בבני ברק נערך כינוס חיזוק שנקרא על ידי הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ, שתקף בדבריו את מי שמבקשים לקרב מחללי שבת ואמר כי מחללי השבת - יצאו מכלל יהודים (חרדים, בארץ)
(באדיבות המצלם)
צפו בתמונות נוספות:
אור | 23/07/2018
49
האם באותה מידת אהבת ישראל אתם אוהבים גם כהניסטים? פצפיסטים? משתמטים? ימינים? שמאלנים? נטורי קרתא שנפגשו עם אחדמדינצאד? ושאר יהודים שדעותיהם אינם כדעותיכם?
אם השבתם בלאו על אחת מאותם קבוצות, הנה כי כן אהבת ישראל שלכם די צבועה, אתם אוהבים רק את מי שמסכים אתכם, אבל זו לא באמת את עם ישראל, אלא אגוייסטית עם נגיעות גזעניות.
ולהלכה, כתב הרמב"ם (בפירוש המשניות עיקר הי"ג בפרק חלק) שגם אדם שעבר על כל העבירות שבתורה יש בו אהבת ישראל, אבל אם אינו מאמין אחד משלוש עשרה עיקרים מצוה לשנותו וכו'. וכן המחטיא והמסיט והמדיח שאין לאהבם.
זאת ועוד, גם אם אוהבים אין זה סותר שעלינו להתרחק מכל אלו שהשפעתם עשויה לפגוע בנו. דרך משל, גם חולה מדבק הגם שאנחנו אוהבים אותו, מכל מקום אנחנו מתרחקים ממנו.
בתקוה שנבין שמצות אהבת ישראל מקוימת משום היא מצוה שציוה עלינו הבורא יתעלה שמו.
איך אמרו חז`ל `` יש הקונה עולמו בשעה אחת`` לעולם לא ושוב לעולם לא לוותר על החזרת אדם בתשובה. הקיצוניות הזאת היתה תמיד שנואה על הקב`ה.
▾ דווח על תגובה זו0
שמואל דוד | 20/07/2018
47
את בני כת הפלג לא צריך לקרב. ההיפך צריך לרחק אותם כי הם גרועים ממחללי שבת. והם מנותקים מכלל ישראל, וזה היה תמיד הרגש הפשוט של כל יהודי פשוט.
אבל בדורינו המציאו שמותר לחלוק על גדולי ישראל ועדיין להישאר בתוך המחנה
▾ דווח על תגובה זו0
מי שמך לוותר | 19/07/2018
46
▾ דווח על תגובה זו0
חנן .ב. | 19/07/2018
45
בדורות הראשונים היו מעטים המחללים שבת, ואלו שעשו זאת, עשו זאת במזיד, בידיעה ברורה, ובמחשבה תחילה לצאת מכלל ישראל. אבל בדורות האחרונים ישנם חילולי שבת הנגרמים מאתאיזם גלובלי, ממשיכה אל הדבר הנוצץ, ואפילו רק מרפיון גרידא. אסור לטמון את הראש בחול, ולטעון ש"שום דבר לא השתנה"; ומי שעושה כן, הופך את עצמו ללא רלוונטי.
▾ דווח על תגובה זו0
חיים | 19/07/2018
ובזה מבאר החזו"א מדוע אין היום בית דין ממיתין וכולי אף שכמובן האיסורים בחומרתם אבל זה דור חלש מאוד דור עקבתא דמשיחא וכתוב בספרים שכל מעשה טוב היום נחשב פי מליון.
▾ דווח על תגובה זו0
אור | 19/07/2018
44
קטונתי לדבר בפני גדולים. רק שימו לב לסגנון המגיבים, וזכרו את הפסוק "מרשיע צדיק, מצדיק רשע - תועבת השם גם שניהם". אלו שמדברים נגד התורה הם מוקעים על ידי 'אוהבי ישראל' (יעני).
חשבו על זה.
▾ דווח על תגובה זו0
יאיר | 19/07/2018
מי שמדבר בריש גלי נגד בניו של הקב"ה בין כך ובין כך קרויים בנים כפסק ההלכה וקורא לא לקרבם ל ת ו ר ה והעיקר שבזה נעשה הוא ה צ ד י ק ועמך כולם רשעים צריך שבע בדיקות ושבע דרישות וחקירות ולא כך היה דרכם של גדולי ישראל האמיתיים בכל הדורות כמו למשל הרבי מבעלזא זצוק"ל כמה היה נזהר מלדבר כך ...
▾ דווח על תגובה זו0
חרדי סקרן | 19/07/2018
43
תמונה 4] מדבר הגר"צ שנקר ראש ישיבה קטנה בית דוד ב"ב מצד ימין הרב ברויינפעלד ראש כולל בבית כנסת"צעירים".
תמונה 5] יושבים 3מימין הג"ר אשר דויטש מימין לו הרב שאג[זה שסולק מבית הלל לאחרונה]לידו מעט מאחור הגר"צ פרידמןשלישי לו הג"ר אליעזר דינר
▾ דווח על תגובה זו0
לעניות דעתי | 19/07/2018
42
זה צו השעה.
מובן שלא ההיפך
▾ דווח על תגובה זו0
אריה | 19/07/2018
41
שאינו תינוק שנשבה וקרא ושנה וטועה טעות מר כזה מותר לקרבו ולהעמידו על האמת והאמת והשלום אהבו
▾ דווח על תגובה זו0
הפורום החילוני | 19/07/2018
40
תעזבו אותנו לנפשנו אוכלי השפנים והחזירים
▾ דווח על תגובה זו0
שונאי ישראל | 19/07/2018
39
נחלקו סופי מכלל ישראל
▾ דווח על תגובה זו0
שנאת חינם | 19/07/2018
38
מותר לדבר לשון הרע על בעל מחלוקת כמותו אינו גדול מקורח ומתאיים וחמישים ראשי סנהדראות במאומה והוא רשע מרושע בעל מידות קשות ואכזריות שונא בניו של הקב"ה ומפלג בין היראים.
וקשה המחלוקת שאפילו כו' רח"ל.
ולזכור האסונות שקרו ליונקי שדיים הבל פה שאין בו חטא אחרי פטירת רבי אהרון לייב זצ"ל והוי מתלמידיו של אהרון...
▾ דווח על תגובה זו0
חרדי מחמד | 19/07/2018
37
אני מבולבל כל פעם שאני רואה אותם. הם נראים יראים וחרדים בני תורה, אבל אומרים שהם מהפלג, לא מבין, למה לא לסמוך עליהם.
▾ דווח על תגובה זו0
אח של יוני | 19/07/2018
36
בגיוס הם לא מותרים על אף אחד גם לא על מחללי שבת וכ"ו
אבל לקרב אנשים לתורה (לא ילכו לצבא השמד) זה אסור
▾ דווח על תגובה זו0
ה"פלג" | 19/07/2018
בעלי מחלוקת גלגול של דור הפלגה
▾ דווח על תגובה זו0
ר. | 19/07/2018
35
▾ דווח על תגובה זו0
תינוק שנשבה | 19/07/2018
34
עם כל הכבוד...עינינו הרואות, יש הרבה תינוקות שנשבו שחיללו ל"ע שבתות ועברו על כל עברות שבתורה ובסוף ברוך ה' בעקבות "והשלחתי רעב בארץ..לא רעב ללחם ולא צמא למים..אלא לדבר ה'.." זכו וחזרו בגדול בתשובה מאהבה, ואחדים מהם יכולים להיות שקולים כשכונה שלמה של ..."תינוקות שנישבו" שהחדירו בהם הרבה "קנאות"...ה' יזכנו להיות מהמקנאים לה' באמת לאמיתה..רק נחשוב שכל מי שזכו לקרבם היו נמנעים מכך בגלל קנאות של "לכאורה"...לה' יש סבלנות גדולה ומחכה לבניו שישובו אליו...נא לעיין דחוף בספר הקטן בהיקפו והקריטי במשמעו - "תומר דבורה" לרמ"ק הקדוש - ונקבל כולנו פרופורציות נכונות על קנאות לאמיתה.
▾ דווח על תגובה זו0
יהודי | 19/07/2018
33
▾ דווח על תגובה זו0
עוד אחד | 19/07/2018
32
לזה קוראים .... למי שדואג שיהודים לא יתקרבו לקב"ה
הלטאיות נהרסת עם כאלו אנשים
▾ דווח על תגובה זו0
ש | 19/07/2018
31
מה הבעיה שלכם איתו? הכל דברי תורה ואמת. בתורה יש צד של דין. אלו ואלו דברי אלוקים חיים.
צריך להזהר כשמדברים על אנשים גדולים וענקי רוח. הרב קלמנוביץ הוא יהודי של יראת שמים ומלא בחרדת אלוקים. מתפלל כשלוש שעות תפילת שחרים כל יום. כולם מסכימים שלגדולים בעצמם מותר לחלוק ולא לנו להגיב או להביע עמדה. בפועל כל אחד עושה ויעשה כפי רבותיו האישיים.
גם אני לא מצליח למצוא מילה טובה, צד זכות, הבנה, הגיון, אוליי בכל זאת מישהו כאן יכול למצוא איזה נקודה טובה?
▾ דווח על תגובה זו0
כנראה | 18/07/2018
26
כנראה הוא שכח כמה הלכות ברמהן של הילכות תשובה
▾ דווח על תגובה זו0
הראי"ה קוק | 18/07/2018
25
חינם.
אוי לרבנים שמהדרים במצוות של שנאה .
▾ דווח על תגובה זו0
ש | 19/07/2018
יש הבדל עצום. חבל שאנשים מעוותים הכל. מי ששונא חינם אם כבר זה המחללי שבת אותנו.
▾ דווח על תגובה זו0
עכשיו אני מבין | 18/07/2018
24
▾ דווח על תגובה זו0
דבש, ירושלים | 19/07/2018
אני מבין שבעדות המזרח קירבו את הגויים...
▾ דווח על תגובה זו0
אי"ש | 18/07/2018
23
שכותב שבימינו צריך לקרב באהבה
▾ דווח על תגובה זו0
צבועים מכוערים | 18/07/2018
22
▾ דווח על תגובה זו0
חושב | 18/07/2018
21
למי שקצת מתבונן בדבר נראה שהוא בא להתנגד ולתקוף את דבריו של מרן רה"י הגרי"ג אדלשטיין שליט"א בדבר ההתייחסות לנושרים שבתוך הבית וכמו שדבריו פורסמו בכל אמצעי המדיה בוידאו הנודע.
מרן רה"י אמר שם דברים שלא שמענום עד הלום אבל זו לא בעיה או סתירה כי בודאי שדבריו נאמרו ביחס לדורנו במצבו ובעיותיו הוא.
קם לו יהודי גדול (כן גם אם אני לא מדזהה איתו ודעותיו מדובר ביהודי קדוש מאוד וגדול מאוד וע"ז יעידו ראשי העם כהגרד"ל והגרמ"ה הירש וכל תלמידי החזו"א ולמי שגם יודע קצת הסטוריה יודע גם מה שאמר עליו המשגיח קדוש ישראל ר' יחזקאל לוינשטיין זצ"ל) ואומר שלדעתו אין מקום לשינויים בגישה לאותם נושרים וקורא תיגר על הקריאה לשינוי, יכול להיות לו דעה בענין? כנראה שכן! אני לא בטוח שאם מישהו יבוא וישאל את הגרח"ק שליט"א איך לנהוג עם ילד מחלל שבת בבית הוא יענה זהה להוראות מרן רה"י שליט"א... אז מה אסור לו לחשוב אחרת????
הרב קלמנוביץ לא בא לקרא תיגר על אלו שרוצים להתקרב והם תינוקות שנשבו ואנו נקרבם ע"י חיבה וכו' הוא מדבר על אותם נושרים שהם בעצם במצב של "פרישה" הם לא תינוקות שנשבו...
הם ללא ספק אף לדעת החזו"א אינם נקראים תינוקות שנשבו וללא ספק יצאו מכלל עמיתך!!!! זה עדיין לא אומר שאין מקום לקרבם ח"ו וכאן מוצאת לה הגישה החלוקה בדעות גדולי עולם אלו היאך לנהוג כלפיהם....
בינו נא זאת
▾ דווח על תגובה זו-2
ריאלי | 18/07/2018
החזו"א דיבר על לקרב נושרים
עובדות תקרא בכל ספרי חייו
וישו היה "נושר"
וע"ז הגמ' אומרת ולא כיהושע בן פרחיה
אבל מה אכפת לך מעובדות
כמו כל השטויות והשקרים שאתם מוכרים
הרי על זה אתם חיים
▾ דווח על תגובה זו0
חושב | 19/07/2018
עיין בתגובתו של הצורב לתגובה מספר 2 שכפה"נ אתה הוא המגיב מפני שבשניהן המגיב מכנה עצמו ריאלי...
המגיב מנסה להעמיד אותך על טעות כאילו בשביל לקרב מותר הכל ואת כולם...
בגמ' צבואר להדיא שיש לדחות אבל לא לגמרי אלא להשאיר פתח מילוט חזור....
הרב קלמנוביץ שיח' שבודאי יודע את הגמ' יותר טוב משנינו ואת דברי החזו"א כאחד מגדולי תלמידיו הוא בודאי יודע כך שכפה"נ כוונת דבריו היא בעיוון הדברים שכתבתי לעיל וכמו שהוכיח ה"צורב" בתגובה למטה....
ב"ה זכיתי להיכנס מספר פעמים אל הקודש פנימה אצל רשכבה"ג מרן בעל אילת השחר זצ"ל אמנם לא ביררתי אצלו נושאים חינוכיים ברמה הזו, אינני יודע אם הוא היה מורה בדיוק כפי שהורה מרן רה"י הגריג"א שליט"א והוא בודאי לא חשוד לנהוג אחרת מדברי החזו"א.
אגב אינני יודע על איזה עובדות אתה מדבר... אני יודע שבפאר הדור מתועדת הפגישה עם בן גוריון ולא היה שם קורטוב של יחס חם וקירוב לאותו רשע מרושע ואפי' החזו"א לא הסכים להסתכל עליו... ושלא תתבלבל זה עדיין לא נקרא דחיה בשתי ידיים כמו שעשה ר' יהושע בן פרחיא לאותו האיש... אחרת החזו"א לא היה עושה את זה!!!!
לא כל דבר חייב להיחתך בצורה רדודה מפלגתית....
תתרומם טפח מע"ג הקרקע ותשכיל שגם אם מי שאמר את הדברים שונה בהשקפת עולמו מהשקפתינו זה עדיין לא אומר שכל דבר שהוא יגיד חייב להיות פסול ללא אבחנה ענינית!!!!
▾ דווח על תגובה זו0
ריאלי | 19/07/2018
להכות חיילים
לנהוג באלימות
לקדש את הביטול תורה
ולהעריץ את הרצים במירוצים
זו אפילו לא הדת הקרובה ביותר ליהדות
▾ דווח על תגובה זו0
חושב | 20/07/2018
חבל מאוד מאוד שאתה מסיט את הויכוח העניני לחילוקי דעות והשקפות בענינים אחרים!
אתה רק מוכיח שצדקתי במה שטענתי שאתה מונע ממניעים מפלגתיים צרים ולא מוכן להתעמת עם האמת בענין הצפציפי הזה...
בואו נתרומם לרגע מהקרקע וננסה לנהל דו"ד עניני ואמיתי!!!!!
הרב לא אמר דברים מופרכים בכלל...
נכון שמרן רה"י הורה אחרת, אבל ישנם נושאים רבים שדעות הגדולים (ללא ספק תוכל בעצמך למנות כמה וכמה חילוקי דעות בין מרן רה"י למרן שר התורה...) לא משתוות ואין בזה שום חיסרון.
את התסכול והשנאה אל תפרוק במקום הלא נכון תשאיר את זה להזדמנויות הנכונות ואל תדחוף את זה בכל חור.... כי זה רק מוציא השכר בהפסד... אתה נותן תחושה לקורא המתון העניני שאתה סתם מורעל... ואז גם כשתהיה צודק בטענותהשמצות וקנטורים הם יקבלו מימד של דברים מורעלים....
חבל מאוד!
▾ דווח על תגובה זו0
משה | 18/07/2018
ח...ח...ח... על מי אתה עובד חוץ מעצמך
▾ דווח על תגובה זו0
חיימוב | 18/07/2018
20
▾ דווח על תגובה זו0
חיימוב | 18/07/2018
19
▾ דווח על תגובה זו0
רק שנאה... | 18/07/2018
18
▾ דווח על תגובה זו0
צבי קאופמן | 18/07/2018
17
כאיש עולם הקירוב הלב שותת דם על אמירות שכאלו, אין אני מתיימר לחשוב שדעתי רחבה משלו, אך המציאות למול עיני, ואלפי משפחות שומרי תו"מ עם ילדים יר"ש ומתוקים מדבש יעידו נכוחה עד כמה האחריות מוטלת עלינו, משפחות אלו לולי עולם הקירוב לא היו קיימות היום והיו מנהלות אורח חיים חילוני ואך גרוע מכך. מי יכול לקחת אחריות ולומר שאפשר היה לוותר עליהם? חובה לעיין בדברי האורח חיים בפרשת ויקרא על הפסוק 'אדם כי יקריב' ומילותיו הקדושות על החובה לקרב כל יהודי ומי שיקרב מובטח לא שלא יצטרך להביא קרבן שכן העיקר הוא לקרב כל אדם. פלא על האתר שמביא דברים אלו שמחלישים ידי העוסקים במלאכת הקודש, נדמה שכל הכוונה היא לעורר מחלוקת.
▾ דווח על תגובה זו+1
יוני | 19/07/2018
חוץ מזה שרוב מוחלט של הנושרים והחוזרים בשאלה, הם ילדי החוזרים בתשובה. זה לא חכמה להחזיר בתשובה, בלי לבנות גשר אמיתי שיאפשר להם שילוב אמיתי ונכון בעולם שמירת המצוות.
▾ דווח על תגובה זו0
"חרדק" צא טמא! | 19/07/2018
אחר הנופל
▾ דווח על תגובה זו0
יואב | 18/07/2018
16
מה פירוש,ובזוהר הקדוש פרשת תרומה (דף קכח:) נאמר:
שכל מי שאוחז בידיהם של עמי הארץ, ומשתדל עמהם לעזוב את דרכם הרעה ולהחזירם בתשובה, גורם לכפות ולהכניע את הסיטרא אחרא תחת כוח הקדושה, וגורם לקיום העולם. ועליו נאמר: "בריתי הייתה אתו החיים והשלום" (מלאכי ב, ה).
וזוכה לראות בנים לבניו שעוסקים בתורה וזוכה בעולם הזה ובעולם הבא.
ועוד מובא שם בזוהר הקדוש (דף קכט.): שאילו היו יודעים בני האדם כמה תועלת יש ברדיפה אחר הרשעים להחזירם בתשובה ולזכותם בתורה ובמצוות.
היו רודפים בכל כוחם אחריהם כמי שרודף ורץ אחרי החיים שלו.
ובפרט בזמן הזה, שצריך להוכיח ולדבר בדרכי נועם, ובמתק שפתים, מענה רך ישיב חימה.
▾ דווח על תגובה זו+1
נתן | 19/07/2018
לכן הם לא ידעו מה ההשקופעע הנכונה....
▾ דווח על תגובה זו0
מנחם שפירא | 19/07/2018
כאן, אתה מקרב אותו אל התורה והמצוות. וכאן, אתה מתקרב אליו ולדרכו הרעה. ההבדל הוא פשוט. בחור שהולך לקיוסק לשם צפייה במונדיאל, אינו מקרב אלא מרחק.
▾ דווח על תגובה זו0
חנה | 19/07/2018
לא לחינם הסיקרקים לא מגיבים לך...
▾ דווח על תגובה זו0
חיים | 19/07/2018
אבל לא לבלבל עם עובדות!
▾ דווח על תגובה זו0
אליאב | 19/07/2018
▾ דווח על תגובה זו0
תודה יואב | 19/07/2018
חז"ל בדו מצווה מליבם??????????
▾ דווח על תגובה זו0
ליואב | 18/07/2018
▾ דווח על תגובה זו0
אבי | 18/07/2018
15
מה פירוש, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה??
מה פירוש,אבל מי שקורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים ואין משאו ומתנו באמונה, ואין דבורו בנחת עם הבריות, מה הבריות אומרות עליו? - אוי לו לפלוני שלמד תורה, אוי לו לאביו שלמדו תורה, אוי לו לרבו שלמדו תורה; פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו, ועליו הכתוב אומר (יחזקאל לו כ) [וַיָּבוֹא אֶל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאוּ שָׁם וַיְחַלְּלוּ אֶת שֵׁם קָדְשִׁי] בֶּאֱמֹר לָהֶם עַם ה' אֵלֶּה וּמֵאַרְצוֹ יָצָאוּ.'
מה פירוש רבינו בחיי (מגדולי רבני ספרד, חי לפני כאלף שנה, הוא שימש כדיין בעירו, כתב את הספר המפורסם "חובת הלבבות" שהוא אחד מספרי המוסר המקובל ביותר על המוני בית ישראל) בספרו חובת הלבבות כתב:
שאף החסיד הגדול ביותר שהגיע אל התכלית בתיקון נפשו להשם יתברך. ואפילו אם הגיע בשיא הצדקות שלו קרוב למלאכי השרת במידותם הטובות ומנהגיהם המשובחים, והשתדלותם העצומה והזכה בעבודת ה' יתברך. עדיין אינו מגיע לזכויותיו של מזכה הרבים, ומורה ומדריך את בני האדם לדרך הטובה והישרה, ומחזיר בתשובה את הרשעים ומיישר דרכם אל עבודת הבורא יתברך, ומקרבם לצור מחצבתם. שזכויותיו נכפלות בכמה מונים, בעבור זכויותיהם בכל הימים ובכל הזמנים.
מה פירוש,ובזוהר הקדוש פרשת תרומה (דף קכח:) נאמר:
שכל מי שאוחז בידיהם של עמי הארץ, ומשתדל עמהם לעזוב את דרכם הרעה ולהחזירם בתשובה, גורם לכפות ולהכניע את הסיטרא אחרא תחת כוח הקדושה, וגורם לקיום העולם. ועליו נאמר: "בריתי הייתה אתו החיים והשלום" (מלאכי ב, ה).
וזוכה לראות בנים לבניו שעוסקים בתורה וזוכה בעולם הזה ובעולם הבא.
ועוד מובא שם בזוהר הקדוש (דף קכט.): שאילו היו יודעים בני האדם כמה תועלת יש ברדיפה אחר הרשעים להחזירם בתשובה ולזכותם בתורה ובמצוות.
היו רודפים בכל כוחם אחריהם כמי שרודף ורץ אחרי החיים שלו.
ובפרט בזמן הזה, שצריך להוכיח ולדבר בדרכי נועם, ובמתק שפתים, מענה רך ישיב חימה.
פירוש הרמב"ם
[עריכה]
מתלמידיו של אהרן. אמרו שאהרן עליו השלום כשהיה מרגיש באדם שתוכו רע או שהיו מספרים לו שתוכו רע ושבידו עבירה היה מתחיל לו לשלום והיה מתאהב אליו והיה מרבה לספר עמו והיה האיש ההוא מתבייש בנפשו ואומר אוי לי אילו היה יודע אהרן צפון לבי ורוע מפעלי לא היה מתיר לעצמו להסתכל בי כל שכן שידבר עמי ואמנם אני אצלו בחזקת אדם כשר לכן אני אאמת את דבריו ומחשבתו ואהיה חוזר למוטב ונעשה מתלמידיו הלומדים ממנו ואמר הש"י כשתארו בזאת המדה הנכבדת בשלום ובמישור הלך אתי ורבים השיב מעון. ועל זה הענין המפורסם עליו כוון הלל ואמר ג"כ כשימשך שם האדם לגודל התבשר בהפסקו והיה אומר ג"כ מי שאינו מרבה בקריאה ימיתהו השם יתברך אבל מי שלא למד כלל ראוי ליהרג ומי שמשתמש בתגא ימות רצה לומר מי שמתפרנס בתורה ומקבל ממנה תועלת וזאת היתה כונתו בזה המאמר כמו שיתבאר בזאת המסכתא ונאמר בו על דרך הסימן תלמיד (אין) גברא אחרינא (לא) רצה לומר שאין מותר לו לתלמיד חכם שיקבל שמוש משום אדם אלא מתלמידיו:
רודף שלום. כענין שנאמר (תהלים ל"ד) בקש שלום ורדפהו:
אוהב את הבריות. לפי שהם בריותיו של הקב"ה לפיכך ראוי שתאהבם וגם שתהיה האהבה מזה הפנים ולא מפנים אחרים כגון מפני הנאה המגיע לך מהם. וקרוב לזה פירש במדרש שמואל:
ומקרבן לתורה. פירש הר"ב שאהרן כשהיה יודע באדם שעבר עבירה היה מתחבר עמו וכו' וקצת קשה שזה נראה מתנגד למאמר נתאי הארבלי שאמר ואל תתחבר לרשע וראיתי בפי"ב מאבות דר"נ מה ת"ל ורבים השיב מעון כשהיה אהרן מהלך בדרך פגע בו באדם רשע נתן לו שלום למחר בקש אותו האיש לעבור עבירה אומר אוי לי איך אשא [עיני אח"כ] ואראה את אהרן בושתי הימנו שנתן לי שלום נמצא אותו האיש מונע עצמו מן העבירה. ע"כ. וכ"כ הרמב"ם היה מתחיל לו לשלום והיה מתאהב אליו והיה מראה לספר עמו. והיה האיש ההוא מתבייש בנפשו וכו': תוספות יום טוב
▾ דווח על תגובה זו+1
צלפחד | 18/07/2018
14
בורות בעניין קדושת כלל ישראל מהו.
מחלל שבת שקידש בת ישראל, הרי היא מקודשת. ואסורה לכל העולם.
גוי שקידש בת ישראל, אין כאן בכלל קידושין.
רב שיפסוק אחרת הרי הוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה.
▾ דווח על תגובה זו0
יאיר | 18/07/2018
13
אבל למה כל כך מעט פתאים הגיעו
▾ דווח על תגובה זו0
אהרון יהודה... | 18/07/2018
▾ דווח על תגובה זו0
שאלה | 18/07/2018
אוהב את הבריות ומקרבן לתורה?
▾ דווח על תגובה זו0
ההוביט היהודי | 18/07/2018
12
"כל אותו הלילה עמד עליהם בדברי ליצנות עד שהקהילם אצל משה..."
▾ דווח על תגובה זו0
מזועזע | 18/07/2018
11
על מילים כאלה ועל כינוס כזה צריך לבכות בט' באב.
צום מועיל לכולם
▾ דווח על תגובה זו0
דוד קלמן | 18/07/2018
10
בגלל יהודים כמוהו נחרב בית המקדש כמה שנאה ? ועוד בימי בן המצרים..
▾ דווח על תגובה זו0
ירושלמי | 18/07/2018
9
ביהדות יש מוסג של תשובה ,,,,,,,,,,,,,,, במשך מאות אלפי שנים חכמי ישראל כתבו בספרים על מעלת התשובה ,,,,,,,, יהודי שהגיע למקומות נמוכים יכול לקבל עליו תשובה אמיתית - ובורא עולם מקבל את השבים , על כל יהודי מוטלת האחריות על כלל ישראל -עם ישראל ערבים זה לזה , צריך וחייב לעורר כל יהודי לתשובה גם אם הוא מחלל שבת , ולא להוסיף התבדלות ורחוק בעם ישראל , בורא עולם אוהב כל יהודי ויהודי באשר הוא ,,,,,,,,, לא טוב להתגדר בתוך מחנה מסויים ולומר שאסור לנסות להחזיר בתשובה - כי זה מורה על השקפה לא נכונה ,,,,,
▾ דווח על תגובה זו0
ז | 18/07/2018
8
▾ דווח על תגובה זו0
זונדל... | 19/07/2018
הרב עובדיה אמר שלפני מאה שנה לא היה מחלל שבת אחד בכל ארצות המזרח. לא היתה לכם הזדמנות לפתח משנה סדורה בנושא. אם אתה מתכוון למה שקורה היום, מי אמר שזה ע"פ ההלכה?!
▾ דווח על תגובה זו0
תניא פרק לב | 18/07/2018
7
"אבל מי שאינו חבירו ואינו מקורב אצלו הנה ע"ז אמר הלל הזקן הוי מתלמידיו של אהרן אוהב שלום וכו' אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. לומר שאף הרחוקים מתורת ה' ועבודתו ולכן נקראי' בשם בריות בעלמא צריך למשכן בחבלי עבותו' אהבה וכולי האי ואולי יוכל לקרבן לתורה ועבודת ה' והן לא לא הפסיד שכר מצות אהבת ריעים"
▾ דווח על תגובה זו0
חיים | 18/07/2018
6
שכל ישראל נקראו נפש אחת... ואם חטא אחד מהם - כולם ערבים זה בזה. למה הדבר דומה? לבני אדם שהיו באין בספינה, נטל אחד מקדח והתחיל קודח תחתיו. אמרו לו: שוטה! אתה קודח תחתיך, והמים נכנסין וכולן אבודין! (מדרש)
▾ דווח על תגובה זו0
שרוליק | 18/07/2018
5
מי שמדבר ככה על עם ישראל מתעסק עם הקב*"ה ראה הוזהרת
▾ דווח על תגובה זו0
ש | 19/07/2018
אם היה לאנשים כבוד לתורה ולרבנים לא היו פוערים פיהם בכזאת קלות כנגד רבנים....גם אם יאמרו דברים קשים!!!!!
▾ דווח על תגובה זו0
ריאלי | 18/07/2018
4
▾ דווח על תגובה זו0
ריאלי | 18/07/2018
3
▾ דווח על תגובה זו0
ריאלי | 18/07/2018
2
ובעצם של הגמרא סנהדרין קז: לא כר' יהושע בן פרחיה שדחפו לישו בשתי הידיים
אבל מה אתם מבלבלים אותי עם עובדות
▾ דווח על תגובה זו0
צורב | 18/07/2018
לפחות אל תוכיח לכולם וברבים שאינך יודע לקרא גמ'....
אמנם כתוב שם לא כ... ולא כ... אבל מה שכתוב שם הוא להפקיע דחיפה בשני ידיים ללא יכולת חזור...
לא כתוב שם שלא צריך לדחות... ובודאי לא שצריך לחבק בשתי ידיים ולא להראות אי נוחות ממעשיו הרעים....
צריך ועוד איך צריך דחיה, אמנם בשמאל אבל ד ח י ה !!! כן במלא מובן המילה דחיה!!!
במקביל גם לקרב ואפילו בימין למי שרוצה להתקרב...
אבל לחבק בימין ושמאל בשום פנים ואופן לא כתוב שם!
אז בבקשה יואיל כב' פעם הבאה לפני התגובה לעיין בדברים ולא להסתפק ברובד השטחי ובסיסמא שבדבר!
וגם קצת כבוד למי שנמנה על גדולי תלמידיו של החזו"א ומוערך על כל תלמידיו, לא יזיק בכלל....
הוא יודע את החזו"א ואת הגמ' הרבה יותר טוב מכל מגיב כאן!
▾ דווח על תגובה זו0
משה בן אברהם | 18/07/2018
1
שחילוני דורנו הם תינוקות שנשבו...
▾ דווח על תגובה זו0
ישראל | 18/07/2018
אני הייתי חילוני לגמרי חזרתי בתשובה הקמתי 3 בתי כנסת עברתי כמה פעמים שס אבל אצלו לא היה שווה להחזיר אותי בתשובה עפרא לפומייהו
▾ דווח על תגובה זו0
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"
אם השבתם בלאו על אחת מאותם קבוצות, הנה כי כן אהבת ישראל שלכם די צבועה, אתם אוהבים רק את מי שמסכים אתכם, אבל זו לא באמת את עם ישראל, אלא אגוייסטית עם נגיעות גזעניות.
ולהלכה, כתב הרמב"ם (בפירוש המשניות עיקר הי"ג בפרק חלק) שגם אדם שעבר על כל העבירות שבתורה יש בו אהבת ישראל, אבל אם אינו מאמין אחד משלוש עשרה עיקרים מצוה לשנותו וכו'. וכן המחטיא והמסיט והמדיח שאין לאהבם.
זאת ועוד, גם אם אוהבים אין זה סותר שעלינו להתרחק מכל אלו שהשפעתם עשויה לפגוע בנו. דרך משל, גם חולה מדבק הגם שאנחנו אוהבים אותו, מכל מקום אנחנו מתרחקים ממנו.
בתקוה שנבין שמצות אהבת ישראל מקוימת משום היא מצוה שציוה עלינו הבורא יתעלה שמו.