המשגיח של 'כנסת יצחק' בכלא 6: 'נמסור את נפשינו ממש'

מאות תלמידי ישיבת "כנסת יצחק" ערכו הפגנת מחאה בשערי כלא 6, שנפתחה בסדר לימוד ולאחר מכן שמעו דברי חיזוק מראש הישיבה והמשגיח שאיים כי ימסרו את הנפש ממש • צפו בתיעוד (ארץ)

 (צילום: שמואל דריי)
(צילום: שמואל דריי)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
שי | 26/10/201778
▾ דווח על תגובה זו  0 
חושב | 26/10/201777
וממשיך להתייפייף שיבדוק את עצמו טוב איזה קשר נשאר לו ליהדות....גם אם יש מחלוקת על הדרך, לזלזל בבני תורה המוחים באופן מכובד וללקק לרחוב החילוני מראה על משבר ערכי וטשטוש מוחלט
▾ דווח על תגובה זו  0 
רותי | 27/10/2017 
אבל דרך ארץ קדמה לתורה, הבחורים מחדרה רק לפני כמה ימים התנהגו כמו חיות רעות, עובדה ש 7 בחורים נעצרו. אז פתאום הם ורבניהם עושים הצגה יפה כאילו שהם צדיקים......אתם לא מרשימים אף אחד, תחזורו לישיבה ובמקום ללמוד גמרה כל הים שהצוות יתחילו לחנך אותכם למידות טובות ולהתנהג עם דרך ארץ כמו בני אדם ולא כמו חיות

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחד | 26/10/201776
הוא הלך לרופא וזה עבר לו, הם צריכים רפו"ש בתושח"י אבל דחוףףףףףף
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחת | 26/10/201775
▾ דווח על תגובה זו  0 
הר | 26/10/201774
כל הספין הזה מבוסס על מריבה פנימית בין ישיבת חדרה לישיבת מסורת התורה, הרב ארנברג רוצה לשדר שהוא המוצלח מבין השתיים, והם מפגינים בשטייגען...

בל נשכח שחלק מהעצורים בכלא הצבאי זה מתוך הישיבה שלו שהפגינו כמו כל פרחחי הפלג על הכבישים כמה ימים קודם...
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמת | 26/10/201773
▾ דווח על תגובה זו  0 
ללי | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חוסכים למדינה | 26/10/201772
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 26/10/201771
אם זה שילטון עמלקי אז מדוע ולמה הם עדיין מחזיקים בתעודת זהות ישראלית שייתנתקו מהמדינה כמו סאטמר ובה לציון גואל וזהו . אלא מאי הם רוצים את הכסף כסך וכסף צבועים שקרניים

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחלה קיטנה | 26/10/201770
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל | 26/10/201769
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא משתייך... | 26/10/201768
שישקיעו את הכוחות האלה לתורה ולגדול.תפסיקו להגיד קידוש השם הדבר הכי גרוע שבנאדם עושה עבירה ועוטף אותה במצווה כביכול לשם שמים

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי גאה | 26/10/2017 
ממש ממש בהווה, מפגינים נגדו שהם יהיו מוכנים בעתיד [דיבורים בעלמא] למסור נפשם, ואם כדבריך למה שלא תהגרו למקום אחרת שלא תצטרך להגיע לפיקוח נפש ממש ולא רק חשש כי הגזירה רק יתעצם ויתחזק וקרוב היום שיגוייס כל אחד ואחד ברצון ושלא ברצון, ולכן אסור מדין תורה להשאר בארץ
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפאל | 26/10/201767
איש באמונתו יהיה.

ובאו משגיחי ועסקני הדור והעמידו על אחת: "ועשית ככל אשר יורוך". וכאשר חכם זה מורה בכה וחכם זה מורה בכה והתלמידים מצייתים צייות עיוור כל אחד לרבו, אז אש המחלוקת אוכלת בכל פה ואין להושיע.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  +1 
איש | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפאל | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
רופא | 26/10/201766
דחוף להגביר את המינון של הכדורים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ללי | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
טיפלתי בכמה | 27/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 26/10/201765
מצ'ועממים, יצאו לטיול קטן בתחילת הזמן.
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 26/10/201764
אין מקרה הכל בהשגחה פרטית 😄😄😄

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 26/10/201763
האם חייבים למסור נפש כאשר יש אפשרות אחרת להינצל?

לדוגמא לעבור לגור בפולין ,ליטא ,רוסיה ,אפשר ללמוד שם בלי הפרעות .
▾ דווח על תגובה זו  0 
אפרת | 26/10/201762
נראה לי שאם כל ההפגנות של הפלג שהיו עד היום היו נראות בצורה כזו המצב שלנו היה נראה הרבה יותר טוב גם כלפי הציבור החרדי בפנים וגם כלפי הציבור הכללי בחוץ
▾ דווח על תגובה זו  0 
מגידו | 26/10/201761
נכנס להגראי"ל שליט"א ודיבר איתו על צורת דבריו וגישתו

ובגללו הגראי"ל שליט"א חייב לעזוב את ישיבת חדרה

בגלל פה המפיק מרגליות של המשגיח הנ"ל
▾ דווח על תגובה זו  +1 
בת ישראל  | 26/10/201760
"אני אוהב אותכם , איזו תורה טובה , לא נלחמים , חבל ששאר הדתיים לומדים תורה אחרת , אך לא לא נורא אינשאללה תשפיעו על כולם. לנו יש מצוות אחרות בקוראן .... ג'יהאד זה מלחמת מצווה . אנחנו לא מוותרים על מלחמת מצווה שלנו ממוחמד הנביא בכל החזירים הכופרים .

תישארו ככה בדיוק, אל תזוזו , איזה תענוג פה יעשו בזכותכם הפלסתינים יהודים ויהודיות

שוקראן
▾ דווח על תגובה זו  0 
שירה קופרמן | 26/10/201759
למה הצבא כל כך מתעקש שהבחורים האלו יגיעו להתייצב?

אם באמת זה נכון שאין כאן מטרה לנסות ולקחת מהם לצבא ולהפוך אותם לאט לאט לחילונים, אז מה הבעיה של הצבא והשלטונות לתת פטור גורף למי שמצהיר על חרדיותו מהתייצבות בכלל.

מה הבעיה אני באמת לא מבינה?

נראה לי שיש מתחת לפני השטח באמת רצון ל'הכנס' בחרדים בכל מחיר.

כמדינה, עלינו לכבד את האחר גם אם איננו חושבים כמותו.

למי טוב הבלגנים האלו???

למה לעזאזל לא קם מישהו שיאמר - רבותי, עד כאן! מי שלא רוצה להתייצב שלא יתייצב וגמרנו??

למה? למה ? למה????
▾ דווח על תגובה זו  -1 
משעשע | 26/10/2017 
לא הייתי עושה את זה בשמי המפורש.

זה בערך כמו לשאול למה צריך תעודת זהות.

פשוט שכל אחד יצהיר מיהו ודי.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
מוטי | 26/10/201758
איך גפני מקלב מעזים לקראו לכל הראשי ישיבות והמשגיחים האלה נערי שולים
▾ דווח על תגובה זו  0 
שושנה | 26/10/2017 
מי שמזלזל ברב שלא בא לשמוע בקולו-- כנראה שזה הכינוי היחיד שמגיע לו !!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי | 26/10/2017 
ולא 3 ר"י ו- 4 מקקי"ם
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 26/10/201757
על קיום התורה. עליו אסרו ללמוד וללמד והוא אף שהיה גדול החכמים באמת ולא בהזיות להבדיל מכם לא שפכו דמם שאר הדור הגדול להבדי מכם ההזוים הקטנים עתה אתם כרבי עקיבא ויותר טובים וגדולים מאנשי דורו? ולא רק שאינכם מוסרים על דברי תורה אלא מוסרים ומתעקשים לא לקים דבר תורה מפורש לא רק שאפילו לא על דברים בטלים אלא על התנגדות לא לעשות הטוב והישר. לא רק שלא מונעים אתכם אלא מרעיפים עליכם תקציבים כפי שאף ציבור אינו מקבל לא רק שבדורו שילמו על מנת ללמוד ואתם אם לא ישלמו לכם לא תלמדו לא רק שבדורו בגולה ובסתר אלא שלכם בונים ישיבות ובתי כנסיות ויוצאים לחרף נפשם על הגנה על גבולות הארץ מעולם לא היו כל כך הרבה ישיבות ומעולם לא היו כל כך הרבה למדנים ומעולם לא שמענו שמשתמשים בתורה על מנת להשיג ולטעון מגיע לי ולכפות לתת להם כי הם עוסקים בתורה מי שעושה כך שנוא בכל העולמות ומשניא ומסלף ומרחים ועובר על כל התורה וכופר ומחלל שם שמים והרבה יותר גרוע מזימרי ומבקש שכר כפנחס אתם שוכבים בפרהסיה בקהל רב עם מדינית וטוענים שזו תורה וכדי להמחיש לכם שאתם הרבה יותר גרועים מזמרי לאין שיעור כלל. החיילת שנכנסה באמצע המעשה לתוך המעגל הארור כדי להציל נפש מידי הארורים המתחזים הרמאים היא כפנחס לעומתכם.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
נ | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
רותי | 26/10/2017 
כל ההצגה היפה ליד הכלא של בחורים שיושבים ולומדים תורה לא מרשים אף אחד, כנראה שהם והרבנים שלהם לא מכירים " דרך ארץ קדמה לתורה" במקום לטלטל את עצמם אל הכלא שיחזרו לישיבה ושהראש ישיבה והמשגיח יתחילו ללמד שיעורי מוסר על מידות, דרך ארץ, כבוד הבריות, התחשבות בזולת. לעשות "שיימינג" לחיילים זאת רשעות, לקרוא לשוטרים "נאצים" זאת רשעות, לקרוא לחיילת או סתם אשה " שיקסה" זאת רשעות..... אז לפני שאתם הולכים למסור את נפשותיכם על " כבוד התוידה" לכו ותלמדו איך יהודי ובן תורה צריך להתנהג בחיים

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מטפל | 26/10/201756
טוב שהבחורים הצעירים המסכנים שהלכו שבי להפגנות ועברו המון השפלות עברו קצת חוויה מתקנת.

הצעירים בסה''כ מסכנים כי עוברים הסתה ע''י עורכי העיתון שלהם וקווי הנייעס...
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמונה | 26/10/201755
למה בני הדתיים ובעלי 4 אנשים דתיים יכולים לשרת כלוחמים ואתם לא?

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ברוך | 26/10/2017 
כי אנחנו לא כמותכם שמחליטים לבד מה לעשות, אנחנו עושים מה שהתורה אומרת לנו דרך גדולי החכמים שמורים שלהתגייס לצבא זה אסור, גם אם זה כיף ונחמד וכבוד גדול, (ואני מדבר בתוך אחד ששירת בקרבי)

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
הסטנדר | 26/10/2017 
בקור וחום לא ישבתו ממסי"נ
▾ דווח על תגובה זו  0 
נמות ולא... | 26/10/201754
אני קורא מכאן לשלטון הרודני לבטל מיד את מכסות ויעדי הגיוס שהם עשו לעולם התורה!!!

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי  | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
נתגייס בגאוה | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן סגל | 26/10/201753
בחורי ישיבות צמאים לאקשן כי בישיבות השעמום גדול.והם מקנאים בבחורי הפלג המשתתפים בהפגנות.ומככבים בכל ערוצי התקשורת. גם החוויה ללמוד מול שערי הכלא, כאשר מקיפים אותך עשרות עיתונאים צלמים ושוטרים, ותמונות הבחורים מופיעות בטלוויזיות בכל העולם, זה הקידוש ה' הכי גדול שיכול להיות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
גזירת הגיוס | 26/10/201752
שיטת המלחמה באויבי היהדות!!!

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מתי מבני ברק | 28/10/2017 
פרחחים זה רבינו הגדול , הוא היה נגד הפגנות בזמנו חתמו כולם וחזרו ללמוד אתם ושכמותכם הורסי ורודפי היהדות,צאן ללא רועה הוא מתהפך בקבר בגללכם
▾ דווח על תגובה זו  0 
ידוע ומפורסם | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירון | 26/10/201751
מפחדים למות במלחמה למען אחיהם. גם למען התורה לא ימותו. למעט בעלי נטיות אובדניות.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
רותי | 26/10/201750
נראה לי שכל ההצגה הזאת זה רק כדי לפרסם את הישיבה שלהם ולעשות שטיפת מוח לכל התלמידים שלהם. כדי לראש הישיבה עם המשגיח ביחד לדעת ולקחת בחשבון שבנות ובחורות נורמליות היום לא יסכימו להתחתן עם בחור מהפלג אפילו שהוא רוצה למסור את נפשו..... הכת של הפלג גורמים לעצמם בכי של דורות.....

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
נטע | 26/10/2017 
זו הישיבה עם הרישום הגבוה ביותר מכל הישיבות, ומי שמתקבל זה אולי אחד לעשרים.

הם בטח לא צריכים פרסום...
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלמה | 26/10/2017 
אתה הרי יודע שזה לא נכון, הישיבות המוצלחות - לא של הפסל - מונות פי 2.5....

תבדוק
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי  | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
תיק8000 | 26/10/2017 
בכי של דורות, אנו עוד נתחרט שלא שתפנו איתם פעולה....
▾ דווח על תגובה זו  0 
אפרת | 26/10/201749
אפשר לזלזל כמה שרוצים באידואלוגיה אבל להעריך מאוווד את האופן של החיזוק..

באיזה עוד מקום בעולם רואים כזה הזדהות ודיבוק חברים

מרגש ועוצמתי לראות

קידוש השם של ממש!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודה | 26/10/201748
א. ההפגנה הזאת מתקבלת על הדעת , אך ההפגנות שעשו הם בתקופה האחרונה הפלג זה היה חילול השם וגם לקיטוב ושנאה בעם וזה מה שהם גרמו .

ב. הכל שקר , לא לוקחים בחורי ישיבה אלא מבקשים להגיע עם הדיחוי שלהם ולא מעבר . אחרי הכל מדובר במדינת חוק ולא כל אחד מחליט איך הדברים אמורים להראות או לעשות .

ג. ברור גם שלא כל מי שמביא חתיכת פתק לצבא יקבל כאילו הוא לומד בישיבה "ותורתו אומנותו" יקבל פטור אוטומט . מדובר בחתיכת פתק שכל אחד יכול לזייף ולשקר . לצבא זכות לבדוק מי הם באמת לומדי התורה ולא סתם שבבניקים שעובדים או לא עושים כלום .

ד. ברור שמי שיש לו פייסבוק , טלפון לא כשר , או לא במסגרת ישיבה מלא כן לגייס אותו . תורתו אומנותו זה לא נוסחת פטור אוטומט או להתחמק ממחוייבותו למדינה או לצבא .

ה. בלי קשר גם מי שהולך לצבא והוא דתי/חרדי יש לו מסגרות שממש תואמות לו והצבא השקיע בזה כבר מליוני שקלים . אז פחות לבלבל את השכל בבקשה .
▾ דווח על תגובה זו  0 
דני | 26/10/2017 
א. כל ההפגנות מטרתן לבטל הגיוס בכל צורותיו. זו אחת מדרכי ההפגנות. גם בכבישים זו דרך, וככל שידוע מגדולי ישראל - נצטוינו להרעיש עולם ומלואו בכל צורה.

ב. בדיוק זו הבעיה. אם היו לוקחים בכפיה זה לא היה מחזיק יומיים.

בגלל שלוקחים בסוכריות יש בעיה שהחלשים נשברים. הצבא והמדינה משקיעה מליונים במערך משומן של גייסים ציידים וממחי"ם שמנסים בכל דרך לצוד עוד ועוד נפשות. אילולא הפלג שמזכיר כל הזמן - מזמן היו אלפים נופלים בזרועות הרשע.

ג. אין ולא הייתה אף פעם בעיה עם בדיקות של הצבא בישיבות. זה היה 70 שנה, ואף אחד לא בא בטענות לצבא על הבדיקות הללו, כל זמן שהם הגיוניות ולא קנטרניות.

ד. בגדול אתה צודק, אבל מי שקובע את ההגדרות לתורתו אומנותו הוא ראש הישיבה של הבחור שאמור להתייצב, והוא אחראי בלעדית על מצבו הרוחני של הבחור. זה לא מסור לצבא אלא למנהיג הרוחני של הבחור.

ה. ברור שהושקעו מיליונים. אבל מאחר והצבא לא צריך אף אחד מהישיבות ולא מאלו שמסתובבים ברחובות, וגם אלו שהולכים לצבא חלקם הגדול מיותר לחלוטין. מטרתו אם כן, רק להפוך ולערבב את הציבור החרדי שומר המצוות עם הציבור החילוני פורק העול. את זה אומר הרמטכ"ל, שר הבטחון, וכך מופיע במפורש בחוק הגיוס שהיה אותו אתה יכול להוריד מאתר הכנסת.

הציבור החרדי מתנגד נחרצות להתפשר על קוצו של יוד, ויהפוך את העולם כפשוטו למנוע מהם לעשות זאת.

התוצאה בידי שמים, אבל עבודתנו למחות ולהפגין בכל תוקף בנסיון לשנות אותנו.

מנסיון של 2000 שנה, לא היה צבא - והיהדות נשארה איתנה, כי סוף האמת לנצח, ולא משנה כמה זמן זה לוקח.

חשוב הדביקות במטרה, לא התוצאה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא גלותי | 26/10/2017 
אם אתה מכנה את מה שהיה ב2000 שנה אחרונות בעם ישראל יהדות - אינך יודע מה זו יהדות..אינך יודע מה החשיבות של ארץ ישראל בחוט המשולש שלא יכול להתנתק מעולם..עם ישראל בארץ ישראל על פי תורת ישראל זו היא יהדות..ולשם שואפים כל מי שמקדש שם שמיים בצבא ההגנה לישראל..

ה' ירחם עליך ויחזיר אותך בתשובה שלמה..
▾ דווח על תגובה זו  0 
גלותי | 26/10/2017 
לא ענית בכלל לדני על ההערות שלו.

מה הקשר בין החוט המשולש למה שהוא כתב??.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי | 26/10/2017 
אתה וחבריך גורמים לפילוג ואתה מכנה את הצבא רשעים.

א.רשעים הם אלה שמתנהגים כבריונים ומפירים את החוק.

ב.רשעים הם בחורי ישיבות שיורקים על נשים ומכים חיילים כמו בהמות.

ג.עליכם להסיר את התחפושת כדי שהחילונים ידעו להפריד בין יהודים לבין ערב רב.

ד.אתם מזלזלים בחיילי צהל שנהרגו במלחמות ישראל ובבני משפחתם.

ה.אם אתם באמת יהודים אז תלמדו דרך ארץ ותכבדו כל אדם באשר הוא ואל תשפטו אחרים כל עוד לא הייתם במקומם כי אף אדם לא בחר להיוולד להורים דתיים או חילונים וזה ההזדמנות שלכם לחזור בתשובה ולקרב רחוקים לדת באהבה ומה שאתם עושים כעת אתם משניאים את כולם על הציבור החרדי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דני | 26/10/2017 
א. רשעים וצדיקים, אלו הנקראים כך בהגדרה ההלכתית תורתית, לא בהגדרת חוקי העכו"ם של 'מדינת' ישראל.

ב. מי שמתנהג כמו בהמות, לפחות לפי כל הסרטונים שקיימים ברשת - הם החיילים והשוטרות.

ג. לא ראוי לתגובה

ד. אף אחד לא זלזל. מי שמזלזל אלו אתה ודומיך שמזלזלים בלומדי תורה. ולא מבינים כי קיומינו כאן ובכלל - רק בזכותם, ולמרות שיש צבא.

עם ישראל קיים בזכות קיום התורה והמצוות, ולא בזכות הצבא.

כל זמן שהצבא כמו שהינו.... אנו זקוקים לחיזוק נגדי עצום מצד בחורי הישיבות.

ומקרא מלא אמר הכתוב: והיה מחניך קדוש ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך.

ה. נדמה לי שאני מצוי ומעורה יותר ממך בציבור הרחב...

המשוב שאני מקבל הפוך ממה שאתה מדבר!

עשרות לקוחות וספקים שלי - לא דתיים -מעריכים ומוקירים את אלו שלא נכנעים, ועומדים על עקרונותיהם בגאוה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
טיפשים | 26/10/201747
העיקר ליד הרבנים הם מפגינים בלימוד תורה.ובחוץ הם חיות אדם.חבל שלא עשו לכם פיגוע דריסה שם.אתם צריכים עונש ככ חזק לכפר על כל הזמן והצער של מי שציערתם בכבישים וכדומה...אתם קומץ קטן ומסריח.אתם לא מייצגים את הציבור החרדי.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני | 26/10/201746
בינתיים מי שמסר את הנפש למען המדינה והעם היהודי ב70 שנים אחרונות היו חיילי צה"ל . עוד אף אחד לא מת באוהלה של תורה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
נטע | 26/10/2017 
אנחנו כבר קיימים מעל 2000 שנה. ללא צבא!!!!!

ועם ישראל חי.

בזכות התורה ולא בזכות הצבא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי | 26/10/201745
▾ דווח על תגובה זו  0 
מתבוינן | 26/10/201744
כולם עם פרצוף כזה "מה זה הדבר הזה שאנחנו יושבים מולו? מה עושים עם זה? למה לא נשכב על הכביש,הרי זה יותר כיף?!"
▾ דווח על תגובה זו  0 
טלי | 26/10/2017 
ממש דברים כדורבנות. שנינות מקורית

לך תלמד קצת.אולי כך תכנס לך יראת שמים.

ולכל המתיפייפים ואומרים חילול ה', לכם גם ברור שאם יגייסו בכפייה בחורי ישיבה כל החרדים הנורמטיבים (לא חרדקים בזויים) יצאו להפגנות כולל שכיבה על הכביש. כל השאלה היא היכן עובר הגבול- בהתייצבות או בגיוס בפועל. חילול ה' לא שייך לעניין.

ואגב, יאיר לפיד אמר גם הוא שההפגנות הן חילול השם. נאה לראות שכולכם באותו צד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי חרד | 26/10/201743
עם צהל. ולא נגד צהל.ו כול מי שאומר לא להתגייס זה כמו עצת המרגלים וקורח ועדתו וכו
▾ דווח על תגובה זו  0 
רחלי צוקר | 26/10/2017 
ולא בצבא השמד
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 26/10/201742
▾ דווח על תגובה זו  0 
מבית מהצד | 26/10/201741
ישיבה של חולים
▾ דווח על תגובה זו  0 
טוביה | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יצחק | 26/10/201740
אבל אני מקנא בכם, אני חושש להשתייך אליכם כי... אבל אשריכם מרגש לבכות מהתרגשות יהי רצון שנחזור בתשובה ונזכה למה שאתם זוכים...

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי  | 26/10/2017 
בקרוב תנודו מכלל ישראל
▾ דווח על תגובה זו  0 
נתן | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברך פשוט | 26/10/201739
בעייתיים מכמה בחינות.

ישנה כאן זילות נוראה וזלזול חמור בגבורתם של בני עמינו הי"ד אשר מסרו נפשם למות כאשר אכן היו מחוייבים לעשות זאת - במעשים, ולא בדיבורים ובדמגוגיה זולה - ומן הראוי לבקש מהם מחילה.

וכי זו היא "שעת השמד"? כל אדם שניצב בפני ניסיון, האם זה נקרא "שעת השמד"? וכי מישהו כופה על מישהו להמיר דתו? כל שומר תורה ומצוות בכל מקום שלא יהיה עומד בפני ניסיונות. כל העולם מלא ניסיונות, ויש לחנך איך להיות חזקים באמונה ולעמוד בהם, לדעת מה מותר ומה אסור. החפץ חיים זצ"ל לא קרא לבחורי ישראל שגויסו לצבאות נוכרים "למסור את נפשם", אלא חיבר עבורם את ספרו "מחנה ישראל" על מנת להורות להם את הדרך ילכו בה בהיותם מגוייסים. אולי כדאי שכבוד המשגיח שליט"א יקיים שיעור בספר זה, וידגיש בפני תלמידיו - כשילמדם הלכות - מהו עיקר הדין, האם מדאורייתא או מדרבנן, האם זו רק חומרא או הנהגה טובה, וכו'. ישנם הרבה מצבים שבהם אנו נדרשים לשנות מן הרגיל ביום יום, וזה על פי דין ועל פי משניות מפורשות. אך במקום ללמוד וללמד זאת, אנו מחנכים את הדור לנהוג "כמצוות אנשים מלומדה", אשר כל חריגה מזה היא "שעת השמד".

ואם אכן יקום בחור פזיז אשר לא שנה פרקו, וימסור נפשו ממש כדברי מהשגיח הנכבד, לא יוכל הוא לפטור עצמו ולומר ידי לא שפכו את הדם הזה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
כ | 26/10/2017 
פשוט שבפשוטים. פחות שבפחותים. גיבובי שטויות של אדם שלא קרא ולא שנה מעודו. ממליץ לך להעמיק קצת וללמוד את הנושא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברך פשוט | 28/10/2017 
אם המשגיח שליט"א כל כך רציני, האם חושב או מהרהר הוא "מתי יבוא לידי ואקיימנה"...
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי  | 26/10/2017 
על עלון עולם הזבל
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברך פשוט? | 26/10/2017 
עפר לפיך כנגד חכמי ישראל
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי | 26/10/201738
אילו כול הקבוצה הזאת היו אסירים בכלא 6 היו זוכים במצווה גדולה וחבל.....

במקום להתנגח בחילונים, טוב לפלג שיתגייסו לצבא ויחזירו חילונים בתשובה.

בינתיים הפלג מציגים כאילו התורה אלימה חלילה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
כ | 26/10/2017 
כל חיינו כחרדים במדינה היו רצופי הפגנות. עשרות שנים של מלחמות דת בכל התחומים. כל גדולי ישראל יצאו להפגנה זו או אחרת. זה שנושא ההתייצבות נעשה מטושטש ע"י הח"כים והעסקנים הירודים הוא בעיה בפני עצמה. ברור שיש חוק גיוס, ברור שההתייצבות מתחילה תהליך חיול ויש בחורים שנופלים לצבא השמד, ועל כך אמר החזו"א שיהרג ואל יעבור זה גם על קירור ביראת שמים.

אתם פשוט המון מוסת, אנטישמי וחסר חשיבה עצמאית, והגרוע מכל שהמנהיגים שלכם הם אנשים שמזמן לא פתחו ספר.

"מי יתן לי ת"ח ואשכנו כחמור", כמה עצוב שהדברים מתגשמים בימנו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שרה שנירר | 26/10/2017 
הצבא מפחדים להכניס את כולם לכלא, כי הם כבר כעת מבינים שאי אפשר לנצח לומדי תורה, ושברגע שיכניסו קבוצות לכלא הצבא יקרוס כמו המדינה.

לכן, הם מנסים לזנב לאט לאט כמו עמלק, לגיוס - בהקמת ממחי"ם וצידת החלשים. ולמעצר - בטפטוף קטן ומבוקר במטרה לשבור את הרוח.

אבל, הרוח הרי לעולם לא תשבר, באשר הבטיחנו בורא עולם כי לא תשכח מפי זרעו.

לכן, המדינה והצבא זה ענין של זמן עד לקריסתם, ובא לציון גואל במהרה אמן.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי  | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חילוני | 26/10/201737
לא מסכים עם הטענה שמנסים להפריד אותם מהתורה, אבל מעריך את האופן בה היתה ההפגנה!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 26/10/201736
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב | 26/10/201735
חיזקו ואימצו אל תערצו ואל תחתו !

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
איש יהודי | 26/10/201734
התפרעויות דחיפות חסימות כבישים ואנרכיה פשוט שיעשו שיעורי תורה בי-ם וב"ב ובכל מקום שחשקה נפשם לעשות מחאאאאאה ואז אולי הדור הבא, הילדים הקטנים שלומדים מיום ליום ומהפגנה להפגנה להתחצף ולדחוף למרוד בכל מוסכמה ובכל אקט של דרך ארץ ילמדו אולי דברים אחרים. וכולי האי ואולי..
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי  | 26/10/2017 
הפלס עושים מחאה לגטימית בלי לפגוע באחרים
▾ דווח על תגובה זו  0 
שי | 26/10/201733
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי | 26/10/2017 
כל נער שוליים מתבטא כאן כרצונו. אתה אכן אנטישמי שמזכיר תקופות אפילות בהיסטוריה.

שים קריקטורה מהשטירמר הנאצי, כך יבינו כולם באיזה השראה אתה מדבר
▾ דווח על תגובה זו  0 
דני | 26/10/2017 
אני מוכן לא לקחת שקל מהמדינה, ושגם היא לא תיקח ממני.

אם אתה רוצה באמת לדעת, כלכלנים עשו כבר את החשבון, שהציבור החרדי במאזן סופי משלם הרבה יותר משמקבל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אירופאי גאה | 26/10/201732
מוחות קטנים כאלו קיים רק בישראל..
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן | 26/10/201731
בטח יספרו לנו שהרב שך היה מוסר כל פעם שיעור בשערי הכלא
▾ דווח על תגובה זו  0 
הרב  | 26/10/2017 
אתה מוזמן גם לקרוא את דבריו בספריו הרבים שייצאו לאור.

זאת דרכו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ליטאי שפוי | 27/10/2017 
סה"כ זה מה שהוא הנחיל ורצה לראות ואנשי הפלג עושים נחת רוח לנשמתו ולאפרים בנו וכו' ב"ה שהבדילנו מהם עוד בתשמ''ט
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן סגל | 26/10/201730
למסור הנפש זה להישאר במקום כל זמן שחבריהם כלואים, ולא לחזור אחרי שעה לישיבה, שם נהנים מכל מנעמי החיים, בעוד חבריהם בכלא אינם רואים אור יום.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי  | 26/10/2017 
"ויחזור לתלמודו" ? לא אפשרי אלא כנראה ויחזור לישון
▾ דווח על תגובה זו  0 
ריקס | 26/10/201729
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 26/10/201728
▾ דווח על תגובה זו  0 
רני | 26/10/2017 
זה התחיל ברב שך זצוק''ל עבר למרדכי ואסתר, דניאל, חנניא מישאל ועזריה, שמעון הצדיק. כולם צדיקים שנפטרו כבר... השערתי שאם היו חיים כיום אותם הצדיקים היו מוחים בהם ומוקעים אותם כמו שעושים הצדיקים בדור הזה שליט''א.

עושים מעשה זמרי ומבקשים ליטול שכר כפנחס.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ש | 26/10/201727
▾ דווח על תגובה זו  0 
ש | 26/10/201726
▾ דווח על תגובה זו  0 
מעודד להתאבד... | 26/10/201725
הרי כל מי שחסר לו איבר ר"ל לא מגויס אז מה כל המילים הנוראיות האלה על מוות ר"ל.

וה יעזור שיתפסו את עצמם בזמן לפני שישפכו את דמם לשווא ר"ל.

ובמקום זאת יעסקו רק בלהבות כבוד שמים

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ו | 26/10/201724
אנרגית חיים יפה שמתבזבזת
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרדי | 26/10/201723
ולא חסימות כבישים.

כל הכבוד לישיבת חדרה.

תפגינו כולכם ככה, בנכבדות ובאצילות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מיכל | 26/10/201722
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי אמיתי | 26/10/201721
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אנונימי | 26/10/2017 
אם אתה יהודי אמיתי אנחנו גדולי עולםם!!!

מי שמדבר כמוך ומזלזל ברבנים, לא נראה לי שהוא יכול לכנות את עצמו י ה ו ד י!!

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
נמות ולא... | 26/10/201720
אנו דורשים מהשלטון הרודני לבטל מיד את מכסות הגיוס האכזריות שהטלתם על עולם התורה!!! דורשים דיחויים בלי תנאים!!!

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי  | 26/10/2017 
העיקר שלא תבכה
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודה | 26/10/201719
על איזה גזירה הוא מדבר.

אף בחור ישיבה לא גוייס בעל כורחו מאז קום המדינה ועד כעת.

וכולם יודעים שכך ימשיך.

פשוט שקר.

איך הוא לא מתבייש

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 26/10/2017 
שמגייסים שלא בכפיה.

אם היה בכפיה, אז כל הציבור החרדי היה מתקומם בבת אחת, והגזירה הייתה מחזיקה 1 שעה בלבד.

עכשיו שהם מקימים ממחי"ם וגייסים וציידים למיניהם ומנסים בכל דרך לגייס שלא בכפיה, זו הבעיה האמיתי, ועליה הם נלחמים. והם יינצחו. בלי תקשורת, בלי תקציבים, בלי כלום

רק בכח הרוח! כי זה מובטח מדורי דורות, והקנאים שלא נמצאים עימם - ימשיכו לקנאות או להצטרף לדבר ה'.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ללי | 26/10/201718
▾ דווח על תגובה זו  0 
יענקי רשב"ם | 26/10/201717
▾ דווח על תגובה זו  0 
כנסוו | 26/10/201716
היה מאד משמח ככה לראות תלמוד תורה... אבל לראות אותם ככה לומדים ולהיזכר במה שעשו כל התקופה האחרונה כל חילול הקודש כל הגזל זמן כל היריקות והנאצות... חבל.. אל תסתכל בפני הצבועים.. זה ממש עצוב!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 26/10/201715
מישהו מאיים עליכם? מישהו ביקש לפגוע בכם ? יושבים במזגן עם קצבאות, מקבלים פטור משירות כלשהו, ובוכים כאילו הצאר הרוסי לקח להם את הילדים. פתטי...

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ש | 26/10/2017 
נראה מה יצא מהם..................................... .
▾ דווח על תגובה זו  0 
עצניק קשקשן | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
דני | 26/10/2017 
בשביל זה מחכים לך ציידים שם בהתייצבות...
▾ דווח על תגובה זו  0 
עצניק קשקשן | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 26/10/201714
לא יאומן כמה שטויות ורוע במסווה של תורה

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ככה עושים... | 26/10/201713
ככה עושים הפגנה שהיא גם קידוש השם. ולא כמו ההפגנות האחרונות שעושות רק חילול השם.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
גולדנברג | 26/10/201712
רק חרדים יודעים לעשות הפגנות ומחאות.. ;)
▾ דווח על תגובה זו  0 
פ | 26/10/201711
הפעם נהניתי מצורת ההפגנה - ככה צריכה להיראות הפגנה, ולא חסימת כבישים והתפרעויות וחילול ה' נורא! אני מתנגדת נחרצות לפלג.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אדם נורמלי | 26/10/201710
לא מסכים עם הדרך של הפלג...אבל סופסוף מחאה מכובדת ללא אלימות.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
לכרות את העץ | 26/10/20179
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 26/10/20178
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודה | 26/10/20177
״שמסר״ את נפשו הטועה
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 26/10/20176
כך ראוי לעשות גם לימוד וגם אפגנה בלי להתעלל באנשי ירושלים

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מנחם | 26/10/20175
היה ממש כיף, אתמול! ועכשיו נראה את הרבנים הגאונים מוסרים נפשם מ מ ש ! ולא שולחים את הצעירים למסור "ממש" יואילו בטובם להראות דוגמה אישית!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי  | 26/10/2017 
למות ומבטיחים להם שהם עושים כבוד גדול לאלה
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודיה | 26/10/20174
▾ דווח על תגובה זו  0 
מישהו | 26/10/20173
אני מוחה

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחד שחושב | 26/10/20172
הקב"ה אומר לפמליא דילי' חזו חזו בני חביבי דמשתכחין בצערא דלהון ועסקין בחדוותא דילי. רואים בהתמונות זה הצורה של התלמידי חכמים של הדור הבא.

זה לא הפגנה, זה לא שוטרים ולא שוטרות ולא מכת"ז ולא שום דבר. זה תורה לשמה. לשם שמיים. אנשים הדבקים בה' אלקי ישראל. אשרם ואשרי חלקם.

ואני יודע שהרבה יגידו כל מיני דברי גנאי, וכל מיני גידופים. וכמו אצל דוד המלך, כששמעי בן גרא קילל אותו, הוא המשיך. הוא הלך בנחישות בצדק דרכו, לקיים מצוות ה' ולא פנה ימין ושמאל לכל המלעיגים והבזים לו. שם פניו כחלמיש - ואדברה בעדותיך נגד מלכים ולא אבוש!

אשרי עין ראתה ישיבת כנסת יצחק בדבקותה בתורה ובקוב"ה!
▾ דווח על תגובה זו  0 
כנ | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרד  | 26/10/2017 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 26/10/2017 
זה לא אשמתך. לא הסבירו לך מי זה הרבש"ע, מה זה התורה, מי זה כלל ישראל. האכילו אותך גדולי ישראל גדולי ישראל ותן צדקה שגדולי ישראל יתפללו עליך ותקבל כל הישועות...... בקיצור לא למדת מה זה הא'ב' של יהדות. אז אצלך רבני ג' זה העיקר, וכל מה שזה לא ג', הוא טומאה. קצת סילוף של מושגים. חבל שגדל כזה דור לא מבוסס על העקרונות. וחבל שהיהדות של כולם כל כך רעוע שאם יש מפלגה או קבוצה שלא הולכת בדרך שאני חושב (או שהאכילו אותי) שהוא הדרך היחידה, אז אני צריך לשנוא לקלל לגדף ולמחוק. זה לא אשמתך. זה אולי ההורים שלך, או הרביים, אבל יכול להיות זה לא אשמתם גם כן. יכול להיות שזה אשמת הדור הקודם. אבל תכל'ס הי' כדאי שתלמד קצת חובה"ל וי"ג עיקרים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אזרחי | 26/10/20171
להישלח למחנה עבודה בסיביר. שם ילמדו אותו דרך ארץ ליד שמאכילה אותו ואת הפורעים שהולכים אחריו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
האזרח | 26/10/2017 
תדע למה אתה יהודי ובזכות מה אתה קיים בכלל
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"