עם סיום יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, עברו בנטורי קרתא לטקסי האבל השנתיים ביום בעצמאות. אירוע הפתיחה: צעדה בלבוש שק ברחובות ירושלים ושריפת דגלי ישראל (חרדים,ארץ)
צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
צפו בתמונות נוספות:
נתנאל | 21/04/2018
35
קשה לי לראות את דגל ישראל נשרף!
כדאי ללמוד את הספר 'ויואל משה' של הרבי מסאטמר. להבין את הגאונות שלו, ועל מה יצא הקצף.
▾ דווח על תגובה זו0
תגובה | 20/04/2018
34
לזרוק אותם לעזה
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו0
יאיר | 20/04/2018
33
יום העצמאות?הרי השנה הממשלה הקדימה את זה לד' אייר,ויום העצמאות הוא ה' באייר?מה,הם התחילו לעדות לפי מה שהממשלה אומרת?טוב לדעת..
▾ דווח על תגובה זו0
אנטי... | 19/04/2018
32
▾ דווח על תגובה זו+1
דוד | 19/04/2018
31
▾ דווח על תגובה זו+1
שרה | 19/04/2018
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו0
רפואה שלימה | 19/04/2018
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו-1
בועז | 19/04/2018
28
▾ דווח על תגובה זו0
חחילוללל ה | 19/04/2018
27
חוליי נפששש
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו-1
ישראלי | 19/04/2018
26
בגלות יש התבוללות
▾ דווח על תגובה זו0
סתם איזה אחד | 19/04/2018
25
▾ דווח על תגובה זו-1
ישראל | 19/04/2018
24
בעזרת השם תחזרו בתשובה ! אוהבים אותכם, כולנו עם ישראל. אתם בסך הכל רוצים לעשות את רצון אבל לפעמים צריך להתבונן קצת בדרך ולעשות חשבון נפש
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו0
קובי | 19/04/2018
23
בוגדים .עופו לסוריה או לאירן. דברו אחר כך .
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו0
יהודי | 19/04/2018
22
קומץ מטורלל שמקבל יותר מדי תשומת לב !!
▾ דווח על תגובה זו-1
ישראזבל | 19/04/2018
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו+1
יעיל ביותר | 18/04/2018
20
לתגובה 14 , מאיפה לקחת את זה , שהם לא פרדיקטבים , מה זה קשור לדעה שלהם ? ולעשות מנגל , ולקבל כסף מביטוח לאומי על כל צרה שלא תבוא , בטור ...,וכאילו עבדתי , ...יעני ולעשות קמבינות כמנהיג המדינה .., זה כן פרודוקטיבי לסביבה . דווקא האנשים הקצונים האלה עושים הרבה חסד , ומאוד פרדיקטבים , ולא חיים על חשבון המדינה , כי הם לא לוקחים גרוש מהמדינה , מתור לחלוק על הדעה שלהם , אבל בשביל מה ללכלך , אני גם לא מסכים עם ההנהגה שלהן , שזה נגד דעת תורה , אבל לא ללכלך .מה שנכון נכון ,ומה שלא נכון לא נכון
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו0
הרמזור שבור | 18/04/2018
19
▾ דווח על תגובה זו0
גהנום | 18/04/2018
18
▾ דווח על תגובה זו-1
א | 18/04/2018
טרף.
▾ דווח על תגובה זו0
מוטי | 18/04/2018
17
▾ דווח על תגובה זו0
א | 18/04/2018
▾ דווח על תגובה זו0
שפוי | 18/04/2018
16
אם הם רוצים להתאבל בה' באייר הרי שהשנה זה יוצא ביום שישי ... אבל הם מתאבלים ביום שהממשלה קבעה שזה יום העצמאות מוקדם ? מה הם התחילו להאמין בממשלה ?
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו0
יאיר | 20/04/2018
▾ דווח על תגובה זו0
א | 18/04/2018
▾ דווח על תגובה זו0
מאיה | 18/04/2018
אבל מעניין שהם לא בוחרים בסתם תאריך. הם יכולים לדוגמא לבחור כח אדר או ג אב אבל הם עושים בכוונה ביום העצמאות. אבל הטפשות שלהם לא מזיזה לנו. שימשיכו להיות דפוקים וטפשים בדרך המוזרה שלהם.
▾ דווח על תגובה זו0
דןסגל | 19/04/2018
▾ דווח על תגובה זו0
א | 18/04/2018
כולל את עצמם זה לא מעניין.
▾ דווח על תגובה זו0
מאיה | 18/04/2018
15
עוד משהו חשוב זה שהם מתנהגים באופן בטלני. הם לא יעילים לסביבה שלנו כלל. גם עשיו היה נקרא אדם בטל משום שהוא היה צד חיות ועופות רק בשביל הקטע של הציד ולא בשביל שום צורך אחר.
יכול להיות שהמדינה שלנו היא ציונית ואנטי דתית אבל היא פועלת ועושה, תורמת ובונה, יש בה יעילות, יש בה עשייה. מה שאין לאנשים קנאים שרק חושבים איך להיות נגד, איך לעשות דווקא. עדיף שתשבו בבית מדרש ותלמדו תורה. זה יעשה יותר נחת רוח לבורא העולם.
▾ דווח על תגובה זו0
tbh | 19/04/2018
▾ דווח על תגובה זו0
א | 18/04/2018
ושהמשיח יגיע אז כל שומר שבת יקבל כתר. אבל מחללי שבת בפרהסיה שדינם.. ד' ירחם.
▾ דווח על תגובה זו+1
בטלנים | 19/04/2018
▾ דווח על תגובה זו0
מאיה | 18/04/2018
14
זה בסדר לא להסכים עם דרך כלשהיא השאלה מה עושים עם חוסר ההסכמה. אנשים אלו מביעים את העמדה שלהם נגד הציונות בדרכים לא פרודוקטיביות (יעילות) לציבור, לחברה ולסביבה.
לשרוף דגלים ולצעוד בלבוש שק- למי ולמה זה יועיל?
בקיצור, הם נקראים קצוניים כי הם לקחו את חוסר ההסכמה שלהם לכיוון מאוד קיצוני ובחרו לפעול באופן שלילי. חבל שהם לא עושים משהו יעיל כמו: חסד, תפילה, לימוד תורה- אולי לזה יש יותר השפעה.
▾ דווח על תגובה זו-1
א | 18/04/2018
כל מי שמששתף בהפגנות לא עושה כלום בחיים שלו הגזמת. אני תמיד כתבתי שהם משועממים, ומי שמתייחס אליהם הוא בבעיה..
שמחפש ביום השואה (או הזכרון) את החרדי שלא עומד בצפירה כדי לשפוך עליו ועל אחיו בוז.
תנו לכל אחד לחגוג את יום העצמאות כפי מסורת אבותיו.
▾ דווח על תגובה זו+1
| 18/04/2018
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו0
א | 18/04/2018
▾ דווח על תגובה זו0
אבי | 18/04/2018
11
לא מתביישים שילכו לעזה
שם יקבלו אותם וביום השני ישחטו אותם
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו-1
א | 18/04/2018
▾ דווח על תגובה זו0
חולי נפש | 18/04/2018
10
שדאעש יערפו את ראשיכם, אין כמו ישראל!!!!!! אנו גאים בחיילים שלנו פרעושים
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו-1
סיבי | 19/04/2018
▾ דווח על תגובה זו+1
אבי | 19/04/2018
הרגת אותי
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו-1
א | 18/04/2018
בקיצוניות ,מה ההבדל?
▾ דווח על תגובה זו0
אריה לוי | 18/04/2018
9
▾ דווח על תגובה זו-1
אשקלוני | 18/04/2018
8
לישלוח אותם לעזה עכשיו!!
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו0
חנן .ב. | 18/04/2018
7
מי שחזק באמונתו, מסוגל להמשיך בדרכו ללא פזילה מתמדת לכל צד.
מי שבטוח שהוא צודק, איננו מתנגד באופן אובססיבי לשום דבר.
מי שדרכו ברורה לו, איננו נצרך להגדיר את עצמו באמצעות שלילת האחר.
אבל, מי שפוזל באופן תמידי לראות מה עושים מתנגדיו, ומתנגד באופן אובססיבי למעשיהם; מי שנדרש להגדרה עצמית שלילית, ועל כל הדגלים שהוא מניף כתוב "נגד"; אדם כזה, מוכיח שדרכו לא ברורה ואמונתו חלשה ורופפת.
הדבר נכון לנטורי קרתא, ונכון גם במידה פחותה לכל הציבור החרדי.
▾ דווח על תגובה זו0
תורה | 19/04/2018
עי בביאור הלכה סי א סעי א
▾ דווח על תגובה זו0
ישראל | 18/04/2018
6
יום ה' באייר, הוא היום שבו הוכרזה עצמאותה של מדינת ישראל. ונחלקו חכמי ישראל בדורות האחרונים לענין אמירת הלל ביום זה (כפי שאנו אומרים הלל בברכות בימי חנוכה וכדומה.) כי יש סוברים שבכלל אין מקום לאמירת הלל ולשמחה ביום הקמת המדינה. ויש סוברים שכל אחד רשאי לומר הלל ביום זה, להודות ולשבח את השם יתברך על ניסי הקמת המדינה. ויש סוברים שאף יש חובה לומר הלל ביום זה, וגם סוברים כי יש לברך על אמירת ההלל, ממש כדין ימי חנוכה.
ומרן הרב עובדיה יוסף שליט"א נדרש לנושא זה, והעלה שאף אם נכון לומר הלל, מכל מקום אין לברך על אמירת ההלל, משום שלא תיקנו רבותינו אמירת הלל בברכה אלא על נס שנעשה לכל ישראל ממש, שעמדו עליהם להרגם, והשם יתברך הצילם, אבל הניסים שנעשו במלחמת הקומימיות, שהצילנו השם יתברך מיד אויבינו ושונאינו שזממו להכחידינו, לא היו הניסים לכל ישראל, ולכן בודאי שאין לברך על אמירת ההלל ביום העצמאות.
וכתב להוסיף עוד טעם שאין לברך על ההלל ביום העצמאות, הגם שזכינו בעזרת ה' לגבור על אויבינו, מכל מקום, לגבי נס חנוכה, שקבעו רבותנו ימים אלו לימים טובים בהלל והודאה, אמרו בגמרא שתקנו כן מפני הנס של פך השמן שלא היה בו להדליק אלא יום אחד ונעשה בו נס והדליק שמנה ימים, וכתב המהר"ץ חיות, ולמה לא אמרו שהוא משום נס הנצחון של המעטים כנגד המרובים במלחמה? אלא הטעם, משום שנס זה אינו יוצא מגדר הטבע (וכמו שכתב הר"ן (חולין צה:) שכן מנהגו של עולם ששנים או שלושה אבירי לב יניסו הרבה מן המופחדים) ואין אומרים הלל על ניסים נסתרים אשר הקדוש ברוך הוא עושה עמנו בכל עת, מה שאין כן נס פח השמן, שהוא יוצא מגדר הטבע, ולכן תקנו הלל בימי חנוכה. והוא הדין בנידונינו שאף שזכינו בחסדי השם יתברך לנצח את אויבינו הרבים והעצומים, מכל מקום דבר זה לא יצא מגדר הטבע, ובפרט שבימי הקמת המדינה ומלחמות ישראל, כמה נפשות יקרות נפלו במערכות ישראל, ואם כי בסופו של דבר גברו ישראל, מכל מקום אין הדבר חורג מדרך הטבע ולכן אין לקבוע על כך הלל בברכה.
ועוד כתב מרן הרב שליט"א, שמלבד כל זה יש להוסיף, כי הן אמנם רבים ועצומים מגדולי הדור (בתקופת הקמת המדינה) ראו בהקמת המדינה "אתחלתא דגאולה", מכל מקום הואיל ועוד ארוכה הדרך כדי להגיע אל המנוחה והנחלה, הן מבחינה מדינית וצבאית, ואין מבחינה מוסרית רוחנית, לפיכך אין לחייב לגמור הלל בברכה, שהרי מנהיגי צבאות ערב עודם מאיימים לצאת למלחמה על ישראל, ואף כמה מדינות נאורות שהיו נחשבות כידידותיות לישראל, פנו עורף ולא פנים במלחמות שעברו עלינו. ומבחינה רוחנית אשר ירוד ירדנו אלף מעלות אחורנית, ועדים אני להתדרדרות מוסרית מדהימה, המתירנות גוברת, וההתפרקות משתוללת בראש כל חוצות, חוסר צניעות, בגדי פריצות, ספרי פורנוגרפיה, וסרטים מבישים, חילולי שבת בפרהסיא, פתיחת חנויות טריפה בממדים מבהילים, ועוד כהנה וכהנה, ועל הכל שאלפי ישראל, מתחנכים במוסדות חינוך לא דתיים, ולומדים להתנכר לכל קדשי ישראל, ולהיות ככל הגוים בית ישראל, עזבו מקור מים חיים לחצוב להם בורות בורות נשברים אשר לא יכילו המים, הלזה צפינו וקוינו במשך כאלפים שנות גלותינו? והרי כתב הרמב"ם "לא נתנבאו ישראל לימות המשיח אלא כדי שינוחו ממלכיות שאינן מניחות להם לעסוק בתורה ובמצות כראוי", ובימי המשיח תרבה האמונה והדעה והחכמה והאמת, שנאמר "כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים, כי כולם ידעו אותי למקטנים ועד גדולים". ומסיבות אלה הרבה משלומי אמוני ישראל אשר רואים שעדיין שכינתא בגלותא, נוהגים שלא לומר הלל כלל ביום העצמאות, וטעמם ונימוקם עמם לרוב יגונם וצערם על מצבינו הרוחני אשר אנו נתונים בו כיום.
ואף כי באמת למרות כל הצללים שמעיבים על נס הקמת המדינה, ישנם אורות גדולים שאין לנו להתעלם מהם, כי מדינת ישראל כיום היא מרכז התורה בעולם כולו, ורבבות מטובי בנינו עוסקים בתורה יום ולילה בישיבות הקדושות, ואף אצל המון העם אנו מוצאים אזן קשבת לשמוע תורה ודעת מפי גדולי ישראל, על כל פנים אין בכך די לומר שיש חיוב לומר הלל בברכה. וכן פסקו הגאונים: רבי בן ציון מאיר חי עוזיאל, רבי יצחק הרצוג, רבי צבי פסח פראנק, רבי ראובן כץ, רבי עובדיה הדאיה ורבי יעקב הדס, נשיאי הרבנות הראשית לישראל.
ולכן למעשה, הרוצה לומר הלל ביום העצמאות בלא ברכה, רשאי לעשות כן, ומכל מקום טוב לדחות אמירת ההלל עד סיום כל התפילה, משום שעל פי הסוד, אין להפסיק בין תפילת שמונה עשרה לשאר התפילה באמירת ההלל. (מלבד בימים שבהם ההלל הוא מתקנת רבותינו בגמרא,) ומכל מקום במקום שרוצים לומר את הלל מייד אחר חזרת השליח ציבור, אין למחות בידם, מפני שדבר זה אין בו איסור אלא על פי הסוד, ואין בכך איסור מן הדין ממש, אבל אין לברך על ההלל בשום פנים ואופן.
גם לענין ברכת שהחיינו ביום העצמאות, כתב מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, שאין לברך ברכת שהחיינו על עצם יום העצמאות, ויש בכך עון חמור של ברכה לבטלה, וכן פסקו כל נשיאי הרבנות הראשית לישראל שהוזכרו לעיל.
▾ דווח על תגובה זו0
נדי פעמוני | 19/04/2018
יפה לנו
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו0
חג שמח | 18/04/2018
5
חג שמח לכל העם היהודי האמיתי ולא המחופש
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו0
חוזר בתשובה | 18/04/2018
4
היו ועדיין יש בקרב המשפחה והחברים החילונים שלי אנשי שמאל קיצון, שעם הזמן אני קולט שבהרבה מקומות, הדעות שלהם פוגשות את של אלו שבכתבה.
הם חושבים שהכיבוש זה אסון. שהצבא שלנו זה אסון. שהמדינה שלנו היא אסון.
אירוניה.
האשמים באסון לשיטתם, הם אחרים(ביבי, חרדים וכו') אבל בשורה התחתונה, אם בדיעבד ואם לכתחילה, עכשיו אסון.
אז ככה לומדים שקיצון וקיצון סופו להיפגש כי חיינו גלגל.
▾ דווח על תגובה זו0
פלוני | 18/04/2018
3
שנה הבאה ידליקו אבוקה בהר הרצל יחד עם גרוסמן שניהם לא מוצאים בית ואח"כ יתפסו ספסל וישנו עליו כל הלילה.
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו0
יוני | 18/04/2018
2
הציונות מטרתה למחוק את הדת, הם הציבו במקום הדת ערכים חדשים אוניברסליים של דמוקרטיה ולאומיות, וזה כואב מאוד לעם היהודי שהם עזבו את הדת.
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו+1
דודי | 18/04/2018
מכל הדורות-צריכים להתפלל שכולם יחזרו בתשובה
▾ דווח על תגובה זו-1
נחמה | 18/04/2018
1
!!!!!!!!!!!!!!!
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו-1
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"
כדאי ללמוד את הספר 'ויואל משה' של הרבי מסאטמר. להבין את הגאונות שלו, ועל מה יצא הקצף.