מקומות שיש בהם איסור כרת

כל החשש הוא שמא יבואו לידי טעות ח"ו ולכן יש לחשוש

ולגבי ההלל ההלל הוא גם על הניסים וגם על השחרור אז איפה הברכה לבטלה?
▾ דווח על תגובה זו  +2 
יעקב בן פנחס | 28/05/201420
מי שבדק יודע, הרבה מגדולי ישראל התירו
▾ דווח על תגובה זו  +1 
דנדוש | 28/05/201419
מגרונו, די הרב יצחק מה יש לך מדרעי עזוב אותו.
▾ דווח על תגובה זו  -4 
שני | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברך | 28/05/201418
הרב הראשי זה הוא שחוזר מדי פעם ואומר שצריך להתייחס עניינית, זה אביו שסבל שביטלו אותו ללא שום טענה, ועכשיו שתלמידי חכמים עצומים דנים בנושא בצורה עניינית ומוכחים את המצווה לעלות הוא תוקף אותם שאינם רבנים וללא טענה עניינית

ולגבי ההלל בישיבה שהיה אתמול אמרו בברכה וכך כל תלמידיהם
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני | 28/05/201417
▾ דווח על תגובה זו  -1 
חולק  | 28/05/201416
המותר !
▾ דווח על תגובה זו  0 
אריה | 28/05/201415
▾ דווח על תגובה זו  +1 
raz2000 | 29/05/2014 
אתה לא יודע ואתה כותב? אתה חושב שהם לא ראו את הרמב''ם ?

הם ראו ויודעים ובכל זאת פסקו שלא לעלות, וזו הלכה וכך צריך לנהוג.
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני תורה | 10/11/2014 
וחוץ מזה, לא אמרינן אזלינן אחרי בתראי נגד התלמוד. רק הרפורמים חולקים על התלמוד. אז מה אתה מבלבל את הביצה????
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 28/05/201414
הרי גם הרב מרדכי אליהו זצ"ל התיר את העליה להר בתנאים מסוימים וכך גם הרב מאיר מזוז לא רק הרבנים הציונים; למה לומר "מכנים את עצמם רבנים" ולזלזל בכבודה של תורה. הרב צריך לומר שהוא חושב שיהודי פלוני טועה במקום כל הזמן לומר שכל מי שלא מסכים איתי הוא לא רב!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
דוד | 29/05/2014 
כנראה הספקת לשכוח שאביו של הרב הראשי הנוכחי אמר שהרב אליהו "אינו רב".
▾ דווח על תגובה זו  -1 
הגר"מ אליהו  | 30/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני | 28/05/201413
איך אפשר לומר שהתחייבו בכרת, הרי מי שעולהֿ, עולה מכסימום לחלק שמדרבנן צריכים טבילה. מה שאסרו הוא מחשש שיהיו כאחו שלא יזהרו ויגיעו לאיסור, אבל העולים לא עברו! כרגיל חבל שת"ח מזלזלים בת"ח אחרים.
▾ דווח על תגובה זו  +2 
יוסף | 29/05/2014 
יוסף הלכות תחזור בתשובה
▾ דווח על תגובה זו  0 
אהוד | 28/05/201412
▾ דווח על תגובה זו  -1 
דוד יחזקאל | 28/05/201411
ולהיפגש אם האפיפיור מותר?
▾ דווח על תגובה זו  -1 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
כרפס | 28/05/201410
ההיסטוריה הראתה מי צדק, אני מסכים גם לקבל כרת בשביל בית המקדש מה אתכם?
▾ דווח על תגובה זו  0 
גד | 28/05/20149
וכמוהו עוד הרבה רבנים, אז למה להכפיש.
▾ דווח על תגובה זו  0 
תלמיד מרן | 28/05/20148
כבר מרן הרב עובדיה יוסף אמר שיש איסור מהתורה לעלות להר הבית אבל יש הרבה מזרוחניקים שעולים להר הבית סתם להתגרות שם בערבים ולעשות צחוק מהמקום מהקדוש ויש אנשים שהם כאילו רבנים שאומרים ללכת לשמה בושה וחרפה!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
די כבר | 28/05/2014 
כמה לשעה? אני מחפש עבודה גם.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אשר | 28/05/20147
למה להלעיז על רבנים ות"ח שכביכול עוברים על כרת,

נכנסים בטהרה למקומות המותרים ואשרי חלקם שמקיימים "לשכנו תדרשו ובאתם שמה", במקום אלו שרק מתפללים וחושבים שהם פטורים מלהשתדל, ועליהם כתב רבי יהודה הלוי על העושים הכול כדי "להסתדר" בגולה, בשכחם כי בגולה הם מצויים. תפילותיהם השכם והערב, "ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים" הן "כצפצוף הזרזיר", ומראות לעין כול, כי אין תוכם כברם.
▾ דווח על תגובה זו  +2 
יפה יוסף | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אוריאל | 28/05/20146
דין פשוט במשנה וברמב"ם, שכרת זה רק פנימה משער ניקנור (עזרת ישראל). וחז"ל גזרו על פנימה מהחיל ולא יותר. אבל בשאר הבית מותר לטמא מת להיכנס, ומשאר הטומאות אפשר להיטהר.

אמנם הרב צודק שכל גדולי הדור מכל החוגים אסרו להיכנס ולכן גם אני לא נכנס, וטעמם מפני שחששו שיכנסו בלי טהרה כדת או שיכנסו בטעות לתוך שטח החיל והעזרות. אבל אי אפשר להגיד שיש כאן כרת כשכל אחד יודע שמותר לטמא מת להיכנס בשטח שחוץ לחיל אם טבל ונטהר משאר טומאות.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
תלמיד מרן | 28/05/20145
הרבה מזרוחניקים עולים להר הבית גם מתגרים בערבים וגם עוברים על
▾ דווח על תגובה זו  -2 
מכבי | 28/05/20144
הרבנים הראשיים לישראל כמו קודמיהם הם רבנים מטעם, מלחכי פינכה וחנפנים. הרב הגאון יצחק יוסף בירך את האפיפיור "תבורך מפי עליון", ובזה נתן חיות לאבי אבות הטומאה. אח"כ הוא מטיף מוסר בבריונות הלכתית המתאימה לליטאים ולא לספרדים
▾ דווח על תגובה זו  -2 
א | 30/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
הר חומה חרדית | 29/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
עמ"י חי | 28/05/20143
"כי ירושלים אמנם תבנה כשיכספו בני ישראל לה תכלית הכוסף (!!!) עד שיחוננו אבניה ועפרה"

ואין הכוונה רק במחשבה. אלא שאפשר להיות פעילים צריכים לעשות זאת ולא להיות כצפצוף הזרזיר!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יפה יוסף | 29/05/2014 
עכשיו יש לבנות בית כנסת מכובד במינו בהר הבית במקום שאינו אסור בכניסה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אוהב השם | 28/05/2014 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יפה יוסף | 29/05/2014 
אין היום בית מקדש.
▾ דווח על תגובה זו  0 
עמ"י חי | 29/05/2014 
מתים לאיזורים מסויימים שהיום ידועים!!!

מה שבזמן הרב קוק פחות ידעו..

ואני כשמי- עם ישראל חי!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 28/05/20142
על מה הוא מדבר? שס והחרדים אשמים ישירות בהסכם אוסלו תמורת תקציבים למוסדות שלהם הצביעו בעד אוסלו

ושנית הזילזול הרגיל ברבני הציונות הדתית ידוע, למה? הדת של אבא שלכם?

החרדים חזקים בדיבורים, ומחכים לאיזה טעות ו או פיגוע ו או כישלון בשביל לאמר ,הנה כוחי ועוצם ידי

מי שהקים את המדינה ברוך ה זה הציונות הדתית והחילונית לא החרדים שחיכו למשיח בגולה וקיבלו את היטלר במקום, חאלס לחשוב שאתם הסגן של אלוקים ,ספרא וסייפא ,תורה ועבודה אין משהוא אחר!!
▾ דווח על תגובה זו  +2 
יפה יוסף | 29/05/2014 
החילונים חשבו לתומם שהחרדים בעלי התורה לכן כיבדו אותם.כמעט הלכנו לאבדון בגלל החרדים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 29/05/2014 
הלכות תלמוד תורה הרב מרן זול נשאל מה עדיף תורה ועבודה או תורה בלבד, ועוד עיין בשו״ת הרב הראשי תשמו-תשמז סימן ג למרן הרב מרדכי אליהו שנשאל איזה ישיבה עדיף הסדר או לימוד כל היום ופסק איפה שיש יותר תורה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד  | 28/05/20141
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"