צפו: יהדות התורה חנכה את המטה המרכזי

בניגוד למערכות קודמות, בהן נשכר מטה ענק שהתפרס על פני קומות רבות, הפעם העדיפה "יהדות התורה" לשכור שטח מצומצם ולנהל ממנו את הפעילות. צפו בכינוס הראשון (חרדים)

 (צילום: משה גולדשטיין)
(צילום: משה גולדשטיין)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
חר דגול לשעבר | 16/02/20153
מטה צנוע למפלגה קטנה וצנועה ללא כיוון ומטרה כאשר אגו״י חוברת לה עם תנועת פא״י החדשה(דגל התורה) אין לחרדי אמיתי מה לחפש שם...לא פלא שנפלו פניו של גפני וידידיו......
▾ דווח על תגובה זו  0 
חני | 17/02/2015 
הוגה דעות נכבד!

אולי קודם תדע לכתוב (העגום) ואז תביע את הבנתך המדהימה במיקומו המדוייק של החרדי, אולי לדעתך החרדי צריך להיות דווקא מושך זנבות או מפגין אלים כהמשך דרכו של מרן הרב שך......
▾ דווח על תגובה זו  0 
ראובן | 15/02/20152
▾ דווח על תגובה זו  0 
נפתלי | 15/02/20151
טרם נעלה על הכתב את כאבה של היהדות החרדית בארה”ק, מול המצב החמור אליו הגענו, עלינו להבהיר חד משמעי, כי חלילה לנו מלהעלות על דל שפתינו, זלזול כל דהוא בתלמידי חכמים, שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב ולחישתן לחישת שרף וכל דבריהם כגחלי אש. ואוי למי שיסוד מוסד זה אך מה נעשה וחז”ל הק’ הורו “במקום שיש חילול ד’ אין חולקים כבוד לרב”,

אשר זוהי הסיבה שבמשך כל הדורות, באם נהג מאן דהוא שלא כשורה, ובפרט כאשר במעשיו או בפסקיו שינה מדרך המסורה ו/או ההלכה, גם אם היה כגובה ארזים גובהו, וגם אם היה ידוע כתלמיד חכם מובהק, יצאו נגדו במלחמה עזה ולא די אם נציין שקורח היה ת”ח לא קטן, ובכל זאת כאשר ערער על משה רבנו, לא עמדה לו גדלותו ותבלע אותו הארץ. כך גם עם ‘אחר’ רבו של רבי מאיר, שאף הוא לא היה קטלא קניא, וכך גם עם יוחנן כהן גדול

כך גם בדורות האחרונים, החל משבתי צבי שר”י ימ”ש, שכידוע היה בקי בש”ס ופוסקים ובכל ספרי הקבלה (שכנראה אין בדורינו מי שמגיע לקרסולי קרסוליו בידיעת התורה), ובכל זאת, ברגע שנודע שמעשיו ובדור האחרון, ידועה היא מלחמתם העצומה של גדולי ירושלים זצוק”ל – בר’ קוק, דלית מאן דפליג שהיה ת”ח ובקי גדול בכל מכמני התורה, ותפילותיו היו בהשתפכות הנפש אשר כל השומע היה מתלהב ונמשך אחריו (תלמידו חרל”פ שהיה אף הוא ידוע בדבקותו, למד כן מרב), למרות כן בהיות ונודע קלקולו בהתחברו למפירי ברית, נידוהו מעדת ישראל הכשרים, ולא התחשבו בגדלותו ודבקותו העצומה. כך נפסק להלכה בשו”ע יו”ד סי’ רמ”ו סעי’ ח’ וז”ל: “הרב שאינו הולך בדרך טובה אע”פ שחכם גדול הוא נתערר במשהו אצלו. התחשבו בידיעותיו הנרחבות בתורה”ק.

ששימש 80 שנה בכהונה, וכך דוגמאות לרוב. מקולקלים, רדפוהו עד חרמה. כל העם צריכים לו, אין למדין ממנו עד שיחזור למוטב”. אנשי הישוב הישן שהתלכדו סביב העדה החרדית בעיר הקודש, ידעו מאז ומעולם, שהסיבה שהם בחרו בגדולי ישראל מסויימים להנהיגם, או למנותם כדיינים בביד”צ, לא היתה דווקא מפני שהם היו תלמידי החכמים הגדולים ביותר באותה תקופה. היו גם היו כאלו, שללא ספק עלו על גדלותם בידיעת התורה, אך בהיות והשקפתם של אלו לא היתה בדרך המסורה לנו מאבותינו ורבותינו, או שהללו התחברו לרשעים בכל ההתנגדות לרבני הרבנות הראשית, לא היתה מפני שהם היו עמי הארץ, או לא מספיק בקיאים בתורה )אמנם היו וישנם גם כאלה, אך בהחלט לא כולם(, נמצאו גם נמצאו שם תלמידי חכמים עצומים, שאף עלו בידיעותיהם על רבים מהרבנים שחסינו ושאנו חוסים בצלם, אך עצם היותם רבנים מטעם, פסלו אותם מלבוא אין חולק, שכמה וכמה מהחותמים בעד השתתפות בבחירות) ובפרט בשנותיה הראשונות של המדינה(, היו ענקים בתורה, ובכל זאת לא התפעלו מהוראתם, והלכו בתמימות בדרך המסורה והמקובלת לנו מדור ואם תאמר, שרק בחוגי עדתינו החרדית נוהגים כך, הא לנו דוגמא חיה מהמתחולל כיום לנגד עינינו.

בבני ברק ישנו איש הידוע מזה שנים רבות כתלמיד חכם, פרוש וסגפן, וכל הנכנס לביתו הצנוע מתפעל דרך שהיא, נפסלו מלהנהיג את עדתינו החרדית.בקהל עדתינו. דור. מהפשטות שכמעט ולא ניתן למצוא דוגמתו בעידן השפע והלוקסוס של ימינו. עד לפני כ-15 שנה, כמעט ולא שמעו את שמעו בציבור הרחב, אך מאז שהשלטון גמר אומר לשנות את פני הציבור החרדי ו”לחנכו מחדש”, נשמע שוב ושוב שידי אותו רב באמצע. בתחילה היו אלו שמועות רחוקות שרבים מאנו להאמין להם, שהרי לא יתכן שאדם גדול יעמוד מאחורי מזימות רשע. אך אט אט הגיעו

עוד ועוד שמועות, ובמשך הזמן עוד ועוד הוכחות, שאכן אותו איש הוא זה העומד מאחורי יוזמות הרות אסון, דוגמת הנחל החרדי, מסלולי גיוס, אקדמיה, צו פיוס, אמנת כנרת ועוד ועוד, עד שממש לא ניתן מפה לאוזן, עדיין בשקט ובהחבא, נוספו עוד ועוד אנשים שהחלו להרהר ולערער אחר איש זה, אם לא בהוכחה הראשונה, אז בשניה, אם לא בשניה אז בהבאה אחריה, וכאשר נתמלא השק כנוד נפוח מהוכחות חד משמעיות, שזה האי”ש ולא אחר, הוא העומד מאחורי מזימות הרס החרדים באר”י, נתרבה הציבור שפקח בד בבד, אלו שרצו במהפך, החרדקי”ם למיניהם – גם אם לא בלבושם, עכ”פ במוחם – דאגו להגדילו ולהגביהו על גבי מרום, והכתירוהו לצורך המהפך ל”גדול הדור”! וכמובן כל המהרהר אחריו כמהרהר אחרי…

כך קיוו לדכא את ההתנגדות שהלכה והתעצמה לאותו רב, ומה שלפני 15 שנה היה נחלת קנאים ספורים ממאה שערים, הפכה כיום לנחלת רבבות בקרב הציבור הליטאי בכל רחבי הארץ. ואם פעם דברו על כך ואם תקשה לאותם רבבות, רבותי! איה הוא כבוד התורה? אם ראית ת”ח וכו’ אל תהרהר אחריו! ככל אשר יורוך! אין לך אלא השופט שבימיך! וכו’ וכו’. יענו לך בלי להתבלבל, שכבוד התורה הוא דווקא ללחום באותו האיש המהרס את התורה ונוטריה. כי “כבוד התורה” הוא למי שכבוד השי”ת ותורתו הק’ – היא נר ובאשר לגדלותו בתורה, יאמרו לך שגם באוניברסיטה ישנם הלומדים תלמוד ויתכן שבקיאים הם בטקסטים של התלמוד, אך מכאן ועד לכנותם תלמידי חכמים, מכאן ועד לכבדם מכורח היותם בקיאים, כל תלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה הימנו, וכל מי שאין בו יראת שמים, אף על פי שחכמתו מרובה.

ידיעת התורה ללא יראת שמים, או ללא קיומה הלכה למעשה, אין לה כל ערך! אדרבה החובה להלחם באיש שכזה היא דווקא עקב גדלותו בתורה, כי בכך יש לו כח עצום להכשיל את הבריות, וכפי שהתבטא מרן הח”ח זצוק”ל על מהרסי היהדות, שכשהם ללא תורה הם בבחינת גזלן, ואם הם תלמידי חכמים אזי הם בבחינת כל בר דעת מבין, שהכופר הגלוי אינו יכול להזיק, כמו זה שכיפה על ראשו… וזה שכיפה על ראשו אך הוא מגולח למשעי, אינו יכול להזיק כמו זה שזקנו ופיאותיו יורדים לו על פי מדותיו… ושבעל זקן ארוך באם הוא עם הארץ, אין לו כל השפעה ביחס לאותו אחד שכתוספת לזקנו, בקי הוא בכל מכמני התורה…

ככל ואכן מה שלא עלה בידי פקידי השלטון החילוניים, מיום הווסד המדינה ועד היום הזה, עלה כיום בידם,

בעזרתם של משתפי”ם מבית, וכמובן שללא הגיבוי שאותם משתפי”ם מקבלים מאותה דמות תורנית, לא היו “ואשימם בראשיכם”, ואשמם – חסר יו”ד לומר שאשמותיהם של ישראל תלויות בראשי דייניהם )רש”י(.להצביע על שום כניעה לגמחות השלטון, שאותו האי”ש אינו מעורב בה.עינו ופסק לענות ‘אמן’ אחר דבריו ומעשיו. בהחבא, הרי שכיום הדבר הוא לשיחה גלויה וברורה בפי הבריות.לרגליו, ולא לעושה להיפך. המרחק רב כממזרח למערב. אין ממנין אותו לשום מינוי – אמרו חז”ל. ליסטים מזויין! שהלה יותר ‘קרוב’, סכנתו מרובה יותר. יכולים ולא היו מעיזים לעולל כאוות נפשם.

וכל פרצה שאינה מן הגדולים, אינה פרצה. ויד השרים והסגנים היתה במעל הזה. מי שבקי מעט במערכות היהדות החרדית נגד גזירת חיטוטי שכבי ביובל האחרון, יודע שב-%90 מהמקרים בהם נתגלו תוך כדי בניה, קברים או מערות קבורה, ניאותו בעלי השטח לשתף פעולה עם עסקני היהדות החרדית לבנות ללא פגיעה בקברים, ואף לדאוג לכך שכהנים יוכלו להכנס למקום, ע”י בניית כיפין גם חילונים במוצהר, ובודאי המכנים עצמם ‘מסורתיים’, הבינו להתחשב בתביעת היהדות החרדית, שלא באמתחתם של פעילים העוסקים בנושא זה מזה שנים רבות, סיפורים אין ספור, כיצד כאלו שלדאבון לב לא שבת, לא טהרה, ואפילו לא יום כיפור מדבר אל לבם רח”ל, אך כאשר מדובר היה בקברים, הרימו הללו את ולא רק אצל בני ברית המצב הוא כך, כי אם גם אצל אלו שאינם בני ברית, ברוב רובם של המקרים, ניתן לפעול אצלם שלא לפגוע בקברים, ויוכיחו עשרות או מאות בתי הקברות בכל רחבי העולם, שנצלו תודות די אם ניקח לדוגמא, את מצרים, שם נבנה כביש ענק – 8 מסלולים מכל צד – מעל גבי בית קברות יהודי עתיק, כשהממשלה )הערבית…( נאותה שלא לפגוע בקברים, והבניה שארכה 7 שנים רצופות, נעשתה כדת בנייני ענק, משרדי ממשלה, כבישים וגשרים בכל רחבי ארה”ק, נבנו ללא פגיעה בקברים, כאשר היהדות החרדית עמדה על כך.

ברשות הרבים שומעים רק על המקומות בהם התנהלו מלחמות ומאבקים, אך אלו הם רק מעט מזעיר מהמקרים, ברובם גם בזה לא היה צורך. בשקט בשקט הרחק מהזרקורים, ניצלו המוני בתי קברות וקברים בכל רחבי הארץ והעולם. כי כאמור, נושא זה הוא מהנושאים הכמעט יחידים, שעדיין לא כבה הרגש היהודי לחלוטין, עד שגם הגויים מרגישים בכך, ומוכנים אף הם להשקיע הון עתק, ובלבד שלא לפגוע ע”ג כיפין – מלבד אחוז קטן של להכעיס’ניקעס. לפגוע במנוחתם של ישיני עפר. כובעם והתנהגו במלא הדרך ארץ והכבוד למתים!

להשתדלותם של עסקני היהדות החרדית. וכהלכה ללא פגיעה כל דהוא בקברים, ובפיקוח צמוד של משגיחי אתרא קדישא. בקברים. צלולה היתה החבית, והעכירוה! עד לפני שנים ספורות. היה כאמור נושא הקברים “טאבו” אצל כולם, יהודים, ולהבדיל גויים, ובודאי אצל שומרי תורה ומצוות. אמנם לא אצל כולם בער נושא זה כאש, אך ידעו הכל להעריך את אלה המוכנים ומזומנים בכל עת ועידן, ביום ובלילה, בחום ובקור, להגיע בכל עת שיידרשו על מנת להציל קברים מחילולם.

מפנה חד בנושא, החל – לראשונה בהיסטוריה – בעיר בית שמש! שם באופן רשמי, הוכרזה מלחמת חרמה במתים! לא ע”י מחללי שבת ואוכלי נו”ט, כי אם ע”י כאלו המכונים “שומרי מצוות”. הללו עשו הכל, בתחילה בסתר ומאוחר יותר אף בגלוי, להביא לחיסולו המהיר של בית קברות ענק, שבו נחשפו מאות מערות קבורה ע”י “הרב המתיר”, שיזכה לשוב במהרה.

אלא, שעם כל תאוותם לגרוף הון עתק, לא היה ביכולתם לבצע זממם, לולי שקבלו למעשיהם הנפשעים

גושפנקא רבנית, לולי אותו רב נכבד, שנחשב לא רק לרב סתם, כי אם (“הרב המתיר”, שיזכה לשוב במהרה) “ראש בית דין” של הקנאים הגדולים ביותר – של “העדה החזרית” בירושלים הידועה במאבקיה הבלתי מתפשרים בכל ענייני הדת בארה”ק.

ואם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי הקיר. אם אותו גאון מפורסם המשתייך לחוג הקיצונים, מתיר את החפירות, מה שלא התיר שום אדם חכם מגדולי ישראל, הנמנה על חוגי “יהדות התורה”, הנחשבים לפחות קיצוניים מדוע שמנהלי ויזמי פרוייקט של דגל התורה “בנין שלם” – לא ישענו ויסמכו על פסקו של “הרב המתיר”, שיזכה לשוב בתשובה שלמה במהרה. (ע”כ חלק א’)
▾ דווח על תגובה זו  -1 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"