רבי גרשון אדלשטיין: "יש יצר הרע לדעת נייעס, אפשר להיגמל"

ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין יצא אמש למסע חיזוק בירושלים. תחילה נשא דברים בכינוס 'לב שומע' ולאחר מכן בפני תלמידי ישיבת בין הזמנים שחיזקם להימנע מלצרוך נייעס • תיעוד (חרדים)

 (צילומים: אלי קובין, באדיבות המצלם)
(צילומים: אלי קובין, באדיבות המצלם)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
דן סגל | 04/05/20164
באלה המילים הורו גדולי התורה באירופה לפני השואה, לא להתעניין במה שקורה מחוץ לישיבות, רק ללמוד תורה. וכך כאשר היטלר עולה לשלטון, והשואה נראית באופק, והמנהיגים הציונים קוראים ליהודים לברוח מאירופה, גדולי ישראל הורו לא להקשיב לנעייס, וכך לא נשאר זכר לעולם התורה באירופה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
בנימין גורלין | 04/05/20163
"עוד דבר יש שנוגע לכל הזמן, לא רק בבין הזמנים, יש יצר הרע חזק מאד שרוצים לדעת חדשות (ש"גדוילי הדויר" מייצרים), מה נשמע בעולם (בעוילם), נייעס (דהיינו - חדשות), רוצים לדעת (ידיעס), סקרנות זה כוח חזק מאד (יותר מעריות), קשה מאד להתגבר על זה (יותר מעריות), אבל יש חיוב (???) להתגבר (ולא להסתכל על נשים), אפשר להתרגל, הרגל נעשה טבע (והכי טוב לפעול על פי הטבע). יש (היה) יצר הרע של לקרוא עיתונים (צ"ל: אינטרנט), זה מעניין, מאד מעניין (מאוד מאוד מעניין, מאוד מאוד מאוד מעניין וכו'...), אבל אפשר להתרגל להפסיק לקרוא עיתונים (מילא אף אחד לא קורא אותם), אין מזה שום הפסד (הכי טוב לא לדעת כלום), העולם (העוילם) יתנהג כמו שהתנהג עד עכשיו (ולא יעזור למוד מוסר כידוע) אפילו שהאדם הזה לא יידע, מה שצריך לדעת הוא יידע (מהתיירע), בשביל מה שהוא צריך מן השמים (בדרך נס ומעל הטבע)... זה כמו עישון (וקנאביס), לעשן (קנאביס), זה מאד לא בריא, אבל כשמתרגלים (שלא) לעשן (קנאביס)כבר לא קשה (ואפילו חיים קנייבסקי יצליח להתגבר בעזרת טיפולי גמילה). כך גם במידות טובות (ורעות) ובלימוד מוסר (שלא על מנת לקיים). מתרגלים וזה נעשה טבע (ר"ל)".
▾ דווח על תגובה זו  0 
בנימין גורלין | 04/05/20162
"זכות ($$$) גדולה מאד יש לאלו שעוסקים בזיכוי הרבים בתורה (בתיירע), שכל התורה (התיירע) שלומדים (שלא על מנת לקיים) המושפעים (ה"צאן") מחמת השפעתם ("עיני העידה"), נזקף לזכותם (לזכות חשבון הבנק), ונחשב כמו שהם למדו (אף על פי שלא למדו כלום), אפילו דברים שהמשפיע בעצמו לא למד (ולא ילמד), ולא היה סיפק (רצון) בידו ללמוד אותם, אבל השפיע ($$$) על אחרים שילמדו, הרי זה נחשב כמו (כאילו) שהוא למד. ולא רק לענין השכר (צ"ל: העונש) בעולם הבא ובעולם הזה, אלא יתירה מכך (וכאילו שאין די בכך), כל התורה (התיירע) שאחרים לומדים מכוחו ($$$), יזכה (צ:ל ייענש) גם הוא בעצמו לדעת אותה בעולם הבא, עם הבנה של עולם הבא (עולם האמת !!!)".
▾ דווח על תגובה זו  0 
חריידי לשעבר | 04/05/20161
לייצר "נייעס" !!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"