חבר בד"צ 'שארית ישראל': "עוף הבראקל - כשר למהדרין"

לאחר שהגרמ"י לנדא וראב"ד 'העדה' אסרו בתוקף את "עוף הבראקל", פוסק כעת הגאון רבי צבי ובר, חבר בד"צ "שארית ישראל", כי העוף כשר למהדרין - "וכן העיד בשם מרן הגרי"ש אלישיב" (חדשות)

 (באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
james | 04/09/201729
ואני מזמין את שטרנבוך לארוחת ליל ראש השנה:)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יונתן | 05/09/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני אומר  | 20/09/2017 
אני אומר לכל בני הישיבות ולעולם התורה הקדושה, תקשיבו רק לרב אוירבך שליט"א מנהיג הדור הזה... האיש הגאון החכם הזה יודע מה שהוא מדבר!!! כל פשרה תביא רק להמשך רדיפת עולם התורה!!! לכן נתקו כל מגע עם רשויות הצבא!!!

בועדה להצלת עולם התורה של הפלג הירושלמי מסרו בתגובה לביטול חוק חידוש גזירת הגיוס כי ביטול החוק מוכיח את צדקתם שאסור להתייצב. "חוק הגיוס שהוציא כשבעת אלפים צעירים חרדים מעולם התורה אל שורות צה"ל, ושהחדיר שיח של הסתגלות לשירות הצבאי בציבור החרדי, ביטול חוק כזה מוכיח כי בג"צ דבק בעיוורון חושים מוחלט אחר עיקרון ה'שיויון בנטל', ולא משנה כמה הציבור החרדי הקריב את ערכיו ותורתו בחוק החדש, הבג"צ ימשיך לדרוש- לקיים את הערך החוקתי של 'שיוויון בנטל' במלואו", נכתב על ידי הועד..

"זה הזמן להתפכח", קוראים בפלג הירושלמי, ומוסיפים, "ולהבין כי רק עמידה איתנה וברורה נגד חיקוקי דין שמבטלים את ערכיה הבסיסים של היהדות, תסיים את השיסוי החוקתי חסר המעצורים בציבור שומרי התורה והמצוות, מיטב בנינו נדרסו תחת מגף חוק הגיוס החדש, תם עידן הפשרות, והגיע הזמן לשינוי גישה במאבק נגד מחוקקיה של מדינת ישראל – שרואים בעולם התורה כשוברי שיוויון בנטל הציבורי, מסרו בוועדה להצלת עולם התורה של הפלג הירושלמי

ולהשר ליברמן, הרשע מרושע, {ועוכר ישראל} אני מסביר... אתה שכחת שאנחנו כבר בעידן חדש, דיקטטורה כבר לא באופנה מזמן, גידלת וחונכת על ערכים קומנסטים אנטי דתי, ומזה בא תפסת עולמך, תעורר מהר מחלומות לילה, עדן הזה כבר עבר ובטל מן העולם, מתחילה עובדי עבודה זרה היו אבותינו, ועכשיו קרבנו המקום לעבודתו. תצטרף לטרנד החדש, תגלה עולם חדש מלא חיים ושמחה, מעבר לחומריות, מעבר לרוח שמד, תנשום קצת רוח ונשמה, לפני שתאבד כמו שהקומזים עבר מן העולם, תעשה שאויץ. מי זה?? זה ליברמן ?? ההוא שליקקו לו את הנשמה בתורה בתפארתה??? בושה!!! תמיד ידענו שהוא רוסי כופר בד' ובתורתו. ליברמן חזרה לרוסיה שם מקבלים מאפייה רוסית כמוך.

גפני וליברמן- כאחרון משונאי ישראל נוטרי התורה, שרוצה לגייס את כל החרדים כולם כ"פליליים" ואולי גם נצטרך בקרוב ממש לשאת סטיקר... צהוב: "אני חרדי פלילי". אז, יהיה זה גם לגיטימי לא רק להדיר אותנו מזכויות כמו היום, אלא לעשות לנו מכלאות, עינויים... כמו שהיה שם... ישמרנו רק האלוקים, הכל יכול, רק הד' ית' יכול הכל....
▾ דווח על תגובה זו  0 
זבולון | 04/09/201728
בענינים שכאלו. ועוד זכור שאסר את הגאבו, ואחר כך הוברר שתמיד אכלוהו..
▾ דווח על תגובה זו  0 
מי צריך ספק... | 01/09/201727
לא הייתי נוגע בעוף הזה. וגם אם היו חצי חצי בעד ונגד לא הייתי נוגע (בל"נ). גם אם ימכרו אותו ב-2 שקל(ואגב גם אם יחלקו אותו בחינם) ועוף רגיל ב-100 שקל. גם אם יגידו שטעמו כצפיחית בדבש. עוף רגיל רבנות ללא בדיקת ריאות ייחשב ברמה הלכתית יותר גבוהה מהעוף הזה אפילו עם בדיקת כל האברים שלא בודקים בעוף בדץ.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יש דיינים... | 31/08/201726
הבדצים האחרונים ואיסור העוף מפריעים את מנוחת עולם שומרי המצוות איסור העוף הוא נגד הקביעה התורנית שאין עוף טמא מתרבה עם טהור ונגד ההיתר של עוף הבלדי שמשמועתו מעורב כולל מעורב עם בארקל האיסור הנל ברבות הימים והגלויות יעלה הרבה כסף לשומרי הכשרות ובעצם יתחבר לאותם חומרות סיקרקיות שהביאו את העוף

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
שי | 31/08/201725
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמואל כהן | 31/08/201724
חחח אלו העציצניקעס משארית ישראל. יפסקו בדיוק הפוך ממה שיפסוק מרן הגרמי"ל לנדא שליט"א רבה הנערץ וגאב"ד דבני ברק עיר התורה והחסידות.

ככה זה מה לעשות??
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאיר זלץ | 31/08/201723
▾ דווח על תגובה זו  0 
בן טבריה ותיק | 31/08/201722
תמיד אכלנו אך ורק את התרנגול הזה מימים ימימה. בעיר הקודש טבריה ולא את הלבן, שהוא זן מוכלא וחדש בארץ.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 31/08/201721
בצפון אפריקה, מרוקו תוניסיה ואלג'יריה, ובשאר מדינות ערב, לא היה בנמצא תרנגול לבן!!! אז תאמרו שכל בית ישראל אכלו נבלות וטריפות??? הדג מסריח מהראש... וד"ל
▾ דווח על תגובה זו  0 
אנונימי | 31/08/2017 
מעניין ששישים שנה אף אחד לא ידע מהעוף הזה, ופתאום "נזכרו" שאכלו את זה בכל מקום - מה פתאום?!!!

לדעתי זה נראה בדיוק כמו "האלו" שאומרים שבגלובנציץ בבית שמש יש "מסורת" של קברים (שאף אחד לא ידע עליהם, רק הם!!!)

בבקשה להתאפס!!!

אין שום רב עם משחטה שהתיר את זה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שי | 31/08/2017 
רב משחטה לא אמור להתיר או לאסור את זה זה לא המומחיות שלו, צריך או ת"ח בקנה מידה או איש מדע שיידע להבין את המינים השונים, וגם לדעת מי אמור להכריע צריך שיהיה מגדולי הדור, כמו הרב שטרנבוך הרב מזוז הרב רוזנברג הרב ליטמנוביץ הרב זורגר הרב קליין הרבנים שטרן הרב לובין ועוד שאף אחד מהם לא צריך המלצה או הסכמה שלי או שלך או של אף אחד, הרב לנדא הרב רובין והרב ראטה מהעדה אינם רבנים ברמה הזו, וזה לא פוגע בהם כי הם לא התיימרו [עד עכשיו] להיות, הם רבני משחטה מצויינים, הם מומחי כשרות מספר אחד בעולם, אבל לא מומחי הגדרות הלכתיות, ראש כולל שלמד את הנושא היטב אמור לדעת יותר מהם, זה לא העיסוק שלהם לא היומיומי ולא אפילו פעם בחיים. גם לא הזא'בו שהחזון איש רצה שיחמירו ולחזון איש לא היתה משחטה, או ההודו שנחלקו האחרונים וכדומה, היעלה על הדעת שרב השוחטים בוילנא יפסוק נגד רבי חיים עוזר בעניין ג'לטין?! מה המעלה של רב השוחטים והמשחטות?! יש מישהו שמתחרה עם הדעת תורה של ר' משה שאול קליין? תשאלו אלפי מו"צים שהוא העמיד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
תלמיד הגרמי"ל | 03/09/2017 
הנני מוחה על דברי בלע נגד מורי ורבי מרן הגרמי"ל לאנדא גדול מרבן שמו בכל התחומים, עפרא לפומיך!
▾ דווח על תגובה זו  0 
עובדיה | 01/09/2017 
והליטנמנוביץ והזורגר שלא זוכר ביצים מלפני 15 שנה? רק רבנים שהכשרות נר לרגליהם כמו הרב שטרנבוך והרב לנדא עליהם יש לסמוך, לא כדאי לנסות להתחכם ובשביל קשר עם המשקיעים וכו' יש כאלה שמוכנים להתיר זאת ולהוציא מכתב מחוצף ממרומי ההרים בשוויץ.. שומו שמים שזו הדוגמא שמראים לציבור.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רובין. | 31/08/201720
שלא תכאב לך הבטן החושד בכשרים...
▾ דווח על תגובה זו  0 
יונתן | 31/08/2017 
אני כליטאי משוכנע שסימאו עיני כמה דיינים שקשורים כלכלית לעסק המביש הזה במקום לרדת מהעץ בזמן כמו הרב קליין אתה מנסה לעשות החייאה לטריפות? תלמד קצת את הענין ואח''כ תגיב יותר לענין אלא א''כ אתה סובל מ...ובסוף אל תשכחו לעלות לרבנים האוסרים ולהודות להם שהצילו את עם ישראל מטמטום הלב וכו'
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים דוד | 31/08/201719
לאט אבל בטוח, כשהטרור יפסק, יתברר שרוב רבני ישראל מתירים את הבראקל.

אני בעצמי שמעתי מאחד מגדולי הפוסקים ת"ח עצום. שהבראקל כשר ללא שום פקפוק. אלא שלא חסר לו צרות לכן הוא לא יוצא בגלוי.

אני לא ליטאי ולא סיקריק ולא תימני. אני חסידי רגיל אין לי מניות בשום צד
▾ דווח על תגובה זו  0 
תלמיד | 31/08/2017 
אבל מריח מתגובתך שאתה בגדר סולל וסובא ומשתוקק לאכול ולטעום מהחזיר'ל כהגדרת מורי ורבי הגרמי"ל שליט"א אב"ד בני ברק
▾ דווח על תגובה זו  0 
ליטאי שפוי | 31/08/201718
חיכיתי כבר מתי יקפוץ אחד כזה ויסביר עם בוהן ידו שאפי' הרב אליישיב אכל זאת וכו' אז המשקיעים התחילו לפזר כסף לכמה "רבנים" והופ העוף מקבל מסורת ממשה רבנו... מדהים לא?

התשובה פשוטה- כי השוחד יעוור....
▾ דווח על תגובה זו  0 
יודע | 31/08/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
ליטאי | 31/08/2017 
מקסימום טיפש.

כי אותו דבר אפשר לומר על האוסרים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי ירושלמי | 31/08/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא מבין | 02/09/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף רוקח. | 31/08/201717
להשיב עליה. כזה לאוסרים להודות על האמת. והגרמ''ש קליין שמעתי עליו לפני כ 10 שנים שהוא יד ימינו של הרב ווזנר זצ''ל והוא סומך בעניני שחיטה בעניים עצומות ודיבור זה היה במשיח לפי תומו ממשמש לו רב חשוב ת''ח ליטאי. מלבד זאת לא מאמין שהרב קליין פסק ע''פ נגיעות זה לחשוד בכשרים, בקיצור פטיש החזק.
▾ דווח על תגובה זו  0 
תושב אור החיים | 31/08/2017 
הוא אף פעם לא הבין בתחום זה וגם עכשיו לא
▾ דווח על תגובה זו  0 
תושב בני ברק | 31/08/2017 
הרב צבי פרידמן שלך מבין בשחיטה, אז זה אומר שהוא מבין גם במסורת? לא קרב זה אל זה, זה שתי נושאים, לך לחיב"ה ותתחדד
▾ דווח על תגובה זו  0 
תושב העיר | 01/09/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 06/09/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
ניצחוני בני | 31/08/201716
מה זה משנה נכון או לא, בסוף הלכה כרבים
▾ דווח על תגובה זו  0 
כ | 31/08/2017 
אם כדבריך אז פיאה נוכרית אסורה כי רוב הפוסקים מימות החתם סופר והדברי חיים ובעל ההפלאה זי"ע אסרו את זה ומדובר על הפיאות של לפני 150 שנה אז כ"ש הפיאות שבימינו שאסורות
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמרל | 31/08/2017 
נראה מצורת הבראקל שלובשת פאה
▾ דווח על תגובה זו  0 
שבתאי | 31/08/201715
מי הוא בכלל בוגד שפל שמכר את ההכשר שעליו הופקד לאויבי ההכשר מקימי הכשר יראים שנועד ללחום בהכשר שארית המקורי ובכלל הם היו גדולי הלוחמים כנגד מרן הגרי"ש זיע"א אדם כזה מוסמך בכלל לומר משהו בשם הגרי"ש?
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמואל | 31/08/2017 
וכי גדולי הונגריה לא למדו יורה דעה? וכי רק בישיבות ליטא למדו שו"ע? ואולי להיפך?
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף דידי | 31/08/201714
חבל בניתי עליהם שימשיכו לאסור והייתי בא לוקח מלא עופות עכשיו עלול להפסיד

בקיצור אל תאכלו ואנחנו נאכל ומי שאוסר אינו יודע
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלחנן | 31/08/201713
הבראקל עדיין דורס ומקרקר פתאום נעשים יחיניקעס וטוענים שהרב אלישיב חי וקיים ובת קול יוצאת ומכרזת ואוסר ומתיר שמעולם לא שמענו פסק כזה בחייו בושה וכלימה שמבזים ומשתמשים עם מרן הרב אלישיב זצ"ל למחלוקת של קרח ועדתו ועוד בעניני אכילה במקום וזמן שהוא נמצא שאין בו לא אכילה ולא שתיה אלא נהנה מזיו השכינה, אוי להם לבריות מעלבונה של תורה!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
שי לאלחנן... | 31/08/2017 
ואתה במקום של מחלוקת ואינטרסים תהיה כנה עם עצמך, מדוע אתה כל כך מת לאסור, הרי לנדא הוא בשבילך שרץ, זרקת את כל הרוגעלאך שקנו בכולל שלך כי הגימלאים קונים לנדא כדי להרגיז אותך, אז מה כאן הפואנטה, תבדוק, חשבון הנפש, תחשוב מה קרה? אולי כי אין לכם שום שחיטה אחרת? אולי כי כל מה שמשפחת קרליץ עושה אתם צריכים לעשות הפוך? כמו שהוכח שמי שעמד מאחורי הריסת הליגמן זה אנשי הפלג מאלעד
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד שפוי | 31/08/201712
פלא גדול ונורא. הגאון האדיר ר"מ שטרנבוך, האדמו"ר מסאטמר שליט"א, והגרמי"ל לנדאו - למרות שפסקו כולם לאסור הבראקל, כתב כל אחד מהם תשובה ארוכה עם ראיות ונימוקים להסביר את פסק דינו. מצד שני, כל אלו שהתירו - הגר"ש רוזנברג, הגרמ"ש קליין, והגר"צ ובר - פסקו להיתר ע"י מודעה ברחובות או בעיתון, בלי תשובה ובלי הסבר. האם מישהו יכול להעיד על דוגמה אחת במאות שנים של שו"ת בדורות האחרונים, שדנו להיתר על עוף חדש (או כל שאלה חדשה) שלא היה בנמצא עד אז, בלי לכתוב תשובה להוכיח דעתם - ובפרט בנדון כזה, אשר גם בדורינו השפל לא נחשב אף אחד מהפוסקים האלו כאחד מגדולי הפוסקים בדור אפילו בחוגים שלהם? האם זה יהיה סגנון הפסק החדש, שכל רב קצת חשוב יפסוק להיתר בדברים חמורים ע"י מודעה ברחובות או בעיתון?
▾ דווח על תגובה זו  0 
h | 31/08/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חחח | 31/08/2017 
וזה מה שמדבר מגרונך...
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 31/08/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
זונדל | 31/08/201711
ויצאו מהבראקל ויוצאי חלציהם
▾ דווח על תגובה זו  0 
ב | 31/08/201710
ור"א ממונרו אסרו את הבראקל אחרי שהצד השני התירו... על הרב לנדא אני חלילה לא מדבר אבל מוזר הפוליטיקה של העדה החרדית
▾ דווח על תגובה זו  0 
Dave | 31/08/20179
הכל עינין של כסף אין דין ואין דיין כל האוסרים הם רשעים גמורים שמושפעים מכם פושעים שלא רוצים להפסיד כסף כי העוף הזה יוביל להוזלה של המחירים בשוק העופות ולכן כל הרבנים שאסרו את העוף לא יגמרו טוב לפי חזל

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 31/08/2017 
עוף הבראקל הגיע במטרה להוציא לעז על עופות הפטם הרגילים הקיימים היום בשוק. כידוע שזן הפטם הוא זן חדש יחסית שמורכב מכמה זנים שונים. בשעתו, כשזן זה פותח, ישבו גדולי ההוראה ובדקו את כל מרכיבי ההכלאה ופסקו שכולם כשרים, ועל כן גם הזן החדש יהיה כשר. לעומם קמו כמה מחמירים שהחליטו שלא לאכול יותר עופות עקב ה"נערווין" שלהם.

לאחרונה החליטו כמה מהם שהגיע הזמן שכל עם ישראל יקבל על עצמו את החומרה שלהם והביאו את עופות הבראקל במטרה ברורה להוציא מכתבים נגד העופות הקיימים ולחייב את כל הכשרויות לעבור לבראקל (וכמובן שהיו גם כמה אנשי עסקים בסיפור. וד"ל). זן הבראקל אינו הבלאדי הכשר אלא זן אחר, שבשרו קשה ולא טעים, דורש בישול ארוך במיוחד, וגידולו יקר מאד.

ב"ה שהפיר עצתם ונפלו בבור שכרו לעצמם, כשרבים מפוסקי הכשרות פסקו לאסור דווקא את ה"חומרא" של הבראקל. וכבר אמרו חז"ל: "ולא עם הארץ חסיד".
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 31/08/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
ספרדי | 31/08/20178
▾ דווח על תגובה זו  0 
מר  | 31/08/20177
הלהכה למעשה, ועוד כל מי שאומר שום בקורת על פלג סאטמר בקרית יואל "סיקריק". כולם סיקריקים חוץ מהם ,אין מילה אחרת.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
בכל הכבוד | 31/08/20176
של נעלך מעל רגליך.
▾ דווח על תגובה זו  0 
h | 31/08/20175
מי יעיז להשתמש בעוף זה אחרי שגדולי ישראל טוענים שזה עוף טמא
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמריהו | 31/08/2017 
די להיתממות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יונה | 01/09/2017 
זה הליטאים. ועכמ''ל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אביגדור | 31/08/2017 
עבר ושנה היתר נעשה לו מחלוקת ומחרחרי ריב אוי להם ליום הדין
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 31/08/2017 
יהדותך גם בספק כנראה שהביצים של בראקל כבר השפיע על נשמתך לרעה
▾ דווח על תגובה זו  0 
תלמיד הגרמי"ל | 31/08/2017 
מדעיז כולי האי שמה מינה ד . . . הוא. והמבין יבין והמשכיל ידום
▾ דווח על תגובה זו  0 
יודה | 31/08/20174
הגג"צ ובר מפורסם שרינו מבין בפוליטקה, והינו ישר דרך בלי אינטרסים, וכאשר הוא מתיר את הברקל בכזו פשטות, למרות שהוא מחמיר גדול, הרי פשיטא שאין להחמיר בברקל ויאכלו ענוים
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמואל כהן | 31/08/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
נורמלי | 31/08/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אביגדור | 31/08/2017 
יותר הפוך מישר
▾ דווח על תגובה זו  0 
יחיד ורבים  | 31/08/2017 
זו עזות לחלוק על ראב"ד הרב שטרנבוך,ועל הרב לנדא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שי  | 31/08/2017 
הוא רב עיר כמו ש... רב של קרית גת, אבא שלו היה רב, הוא לא פוסק ולא נעליים. הוא מומחה כשרות ועם כל הכבוד אין שום עזות לרב בישראל לחלוק עליו. ובפרט שמדובר בגדולי הדור ממש, ר' משה שאול קליין, ר' צבי וובר, ר' מנדל לובין, שהם מכניסים את לנדא בכיס האחרון של המכנסיים, אני לא מזלזל בו כי הוא לא אמור להיות יותר ממה שהוא תכניסו את זה טוב טוב לאוזניים. ודווקא אלו האנשים חוץ מוובר צידדו בו כרב אבל לא כפוסק הדור. איזה טמטום! אולי הרב הראשי לישראל לשעבר גם יהיה גדול הדור כי הוא רב? רב עיר רב בית כנסת רב שכונה ורב ראשי לישראל אינו ראיה שהוא גדול או פוסק, כמובן שיש גדולים שהם רבנים אבל לא כל רב הוא פוסק
▾ דווח על תגובה זו  0 
תלמיד הגרמי"ל | 03/09/2017 
עפרא לפומיך! היות שהמתאבק עם מנוול מתנוול גם כן כדבריו הקדושים של בעל התניא לכן הנני מתרחק מדברי בלע של מנוול כמותך אבל הנני מוחה: צאו טמא!
▾ דווח על תגובה זו  0 
ליטאי שמקפיד... | 01/09/2017 
שאוכל בארקל ועובר על עוד איסורים במחשכים כמו אלו שגידלו את העוף הטמא במחשכים ושילמו שלמונים לאלו שמתירים מבלי שיבינו כלום בעניני כשרות ומסורת ושחיטה ותפילתי שיזכו לשוב בתשובה בעודם בחיים
▾ דווח על תגובה זו  0 
דודי | 01/09/2017 
תמשיך לאכול ביצים של בראקל ולגבב שטויות במקלדת
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטקה | 31/08/20173
▾ דווח על תגובה זו  0 
כי | 31/08/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 31/08/20172
אמרתי לכם שהעדה חרדית עשו טעות ומין השמים יענישו אותם על זה שהודיעו שאנחנו התימנים אכלנו עוף טמא מילא אם פסקו שהם האשכנזים אין להם מסורת אני מבין אבל להגיד שזה עוף טמא רשעות שאין דוגמתה אבותי ואבות אבותי אכלו את זה זה מראה שאין להם סיעתא דשמיא ואני מקוה שמן השמים ינחו אותם לחזור בהם מיד תודה

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 31/08/2017 
מה אתה אומר על הרב מחפוד הרי הוא אמר שזה טרף כמוהו . אם אתה מעיד שזה כשר , מה הרב מחפוד משקר כמו שהוא רגיל ,
▾ דווח על תגובה זו  0 
ח.ב. | 31/08/2017 
גם אם יש מסורת רק לתימנים העוף כשר לכולם. זאת לא השאלה. השאלה היא האם העוף שנמצא אצלנו כאן הוא העוף המקורי, או שהוכלא במרוצת השנים.

אף אחד לא בא לזלזל בתימנים, שהמסורת שלהם (בעניינים האלה) אולי הכי מדוייקת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא בדיוק | 31/08/2017 
ולאף אחד שהוא לא תימני אסור לאכול חגבים משום בעיית מסורת.

ועל אותו דרך להונגרים יש מסורת בברווזים ולאף אחד שהוא לא הונגרי אסור לאכול ברווזים.

אבל פה המצב עוד יותר קשה כי הרב מחפוד שליט"א שהוא מהשורה הראשונה של חשובי רבני תימן בדורנו אוסר לאכול את העוף הזה. משמע שאין באמת מסורת תימנית לעוף הזה בדווקא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יאיר | 31/08/20171
מה רפי מנת אומר על זה חח

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
שי ליאיר | 31/08/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב | 31/08/2017 
במקרה הטוב זה מהדרין

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"