מרן הגראי"ל שטיינמן: "מכללות ושלוחות אקדמיות - זהו דבר חמור ביותר"

נציגי איגוד הסמינרים שטחו בפני מרן הגראי"ל שטיינמן את התנכלות משרד החינוך לסמינרים. הגראי"ל התבטא כי "קיים חשש שתלמידות ילכו למכללות שזהו דבר חמור ביותר" (חרדים)

 (צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
יואל | 16/07/201426
וכל אלה המגיבים פה באתר נגדו ,יש להם מוח קטן מאד מאד כמו של ציפור זרזיר מצייצת....
▾ דווח על תגובה זו  0 
מציאותית | 16/07/201425
אם אתם ממש באמת רוצים ודואגים לרוחניות הדור. אז בבקשה! תכשירו את המורות הקיימות!. גשו למשרד החינוך ותבקשו מהם לתת הכשרה מקוצרת למורות הסמינר בכדי שהן תוכלנה ללתד לתואר. זא"מ לאפשר למורות ("בלי שאף תלמידה תדע"??) להשלים לתואר וכךתוך 3 שנים יוכלו בסמינרים ללמד לתואר וכך תזגרו את המכללות אך לא להיפך. הגיע הזמן לחשבון נפש!!

אין מה לעשות, אנו חיים במציאות, אף חב' ממשלתית ואף בנק או חב' גדולה לא מקבלת עובדים ללא תואר. או שמנהלי הסמינרים יכניסו תארים בסמינרים. או שיתנו ללמוד במכללות ואו שנשאר כולנו מטפלות במעון. מזכירות אולי וטלמרקטינג. נתקשר לאנגים שיתרמו כסף לכל אירגוני הצדקה התומכים באמהות שלמדו בסמינרים ואין להן פרנסה.. לעבוד בטלמרקטינג זה כסף "גדול" שכר מינימום + בונוס... העיקר לא ללמוד לתואר...
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 16/07/201424
למרות הכל- ירבו מכללות אקדמיות בישראל עם ציבור חרדי שלא רוצה בחיי כלום ויודע בודאות שכל מוכשרת ראויה למקצוע ברמה אקדמית ולא להישאר בפיגור. סמינרים? מחציתם מיותרים, בזבוז זמן ומשאבים. הנוער החרדי מזמן אינו מתפתה לקריאות המבקשות ממנו להישאר בפיגור.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירמיהו | 16/07/2014 
אתא יוצא נגד דיברי הרב שטינמן ?! עפר לפיך....
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוד אלף | 15/07/201423
מקבל את מנהלי הסמינרים שלא שומעים לו ולגדולים בכלל מה קרה ? כשהם צריכים עזרה נזכרו בגדולי ישראל ?

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מצחיק | 16/07/2014 
לבוא אליו מה אתה חושב שהם ממש רוצים בזה?
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלמונית | 15/07/201422
נורא מוזר שהילדיסימר אינו מקשיב בכלל לגדולי הדור.. מנסיון אישי שרצח משפחה כי לא רצה לקבל את הבת. שאחותה לומדת שם.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמשון רפאל... | 02/12/2015 
▾ דווח על תגובה זו  0 
גיל | 15/07/201421
העצניקים הצליחו כל כך לטמטם לנו את השכל שדבריו הפשוטים של רבינו ,נראים בעיני אחוזי טמטום כחידוש.

מי שמוציא לדקה את הראש ממתקפת הטימטום של הפלס ותעשיית האינטרנט של העציצים ,מתמלא ברגשי הודיה לה' שהיצלנו מהשפעתם הרע ,לשבש את מוחינו בפלפולי הבל ,דמיונות ורשעות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל  | 15/07/201420
התשובה היא שמרן הרב שטיינמן הוא מאור הדור אבל לצערינו יש כמה נחשים הסובבים אותו ועושים כותרות. ממה שנוח להם. זאת

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
שך מט | 15/07/201419
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רובי | 15/07/201418
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי לא... | 15/07/201417
כל אלו שמגיבים פה,ומקומות אחרים ומנסים להשחיל מילים לפגוע בכבודה של תורה ולהחליש את כוח התורה בעם ישראל בדרך זו או אחרת הם כמו דתן ואבירם של הדור הזה!!!!

יתרה מכך: הם נותנים גיבוי וכוח לשלטון הציוני חילוני לרדוף את תורת ישראל ולומדייה,יש להם דין רודף ומוסר!
▾ דווח על תגובה זו  0 
James | 15/07/201416
לא הופכים את הסמינרים למכללות?
▾ דווח על תגובה זו  0 
ללא מעטפות | 15/07/201415
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמא לבת סמינר | 15/07/201414
שמנהלי הסמינרים יתנו מענה לליומדים מעשיים שתהיה בכך פרנסה לא יהיה צורך במכללות. הבעיה היא שאנו צריכם פרנסה והדרך לפרנסה היא "תואר". לצערנו זה עובר דרך מכללה ולא דרך סמינר. שבמקום שהמנהלים יאסרו מכללות שישקיעו זמן להביא לימודי "תואר" בסמינר. מה לעשות שכל מקום דורשים תואר? האם שייך לעבוד במשרד ממשלתי כל שהוא היום ללא תואר? בחב' גדולות גם לא במוסדות של רווחה. תמ"ת. בריאות וכד' אין מצב לעבוד ללא תואר. אז אם אוסרים תואר משמעותו שבת סמינר יכולה לעבוד רק בתחומים הבאים : מטפלת במעון או בקשישים, מזכירה (אם תמצא), טלמרקטין, גרפיקאית,מכירות וקופאית! חוץ מהוראה בחינוך העצמאי שממילא לא מחפש עובדות כי ההצע קטן מאוד ביחס לביקוש.שכחתי משהו? אתם יכולים להוסיף תוספו.

עסקנים! צאו מהאדישות ותבדקו את הדברים . אני חושבת שחשוב מאוד שבנות תלמדנה בסמינר ושהסמינר בונה את אישיות התלמידות. אז בואו ונעשה סדר יומים בשבוע שיעורי קודש בסמינר ו3 ימים בשבוע לימודים לתואר במכללה. כך יצאו גם ירא"ש וגם עם סיכוי גדול לפרנסה!! בע"ה עד שהסמינרים יוציאו בעצמם תואר אקדמי.

זה מזכיר לי שכשאמא שלי למדה בסמינר באידיש והיא אומרת שהם היו מכנות את בנות סמינר הישן בי"ם "משכילים".. אמא שלי לא הלכה לסמינר וכל בתי הספר האידיש נסגרו אחרי כיתה ח'. אך המציאות השתנתה וגם בבתי הספר באידיש יש סמינר וראינו שאלו שלמדו בסמינר לא היו "משכילים" ובנו בתים לתפארת. והמבין יבין...
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדית גאה! | 16/07/2014 
שמשלבת בין לימודי קודש לתואר - בהכוונת רבנים חשובים( הרב גנס ועוד)

תבררי....
▾ דווח על תגובה זו  0 
נאמן למקור | 15/07/201413
מה קרה התהפכו היוצרות ??? אוירבך מתיר באופן פרטי תשאלו את מאמיניו ויסבירו שכדרך ליחיד זה אפשרי פתאום הגראי"ל הורס את הכל, פשרן כבר אמרנו ??
▾ דווח על תגובה זו  0 
שכן | 15/07/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירושלמית | 15/07/201412
בבקשה מכבוד מנהלי הסמינרים הדגולים לשלוח שליח ולבדוק מכללה מכללה ללא ספק תמצאו הפתעות לרעתכם. ישנן מכללות שכן זהות לסמינרים כמו "תבונה" שע"י מרכז אקדמי לב בירושלים לבנות חסידיות. רובן מסמינרים באידיש שהלוואי ולכל אחת ממנהלי הסמינרים שהיה בפגישה היו כאלו בנות איכותיות בסמינר... וגם במכון "תמורה" לבנות ליטאיות שע"י מרכז עזריאלי מורות ורבנים מהשכבה הראשונה שאף בית יעקב לא מפרגן לעצמו להביא כאלו מרצים/ות . קל ללכלך ולמכור לוקשן לרבנים. היכן מועצת גדולי התורה שתעבור בן כל המכללות ותציג עובדות מהשטח? כנראה שפוחדים לומר את האמת. אומנם ישנן פה ושם מכללות שקוראות לעצמן חרדיות והן לא חרדיות אך כל הסיפורים שמתפרסמים נגד המכללות החרדיות מוגזמות פי כמה אפשר לחשוב שמהסמינרים לא נופלות בנות. ונופלות מעבר למכללות כי במכללות הבנות עובדות קשה ללמוד ואין להן זמן לעשות שטויות. בסמינר ממילא יודעים שלא יצא כלום מהתעודה כך שישנן הרבה יותר בנות מקולקלות בסמינרים ממה שכבוד המנהלים מציגים בפני הרבנים. למה "לאסור את המותר??? ולהתיר את האסור?" (לא שאסור ללמוד בסמינר, חלילה אך מלימודי הסמינר כמעט לא יוצא כלום ולא חבל על הכסף? לא "בל תשחית"?? הכל כאן פוליטיקה היות והמנהלים חוששים שבנותיהן וכלותיהן תשארנה ללא פרנסה... לא דואגים שעשרות אלפי בנות נותרות ללא פרנסה...אל תפטרו את המורות שבסמינר. ברור שהן צדיקות ויכולות לתת הרבה יראת שמים אך תכינו את ה"מחר" תכשירו אותם תוך כדי שהן עובדות שהן תלמדנה בעצמן לתואר בתכנית מקוצרת ואז הן תוכלנה ללמד לתואר בסמינר וכך תסגרו את המכללות אך לא לפני שתתנו תחליף! התורה לא השתנתה אך דרישות תנאי הקבלה בכל מקום עבודה נורמלי השתנו! כל מקום דורש תואר. מנהלת מעון צריכה תואר. את זה אמרו לראש הישיבה? אז מה מנהלי הסמינרים רוצים ש"מזרחיסטיות" תהיינה מנהלות מעונות? מפקחות חינוכיות? מלוות חינוכיות? תראו לי מנהלת פנימיה אחת שיכולה לנהל בלי תואר. אין מצב כזה. תבינו ותקלטו שהדרישות הכלל עולמיות השתנו. ב"ה שלעבוד בחינוך העצמאי לא מצריך תואר. אך רק שם. כמה משרות פנויות כל שנה? אתם יודעים לבד שהתשובה היא 0!בבקשה ממי שיכול לבקש ממועצת גדולי התורה ולהעביר להם את שורות אלו. כי זו לא חוכמה לשמוע צד אחד..!!

לכן תבנו את המחר- את דור העתיד ותכינו תכנית להכשיר את המורות שבסמינר לתואר ובכך "תצילו" את בנות ישראל מהמכללות הלא רצויות. בינתיים תסתובבו במכללות ותתנו "הכשר". אתם רואים לבד שא"א להילחם במציאות. כל בר דעת מבין שהיום ההשתדלות לפרנסה היא עם תואר ואחרת זה בזבוז זמן וכסף!...יותר סיכון יש כשאין לתת לחם לילדים. הרבה יותר נערים /ות נושרות ממשפ' שבמצוקה כלכלית. כך כשבאים לגדולים צריך לתת את כל הנתונים ולא למכור לוקשן שמשתלם..
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאיר | 15/07/201411
הסמינרים הם סידור עבודה למנהלים המקושרים.

מכריחים ללמוד הוראה שיהיה על מה לגבות שכר לימוד יקר..

כל התלמידות יוצאות לחיי עוני ללא מקצוע.

פשוט לסגור וללכת הלאה.
▾ דווח על תגובה זו  +2 
אהרן | 15/07/2014 
אך מה לעשות כל העסקנים דואגים רק ליראת שמים של אחרים וממילא היות ןהציבור עני מרוד הרי שהוא תלוי יותר ויותר "בעסקנים" כדי שיספקו לו שק תפוח אדמה בקבוק שמן ומגש ביצים לפסח.

ועל גבם של כל הציבור הנ"ל כל העסקנים ממלאים את עירות הנופש בשוויץ ובאוסטרי'ה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 15/07/201410
כולנו נהיה מיזרוחניקעס... פחחחחחחחחחחחחחחחחחחח גועל נפש
▾ דווח על תגובה זו  0 
טובי'ה | 15/07/2014 
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 15/07/20149
אתם מתעללים בבנות שמסיימים ביית ספר יסודי

אתם המנהלים תעשו חשבון נפש בגללכם ובגלל מורות ומנהלות כל הרעה הזאת 👺👺👺אין מקרה הכל בהשגחה פרטית😄😄😄

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי לא... | 15/07/20148
איפה שיש מקום של ריח תורת ישראל הם מנסים לפגוע,להחליש את כוח התורה בעם ישראל,מחפשים תירוצים שונים ומשונים בשביל לבצע את זממם !



בעזרת השם הגיע הזמן שצריך להחליף את השלטון הציוני חילוני רפורמי האנטי-דת של העם היהודי!

לא יעזור להם,עם ישראל חי!

עם ישראל רוצה ובוחר בתשובה,להיתקרב לבורא עולם לשמור שבת תורה ומצוות!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אשרינו | 15/07/20147
מנהיג כזה עוצמתי-הגראי"ל-שיודע מתי להקל ומתי להחמיר. ברוך שמסר עולמו לשומרים הנאמנים.

ולכל הקנאים[מלעיל. ומלרע] לא נאחל להם שימותו אלא אדרבה יחיו יראו ויתפוצצו
▾ דווח על תגובה זו  -1 
טל  | 15/07/20146
חוזרים בתשובה בקלות יכולים ליפול לאוניברסיטאות ככה!

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוני | 15/07/20145
זה הזמן ללכת לראש הישיבה לבכות כי אתם מפחדים על הפרנסה. כשאנשים באים אליו לבכות על מעלליכם שם אתם פתאום לא באים ל"התייעצות"...

אני מבין את החשש מהמכללות, אז או שיתירו אותן (אפשר כמובן לבסס גוף מפקח + פרנסה לכמה עסקנים חסרי כישורים) או שיאפשרו השכלה אקדמית בסמינר - בדור הזה אלו המפתחות בדרך הטבע לפרנסה עבור אנשים שאין להם כישורים עסקיים אינסטינקטיביים.

כמובן הכי חשוב - להתפלל למי שהכל שלו.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
קווארץ | 15/07/20144
על מנת לשמר מקומות עבודה ל"מקורבים".
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חוכעם | 15/07/20143
בכבודם ובעצמם למוסדות האקדמיים וכל התרשמותם ע"י "נציגי הציבור" האינטרסנטים בעליל!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
סטודנטית | 17/08/2015 
בשלוחה חרדית. מזועזעת מהתכנים, מהאווירה. מקום גרוע מאוד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
klozone | 15/07/20142
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חרמות | 15/07/20141
כסף כסף כסף... המנהלים משקשקים. אז אם אפשר לנצל את הדעת תיירה ולהתחיל לשחק אותה צדיקים. אז התחילו לקחת פיות כסף מאברכים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"