"על השחיטה": התרנגולים כיפרו - ונשחטו. צפו

שוק מאה שערים, יודע בימים האחרונים הרבה דם, ולא כמטאפורה: מאות תרנגולים עוברים כבסרט נע תחת סכיני השוחטים, לאחר שהתושבים סיימו לקיים בהם את מנהג הכפרות בערב יום כיפור • תיעוד (יהדות)

 (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
כל הכבוד ל... | 27/09/201822
אשריך זה תגובה של יהודי אמיתי
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב | 23/09/201821
מי שכתב את הכותרת "על השחיטה" (עם מרכאות) ככל הנראה כיוון לשיר של ביאליק על היהודים שנשחטו בפראות קישינייב.

ההשוואה ניבזית ומקוממת.

אגב, יש לי רעיון לכתבת ההמשך - "העבודה משחררת" עם תמונות של יהודים בונים סוכות.

מה דעתכם ?
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי של אמת | 25/09/2018 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
משה  | 20/09/201820
אם נכון למנוע מעשה הכפרה שעושים בערב יום הכפורים:

יש מקומות שנוהגים לשחוט תרנגול לכפרה וכן יש בתשובת הגאונים. המרדכי במסכת יומא (סי' תשכג) כתב המנהג הזה (א) וכל מה שכתוב בסימן זה הוא בפסקי הרא"ש למסכת יומא (פ"ח סי' כג) וקצתו במרדכי (שם וסו"ס תשכז) ומנהג זה כתוב גם בתשב"ץ (קטן סי' קכה) וכתוב שם שנוהגים ליקח תרנגול לזכר ותרנגולת לנקבה (ב):

והרשב"א כתב בתשובה (ח"א סי' שצא) בענין הכפרה שעושין לנערים בערב יום הכפורים מנהג זה פשוט בעירנו ואף על פי ששמעתי מפי אנשים הגונים מאשכנז שכל רבני ארצם עושים כן וגם שמעתי שנשאל רבינו האי ואמר שכן נהגו עם כל זה מנעתי המנהג הזה מעירנו וכתוב בארחות חיים (הל' ערב יוה"כ אות א) שהרמב"ן אוסרו משום דרכי האמורי (ה):
▾ דווח על תגובה זו  0 
נעל עם 3 קצוות | 20/09/201819
גם אני ראיתי בר"ה איך קשרו עז בחדר מדרגות שלנו, וכל פעם שעברתי כאב לי הלב מהרחמנות עליה.

אבל צריך לדעת שזה שקר גמור, מכיון שאדרבה זה התיקון שלה, ורק כך היא עולה בדרגה, ומגיעה לתיקון השלם, ובפרט אם מגולגלת בה נשמה יהודית שצריכה תיקון.

אמת. גם אותי מחריד לראות את התרנגולת הפוכה והדם נשפך ממנה, אז בגלל זה לא הלכתי להיות שוחט, וגם לא הלכתי לטייל במשחטה, ומישהו אמר לי שהוא ראה איך שוחטים בקר, וזה פי אלף נוראי, שפריצים מטורפים של דם וכו', אז מה? בגלל זה נפסיק לאכול בשר?

חוצמזה שבעולם ה"נאור" ו"הרחמני" שוחטים באכזריות פי כמה, בפרט שחזל אמרו שאין לבהמה כלל צער בשחיטה כשרה..

פשוט התרגלנו ל"רחמנות" השקרית של העולם שפועלת בעוד הרבה דברים בעולם, כמו הרחמנות על מחבלים וכו'

אנחנו לא רחמנים יותר מה' יתברך, ובביהמ"ק הקריבו כל יום לפחות שני קרבנות, ומה כל המתייפיפים והרחמנים היו אומרים אז???
▾ דווח על תגובה זו  0 
ת | 25/09/2018 
גם בצורה שתסב לה פחות סבל...
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראלין | 20/09/2018 
העולם ישוב להיות צמחוני ( "וגר זאב עם כבש" , חזון הצמחוניות והשלום[ הראי"ה קוק] )
▾ דווח על תגובה זו  0 
הקול השפוי | 19/09/201818
פשוט מזעזע! למה צריך לראות את כל הדבר הזה ועוד ילדים מהאיזור. פגאני משהו

חוצמזה בהלכה כתב המחבר שלא לנהוג המנהג הקלוקל הזה

אין מקום לצלם ולהעלות את הטקס המזעזעז הזה!
▾ דווח על תגובה זו  0 
המוכיח | 19/09/201817
כופרים כולכם .התורה מצווה לשחוט אז לא שואלים שאלות כי אם נחשוב כמוכם אז גם מצוות שילוח הקן זה צער נורא ותאסרו את זה הכלל הוא לא נכנסים לחשבונות שמים כי אם כן אתה=כופר
▾ דווח על תגובה זו  0 
מני | 18/09/201816
▾ דווח על תגובה זו  0 
צמחונית | 18/09/201815
אל תפרסמו תוכן כזה!!!

זה סתם כדי לעורר את תגובת הציבור..ולגרום צער לאנשים מלראות את המראה הזה..
▾ דווח על תגובה זו  0 
תהילה | 04/10/2018 
מה מצער בלראות תרנגול שכיפר על עמ"י ונשחט כדין?

אולי את מתרגשת מלראות קצת דם וגופים בלתי חיים?

מצטערת בשבילך יותר אל תיכנסי לכתבות שלצידן תמונה של דם ומעליהן כותרת 'מזעזעת'
▾ דווח על תגובה זו  0 
אליה9 | 27/09/2018 
אין פה שום דבר מזעזע יש פה קיום מצווה כל הצמחונים סתם מטומטמים שהם לא נהנים מבשר טעים
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 18/09/201814
▾ דווח על תגובה זו  0 
מרתיח את הדם | 18/09/201813
▾ דווח על תגובה זו  0 
אהרון | 18/09/201812
עכשיו חזרתי משם, בהרגשה הכי טובה שיש,

כן, מלוכלך, לא הסטטי בכלל ואפילו רחוק משם,

אבל השארתי שם הכל את כל העבירות וכו ויצאתי עם כפרה

ועוד זכטת להאכיל עניים בעוף לכבוד החג,

מנהג בישראל תורה

מיום שאני זוכרת את עצמי 40 שנה ב"ה, לא החסרתי שנה אחת, וילדי איתי ב"ה, בשמחה בהנאה, בהרגשת סיפוק מרוממת, עשינו כפרות בצורה המהודרת ביותר, כל אחד שם סימן על העוף שלו ולאחר השחיטה והבדיקה ידענו שאין טריפה (היו שנים שהעוף היה טריפה ואז עשינו שוב, וגם פעמיים ושלוש...)

לא ראינו צער בעלי חיים ראינו מנהג ישראל כשרים וטהורים שרוצים לזכות בדין.

אשרינו!

גמר חתימה טובה לכל עם ישראל!
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 18/09/201811
▾ דווח על תגובה זו  0 
האדמור  | 17/09/201810
שו"ע אמר למנוע המנהג למה להתחכם ובפרט שבא"י הוא המד"א אבל כייון שהציונים והשמאלנים נלחמים במנהג הזה כנראה שבכל זאת יש לו אחיזה בקדושה אז שתצליחו בכל מעשה ידיכם

נ.ב. זה לא איכס כך נראת כל משחטה סטנדרטית אז יאאללה תפסיקו לאכול בשר כי הרי זה גמ, עם הארץ אסור לאכול בשר
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ. | 17/09/20189
▾ דווח על תגובה זו  0 
שימו הגבלת גיל | 17/09/20188
שימו כותרת שאומרת שהתמונות לא לבעלי לב טבעוני ו/או חלש/ו/או/ אלה שלא מבינים בהלכות פשוטות ולא יודעים ש"פרפורי הגסיסה המחליאים" (תגובה 6)

אולי נראים כמו דבר שמסב להם צער רב

אך האמת היא שלאחר השחיטה הם לא מרגישים דבר

ורק העצבים בגוף פועלים ללא שליטה . ובהנוגע לטילטול התרנגולים , המציאות שתגובה מספר 6 מתאר היא נוראית וצריכה להיפסק , אך יש מקומות שדברים אלו לא קורים , ולתרנגולות נותנים יחס הומני (עד כמה שאפשר) ,

רק הורמוני הגדילה המגעילים והדוחס במשאיות הם דברים שקשה להאמין שישתנו ...
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי  | 17/09/20187
▾ דווח על תגובה זו  0 
י | 18/09/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלום | 17/09/20186
אני לא "שמאלני" ולא "אתאיסט", אבל מנהג הכפרות בתרנגולים מלווה בכל-כך הרבה צער בעלי חיים, שזה פשוט מחליא אותי.

תחשבו רק על כמה נקודות בתהליך:

הקפיצות הנוראיות של רכבי ה4X4 שטסים בכל רחבי הערים שלנו ומעיפות את התרנגולים בקופסאות הכל-כך צפופות שלהם מצד לצד. זה צער בעלי חיים.

הזריקות מיד ליד, ומהיד לקופסאות, של המוכרים בני ה16. זה צער בעלי חיים.

השחיטה הפיראטית הכל-כך לא מוקפדת. מצמרר לראות את פרפורי הגסיסה המחליאים של התרנגולים. זה צער בעלי חיים.

יידעלעך! הרי לא יתכן שבערב יוכ"פ, היום בו אנו עומדים מול יוצרנו לבקש על עצמנו רחמים, נגרום ליצירי כפיו, יצורים חיים שמרגישים את תחושות הפחד והכאב בדיוק כמונו (!), כל-כך הרבה צער!!

תתרמו לצדקה לעניים. הגון הרבה יותר, מועיל הרבה יותר, וההיגיון הבריא מחייב לומר שלקב"ה כפרות בכסף גורם לנחת רוח רבה יותר.

שיהיה לכולנו גמר חתימה טובה. אמן.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שושי | 18/09/2018 
כל הכבוד!

ולכל מי שאמר שגם במשך השנה זה כך, מי אמר שמה שקורה במשך השנה מוצדק?
▾ דווח על תגובה זו  0 
רותה | 18/09/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אב משפחה חרדי | 18/09/2018 
אם היה לי תרנגול בחצר הייתי עושה איתו כפרות בשמחה ושוחט אותו . ואין לי בעייה עם זה

אבל במציאות של היום זוהי מצווה הבאה בעברה כפשוטו . ויש דעה בגמרא שצער בעלי חיים זה דאורייתא.

הבעייה בכפרות זה לא הכפרות ולא השחיטה . אלא הייסורים שתרנגול עובר עד השחיטה.

במאה שערים לפחות התרנגול זוכה להגיע לשחיטה . ברוב המקומות התרנגולות המכנות מתות מרעב וצמא ותשישות
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ. | 17/09/2018 
שטויות במיץ.

כתבת - "יצורים חיים שמרגישים את ...הכאב בדיוק כמונו"- חחחחח. אולי אתה מרגיש כמו תרנגולת, אני לא. חיות לא מרגישות כאב כמו בני אדם.

תיכף גם תגיד שהם בוכות... טיפש.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחראי | 20/09/2018 
אתה באמת חושב שאין להם צער כשמתעללים בהם ???

מה זה פלסטיק ???

אני מקווה שאתה מבין שזה יצור חי לכל דבר שאולי אין לו שכל ללמוד דף גמרא אבל עדיין חש טוב טוב כשמייסרים אותו !!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
שושי | 18/09/2018 
על כך שלא חס על עגל שהיה מועמד לשחיטה ואמר לו: לך, כי לכך נוצרת? משום צער בעלי חיים.

הטפשות היא לחשוב שבעלי חיים לא מרגישים! אחרת מה זו בכלל המצווה הזו צער בעלי חיים??? הרי אין לה רגשות לפי דבריך!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחראי | 17/09/2018 
אני אשתדל להתייחס לדבריך לפי הסדר,

כתבת:

1.קפיצות נוראיות זה לא נכון ובעיקר לא קשור לערב יום כיפור כי הרי כל השנה מובילים אותם ג"כ לבתי השחיטה

2.כתבת שחיטה פירטית זה ממש לא נכון כי הקצב הוא איטי מאוד בזמן הזה, ביחס לכל השנה שאז השוחט מריץ עופות בקצב של לפחות 10 בדקה ואמר לי שוחט שהוא יכול להריץ אפילו 17 בדקה [ברוב המקומות ליד כל שוחט עומד ערבי שמושיט לשוחט עופות מתוך הכלוב בקצב מסחרר כמו סרט נע]

3.כתבת שקשה לראות פרפורי גסיסה זה בכל השנה קיים כל עוף ששוחטים אותו הוא גוסס לידיעתך !!! יצא לי ללמוד הלכות שחיטה ושם כתוב שברגע שנפסקו הסימנים העוף לא מרגיש שום צער וכאב למרות שאנחנו רואים אותו מקפץ ואם בתורה שלנו כתוב שהוא לא סובל אז הוא לא סובל !!! כי התורה שלנו היא אמת. צא ולמד שבגרמניה הנאצית שם חוקקו את החוקים הכי מפליגי לכת לטובת בעלי החיים אך ברגע שזה הגיע לבני אדם הם לא בחלו בשיטות הכי אכזריות שדעת אנוש יכולה להכיל והשמידו בטירוף 6 מיליון מבני עמנו אני כותב את הדברים מתוך מטרה להעמיד דברים על דיוקם ולא חלילה בשביל להקניט אותך זה ערב יום כיפור ואני לא מחפש לפגוע חלילה כך שאם בין השורות הייתה תקיפות כלשהיא סלח ומחל לי ושיהיה לך העיקר גמר חתימה טובה !!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלום | 18/09/2018 
1. קפיצות נוראיות זו עובדה. אמנם גם במהלך השנה זה כרוך בצעב"ח אבל במשך השנה מובילות את העופות משאיות כבדות שנושאות את העופות ביציבות יחסית ובלי קפיצות חריגות. אני גר בביתר עילית ובעיניי ראיתי לפחות 7 רכבים כאלה שטסים על פסי האטה, סיבובים חדים וכו'.

אגב, שכחתי להוסיף את הימים הארוכים שעוברים על התרנגולות בתוך הקופסאות הצפופות, לעתים קרובות בלי אוכל ומים!!!, ובסוף חלקם רק מגיע בכלל לשחיטה כאשר רבים מהם מתים מחום, מצמא ומתשישות.

2. שחיטה פיראטית זו גם עובדה. במשחטה יש ציוד מקצועי יותר, תאורה טובה, קונוסים, מספיק עוזרים, אין רעש של מליוני ילדים ותינוקות שמקיפים את השוחט ומפריעים לעבודתו, ועוד.

3. אכתוב בכנות: לפני כשנתיים נחשפתי למצב במשחטות ובתי המטבחיים בישראל (בחו"ל המצב גרוע אף יותר), והזדעזעתי. אבל רק אחרי שקראתי מחקרים שמוכיחים שלבעלי החיים יש רגשות ממש כמונו והן חשות פחד, כאב, צער וחרדה בדיוק כפי שבן אנוש מרגיש, הפסקתי לצרוך עופות ובשר. מחריד אותי לחשוב שכילד חונכתי ש"לפרה לא אכפת", וש"התרנגול לא מפחד" ו"לכבש בכלל לא כואב".

גם אם תגיד לי שמותר על פי ההלכה היבשה לשחוט בעלי חיים למען צורכנו, אני לא מסוגל להבין איך אדם עם לב יהודי מסכים לקבל מצב בו הפרות והעופות, מיום היוולדן ועד לרגע מותן, עוברות התעללות גופנית ונפשית אינסופית.

כמו שע"פ ההלכה יש כל-כך הרבה דברים ש*מותר* לעשות אבל לא יעלה על דעתו של אדם בן ימינו לעשותם, ולא תמצא אפילו רב בודד אחד שיאשר לך זאת, כך גם כאן. אל לנו לנהוג ביצירי כפיו של הבורא באכזריות בלתי נתפסת רק למען מילוי תאוותנו הנלוזות, בטח אם זה ל"טשולנט משובח" או מנגל עם חברים.

לסיכום:

שחיטת בעלי החיים מצמררת כשלעצמה, אבל אני, למרות שאיני צורך מהן ומתפלל כל יום שכל העולם יחדל מכך, יכול להבין את *הצורך* בכך. יש אנשים חולים שנזקקים לכך, ובכלל, קשה להפקיע נוהג של אלפי שנים מקרב אנשים. לאט לאט זה יבוא.

אבל מנהג הכפרות, הוא מנהג שמוביל בהכרח להתעללות מחרידה ולא נצרכת ביצורים חדלי אונים, שניתן להמיר במנהג יפה כל-כך של צדקה שמועילה ללא ספק יותר לעולם ולנו.

גמר חתימה טובה ושנה טובה!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחראי | 20/09/2018 
אני בהחלט מסכים עם מה שאתה כותב [ברוב המקומות] שהדרך שלהם עד לכפרות וכו' היא במסע שכרוך בעינויים לא פשוטים ועדיין אי אפשר להכליל ראיתי מקומות של אנשים שאכפת להם שמשחררים אותם לתוך חצר מגודרת שמים להם מים ואוכל חוצים את החצר לשניים צד אחד לאלו שכבר כופרו והצד השני לאלו שלפני.

דבר אחד לא כ"כ הבנתי כשאתה כותב: לסיכום

"שחיטת בעלי החיים מצמררת כשלעצמה" למה אתה מתכווין ???
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראלין | 20/09/2018 
אני די מסכים איתך לגבי כפרות אבל הם נשחטים בכל מקרה זה שלא תצרוך בשר ועוף זה לא יהפוך את החיים שלהם לפחות אומללים, לפחות תהנה מזה
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ. | 18/09/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
לע | 17/09/20185
הרבנים אמרו שלא טוב לעשות בעופות כי כשהתרנגול רואה את חברו שהולך להישחט אז מתקבץ לו הלב וזה לא כשר כך
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחראי | 17/09/2018 
מה זה קשור לכפרות ????
▾ דווח על תגובה זו  0 
לינוי | 17/09/20184
▾ דווח על תגובה זו  0 
אריאל | 17/09/20183
מגעיל ברמות

עדיף להיות צמחוני
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני | 17/09/20182
▾ דווח על תגובה זו  0 
צער בעלי... | 17/09/20181
כי אין לאנשים ובעיקר לעניים זמן לנקות התרנגולים

תעשו סיבוב מחר בבוקר במאה שערים , תראו צפרדעים מלאים העופות , אפילו הערביםו והחתולים לא מתקרבים לפחים

הרוצה להדר , שיעשה כפרות עם כסף ויתרום לעניים
▾ דווח על תגובה זו  0 
ארוני | 17/09/2018 
אין עוף אחד זרוק ברחוב . מה שזרוק בפח זה טריפות

כל עוף כשר הולך למקומות טהורים ונכונים

גם לי מאן דאמר להחליט על מה לעשות כפרות חחחח.....
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"