חילוקי דעות; הרבי מסאטמר תקף את 'הפלג' והסיקריקים

בכינוס רבנים בארה"ב - שדבר קיומו נחשף ב"כיכר השבת" - נחשפו חילוקי דעות בדרכי הפעולה נגד "חוק הגיוס": חלקם צידדו בקו של גדולי ישראל, מהר"א מסאטמר תקף את התנהלות 'הפלג' (חרדים)

 (צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
וד"ל | 07/01/201831
בארה"ב
▾ דווח על תגובה זו  0 
מנחם שפירא | 09/07/201730
צר לי, אך לאחר שנפגשתי איתו בפגישה אישית, גיליתי שהוא פשוט מקולקל בדעותיו.

ואידך זיל גמור.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ah | 03/07/201729
מדוע לא נתקלתי באף בחור אחד שגוייס? למרות שאני עוסק בחינוך עם נוער נושר? סימן שזה אחוז כל כך קטן ועובדה שאף אחד מהקוראים פה לא אמר שנתקל במימדים גדולים, הכל קיים בדימיון של נתי גרוסמן טריגר ובלוי, ואלו שהסתבכו הם בעיקר מי שלא התייצב או בחורים כמו תלמידים שלי שבתקופה שנפלו לא רצו להיות בני ישיבה ואח"כ קשה לתקן ובכ"ז גם הם לא גוייסו בסופו של דבר, אני מאמין שיש הרבה שכן, אבל מתוך שהם כ"כ מעט סימן שהכל קיים בדימיון של הרשעים שמחפשים רק להרע. יש בעיות? תתקנו, בכסף של הקמפיינים היו יכולים להציל אלפי בחורים נושרים לתת להם אברכים תומכים ולהחזיר אותם לחיים תקינים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לכ | 03/07/201728
לכבוד הרבנית עמית, אני לא מתכון לבזות אתכם ח"ו אבל הרי חיללתם שם שמים ובמקום חילול השם אין חולקים כבוד לרב וכ"ש לרבנית. ביהדות יש מושג של "הורת ולידתו בקדושה" דבר שאת ובעלך לצערינו לא זכיתם לכך, וכהיום ידוע שיש הרבה בעלי תשובה שאין בקיאים כ"כ במצות והם מביאין פורענות כמ"ש בחז"ל.

אמנם, אני מאריך אותכם עד לשמים שהתקדמתם וחזרתם בתשובה, אבל את עדינות הנפש של מי שהורתו ולידתו בקדושה זה אינו דבר נרכש, אלא מולד. (המושג במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד – זה על אחד שנולד בקדושה ואח"כ חטא ח"ו). הייתי יכול לענות לך לגופם של דברים. למשל שהבחור סיים שתי פעמים מסכת יבמות בכלא, ועלה ונתעלה שם וקידש שם שמים, ועוד ועוד ועוד, ואפשר לשאול אותו בעצמו על כך, כמו שאפשר לשאול ולראות על כל אחד ממוסרי הנפש .

אבל אני חושב שאינך ראויה לתגובה אחרי שחללת שם שמים. אני חושב שגישתך המתנשאת והפטרונית על המשפחה הזו – מגעילה. "אני בניתי" "אני חיזקתי" אני ואני ואני. מי את בכלל? [אדם החושב שרק הוא/היא החשוב/ה ומזלזל/ת בשאר העולם. יש על זה הפסוק: … הַיּוֹשֶׁבֶת לָבֶטַח, הָאֹמְרָה בִּלְבָבָהּ אֲנִי וְאַפְסִי עוֹד (צפניה ב טו).] הרי חרדי רגיל בדרך כלל אפילו לא ירצה להשתדך אתכם. הביאו ספרי יחוסיכם! לימוד הזכות היחיד שאני יכול ללמד עליך הוא, עכירות החומר ממנו באת. ועל זה שעלבת במלאך האלוקים נחיה ונראה מה יהיה…

וכמו כן רואים גם בגרים היינו כמו בעלי תשובה של זמננינו. אמר רבי חלבו, קשים גרים לישראל כספחת, דכתיב (ישעי' יד, א) "ונלוה הגר עליהם ונספחו על בית יעקב". מאמר זה מובא בכמה מקומות בש"ס (קידושין ע, ב; נדה יג, ב), ובכללם במכילתין (מז, ב; קט, ב), ומצינו בדברי רבותינו הראשונים כמה ביאורים שנאמרו בו:

ורש"י כתב בטעם הדבר: "שאוחזין מעשיהם הראשונים, ולומדים ישראל מהם, או סומכין עליהם באיסור והיתר", וכן כתב במס' קידושין (שם): "שאינם זהירים במצות, והרגילים אצלם נמשכים אצלם, ולומדים מן מעשיהם". כעין זה כתב הרמב"ם (הל' איסו"ב פי"ג הי"ח) – יען "שרובן חוזרין בשביל דבר, ומטעין את ישראל וקשה הדבר לפרוש מהם אחר שנתגיירו.

גם רואים זה במס' נדה כתב רש"י כנ"ל, והביא ביאור נוסף: "שאין בקיאים במצות ומביאין פורענות", והיינו, שעצם הדבר שהגרים אינם מתנהגים כראוי מביא פורעניות לעולם ודו"ק. עוד הביאו התוס' (שם): "ור"י פירש, דלפיכך 'קשים', שנטמעו (-שנתערבו) בישראל, ואין השכינה שורה אלא על משפחה מיוחסת". אני לא מתכון בכלל לבזות אתכם ח"ו אבל הרי חיללתם שם שמים ובמקום חילול השם אין חולקים כבוד לרב וכ"ש לרבנית.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יציב | 04/07/2017 
הרבנית עמית איננה חוזרת בתשובה, אידיוט, היא בת לאחת המשפחות החשובות בפתח תקווה, ומהמשפחות המיוחסות בירושלים.

מעבר לכך, אם הנך, וכנראה שכן, קשור ל"הפלג הירושלמי" הרי כל הצידוק שלכם זה "לדאוג לחלשים"... אך כמו בכל מעשיכם אתם עושים פלסתר מכך, הנה אכן כי כן, אתם פוגעים בבעלי תשובה, ובתלמידי חכמים, ובכל מי שרק לא מוכן להכיר בהנהגה המסוממת שלך, טול קורת בניין מבין עינייך הסמויות לפני שאתה אומר לנו ליטול קיסם דק מבין שינינו
▾ דווח על תגובה זו  0 
ששון | 03/07/2017 
אומר זאת??? רואים שאתם העצניקים הפסקתם ללמוד... ממתי מקום שבעלי תשובה וכו' נאמר רק על הורתו בתשובה??? הר' עמית והרבנית קרבו הרבה יותר יהודים ממה שאתה וחברך אי פעם תעשו!!! עשרות משפ' של בני תורה בזכותם!!! ( חלק מהם שייכים לצד האפל שלכם!) אז בבקשה תתנתק כמה ימים מקו ההגנה וכדו' תחזור ללמוד ואז תנתח שוב את הדברים
▾ דווח על תגובה זו  0 
IL | 03/07/201727
האם נכון, שאין בכלל צבא, ואין בכלל גיוס חרדים – בני ישיבה, וגם אין ציידים, ואין מכסות, ואין בכלל יעדים, וגם אין בחורי ישיבות, ואין בתי כלא, ואין עצורים, ואין כינוסים, ואין ממשלה, ואין תקציב שמד, ואין מדינה??? אבל בהחלט יש כאן רשעים, נכדים של גדולי ישראל, ועסקנים, וחכי"ם, ורבנים, וראשי ישיבה, ואדמורי"ם, שמשתפים פעולה עם השמד הגדול של הגיוס והזימה, ובגללם צה"ל אומרים שמשנה לשנה יש יותר ויותר חרדים מתגייסים ה"י. וזו זועקת עד לשמים.

תיזהרו: אצל סדום היה זעקה של רק של ריבה אחת, ומה היה הסוף שמה? וכהיום יש מאות בני ישיבה זועקים, מה יהי הסוף של השקרנים ומניגיהם המשכילים? לכאורה בדיוק כמו אצל סדום. ואח"כ בקרוב יתגדל ויתגדל שמיה רבה, ושמו של משיח, ויבנה בית המקדש בב"א.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחד מהצד | 03/07/201726
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
נפתלי רוקר | 03/07/201725
מחובתנו להבין: הממשלה גזרה שבחורי הישיבות ואברכי הכוללים – ושאר כל בני התורה צריכים ללכת לצבא. צריכים להבין היטב את כוונתם בזה, זוהי גזירת אורייתא! אין זה "סתם" כי חסר להם חיילים, בענין זה הם יכולים להסתדר, עד היום היה להם מספיק חיילים, וגם לעתיד לא חסר להם חיילים, זה לא הנקודה בכל מה שקורה כאן. זהו גזירת אורייתא! הם רוצים לעקור את התורה מישראל! זוממים הם על שארית פליטתינו שבמקום שישבו במבצרי התורה, רוצים הם להוציאם מהישיבות והכוללים ולקחת אותם לצבא ולהשמידם ! הרי"ז גזירת שמד – גזירת אורייתא! וצריכים להבין היטב את המכוון שבדבר. מרנא הגר"ח מבריסק זצוק"ל כבר אמר בשעתו כשהתחילה דרך הציונות להתפשט: "אין הם מתכוונים לארץ ישראל, למדינה, הם רוצים לעקור אידישקייט מישראל וכל מעשיהם הם רק עצה ותחבולה האיך להביא לכך", וככל שמתרחק הזמן רואים עד כמה גדולים דברי חכמים.

"אין שום כוונה אחרת בגזירותיהם, רק להכניס את הדור הצעיר לרשתם, להיות כמותם לעקרם מלימוד התורה, ולא רק מלימוד התורה אלא לעקרם מאידישקייט, לנתקם מלימוד התורה ומשמירת התוה"ק. עלינו להבין היטב שזה המכוון שבדבר וכך לגשת אל העניין. לא שהם צריכים את הבחור בצבא, אלא שהם צריכים להוציאו מביהמ"ד, זהו המכוון שבדבר, והדבר צריך להיות ברור לכל בחור ולכל אב במה הדברים אמורים.

"גם בדורות הקודמים היה כן שהגויים לקחו אנשים לצבא וכשרי ישראל התחמקו מידם עד כמה שהיה הדבר אפשרי, כן היה בכל מדינות אירופה שהיה עבודת צבא ואכן התחמקו מידם, אבל שם לא היה הכוונה לנתק את עם ישראל מאידישקייט ומהתוה"ק, אלא שהגויים היו זקוקים לאנשי צבא. כאן הכוונה היא אחרת לגמרי, וצריכים לדעת את זה ברור, זוהי גזירה להעביר על הדת ועל כגון דא נשנו הדינים של מסירות נפש, ונפסקו להלכה בשו"ע בדיני מסירות נפש, שאם יש גזירה של להעביר על הדת צריכים למסור את הנפש!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורי | 03/07/201724
כל האסיפה היא פרי יוזמתו וכל גדולי ישראל בכל העולם מתאספים לנוכח המצב הקשה בארץ ישראל כשגזירת הגיוס המזעזעת שהטילו הציונים מכסות על שארית הפליטה ומזנבים בנחשלים לשולחם לבסיסי השמד ולהעבירם על דתם ועל דעתם ולאור קריאתו של מרן ראש הישיבה כי לא עת לחשות ויש לסלק כל קרירות ופשרנות ולדון במצב הקשה בארץ ישראל.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 03/07/201723
כולם שם טוענים שחוק הגיוס הוא בעייתי.

כולם שם טוענים שבחורים רבים נופלים או מתפתים.

המחלוקת שם, האם להתייצב או לא.

ואילו כאן חלק גדול שטומנים ראשם בחול ואומרים החוק מצוין, ואף אחד לא נופל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 03/07/201722
חיים בארצות הברית ומתערבים לנו כאן בארץ ישראל יבואו כבודם לארץ ואז תהיה להם זכות לגיטימית להתערב

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
צבי | 03/07/201721
בס"ד

ליקווד מלאה בנושרים , ניו יורק מלאה בנושרים , יש שכבר משתמשים בסמים , רק השבוע נודע על שלושה נפטרים מנוער הנושרים מבתים חסידיים צעירים מאוד שהשתמשו בסמים. אצל החסידים יש מאות שכל השבוע אתה לא מאמין שהם חסידים איך שהם לבושים עם ג'ינס וכו' וגם נשותיהם לא לבושות כנשות החסידים בלשון המעטה, ומגיע שבת הם מתחפשים לחסידים עם שטריימל בלי זקן ובלי פאות . כמובן אין אחד בלי סמרטפון , הם ברמה דתית הרבה פחות מחרדי שעבר צבא . אני אומר את זה מהיכרות אישית ,גרתי הרבה שנים בניו יורק ,
▾ דווח על תגובה זו  0 
צביקה | 03/07/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי  | 03/07/201720
עדיף שכולנו נתגייס לעשות שלום ביננו כל מי שתתעסק במחלוקת יושמד זו עובדה ולא יעזור לו שום תירוץ ואפילו שהוא מכונה בשם רבי או אדמור או ראש ישיבה או גדול הדור ראה היסטוריה תנכית

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
חזי יצחקי מוצא | 03/07/201719
▾ דווח על תגובה זו  0 
תלוש מהמציאות | 03/07/2017 
פשוט תלוש מהמציאות! לא יאומן! אין לו שם מושג מינימלי על המתרחש כאן. כמעט כל מי שהיה שם למעט אחד או שניים חושבים אחרת ממנו בעניין ההתייצבות ובעניין ההתערבות בנעשה בארץ ע"ע ר' מלכיאל ר' אלה בער וכטפויגל ר' אהרון שכטר האדמור ר' יחזקאל ראטה וכו.

ידוע שקיימים פיתויים ושכנוע של בני ישיבות בלשכות הגיוס, ובמחילת כבוד האדמו״ר שליט״א ר' אהרון הוא אינו מכיר הפרטים בדיוק. כי יש מספיק בחורים חרדים שהתייצבו כפי החוק, אבל לא הצליחו לקבל דיחוי רק נתפסו ונכשלו בלשכת השמד או ע"י ועד הישיבות שעשו יד אחת עם גיוס השמד לגייס בני ישיבה ע"י כל מיני שקרים וכו' או דרך אחר לא משנה איך נכשלו הבחורים בלשכה. כל בחור שמתגייס ח"ו זה חורבן לו ולכל הדורות הבאים אחריו. וממתי סאטמאר בוגדת בעדה החרדית? הלא תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם. ובגלל זה שבגדו מהשמים האסיפה הסתיימה ללא סיכומים, כשהאדמו"ר מפאפא שליט"א קם לצאת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
כל הפוסל וכו' | 03/07/2017 
מי שתלוש זה אך ורק אתה אין אחד שהתייצב כהוראת מרנן ורבנן וגוייס נגד רצונו!!!!!!!!!!

הכל ממוחכם הקודח!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלחנן | 03/07/201718
הם לא יכולים לקבל את הקרירורת והאדישות שיש אצל חלק מהרבנים בארץ ישראל בנוגע לגזירת השמד שרבים חללים הפילה ולכן הם מתערבים ומנסים לעשות סדר ולתקן את המצב החמור בארץ ולעורר את דעת הקהל על חומרת הגיוס לצבא השמד של הציונים שמחריב כל חלקה טובה.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 03/07/201717
מהר״א אנטי ציוני

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ד | 03/07/2017 
מסובב עם אגודאים, האדמור חתן אצל הישעות משה וגיסם של הבעלזער והוויזניצערס, עם גיסו מבעלז הוא בקושי סיים לעשות אתו שלום ועל פי דרך הטבע הוא לא יכול להתנגד אליו בנושא הגיוס ובעוד
▾ דווח על תגובה זו  0 
נטרונא | 03/07/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
לכבוד הרב  | 03/07/201716
אין לאדמור הארוני שום מושג מינימלי על המתרחש. האדמור פשוט תלושים מהמציאות! לא יאומן! ולא יודע ולא מבין מה שקורה עם גיוס השמד כלל וכלל. עד מתי רשעים יעלוזו?
▾ דווח על תגובה זו  0 
איתמר | 03/07/201715
יש כבר 6,000 שהתגייסו רחמנא ליצלן, הוסר מעמד בן ישיבה ל3,200 בחורים, גדולי אמריקה חייבים להתערב כאן ולעורר את הציבור שאסור ללכת לצבא הטמא.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  -1 
משה | 03/07/2017 
הנתונים שלך כנראה מגיע מהדמיון המפותח שלך. אתה הזוי לגמרי אם אתה בעצמך מאמין למספרים שאתה אומר! מה שרואים מדרכם של אנשי הפלג הוא שבעבור הגזירת השמד לדעתם, מותר לעבור על תרי״ג מצות.... מותר לשקר, מותר לא לכבד הורים, מותר להרביץ, מותר לגרום נזק לאחרים, מותר לצער אנשים וכו׳ ועוד כהנה רבות. והכל עבור המצוה החדשה של כאילו ביטול גזירת השמד

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 03/07/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלמה זלמן | 03/07/201714
מה חדש בזה?
▾ דווח על תגובה זו  0 
שבתי | 03/07/201713
זה תומך ב'הפלג' ובקנאים הירושלמים, אז השני נגד. נו שוין.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  -1 
גפני  | 03/07/201712
שראש גולת אריאל לא השתתף אישית.

בנו יקירו השני, מאד עסוק עם ילדי צרפת, לאפשר לו לקנות דירות לבניו.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אח של אפרים | 03/07/201711
היי מציע להם, לטפל בבעיות הרוחניות שיש שם, באיסור תורה שעוברים שם ללא בעיות, והמבין יבין

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  +1 
דני | 03/07/201710
לפי הכתבה, כולם ללא יוצא מן הכלל נגד הגיוס.

וכולם נגד ההתייצבות בלשכות הגיוס.

רק השאלה האם זה הנושא של המלחמה, האם להתייצב או לא...

או שצריך להעלות נושא של מלחמה בגיוס בכל דרך.

בגופן של דברים אין מחלוקת כלל בין גדולי התורה דאמריקה עם גדולי התורה דכאן, שאין להתייצב בלשכות הגיוס כלל, וודאי שאין להתגייס בשום אופן ובשום צורה.

השאר טפל לעיקר ואינו נידון כלל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מגידו | 03/07/2017 
אין בעיה להתייצב ולהגיש דיחוי [לא כהפלג הפלגני]

הבעיה היא אך ורק להתגייס לצ.ה.ל.!!

גדו"י דפא"י מכל החוגים בעד להתייצב ולהגיש דיחוי

וע"כ אין נידון כלל וכלל חוץ מ" גיוס גזירות "
▾ דווח על תגובה זו  +1 
נפתלי | 03/07/20179
ביקורת על אחרים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלום בער | 03/07/20178
אין להם שם מושג מינימלי על המתרחש כאן. כמה עסקנים אינטרסנטים ותאבי בצע מלעיטים אותם בשטויות והם מקשיבים באוזן כרויה ובולעים כל מילה בשקיקה כאילו היתה תורה מסיני.

שיזמינו לאסיפה נציג של ועד הישיבות ואז יחכימו קצת.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יוסי | 03/07/20177
יש גם קולות שפויים באמריקה...ואנחנו חשבנו שאין עם מי לדבר ...

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני | 03/07/20176
דעתו של כל אברך ממוצע שממית את עצמו באוהלה של תורה חשובה עשרת מונים.

אלה ברכב (רכב השרד) ואלה בסוסים (המשבקי"ם האלימים...) ואנחנו בשם השם אלוקינו נזכיר...

אל תתנו לחיצוניות להטעות אתכם.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
נחום אטיק | 03/07/20175
▾ דווח על תגובה זו  0 
בערל | 03/07/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
פינחס | 03/07/20174
למה אין רב חבד

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יצחק | 03/07/2017 
כשזה נוגע לאידישקייט הם לא באים

רק במבצעים וכדו'
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד שפוי | 03/07/2017 
אכן שזה רק סוג של שליחות בצבא ולא שרות צבא מלאה, אבל כאשר חסידי ורבני חב"ד שורתים במדי צה"ל, אי אפשר לרבנים שלהם להשתתף בכינוס נגד גיוס.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מישהו | 03/07/2017 
הם מעוותים את מצוות התורה והשקפותיה וחיים בתוך אווירה חילונית
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 03/07/20173
נכון שהוא דיבר על ההתייצבות, אבל לא זה העניין, אלא עיקר האסיפה היה המחאה של גדולי ארה"ב נגד החוק ופשעיו ומחוקקיו.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
ריאלי | 03/07/20172
כי אינם יודעים בין ימינם לשמאלם

מי מדבר על האם בעד להתגייס

הנושא האם יש "גזירת גיוס" מומצאת

אבל אל תבלבלו אותם עם עובדות

תניחו לאמריקאים לחזור בשאלה

ולצעוק חמס על "גזירת גיוס" מומצאת
▾ דווח על תגובה זו  +2 
שמעון | 03/07/2017 
גדולי ישראל = רק עם גרים בבני ברק
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי | 03/07/20171
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"