דיון עמנואל בבג"ץ הסתיים בזעקות "שמע ישראל"

מאז שעות הבוקר היום, נערך דיון סוער בהיכל בית-המשפט העליון בירושלים בעניין האפליה העדתית בעמנואל. הדיון, שמתנהל בניצוחו של השופט אדמונד לוי עלה לטונים גבוהים. כל צד התבצר בעמדתו וסרב להתפשר. "כיכר השבת" מעביר דיווח חי מהדיונים בבג"ץ. מיוחד (חרדים)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
בני בח | 16/06/201050
בס"ד

כידוע בית מקדש שני נחרב על שנאת חינם. ולצערינו עדיין זה ממשיך.

זה מתחיל מהבית שיותר מראים דאגה למשפחה הקרובה ביותר,וכך זה נמשך

לשכנים,לעדות השונות,לזרמים השונים וכו.

אני לא מבין מדוע טוענים שאין אפליה. הלא החסידות קמה עצמה בגלל אפליה.

אף אחד לא היה מעלה על דעתו שיש אפליה לולא שהיא קיימת . חיה ובועטת,

ומי שמכחיש הוא מטומטם גדול. זה קיים וימשיך בזה עד בוא הגואל.

אלא מה שהפעם פסקו לטובת החלשים ובאמת יכול להיות שכאן לא היתה אפליה,רק

שלא ראינו שום משפחה מחסידות סלונים שלא קבלו את הבנות שלה.

זה קיים בגדול אצל החרדים ,וזה קיים בין חסידים לליטאים או אפילו בין

חסידים לחסידים,כולם רואים שראש העיר בירושלים נבחר עם תמיכה גורפת של

חסידי גור.

איני מבין את האשכנזים הלא קיימת אפליה בישיבות מקבלים אחוז מסוים של

ספרדים,ואם הבחור אשכנזי מקבלים בכל מקרה גם אם הוא לא הכי מתאים.

זה קיים וימשיך להתקיים ,ולא שמעתי שום רב גדול אשכנזי שצועק על זה.

מדוע ההצטדקות הזו? אגב מי שנותן יד לזה זה גם הרבה ספרדים,וכן תנועת ש"ס

לא עושה מספיק בנידון. מי שבגלל שילדיו לומדים במוסדות שלהם ומפחד שיפגע.

ומי שמסיבה אחרת.

לא שמעתי אותם בנושא לבד מהרב אמסלם .

למה להתבייש בזה?

רק כולם צריכים לזכור ,שכל יהודי הוא בן של מלך מלכי המלכים הקב"ה.

שמצווה ואהבת לרעך כמוך. אני יכול לכתוב כאן דברי נאצה על האשכנזים,אבל

כשאני נזכר שכל היהודים בני הקב"ה ,אני מתאפק ומבין שלא זו הדרך.

כל אחד שמרגיש שהוא יותר מהשני צריך להתבייש בזה.

אלה שממשיכים בגזענות מסכנים בס"ה ,כמו שאיני מקנא בדרכיהם של תנועת

מרץ,אותו הדבר לגבי כל הגזעניים לסוגם,צריך להתפלל שיחזרו בשובה.

נתאר לעצמנו שחסידי סלונים בגלגול שעבר היו בכלל קרובי משפחה של הספרדים שלהיום.

תחשבו על זה.

אשמח לתגובות באימל שלי aaa3331@gmail.com
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 16/06/201049
לללום התוצאה מהפניה לנירון קיסר בטענת מרדו בך יהודאי,תחזור אלינו בגירסת יואב ללום צריך להסיק את המסקנות דאז לבל ישנו.

אני הייתי היום במעמד הקידוש השם ראיתי איך שהללום הזה היה קפוא נשאר לשבת במעמד המרגש הזה ושם ראיתי עד כמה מלחמתו איננה לש"ש.
▾ דווח על תגובה זו  0 
די | 15/06/201048
לא פציתם פה בגרוש קטיף,תשבו במאסר על קיבוץ עמנואל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
גקי | 15/06/201047
שיחקו אותה שפעם יראו להם

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
נטלי | 15/06/201046
הראה להם את מקומם, לכל אלה שחושבים שהמדינה בידים שלהם
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני | 15/06/201045
למה הרב פרוש לא הגיע
▾ דווח על תגובה זו  0 
מענדל | 15/06/201044
תיזהר מיום הדין רשע שכמוך!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל אשכנזי | 15/06/201043
לא ידעתי שיש אצל הספרדים כזה רוע מזוקק.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מסיק מסקנות... | 15/06/201042
הבג"ץ והפונים אליו שבעזרת השם יצליחו למנוע מ יהודים כשרים לא להכשל בממון שביד הקליפה הציונית ולזכות לחיןת בטהרה ולא להתחבר לטמא לגדל את צאצאים בטהרה והבג"ץ והנצרכים לו שר"י זכותם תגן עליהם ויזכו לשבת בחברת מסיר הטבעת ומקבלה
▾ דווח על תגובה זו  -1 
מיקי | 15/06/201041
▾ דווח על תגובה זו  -1 
בן של מלך | 15/06/201040
אני לא יודע מי צודק, אבל בשביל למנוע חילול ה' היתי מעדיף לסגור את הבית ספר הזה וזהו
▾ דווח על תגובה זו  0 
מבני יואל | 15/06/201039
שני הפסקים השלמת הכנסה לאברכים והחינוך בבית יעקב הרי פשוט מגלים את הרצון האלוקי על קבלת תקציבים מהקליפה הציונית ועל ידי זה לתת לה חיות והמבין יבין ויסיק מסקנות
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שמעלץ | 16/06/2010 
החיות מאת הקב"ה למדינת ישראל היא לא בשליטה הבלעדית של הציבור החרדי.

(אתה יודע, יש בעם ישראל עוד הרבה צדיקים והרבה עושי חסד ובעלי מידות שלא לובשים קפוטה. יפה לך לומר "ועמך כולם רשעים". גוועלד.)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ללומקה | 15/06/201038
שכב בזבל של מרוקו
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני מצדיע... | 15/06/201037
כבן לשבט חרדי גדול, אני מצדיע לבית המשפט על ההחלטה הצודקת.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
דודי | 15/06/201036
לפשרה .יש בכל צד כמה חכמים .שיועים איך לעשות את זה טוב ..רק תנו להם לעשות את העבודה ..בלי עסקנים לחלוטין .כי הם כל הבעיה ...עם ישראל אוהבים אהובים .יושב הקב"ה ואומר .בני בני חביבי .בלי מחלוקות ובלי תככים .כי תורה אנו מבקשים .. צאו ועשו את זה .ושמשו מודל לחיקויי לכל עם ישראל ...וזה האור לגויים..
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אלקלעי | 15/06/201035
כשבנה רב שך את ש"ס לא חזה עד כמה הוא יסבול מהם, הנה התוצאה, איך לסמוך על אנשים בלי אחריות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
aharon224 | 15/06/201034
אוי לנו מיום הדין ואוי להם לאותם אלה החסידי סלונים שרואים את אש שינאת החינם יוקדת בעיניהם טיפשים מטופשים התורה שאתם לומדים תלך לסיטרא אחרא גיזעניםם!! שונאים את הספרדים כאילו שיש בנו נגעים!!בוזז לכם !! תיתבישו ללום אנחנו איתך ועם הרב יוסף שליט"א!!
▾ דווח על תגובה זו  +2 
עליוני הביבים | 15/06/201033
המסקנה העיקרית שלמדנו מהשואה היא, שלעולם אין להציב את שלטון החוק מעל לעקרונות המוסר והצדק (ואת זה מורים לישראל הרבנים ולא מינויים פוליטיים לבית משפט "עליון").

הנסיון של אדמונד לוי לכפור ביהדות, בתורה וביסודות הבסיסיים ביותר של מדינת ישראח, לפיה הרבנים ועקרונות המוסר והצדק הם מעל ולא מתחת לכל מיני שופטים שלא ברור בכלל איך ולמה הם מונו לג'וב הזה, מביך.

אדמונד לוי מטיף לציבור החרדי לקדש מה שהוא בעצמו, בעצם שיבתו במקום ההוא, מחלל: הוא היה בסך הכל סגן ראש עיריית רמלה, שבאמצעות קומבינה של מפלגה שראשיה הוכנסו לכלא על עבירות שחיתות, מונה לתפקיד שיפופטי.

הוא לא מונה לעליון בגלל שהוא מוכשר יותר או ישר יותר או ידען יותר ממועדמים רבים אחרים, אלא בסך הכל מטעמי גזענות וצביעות: לקשט את בית המשפט האשכנזי חילוני באיזה דתי מזרחי מחמד.

הנסיון של אדמונד לוי לעשות אבו-עלי על עורך הדין, שכאילו מה שאדמונד אומר איננו נתון לויכוח בכלל, גובל בחשש גדול לגבי מידת השפיות של אלה הסבורים שעל הגיגים שבית המשפט העליון מפרסם אסור לערער, להרהר, להטיל ספק, ואף לכפור במידה שהם אינם עומדים במבחני התוקף האלמנטריים של סבירות, מנהל תקין, יושרה, מוסר, אינטרס ציבורי, עקרונות היסוד של השיטה כולה, והגינות.

לשופט אין סמכות בכלל לטעון שדיעותיו המוסריות וההלכתיות תקפות יותר מאשר של רב ומורה הלכה. הן לא. יכול שיהיה ציבור שיראה בהם דיעה עדיפה, אבל לא ניתן לכפות על ציבור שיודע בדיוק מה הרמה המוסרית והמקצועית של שופטי העליון, לרחוש להם ולעמדות הפוליטיות, החברתיות והאינטרסנטיות שהם מביעים - כבוד.

לא צריך להפר פסקי דין של בית המשפט העליון. אבל גם לא חייב לכבד אותם בכל מקרה ועל עיוור. כל אחד חייב להעביר אותם במבחנים המתחייבים של חוקתיות, סבירות, הגינות, יושרה וצדק.

זה הלקח העיקרי שלנו מהשואה, לקח שאדמונד לוי מנסה שנשכח כשהוא מנסה לצייר כאילו שלטון החוק הוא מעל לשלטון הצדק והמוסר, הגבוה והקובע והעדיף הרבה יותר מדעתו של איזה עסקן פוליטי זול מרמלה שמונה בקומבינה לתפקיד של שופט "עליון". גם לאיגוד פועלי הזבל יש מועצה עליונה. אז מה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ejad | 18/06/2010 
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן | 15/06/2010 
שהרי אם סמכות בית המשפט אינה מקובלת עליך, אזי יש לך חופש מלא לארוז מטלטליך ולעבור- אתה ומשפחתך לחו"ל, שם ודאי השופטים מוכשרים יותר והולכים לפי ההלכה התורה ועקרונות המוסר והצדק.
▾ דווח על תגובה זו  0 
עליוני הביבים | 15/06/2010 
אין שום דיבה באמירה כי אדמונד לוי היה עסקן פוליטי זול של מפלגתו של האסיר לשעבר אבוחצירה מרמלה, כולה סגן ראש עיר שהמינוי שלו הועבר באחד מהדילים המסריחים והפסולים והבלתי חוקיים המאפיינים את ועדת המינויים לבית המשפט העליון.

מה הוא מבין במשפטים יותר משופטי בית משפט השלום? מה הוא מבין ביהדות אם הוא מיתמם שבין פסק דין להוראת הלכה דבר ה' תקף הרבה יותר?

ולגבי שינאה... על מה? למי? שונאים רק אנשים חשובים, משמעותיים.

אין מה לשנוא בבג"צ. חבורת משפטנים בינוניים, שמנסים לעקוף את הדמוקרטיה באמצעות בירוקרטיה. כאלה היו בהיסטוריה, ונעלמו כלר היו מההיסטוריה, וזה לא באמת חשוב מה הם אומרים, או חושבים.

שופט זה תפקיד אחד, וחשוב.

שופט של בית משפט גבוה לצדק, זה תפקיד אחר לגמרי, תפקיד שאין לכנופייה שאוחזת בו שום זכות חוקית, חוקתית ומוסרית להחזיק בו. המינוי שלהם נעשה בדרכים לא חוקיות, לא דמוקרטיות ולא חוקתיות, ולכן לטעמי הוא בטל מעיקרו.

אם היו ממנים למועצה דתית איזה גיזבר בצורה שבה ממנים שופטים, האדם שמינה היה מזמן יושב בכלא.

יחד עם זאת פסק דין של בג"צ מחייב מאוד. גם טור דיעות של גדעון לוי בהארץ או טור דיעות של יוסי שריד בבלוג שלו מחייבים מאוד.

הכל בחיים מחייב מאוד, אבל את מי שמחשיב את זה למחייב, ולא את אף אחד אחר.

המקום של דעתם הפוליטית של שופטי בג"צ הוא בקלפי. כל השאר לא חשוב בכלל. ואילו המקום לדעתם של השופטים על החינוך של ילדים חרדים הוא בפח הזבל של ההיסטוריה. כי זה בטח ובטח לא חשוב.

מה זה בכלל חשוב מה פקיד פלוני שעובד בעליון חושב או לא חושב על חינוך הילדים שלי או שלך? זכותו לחשוב מה שמתחשק לו. דעתו לא באמת חשובה לי, וחסרת כל משמעות בעיני. אין כאן לא שאלה של חוק ולא של צדק. הם חרגו מסמכות ומנסים לעשות שימוש פוליטי לרעה בסמכות השיפטית שלהם.

שטויות. עברנו את פרעה - נעבור גם את הבולשביקים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
משיח בן דוד | 15/06/201032
א׳. הנני מצהיר לפני כתיבת שורות אלו כי הנני אשכנזי והדברים מכתבו בהתאם לכך ועל כן ידע הקורא מראש ויזהר.

ב׳. אנו חונכנו מאז ומקודם כמסורת אומתנו. אמונים אנו על הפסק לא תסור ללכת אחר דעתם של גדולי ישראל גם ללא הבנה וגם כשהדברים נראים להפך.

בנידון הנ״ל גדולי ישראל הביעו את דעתם נחרתה בצורה חד משמעית לבד מהרב יעקב יוסף אשר פרש ושינה. עלינו לזכור א׳.כי במחלוקת אף בסנהדרין הולכים אחר רוב רבני העדה ב׳.הרב יעקב יוסף הינו אישיות שנויה במחלוקת ואף אביו יצא חוצץ כנגדו. ומכאן ההבנה הפשוטה אנו לא נחלקים כיצד לנהוג בסוגיא זו אלא מנסים להבין את דעתם של גדולי ישראל אבל אנו ננהג כמותם גם ללא שנבין.

ב׳. אני מסכים שבאופן כללי ישנה אפליה במוסדות האשכנזיים כנגד אחינו הספרדים. מכסה וכדו׳ אבל אפליה זו מקורה בכך א׳. שבציבור אחינו הספרדים ישנו נוער קלוקל ובאחוזים גדולים יותר (ואפי׳ אם נמנה לכך מספר סיבות מצדיקות כגוןאחוז החוזרים בתשובה הגבוה בציבור זה שנסחף בתמימותו אחר החילנויות בשונה מציבור האשכנזים החילוני שנסחף ביודעין) ב׳. ציבור הספרדים מקלים בהרבה מן המנהגים אשר מחמירים בהם האשכנזים. סיבות אלו ועוד גורמים באופן כללי להתבדלות של הציבור האשכנזי ללמוד במוסדות אשכנזיים בלבד אשר כמעט ולא מכניסים בני תורה ספרדים ואפי׳ מבתים טובים כלשון העם.

ג׳. לא ניתן לקרוא להיבדלות האשכנזים הנ״ל אפליה וגזענות משום שהאשכנזים לא משתמשים לצורך כך בספרדים או בחלק השווה לשניהם. אלא הבדילו עצמם מן הכלל עמלו והשקיעו לבנות מוסדות התואמים את אורחותיהם והשקפת עולמם. וכמו שלא ניתן לבוא בטענה לראשי מוסדות ספרדים שלא מסכימים לקבל ילדים חילוניים או לקבל בנות להיות כמוסד מעורב. ואף הספרדים יכולים לבנות מוסדות כהשקפת חייהם. לא לקחנו והוצאנו את הספרדים מן הכלל אלא הוצאנו את עצמינו אנו האשכנזים מן הכלל לטובה.

ג׳. ע״פ המבט הנ״ל נווכח כי ספציפית בפרשיית עמנואל ודאי שאין אפי׳ החמרה עם הציבור הספרדי כיון שמשפחות המגמה החסידית הצהירו על הסכמתם לקבל כל בת ספרדיה למגמה זו ובלבד שתקבל על עצמה את תקנון מגמה זו. שאמנם מחמיר הוא יותר מתקנון של רבנים אחרים אך יש להם על מי שיסמוכו הלא הוא פוסק הדור הרב וואזנאר שעומד מאחורי תקנון זה. זו היא השקפת עולמם וזוהי זכותם הלגטימית במדינה דמוקרטית זו לחנך את בניהם כרצונם ובלבד שאין הם משתמשים ומכריחים אחרים לנהוג בדרישותיהם המחמירות. ומכיון שהמגמה הרגילה ממשיכה במלו עוזה שוב אין כל טענה על אפליה וכדו׳. וכל הרוצה להצטרף יבוא ויטול.

ד׳. גם על הטענות בדבר הקמת ה׳מחיצהבתוך בית הספר. אינם אמורים לגרום לרגשי הנחיתות של בנות המגמה הכללית. משום שהצד השני לא טוען על היותם יותר טובים אלא על היותם מחמירים. ובני המגמה הכללית רשאים אף הם להפסיק עם הנחיתות העדתית ולהתחיל להרגיש בעליונותם. המחיצה נעשתה אך ורק מכורח המציאות שחבל על הוצאה כספית מיותרת על בנין חדש כשהמצב הכספי של מוסדות הציבור החרדי באופן כללי אינו שפיר. ודאי שאם היה מורה בית המשפט על הסרת המחיצה לא היה הדבר מקל מרצונם לחינוך מחמיר והיו נאלצים לעבור לבנין אחר ואין מטרת הגדר לבטא עליונות כלשהי.

הערת אגב ברוח צינית מעט כי אין כל הגיון ששופט ספרדי הוא לבדו יפסוק במשפט זה.

הערת הכותב: אינני נמנה על ציבור תושבי עמנואל. דווקא הנני מהמרכז והדברים הינם השקפתי מנקודת מבטי. אני עומד בזקיפות מאחורי הדברים. ואני מזמין את כל המעונינים להתווכח ולהשאיר את דעתם כתגובה לכתוב. ואני בהמשך היום יעמוד איתם בתגובות חוזרות על תגובותיהם.

נ.ב. לעסקנים מתושבי עמנואל אשמח לעמוד לימינכם בהצגת הדברים מעל כל בימה נדרשת. משום שנוכחתי בצדקתכם תוכלו להשאיר את בקשתכם כתגובה למאמר זה.  
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 15/06/2010 
והאם בנות חסידי סלונים הלומדות בביה"ס של בית-יעקב בערים אחרות, לא חתומות על התקנון של החינוך העצמאי?!

והאם שם לא חלה עליהן החובה ללמוד כ"מסורת אבותינו"?
▾ דווח על תגובה זו  0 
כיכר=ללום | 15/06/201031
▾ דווח על תגובה זו  0 
ספרדי טהור. | 15/06/201030
לא שמענו בקולו והרי התוצאות.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
ישי | 15/06/201029
יותר מתאים להם שיצעקו היי איטלר אז יאאלה עופו לגרמניה בטיסה הקרובה
▾ דווח על תגובה זו  0 
aharon224 | 15/06/2010 
אחי היקר צודק השינאה שלהם רואים אותה בעינים ממש!!
▾ דווח על תגובה זו  +3 
אלימלך | 15/06/201028
▾ דווח על תגובה זו  0 
מצחיק | 15/06/201027
▾ דווח על תגובה זו  0 
הומוריסט | 15/06/201026
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שמשון | 15/06/201025
הח"כים החרדים של שס, מדברים גבוהה על החזרת עטרה ליושנה, אבל את הבנים והבנות שלהם עצמם, הם שולחים למוסדות אשכנזים.

שיתביישו להם.
▾ דווח על תגובה זו  +3 
יוני  | 15/06/201024
אני מאד מקוה שבית המשפט לא יתרשם מהעטיפה הדתית שהמארגנים מנסים להתכסות בה .מתחת למשפטים כמו " החינוך היא ציפור נפשינו " ואנחנו מוכנים למסור נפש על החינוך" וכול שירי העלק דבקות האלה מסתתרים גזענות אפליה ואינטרסים מגזריים .
▾ דווח על תגובה זו  0 
משיח בן דוד | 15/06/2010 
אנו כיהודים חונ כנו מדורי דורות ללכת עם עמדת גדולי ישראל גם ללא הבנה כלגדולי ישראל הורו חד משמעית בצידם של חסידי סלונים חוץ מהרב יעקב יוסף אשר פרש ושינה וגם אביו יצא כבר כנגדו וע״כ ברור שאנו נלך בדרכם
▾ דווח על תגובה זו  0 
עם ישראל חי | 15/06/2010 
אם הם מטיפים להפרדה בין בנות יהודיות אז אלו לא גדולי ישראל אלא עוכרי ישראל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דני | 15/06/201023
▾ דווח על תגובה זו  0 
אשכנזיה | 15/06/201022
אותם שרים בבית המשפט.מה הרושם ו"הצומי" כאן?
▾ דווח על תגובה זו  -1 
לייבלה | 15/06/201021
אתם יודעים כשאתם רוצים ליצור כותרות בומבסטיות אבל אם אתם חוששים שזה ישרת את הציבור החרדי ולא את ללום פתאום אתם מינורים בכותרות שלכם
▾ דווח על תגובה זו  0 
טל | 15/06/201020
שקדי אמר שאל על שייכת לעם היהיודי, אז אשכנזי עימנואל, קנו כרטיס וטוסו למקום ששם בטוח יבינו מה המשמעות של גזענות

בושו ןהיכלמו
▾ דווח על תגובה זו  -1 
מ. כץ | 15/06/201019
אני עוד מעט סבתא רבה -- בנותי היו תלמידות מצציינות בסמינר הבי טוב (שבע בנות) -- היו חבירות עם כולן -- הרבה חבירות היו ספרדיות -- ולא חשבנו פעמיים על זהץ הן היו נהדרות וד היום 23 שנים אחרי זה חבירות בלב ובנפש וכשבאו הביתה היו חבירות מאד מאד טובות עם בנות מהשכונה -- אחד חבדית אחת דושינסקי- אחת בלזרית--היו מאושרות למה שזה מפריע לללום שיש לסלונים בית ספר משלו-- שישמח שיש זרם כזה שמפאר את עירו ויפסיק למרר להם את החיים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 15/06/201018
ביה"ס בעימנואל שייך לרשת החינוך העצמאי, ויש לרשת תקנון מחייב בכל הארץ.

אם חסידי סלונים בעימנואל רוצים ללמד את בנותיהם "כמסורת אבותיהם" עפ"י תקנון פרטי משלהם, בבקשה, שיקימו להם בי"ס פרטי.

אין לחסידי סלונים שום זכות לחייב את תלמידות בית יעקב בעימנואל לחתום על התקנון שלהם!!!

זה שורש המחלוקת. אין פה שום התנגשות בין הלכה לביהמ"ש. לא רק ביהמ"ש ראה בקירות ההפרדה בין המגמות אפלייה גזעית, אלא גם חרדים אשכנזים רבים הזדעזעו מהמראות הקשים ההללו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דרקאי | 15/06/2010 
בקרב קבוצת חסידי סלונים יש 23 בנות מעדות המזרח

מוטב להתעניין מדוע הבעייה צצה בעימנואל דווקא ומה הרכב האוכלוסיה שם ועל איזה בנות מדובר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שסניק | 15/06/2010 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אליהו | 15/06/201017
הווויכוח פה זה לא עמנואל לא צריכים בכלל ללמוד אצלכם אשכנזים מתנשאים אם הייתים עובדי ה' באמת הייתם מתפשרים השנאת חינם העבירה אותכם על דעתם עש שאתם נושים את שמו של ה' יתברך לשווא

ה' שלנו אין אצלו שנאת חינם וגזענות גם אם לא מתאים לכם להחתנך עם מגזר מסוים התנשאות וגזענות זה לא הדרך וחוץ מזה אל תערבו בזה את הבנות הבעיה פה היא לא עמנואל הבעיה פה היא הגזענות והגאווה

אז אם מרן הרב שך זצ"ל לא הצליח אז בג"ץ יצליח

הלא אין נוקפין אצבע למטה אם לא כופין מלמעלה

אז אם כן אתם רואים שבג"ץ עקשן איתכם אז למה לעשות חילול תגיעו להסכמה עם מרן הגדול רבי יעקב יוסף בנו בכורו של מרן מאור ישראל

ונגמר הסיפור
▾ דווח על תגובה זו  +2 
מנשה אברהמי | 15/06/201016
אחרי קריאת שמע ישראל בכזו דבקות הייתי ממליץ להם למסור את נפשם על קידוש ד' הווה אומר לשים כדור בראש, לתלות את עצמם על עמוד תליה או פשוט יותר לקפוץ מהחלון, הגובה המומלץ: קומה 30 במגדלי הולילנד.

טרפות שכמותכם אתם מיותרים בעולם עופו לנו מהנוף ותנו להינות מעולם טוב יותר, אתם שייכים לציר הרשע ואין לכם חלק בעם ישראל.
▾ דווח על תגובה זו  +3 
aharon224 | 15/06/2010 
וולא אחי היקר צודקקק!! בכל מילה אש השינאה יוקדת בהם עחינו הספרדים כטאילו שאנחנו נגועים במגיפה או משהו כזה למה מה הם איזה אליטות
▾ דווח על תגובה זו  0 
אשכנזי | 15/06/2010 
לא היתי רוצה שילדים שלי ילמוד אם ילדים שלכם. יש לכם מנטליות שונה, יש יותר אלימות אצליכם (למשל אשדוד רוב ז'), ולא סתם שיש אצליכם פרענקים - אנשים אלימים שפותרים דברים רק בכוח, רק בידיים ולא בפה ובקיצור ולא הייתי רוצה להיקלע בסמטה חשוכה אתם.

כמו בכל מגזר יש גם אצל הספרדים אנשים טובים אבל אני לא מבין למה אותם אנשים לא מטפלים בפרענקים, למה אתם לא מתבדלים מהם, אם יש תפוח רקובה בתוך קרטון אם לא זורקים אותו הוא יכול לקלקל את כל הקרטון.

ושאלה לתנועת ש"ס למה לא שומעים אתכם בפרשיית עמנואל, שתיקה כהודאה?
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שלום | 16/06/2010 
מענין מי פותר בעיות בכוח-שריפת פחים.עקירת רמזורים.גזיזת פיאות ואקונומיקה על בגדים בגאולה.שריפת חנויות וכולייייייייי-לא נראה לי שזה הציבור הספרדי
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חזק וברוךךך | 15/06/2010 
חזקקקקקקקקקקק וברוךךךך!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
! | 15/06/201015
מה אתם מתנשאים עלינו?

תתביישו לעצמכם גזענים!

אתם מפחדים שבנותינו יהרסו את בנותיכם????!?!?!?

אם כבר ההפך קיצונים משוגעים נבלים ברשות התורה!!

אני קורא לכל אדם אורתודוכס ספרדי חרדי/דתי לאומי

להוציאאא את ילדיו ממוסדות הסירוס האשכנזים מספיק היינו שק חבטות לא עוד!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
ינון | 15/06/201014
בית המשפט הוכיח כי אין לנו חלק ונחלה במדינה הציונית.זקני סלונים עורגים על הימים היפים שהיו בסלונים.בלי ספרדיות וספרדיות, בלי בג"ץ. אפילו שפע הגויים של שבת היו אשכנזים.

חינוך הבנות החסידיות, אין למעלה ממנו. שכן הן האימהות של הדורות הבאים. לצורך כך התורה מתירה לגלות לסלונים המעטירה, ולהחזיר עטרה ליושנה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמן תמות | 15/06/2010 
תחזור לסלונים אני משלם לך כרטיס טיסה אפילו
▾ דווח על תגובה זו  +1 
צוחק | 15/06/2010 
יש כאלה שסרקזם יפגע להם באף והם עדיין לא יזהו אותו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברהם חיים | 15/06/201013
בשמים תשב ביחד עם אדמונד לוי.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
תמי | 15/06/2010 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני לא מבין  | 15/06/201012
יותר טובים מהספרדים?

איזה חילול ה' יש במשפט הזה.

אני מתבייש כאדם חרדי ספרדי.

צועקים שמע ישראל?

אני בז לכם נבלים ברשות התורה.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
תמי | 15/06/201011
הגזענות בציבור החרדי היא כבר מזמן לא סוד.

אז באמת, אל תעשו את התורה קרדום לחפור בה.
▾ דווח על תגובה זו  +3 
עודד | 15/06/201010
לללום ועדתו אם אתם חושבים שתצליחו להרוס את היהדות החרדית דע לך שהיהדות עברה הרבה בהיסטוריה זה ידוע לכולם בכלל ולללום בפרט.ובסוף היה והקב"ה מצילנו מידם גם מידיו של ללום אמן,
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יוסי | 15/06/20109
▾ דווח על תגובה זו  0 
itziko | 15/06/20108
ה' ברח מזמן מאנשים שרוממות האל בגרונם,

ממש עוברים על לא תשא שמו לשווא,

הם, המחבלים המתאבדים ועל מי שרוממות האל בגרונו, ובשם אותו אל, טובח ושופך דם של ילדים רכים.

המלבין פני חברו ברבים חייב מיתה, נאמר. כמובן שאפשר למצוא תירוץ ופלפול לכל דבר, בג"צ הוא לא חבר...

מספיק עם זה כבר, אני נגעל והייתי שמח לראות את אותם קיצוניים מכל הצדיים הולכים לגור באיראן, שם הם ממש יוכלו לשיר עוצו עיצה ותופר.

מנצלים את הדמוקרטיה ויוצאים נגדה, בדיוק כמו גדולי שונאינו.

והאמת והשלום אהבו.

יצחק הראל
▾ דווח על תגובה זו  -1 
ללומניק | 15/06/20107
בניגוד לתאוותו של ללום השופט נמלט מביתו שלו אחרי שהבין שהוא לא יצליח לכפות על ההורים לחנך את בנותיהם בניגוד למצפונם ואמונתם, ולא יעזור בית דין... וגם לא קנס ומאסר!

כמובן וכצפוי פסק הדין שלו וההחלטה (שתגיע מתי?) תיטוף ארס מכל כיוון אבל הוא הפסיד!!! כי הבנות לא תלמודנה יחדיו! ואת זה השופט הבין טוב מאוד, ואחרי נסיון שכנוע מטופש של פשרה לא עניינית כשהבין זאת סופית הוא נמלט מהמקום!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אני | 15/06/20106
כך לא היו מסתבכים כ"כ

לא היו חושבים על אפליות

והכל היה הולך על מי מנוחות
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוריק | 15/06/20105
משמים שולחים את קלגסי הבג"ץ לנקות את הגזענות ממחננו כפי שבזמנו שלחו את קלגסי טומי לפיד "לצוד" את האברכים "המשוטטים" שלא ששו להיהרג באוהלה של תורה: הכל בהשגחה ובחשבון מדוייק. אם לא היתה גזענות לא היה בג"ץ מתערב-מאד פשוט.

אף אחד לא מפריע לחינוך האשכנזי חרדי (שכבודו במקומו מונח) ולא חפץ לפגוע בו: המלחמה היחידה היא כנגד דריסתן של הבנות הספרדיות והאכזריות כלפיהן.

הרב ללום עושה עבודת קודש ומוציא את הערמונים מן האש עבור כל הספרדים והספרדיות - יישר כוח גדול עבורו אל תירא ואל תחת עד לניקוי סופי של הזוהמה!
▾ דווח על תגובה זו  +7 
חזק וברוך. | 15/06/2010 
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמעון לוי | 15/06/20104
האם אתם רוצים להרוס את כל החינוך הדתי בארץ???

עד מתי תמשיכו לחשוב כי בית המשפט יעזור במשהו לטובת היהדות?

כך מקובלנו:

"אין דבר טוב יוצא מדבר רע"

ןןדאי שלא מבית המשפט הבגצ"י שרק אתמול הניף חרב חדה על עולם התורה
▾ דווח על תגובה זו  0 
עידן גל | 15/06/20103
זו התמונה המתקבלת.

לצערנו הגדול
▾ דווח על תגובה זו  0 
מה עובר עליכם? | 15/06/2010 
מהההההה זהה?!?!?

יגזעניים!

אני פשוט בהלםםםםםםם
▾ דווח על תגובה זו  +2 
רובי | 15/06/20102
עיר מקוללת שלהקמתה התנגדו רבים מגדולי ישראל

ובראשם הסטייפלר

מדוע לא לעזוב את הללומים לנפשם לבד ברפש

מה חשבתם שבג'ץ השטני יושיע אתכם??
▾ דווח על תגובה זו  -4 
ירוני | 15/06/2010 
אז ליטאים, תפנו את ביתר ומודיעין עילית ותנו לנו שקט.
▾ דווח על תגובה זו  0 
נא לדייק | 15/06/2010 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורן | 15/06/2010 
מה יועיל עזיבת עמנואל . מחר הם עלולים להגיע למקום אחר .

זה נסיון לראות מה יקרה בעמנואל ואם יצליחו , המטרה כפי הנראה להרוס את החינוך החרדי , כך שחבל על הכסף בקניית דירה אחרת כי בסוף ירדפו אותנו בכל מקום .

אנו צריכים להתעקש על החינוך הטהור שלנו בכל מקום גם אם לא נוח וקשה . הלוואי על כולנו הגן עדן הנפלא של תושבי עמנואל שמוכנים למסור את נפשם עד לכלא למען החינוך הטהור בארץ ישראל
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שלום הצודק | 16/06/2010 
היא על רקע דתי.נמאס מהמצב הגיע הזמן למהפיכה אמיתית וחשיבה מחודשת האם הדרך הנלוזה הזו יכולה להימשך עד בלי די תוך כדי רמיסת כבודם של ילדים תמימים.
▾ דווח על תגובה זו  +2 
כ ג  | 15/06/2010 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אורן | 15/06/2010 
בת ספרדיה אחת שרצתה להתקבל והסכימה לתקנון החסידי ולא רצו לקבל אותה
▾ דווח על תגובה זו  0 
גזען | 15/06/20101
בתוך עמי אנוכי יושב. יודע אני עד כמה אנחנו לא מסתדרים גם עם הקיר שבבית. בפונב'ז הרוחות גועשות, חסידים נגד ליטאים וכו'... האם אפשר להכחיש שאין שנאה, הרי הדברים מוחשיים וכל הבילבולים והבדיחות הם בסך הכל הצגה.

כן כן כן... יש גזענות ועוד איך?
▾ דווח על תגובה זו  +3 
אני | 16/06/2010 
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"