בציון הרשב"י: עצרת תפילה לביטול חוק הגיוס • צפו

עשרות מתפללים התכנסו אמש (ראשון) בציוןם התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי במירון, לתפילה נגד חוק הגיוס, שיעלה היום להצבעה בכנס • הצלם דוד כהן תיעד את התפילה (ארץ)

 (צילום: דוד כהן)
(צילום: דוד כהן)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
אהרון יהודה... | 02/07/201813
▾ דווח על תגובה זו  0 
פרידמן | 02/07/201812
ר"ש"ב"י זוכר שבעבר הגיע חייל יהודי להתפלל וקפצו עליו 7000 משועממים וביזו את עצמם ואת המקום הקדוש ,,,,,,,,,,,,
▾ דווח על תגובה זו  0 
של מה לסרי | 02/07/201811
הכל על לא כלום

לי ארבע ילדים בני תורה מעולם לא היה סכום שיגייסו ומייד אחרי שנישאו קבלו פטור מלא מי צריך לעורר את המתים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אין הנהגה | 02/07/201810
אי אפשר לאחוז בחבל משתי קצותיו, ליהנות ממנעמי המדינה (והצבור החרדי נהנה ממנה הכי הרבה ותורם לה כמעט מכל הבחינות הכי מעט!) ולא ליטול חלק בחובות הנובעים מכך - הנו מעשה לא מכובד בלשון המעטה.

כשהצבור החרדי היה קטן יחסית איכשהו היה אפשר לקבל זאת. היום הגודל של הצבור החרדי לא מאפשר לטאטא את הבעיה מתחת לשולחן.

הרבנים שלא מוכנים להתפשר מביאים עלינו חורבן. אין להם בעיה עם זה כי הם ממילא לא היו בעד הקמת המדינה ולא פעלו לשם כך. מצדם שעם ישראל היה נשאר באירופה. אלו החיים במדינה הזו ויש להם עניין בהמשך השרדותה, מחפשים פתרון בין הטיפות כדי לא להרוס את הבית על יושביו.

מההנהגה החרדית הייתי מצפה לקת יותר אחריות וראיית פני העתיד. הרוחניות חשובה מאוד בזה אין ספק, רק שמי שמתעלם לחלוטין מהגשמיות גם רוחניות לא תשאר לו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 02/07/20189
▾ דווח על תגובה זו  0 
מירונער | 02/07/20188
למה נטפלים לאנשים תמימים?
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי  | 02/07/20187
▾ דווח על תגובה זו  0 
הבעיה של דגל | 02/07/20186
הבעיה של דגל, שכולם נגדה!!! בדגל התורה שוברים את הראש איך יוצאים מהפלנטור הזה, החסידים החשובים הרצינים נגדה, הספרדיים הטהורים וקדושים עוד יותר, הפלג הירושלמי אנשים עם האמת מזנב בה כדבעי, והם נשארו מתי מעט, כמה אלפים בלבד, שאף אחד כבר לא סופר אותם!
▾ דווח על תגובה זו  0 
תפילה יועיל | 02/07/20185
דברים ברורים ונחרצים בחובת השעה ממרן אדמו"ר מויזניץ שליט"א שנאמרו לאחר סעודה ג' שבת קודש פרשת חוקת תשע"ח בתוך שיחת חיזוק והדרכה לקהל צאן מרעיתו – לפני נסיעתו למנוחה.

הנני רוצה לעורר על נקודה מאד חשובה ששייכת לכלל ישראל. הציבור הרי יודע שבשבוע שעבר ישבו מועצת גדולי התורה בנוגע לחוק הגיוס, והסיקו מסקנות חזקות מאד. השי"ת יעזור שנוכל להוציא את זה לפועל.

ישנם כאלו שרוצים לשנות הדבר אבל אנחנו אמרנו את דעתנו בצורה ברורה, שיצביעו נגד החוק, ואם החוק יעבור שייצאו מהקואליציה, ואני לא משנה את דעתי…

אמנם מה שחשוב, נקודה מאד חשובה, וקבלתי בימים האחרונים פניות חזקות מגדולי ישראל על זה, לעשות "יום תפילה רבתי". רק שפשוט לא היה הזמן לזה, שאני כבר נוסע בשבוע הבא, ע"כ אני רוצה להגיד שמאוד חשוב ונחוץ לאסף את כל כלל ישראל, ביומא דהילולא דהאור החיים הק' אצל ציונו.

שמעתי מר' חיים ברזל שהוא שמע מר' שלמה שרייבר מחסידי הוסיאטין שלפני כ-75 שנה, כמדומני בשנת תש"ג, היה חשש גדול שהצורר ימ"ש יגיע גם לארץ ישראל. היה אז יום תפלה רבתי ב-ט"ו תמוז בציונו של האור החיים הקדוש ביומא דהילולא, והרה"ק מהוסיאטין זצ"ל גם השתתף אז, והיה אחוז שרעפים, וכשהלכו משם, אמר הרה"ק מהוסיאטין שהצורר לא יגיע לארץ ישראל, ור' שלמה העיז לשאול מהיכן הרבי יודע, ענהו הרה"ק זצ"ל שהוא ראה על הציון את השם הוי"ה שמאיר כסדרם…

עכ"פ מה שהנני רוצה לבקש, היות שאני כבר נוסע בימים הקרובים אי"ה, אמנם אני מבקש שיפעלו בזה (כאן הזכיר רבינו את אחד העסקנים שאולי יוכל להשיג מכתב מהגדולים וכדומה לזה), ביום חמישי וביום שישי קבלתי פניות חזקות מגדולי ישראל בעצמם ומשליחים של גדולי ישראל שצריכים לעשות יום תפלה.

והייתי מציע שיעשו את זה ..., אמנם כל אחד יכול לעשות כפי הבנתו. עכ"פ לכלל חסידי ויזניץ אדבר, היה רצוי מאד שכל הקהל יתאספו ביום חמישי להתפלל אצל ציונו של האור החיים הקדוש. לדאבוננו המצב לא כ"כ קל כמו שחושבים… כל הגזירה של הגיוס זה לא כ"כ פשוט…

עכ"פ תפילה ודאי יועיל, הזכות של האור החיים הקדוש, והכח של התפילות לפני השי"ת, וע"ז צריכים להתפלל שהשי"ת ישמע את קול תפילתנו, שלא יהיה שום צער ונזק לכלל ישראל. לדאבוננו רוצים למוטט לגמרי את חיי הדת, וצריכים לעמוד ע"ז במלחמה! עכ"פ תפילה ודאי יועיל!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 02/07/2018 
אז באמת הוא לא יכול ח"ו לדחות הנסיעה, ולכן דורש מהפראיירים שלו לעשות את זה אולי יגיד "יה"ר כאילו השתתפתי במחאה על גזירת הגיוס שאיננה".
▾ דווח על תגובה זו  0 
נביא | 02/07/20184
אין צורך להתעמק ולחפש סעיפים אלו טובים לנו ואלו מסוכנים, מספיק לנו שהרשע יאיר לפיד הצהיר כי הוא בעד החוק הזה, וכי זה מספק אותו, זה כבר לא יכול לספק אותנו, מפני שמטרתו ברורה שמה שיותר בחורי ישיבות יילכו לצבא השמד והזימה.ואם לפיד איך שהוא רואה את החוק ככה זה יהיה, אנחנו יכולים להגיע למסקנה תיכף ומיד כי החוק לא טוב לבני ישיבות, החוק רע מאוד לחרדים, ורק טוב לשטן ולחכים חרדים שחשודים שמקבלים משהוא בחזרה... עבורו, וכדומה וכו'.
▾ דווח על תגובה זו  0 
צדיק הדור משיח | 02/07/20183
תפלה לביטול גזירת הגיוס בארץ ישראל.

יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ קֵל רַחוּם וְחַנּוּן, עוֹשֶׂה צְדָקוֹת עִם כָּל בָּשָׂר וְרוּחַ, עֲשֵׂה עִמָּנוּ חֶסֶד בַּעֲבוּר כְּבוד שִׁמְךָ הַגָּדול הַגִּבּור וְהַנּורָא שֶׁנִּקְרָא עָלֵינוּ, וְהֵעָתֵר לָנוּ בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים הַיּוֹם וּבְכָל יוֹם וָיוֹם, וְתִשְׁמַע קוֹל תַּחֲנוּנֵינוּ, וּתְבַטֵל מֵעָלֵינוּ וּמִכָּל עַמְךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, בְּכָל מָקוֹם שֶהֵם, כָּל גְזֵרוֹת קָשוֹת וְרָעוֹת, וּבִפְרַט אֶת גְּזֵירַת גִּיוּס הַשְׁמַד וְהַזִימָּה, בְּאֶרֶץ- יִשְׂרָאֵל. אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ, כַּלֵּה דֶּבֶר וְחֶרֶב וְרָעָב וּשְׁבִי וּמַשְׁחִית וּשְׁמָד מִבְּנֵי בְּרִיתֶךָ, וְקַיֵּם לָנוּ מַה שֶׁהִבְטַחְתָּנוּ לְהַצִּיל נִשְׁמוֹתֵינוּ מִבְאֵר שַׁחַת כְּדִכְתִיב עֵֽת צָרָ֥ה הִיא֙ לְיַֽעֲקֹ֔ב וּמִמֶּ֖נָּה יִוָּשֵֽׁעַ.

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם רַחֵם עָלֵינוּ וַעֲשֵׂה עִמָּנוּ צְדָקָה וָחֶסֶד וְהוֹשִׁיעֵנוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ מִגְּזֵירַת גִּיוּס הַשְׁמַד וְהַזִימָּה. וְנִזְכֶּה לְגַדֵּל בְּנֵינוּ וּבְנוֹתֵינוּ לְתּוֹרָה לְחֻפָּה וּלְמַעֲשִׂים טוֹבִים. כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל-פֶּה בְּרַחֲמִים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 02/07/20182
אין מה להתפלל בעד ונגד חוק הגיוס, זוהי תפילת שוא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חכם | 02/07/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני | 02/07/20181
החרדים בארץ ובעולם חיים בעצמאות מוחלטת והם לא קשורים לצבא של אף מדינה ולא לתנועה לאומית כלשהיא. חוק הגיוס הוא גזירת שמד בשביל החרדים כמו המרת דת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חכם באשי | 02/07/2018 
שלמד באוניברסיטה

וקשורים גם למהנדס שתכנן את הכביש עליו הם נוסעים ואת המכונה שמייצרת את הלבן והגבינה..... אין קודש בלי חול בעולם הזה

תלמד קצת מחשבה ולא רק מנטרות של עצקלעך
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"