בית חב"ד המחודש במומבאי שבהודו ייחנך היום

בשעות הצהריים לפי שעון מקומי תיערך חנוכת בית חב"ד המחודש במומבאי שבהודו, בראשות השלוחים החדשים, הרב ישראל ורעיתו חיה קוזלובסקי • תיעוד מההכנות האחרונות (בעולם)

 (צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
תומר | 26/08/20143
אני נזכר כשבאתי לבית חב"ד בבומבאי לבקר את חברי הטוב גבי ואשתו שנה וחצי לפני האסון, ראיתי את רבקי מבשלת ומארגנת מאוד חגיגי את השולחן, ובעלה הרב גבי מדפיס דפי מאמר עם סיפורים מיוחדים ופירושים. התפלאתי ושאלתי אותם עם הקונסוליה מגיעה או אורחים חשובים, שניהם חייכו במבט נרגש ורבקי אמרה שאכן כן. בינתיים למדתי עם גבי כשאני שומע דפיקות בדלת. קמתי אחרי גבי והסתקרנתי לדעת מי הם האורחים. לא פחות ולא יותר- השתוממתי מעמקי נפשי. אני רואה בדלת בחור ישראלי טיפוסי ובחורה גם היא מישראל נכנסים מחוייכים. גבי ורבקי הכניסו אותם בחגיגיות כזאת שלא הייתה מביישת חופה.

אני כבר יצאתי מהבית חב"ד כי הרגשתי שזה משהו כנראה אישי.

כמה ימים אחר כך כשכבר הייתי צריך לחזור לארץ, נפרדתי מגבי ושאלתי אותו מי הם. הוא ענה בחיוך טהור שהבחורה באה שנה לפני להודו, וכשהיא קפצה לבית חב"ד היא סיפרה שאחרי המסע היא תינשא לגוי ר"ל.

גבי מאוד נבהל והוא ואשתו ניסו בכל דרך לשכנע אותה לחזור בה. לדבר היחיד שהיא הסכימה זה היה להישאר עוד קצת בבית חב"ד. באתו זמן שהיא שהתה הגיע בחור ישראלי, והוא שמע מגבי על הסיפור העצוב. הוא הלך ושאל אותה למה היא החליטה את זה, היא ענתה שהיא אוהבת אותו וככה היא מעדיפה. הבחור הישראלי כל כך הזדעזע ואמר לה נרגש: "אני מבטיח לך שאם את עוזבת אותו ותחזרי ליהדות, אני לא משנה לי מה, אני מתחיל להניח תפילין כל יום!" היא אחרי כמה ימים נסעה בלי תשובה.

והסוף?

אחרי כמה חודשים היא שלחה מכתב לגבי ורבקי וסיפרה שהיא התארשה עם הבחור הישראלי!

מתברר שהיה לה אכפת מההבטחה ומהאכפתיות של הבחור, ולא רק שחזרה, הסוף כבר ידוע.

עוד גבי אמר שבמפגש כשהם הגיעו, הוא שאל את הבחור מאיפה זה הגיעה ההבטחה.

הוא אמר בפשטות: "כשאני נמצא פה אני רואה כמה אכפתיות יש לכם מכל אחד פה, אפילו הרחוק ביותר!

אז איך אני לא יכול להשאר אכפתי כשיש בחורה בסכנת התבוללות?

הסיפור הזה נחרט לי חזק עד היום.

הלוואי שנוכל לראות אותם שוב ואת שאר הצדיקים בביאת הגואל

(הסיפור נכתב בידי חבר של גבי הי"ד)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני הכריש | 28/08/2014 
אין מילים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לונדון | 26/08/20142
▾ דווח על תגובה זו  0 
מרים | 26/08/20141
בס''ד

אחיינו היקרים, עלו והצליחו בשליחותכם !

ברכת ד' יתברך תלווה אתכם !
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"