גפני: "הרב שך חינך אותנו, שכשצריך - אין בעיה עם מחלוקת"

מטה הבחירות של תנועת דגל התורה בירושלים נפתח, על הרקע הפילוג המקומי בינה לבין אגודת ישראל. צפו בראיונות ופרשנות מהאירוע המסקרן, ובנאום יו"ר התנועה הליטאית (חרדים)

 (ווידאו: כיכר השבת; תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(ווידאו: כיכר השבת; תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
אלי פרידמן | 15/10/201873
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים הורביץ | 14/10/201872
הרב בניהו שמואלי שליט"א והרב דוד בצרי שליט"א תומכי ש"ס

הרבנים הנ"ל הודיעו לפני כשלשה חודשים שלא יתמכו במועמד שלא יסדיר את נושא שוק מחנה יהודה

מדובר בשניים מגדולי הרבנים הספרדים שמוסדותיהם נמצאים בקרבת שוק מחנה יהודה וזה מפריע לאווירה הרוחנית באזור

המועמד לראשות העיר מטעם ש"ס משה ליאון הבהיר בעימות הטלוויזיוני בערוץ 2 בתוכנית פגוש את העיתונות מול כל שאר המתמודדים שבנושא שוק מחנה יהודה הכל יישאר על כנו כמו שזה עכשיו ולא ישנה שום דבר לגבי מרכזי הבלוי

אז תגידו לי אתם מי מוביל הרבנים או הפוליטיקאים כמו דרעי וכו'

מצביע ש"ס שאני ביניהם בכ"א חשוון הולכים לקלפי ומכניסים שני פתקים: פתק אחד עבור מפלגת ש"ס למועצה ופתק שני עבור המועמד יוסי דייטש שכאמור בעימות הודיע שיסדיר את העניין כפי רצון הרבנים שדעותיהם שקולות ואחראיות ולקולם צריך לשמוע כפי שאמרו להצביע עבור מועמד שיסדיר את עניין שוק מחנה יהודה
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה גפני | 13/10/201871
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני | 11/10/201870
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה בן אברהם | 11/10/201869
כמעט כל משפחתי היום ספרדים-ליטאים מסלתה ושמנה, וה' זיכה אותי לבדוק לעומק את גדלותו של הרבי, אתן לך שאלה פשוטה שהרבי שואל בפשט החומש (ומשיב) ותשאל את רבותיך שישיבו 1) הרי נח ב600 שנותיו לפני המבול השתמש בלילה בביתו בנרות ככל הדורות עד החשמל והבין לבד גם לתיבה ומדוע ה' צריך לצוותו צוהר תעשה. 2) מדוע רש"י אומר חלון או אבן טובה ולא נרות? (דרך אגב אם תבדוק עם השליח בעירך או רב חבדי תראה שלכל הטענות על הרבי יש תשובות תורניות עמוקות ובהירות)
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 11/10/201868
כאילו זה לא נורא. זה אש תברחו מזה ביום שהוא אמר בביתר שמחלוקת זה דבר טוב ואף אחד לא מחה היה אסון נורא
▾ דווח על תגובה זו  +1 
ישראל | 11/10/201867
גפני נואם בחסד! חד ושנון!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
רוזן | 11/10/201866
▾ דווח על תגובה זו  +1 
משה הליטאי | 11/10/201865
מאד קשה לי להצביע לאדם עם כיפה סרוגה, כאשר יש יהודי חרדי אמיתי כמו דייטש. כאשר אנשים כמו גפני עומדים מאחורי הסיפור הזה, מאד קשה להצביע לסרוג.
▾ דווח על תגובה זו  +2 
משה רוזנפלד | 11/10/201864
המורשת,כסאות וספסלים עפים באוויר בהיכל הישיבה .

בהצלחה
▾ דווח על תגובה זו  +1 
בני | 11/10/201863
לגפני יש לכל דבר גדול בלי לשאול אותו הוא יודע מה דעתו אבל הציבור לא תיפש ויתן לו את התשובה בסוף החודש
▾ דווח על תגובה זו  +2 
יציב  | 11/10/2018 
קודם תלמד לכתוב, אחר כך תדבר על הצבור שהוא לא תיפש

מה שברור שאתה לא חכם אתה פשוט אצניק מסריכ.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יעקב | 11/10/201862
או על פוליטיקאי. התרחקו מהמחלוקת כמו מאש. ביום הבחירות הצביעו מה שנראה לכם ותחשבו מה באמת בורא עולם רוצה. תחשבו לבד, העיקר לא לשוחח על זה עם אחרים שלא להגיע ללשון הרע.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא מבין | 11/10/201861
צורך במחלוקת, כי קורח ואנשיו הרגישו קיפוח ואי שיווין (בדיוק כמו שהרגישו אנשי דגל לפני שקמה-ולכן התפלגה יהדות התורה,כי זה היה לצורך לפי דבריהם) ולכן עשו מחלוקת ופילוג,ובכל זאת הקב''ה נתן להם את עונשם ובגלל המקרה של קורח ועדתו התווסף 'לאו' בתורה-'' לא יהיה כקורח ועדתו''. אז במחילה מכבוד תורתו גאון עולם-הגראמ''מ שך זצ''ל אני לא מבין איך אמר שכשיש צורך-צריך לעשות מחלוקת,והלא יש לאו ''לא יהיה כקורח ועדתו''-ולכאורה גם שם היה צורך (מבחינת קורח כמובן)
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 11/10/2018 
מחלוקת ?הוא עונה למתלוננים אבל בעיקרון זהו דיון סביר שאין בו מחלוקת
▾ דווח על תגובה זו  0 
מבין | 10/10/201860
הוא פשוט מקנא בהצלחה המסחררת שלמאיר פרוש וסיעת שלומי אמונים ואמן שיוסי דיטטש יהיה ראש עיר כי הוא היחיד שבאמת יכול לנהל את הישיבה כמו שצריך
▾ דווח על תגובה זו  +2 
מוטי | 10/10/201859
סלחו לי אני חסיד שונא את דגל ואת הליטאים אבל הפעם לכאורה אני מצביע לדגל אני מרגיש שמזלזלים בגפני מזלזלים בדגל זה בושה וחרפה שבזמן שלהלטיאים יש הרבה יותר אז לאגודה יש 5 נציגים ולדגל יש 3 מה זה הדבר הזה

והמבין יבין
▾ דווח על תגובה זו  -2 
צחי | 11/10/2018 
זה בסדר תואם גפני
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יהודי | 10/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אושי | 10/10/201858
זה דגל התורה

ובשביל זה הם יעשו הכל וישחיתו כל חלקה טובה

מה שהם עשו לפלג הירושלמי [וזה נורא לחשוב על ההתעללות שעברו ילדים וילדות מהפלג] זה שחיתות שאין כמוה
▾ דווח על תגובה זו  0 
ציון | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
צבי | 10/10/201857
סבא מנוטרל מכל הסיפור ונכד שמטפל בכל העניינים על דעת עצמו

וזה לא אני אומר את זה רבנים בכירים בדגל אמרו את זה כידוע
▾ דווח על תגובה זו  +2 
דודו | 10/10/201856
היום אנחנו עם ר' דב לנדו שהתנגד למחלוקות של הרב שך
▾ דווח על תגובה זו  +2 
משה בן אברהם | 10/10/201855
דע לך שאתה טועה, אם הרב שך היה רוצה היה פונה למועצת אגודה וטוען יש לאנשים שלי קיפוח בכך וכך אם לא תתקנו את העוול אני מקים מפלגה. 2) בענין חב"ד היה אומר למועצת יש לדעתי קושיות אלו ואלו בהנהגת חב"ד או שמסבירים את שיטתם ע"פ תורה או שאני מחרימם, אם היה כך היה לי מקום להסביר אותו. [הרבנים מאזוז כדורי אליהו פיינשטיין והאדמורים מגור ויזניץ גור ועוד היו אצל הרבי בהערצה ובכבוד]
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יוסי | 11/10/2018 
כל המערכות של אגודת ישראל היו בידי גור ושאר החסידים,וזה לא ענין של דיבור עם אדמור כזה או אחר כמו שלא שייך להוציא את גור מהמודיע ע"י דיבורים,

2. נכון שהרבה רבנים ביקרו אצלו באמריקה אבל זה לא מכריח של השקפתם עליו היתה חיובית רוב הרבנים שהזכרת מויותר מאלו היה להם ביקרות צולבת על הרבה מהנהגותיו , ובנוסף את עיקר הביקורת עליו קיבל הרב שך ממרן הגרי"ז והגר"א קוטלר, שאת שניהם אתם שונאים כדרככם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
בנימין | 11/10/2018 
בשנייה פתרת את כל בעיות הדור...

קצת צניעות!!!!!

הבעיה שלך שבמוחך הדל אתה אפילו לא מבין את הנהגתו של מרן
▾ דווח על תגובה זו  -1 
משה בן אברהם | 10/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
ליטאי | 10/10/201854
הפילוג שקורה אצל הליטאים זו תוצאה ישירה של נזקי תשמ"ט שחזרה אליהם כבומרנג וכעת גפני מזכיר את יאיר לפיד בהתנהגותו הבהמית והרדודה.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
טעה בדבר משנה  | 10/10/201853
אוהב שלום ורודף שלום ! אוהב את הבריות (לא רק בני תורה) ומקרבן לתורה!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
נועם | 10/10/201852
אז קודם כל ברור שרוב התגובות פה הם של עציניקים שמצביעים לאלקין!!! ושל חסידים שמצביעים ליוסי דייטש ואגב גם כן לאלקין. כי ברור לכולם שהסיבוב השני אם יהיה הוא בן אלקין ללאון ומי שלא מצביע ללאון בהכרח מצביע לאלקין (או לעופר ברקוביץ...)

אז תצביעו לאלקין וליוסי דייטש,שזה גם אלקין ותמשיכו להרגיש צדיקים... אבל את האמת כל אחד יודע בפנים ויבוא יום שבו אלו שנשארו נאמנים ליהדות השורשית והאמיתית יהיו גאים בזה.. כמוני.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יוסי | 10/10/201851
הפעם הוא צודק שלום הכוונה שחיים אחד עם השני בלי כעס ותרעומת, ואם בדגל מרגישים שהם לא מקבלים את המגיע להם ב,י שהם ילכו אמת ראוי שיעשו הכל למען תסתלק מהם התרעומת והכעס וזה ע"י שהם יראו את כחם בבחירות ולא יהיו תלויים בחסדי אחרים וזה היתה כוונת הרב שך, וזה חוץ מהענין האידיאולוגי להוציא את החבצק'ר מהמרחב החרדי למען לא יתקלקלו ממנו במשיחיות ובשאר הקלקולים
▾ דווח על תגובה זו  -1 
משה בן אברהם | 10/10/2018 
דע לך שאתה טועה, אם הרב שך היה רוצה היה פונה למועצת אגודה וטוען יש לאנשים שלי קיפוח בכך וכך אם לא תתקנו את העוול אני מקים מפלגה. 2) בענין חב"ד היה אומר למועצת יש לדעתי קושיות אלו ואלו בהנהגת חב"ד או שמסבירים את שיטתם ע"פ תורה או שאני מחרימם, אם היה כך היה לי מקום להסביר אותו. [הרבנים מאזוז כדורי אליהו פיינשטיין והאדמורים מגור ויזניץ גור ועוד היו אצל הרבי בהערצה ובכבוד]
▾ דווח על תגובה זו  +1 
דני | 10/10/201850
קורח ועדת לא פחדו ממחלוקת ופגיע במשה והארון
▾ דווח על תגובה זו  0 
אליהו | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
עצניק | 10/10/201849
אני קורא לכל העצניקים לקנות מהר שתיה פיצוחים ופשוט לצפות בהנאה איך הם רבים פשוט מופע מרגש
▾ דווח על תגובה זו  0 
סכסכנים | 10/10/201848
מקנאים בחרדים אחרים שרוצים להיות יותר אנשי אמת מהם. חוצפה
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 10/10/201847
והמשיח יגיע בזכות אהבת חינם.. כי החורבן היה בגלל שנאת חינם ומחלוקת אז מר משה גפני חאלאס עם דיבורי הבל

נקעה נפשו של הציבור מפלגנים ומחרחרי ריב בלי שום סיבה
▾ דווח על תגובה זו  0 
כן | 11/10/2018 
הוגנת של מנדטים וכד'
▾ דווח על תגובה זו  0 
ליטאי | 10/10/201846
את קולי דגל הפסידה הפעם

מקווה להתראות בבחירות הבאות.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
און בן פלת  | 10/10/201845
אל תקח אותי איתך יחד !!!ובוודאי לא בשם הרב שך

סורו מעל אהלי האנשים הרש.... האלה ...

הרב שטיינמן בוודאות לא היה נותן לטירוף הזה לקרות...
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חיים | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב אשר | 10/10/201844
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 10/10/201843
ובנושא המחלוקת הרבה גדולים בזמנו חלקו עליו והמציאות הוכיחה שטעה (עיין ערך פוניבז׳)...

אז בבקשה לא לשחזר טעויות
▾ דווח על תגובה זו  +2 
אליהו | 11/10/2018 
בירושלים 6
▾ דווח על תגובה זו  -2 
חיים | 11/10/2018 
אינם גדולים במיוחד כשיש להם אינטרסים ע"ע ברקת ) והגר"ב זילבר
▾ דווח על תגובה זו  0 
בנימין | 11/10/2018 
המשקפיים שלך מלוכלכות!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 10/10/201842
בתורה כתוב שאסור מחלוקת ודגל התורה בעד מחלוקת אז כמי נפסוק ???
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אליהו | 11/10/2018 
הראשונים שפילגו, בסמינרים בבני ברק
▾ דווח על תגובה זו  +1 
משה  | 11/10/2018 
הבנות שלנו לזבל שלכם שמשמיץ כל היום את החסידים
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 11/10/2018 
לעצמםן :הקצאות שנלר, הקצאות זייברט שליטה בחינוה

"צ העברת קרקעות למוסדות שלא מגיע להם השתלטות בכח על בתי כנסת ועוד אין ספור מקרים
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 10/10/201841
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חיים | 11/10/2018 
בהכוונת ההנהגה (ע"ע ברקת-שנלר)
▾ דווח על תגובה זו  0 
חברונר  | 10/10/201840
מצטער אבל לי יש .

מעריך אותך ביותר .

אבל את קולי לא אתן למחלוקת נקודה .
▾ דווח על תגובה זו  0 
אליהו | 11/10/2018 
פרוש לפרוש
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 10/10/201839
עפר לפיך שוטה !!!

הרב שך זצוקל נלחם עבור אידיאולוגיה

כשתהיה רב שך אקשיב לך ובנתיים אקשיב לתורה...
▾ דווח על תגובה זו  +2 
נחום | 10/10/201838
גם אני הייתי רוצה מחלוקת בבני ברקר ושיהיה מועמד שיעיף את העסקונה הוותיקה שמחריבה את העיר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 10/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 10/10/201837
ובגללו הצבעתי בזמנו לדגל

הרב שטיינמן זצוקל לימד אותנו דרך אחרת

וגפני היקר אתה לא תכריע לנו אם לפסוק כרב שך או הרב שטיינמן ...

ואם אני בוחר במחלוקת זה איתך על העזות להנהיג ציבור שלם למחלוקת. בושה וחרפה

ולהתראות בקלפי
▾ דווח על תגובה זו  +1 
י | 11/10/2018 
גם אני הולך בדרכו-אז תוכל בבקשה לומר לי מה הוא אמר בנידון? תודה מראש.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי-טבול | 10/10/201836
מה הפלא הרי מהות הציבור הזה גדל וחיי ולומד על אדני המחלוקת. ועדות לדבריו גפני אומר זאת מפורש. וידוע לכל הלומדים מהי מחלוקת. רק אל תשכנעו את עצמכם שזו מחלוקת לשם שמיים. אנחנו בפרשת נח. ואל התיבה היו להיכנס זוגות המחלוקת היא בת זוג של השטן ודי למבין . וכל המצביע להם שייך לקבוצה הזו. וכל כן עדיף לבחור חילוני במציאות הזו כדי לא להשתייך למחלוקת
▾ דווח על תגובה זו  +1 
עובדיה | 10/10/201835
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 10/10/201834
זהו בוודאות היפך התורה !!!

גדול הדור הרב שטיינמן נפטר לדאבוני והשרצים יוצאים מכל החורים עם סיסמאות מטורפות שהם בוודאות היפך רצון הקבה ...

גפני אם לא תחזור בך תשכח מהפתק שלי
▾ דווח על תגובה זו  0 
הזוי | 10/10/201833
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אבי | 10/10/201832
אז מה ההבדל בינך לביניהם?

פרט לכך שאולי אנשיך שפויים יותר ולא חבורת פרחחים כמוהם, ולכן לא יחסמו את הכבישים.

בקיצור לשניכם ניתן לקרוא "חוצי ישראל".
▾ דווח על תגובה זו  +1 
איינער | 10/10/201831
רבינו הגדול הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מה הבעיה | 10/10/201830
ממש בלי לשים לב או יותר נכון רצון לא לשים לב בביתר אגודה הולכים לבד בבית שמש ובאלעד פעם שעברה גור ושלומי אמונים הלכו לבד אבל כשדגל התורה הולכת לבד כדי להתפטר מהפטרונות והעוול החסידי בעשור האחרון והחסידים לא יוכלו לחלק כסאות בעריית ירושלים לכל חסידות על חשבון הליטאים - כאן זה נחשב פילוג - מחלוקת או איך שהם קוראים לזה "פיליג"
▾ דווח על תגובה זו  0 
יענקל | 10/10/201829
▾ דווח על תגובה זו  0 
. | 10/10/201828
משה ליאון מועמד הליטאים לראשות עירית ירושלים הכריז היום כי אם הוא יהיה ראש העיר מצעד התועבה יתקיים בירושלים!!!!!!!!!! ועל הגאון ר' חיים קנייבסקי שליט"א להשלים עם זה???? דהיינו נכדו של הגאון ר' חיים - היינו הילד הטפש יענקושי קנייבסקי בן 28 עתיד ליתן את דין לפני המקום, לעתיד לבא. יענקושי- דַּע, מֵאַיִן בָּאתָ, וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין…
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יהושע | 10/10/201827
כל ח״כ יש לו רב משלו? אז גם לי יש רב ושלא ינופפו לפני הבחירות דעת תורה של המועצת!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
סענדר | 10/10/201826
▾ דווח על תגובה זו  0 
ללי | 10/10/201825
▾ דווח על תגובה זו  0 
ללי | 10/10/201824
▾ דווח על תגובה זו  0 
ראובן | 10/10/201823
עכשיו יבינו החסידים את הטעות שלא חיבקו את הפלג ב5 שנים האחרונות . כי אילו היו עושים חיבור דגל היו נהרסים

אנדי דגל הם מאפייה לכל דבר יעשו בשבועות הקרובים את הרוע הגדול ביותר נגד כל מי שחשוד להצביע אגודה .

העולם החרדי יגלה את גודל המפלצת בשם דגל התורה
▾ דווח על תגובה זו  -1 
חיים | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטקה | 11/10/2018 
פוי..............

מוקצה מחמס מיאוס
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 10/10/201822
כן, נמשיך ללכת בדגל התורה השפיות הכבוד השלום

ובדגלם של גדולי התורה

ביום הבחירות כולנו למען דת
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יוסי | 10/10/201821
ודגל שלא מקבלים לסמינרים ולישיבות ספרדים הם לא גזענים שפלים??!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
נורא נוראות | 10/10/201820
וואו אתם תלמידים חרוצים שלו כבר רבים ביניכם ולא בוחלים ממחלוקת על מקום בכנסת ועל גזיירס אולם האמת מחלוקת בין יהודים זה נורא נוראות
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירושלמי | 10/10/201819
אם ישראל היה רץ ברשימה נפרדת היה מקבל 4 מנדטים
▾ דווח על תגובה זו  0 
סג | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
קידוש השם... | 10/10/201818
▾ דווח על תגובה זו  0 
הרב שטיינמן... | 10/10/201817
הרב שטיינמן היה צדיק אמת עם יראת אלוקים ורוח טהרה כעת אתם חוזרים אחורנית תוכלו להתאחד עם ה"פלג" ולפלג ולפלג ללא טיפת רחמים
▾ דווח על תגובה זו  +1 
גבורין | 11/10/2018 
וויתר להם
▾ דווח על תגובה זו  -1 
זעקה מעומק הלב | 10/10/201816
קשה המחלוקת לישראל שאפילו יונקי שדיים... היל"ת רח"ל - כל מי שיודע שואל את עצמו האם לא מספיק האבדות הנוראיות שהיו בגלל המחלוקת?!

זה הרי משחק באש!!!

חודש חשוון זה החודש של המחלוקת בו נחלק ירב-עם על בית דוד וכתוב בספרים שזה הזמן לתקן.

הבחירות עכשיו הם בדיוק חזרה על הבחירות לפני 30 שנה (ויהי בשלושים שנה) שהיו גם בחשוון תשמ"ט.

כמה נזקים בלי סוף עוללה המחלוקת ההיא גם לעוללים ויונקים בגשמיות וברוחניות וכמה ניסו כולם לתקן אותה אז זה הזמן בדיוק לעשות "תשובת המשקל" ולהתאחד.

אבא שבשמים מחכה שנראה אחדות כל יראי השם - מכל הצדדים - כולם כולם וזה יעורר עלינו רחמים וימשיך ברכות להם אנו כה זקוקים.

קדימה זה הזמן לעשות מעשה

נראה מי יעשה את הצעד הראשון
▾ דווח על תגובה זו  0 
איש אמת | 10/10/201815
הנה במשפט אחד ופשוט הצליח לסכם הייטב את שורש הרוע הליטאי . אשריך גפני !!
▾ דווח על תגובה זו  +2 
משה רוזנפלד | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה בן אברהם | 10/10/201814
שכשצריך אין בעיה עם מחלוקת
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 12/10/2018 
לצורך עצמך ועשה פילוג בסמינרים בב"ב
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה בן אברהם | 10/10/201813
והאם כל אדם יחליט לעצמו שיש צורך במחלוקת ויהיה תוהו ובוהו איש בחרב רעהו, או שגם לשיטתך צריך רב ודיין מוסמך שעל דבר זה או אחר צריך מחלוקת [שכחו דגל את מאמר חז''ל הנעלבים ואינם עולבים וכו' שמשמע הגם שאתה צודק וכו']
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
הגדרה לא נכונה | 10/10/201812
מה שהוא כן אמר כששנים רבים על אותו דבר עדיף לחתוך את המריבה ולהתחלק שלכל אחד יהיה את שלו ואז יש סיכוי גבוה שהמחלוקת והמריבה יפסקו. והביא ראיה מאברהם אבינו ע"ה שפירק את השותפות עם לוט ואמר לו היפרדה נא מעלי אם אימין ואשמאילה וכו'.

ר' מוישה היקר חזור בך ותיזכר בהגדרות המחודדות והמדוייקות שהיית מוסר בחבורות בכולל באופקים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
yosi | 10/10/201811
שאלה

מה היה מורה הרב שטיימן בתקופה הזאת לבחור?
▾ דווח על תגובה זו  0 
יאיר לפיד | 10/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יוחנן | 10/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
רפאל | 10/10/201810
הם בסך הכל התפלגו כאשר היה צורך.
▾ דווח על תגובה זו  0 
תגובה | 10/10/2018 
ללכת נגד גדו"י ולסטות מדרכה של דגל זה לא נקרא לצורך...
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רפאל | 11/10/2018 
היא צורך גדול.

גם דגל התורה, למי שעוד זוכר, קמה על רקע חלוקה לא שיויונית של משאבים.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יואל | 10/10/20189
▾ דווח על תגובה זו  +1 
משה | 10/10/20188
מחלוקות והכל בגלל כבוד וג׳ובים למקורבים?
▾ דווח על תגובה זו  0 
תושב ביתר | 10/10/20187
את אש המחלוקת הילדים השרופים אתם אשמים בכך!!! ‎

בחודש האחרון תנועת דגל התורה החליטה בהחלטה קרה ואכזרית של בני ביתו של הרב קנייבסקי מבני ברק להצית את אש המחלוקת מחדש כמו שהיה לפני 30 שנה ולזרוע פירוד נוראי. אותה מפלגה ליטאית שכל חיותה ממחלוקת ושנאת יהודים החלו לדקור חרב איש ברעהו. מסתובבים בכל הארץ לועגים לאדמו"רים ולחסידים ומציתים אש בכל קהילה וקהילה. כבר שבוע שלם שהם מציתים את אש המחלוקת בביתר על ידי מקלב וגפני שבאו לזרוע פירוד ולהצית אש.

הליילה תושבי ביתר קבלו את הרמז משמיים ילדים נשרפו בדרך לא טבעית.

אני יודע שאת מנהיגי הציבור הליטאי מנהלים נכדים עבריינים כך זה היה גם בתקופת הרב שך עם משפחת ברגמן. וכעת נכדי הרב קנייבסקי מבני ברק שגורפים מליונים והופכים את סבם לקרקס אדמו"רי. אני מזהיר אותם אנחנו לא נשתוק עצרו מיד את אש המחלוקת לפני שיהיה מאוחר מדי עד היום כולנו מלקקים את הפצעים ממה שזרעתם בשנת תשמ"ט. אנא הפסיקו מיד את כל החורבן הזה. מי שיפסיד זה אתם ואני מבטיח לכם כל מה שהיה לכם תאבדו בתוך שנתיים המלחמה תהיה על כל הקופה לא יישאר מכם שריד ופליט אם תמשיכו להצית שוב את אש המחלוקת.

הגמרא מזהירה שעל מחלוקת יש את העונש הכי קשה והורגת גדולים וקטנים שלא טעמו טעם חטא. זה מה שקבלנו היום בזכות מסע ההסתה שמנהלים חברי הכנסת של דגל התורה.

זכרו היטב שלם ישלם המבעיר את הבערה אל תגידו שלא הוזהרתם.
▾ דווח על תגובה זו  +3 
בן | 11/10/2018 
יש הבדל עצום בין מחלוקות שנאות ומריבה

לבין דרישה של ציבור עצום לעמוד על זכויותיו ועקרונותיו

אדרבה.אותם קבוצות בציבור החרדי שאינם יודעות להפנים זאת.הם אלו שסוחבים על גבם את האחריות על מערכת הבחירות הקרובה

בהצלחה לתנועת דגל התורה!

תמשיכו לקדש שם שמים!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ.ת"א | 10/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני | 10/10/2018 
לשיטתך לאף אדם אסור לעמוד על שלו, ואם כן, יאשימו אותו באסונות.. אני לא ככ בפוליטיקה אבל מצחיק אותי לראות את הפרשנים של הקב"ה קופצים
▾ דווח על תגובה זו  -1 
רפאל | 11/10/2018 
שכל הזמן "עומד על לו", תוקף ומאיים, אני משתדל שלא יהיה לי עמו שום עסק.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 11/10/2018 
גנבו לך ויעזרו לך להחזיר גם אז תשתדל להתרחק
▾ דווח על תגובה זו  0 
בהסכמת... | 10/10/2018 
בהסכמת החרדים - יהיה מצעד התועבה ברבים.

בהסכמת החרדים - יש חילול שם שמים ברבים.

בהסכמת החרדים - יהיה כדורגל בשבת.

בהסכמת החרדים - חברת חשמל עובדת כל יום בשנה.

בהסכמת החרדים - רשת 'טיב טעם' מוכרת נבלות וטרפות. חמור מזה, היא מתפרנסת ברווח.

בהסכמת החרדים - יהיה גיוס בנות - ביהרג ואל יעבור.

בהסכמת החרדים - יהיה גיוס בני ישיבה.

בהסכמת החרדים - אנשים הולכים ברחוב בחוסר צניעות מוחלט.

בהסכמת החרדים - מלמדים כפירה ואפיקורסות בפקולטות מסויימות.

בהסכמת החרדים - יש כמה מליוני יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות, לצערנו, בריש גלי ובפומבי.

זהירות מוקשים לפניך - בהסכמת החרדים וזו סכנה אמיתית! חכי"ם ועסקנים, אתם צבועים, על מי אתם עובדים? ולמה הם רעים וחטאים? בגלל שאת כל התורה מכרו בשביל נזיד עדשים, ולא זו אף זו שאתם רודפים את היהודים האמיתים.

אנא: תשמרו את השבת כדי שהיא תגן עלינו כשנצטרך... ושנית הסירו את הפאות הנוכריות, וליבשו כיסוי צנוע, כדי שנעשה נחת רוח לבורא יתברך שמו, כן ירבו מקדשי שם שמים בישראל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה  | 10/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה בן אברהם | 10/10/2018 
הם הכתירו את רבם בתואר ''שר התורה'' [לשיטתם הרב מוצפי מאזוז ויוסף והאדמורי''ם מגור ויז'ניץ בעלז ועוד הם אין ואפס רק הם דגל התורה ובני התורה וההשקפה צרופה (דוגמא לתורתם החדשה, מחלוקת זה דבר טוב הרי אני אור וחברי חושך וצריך להבדיל בין האור לבין החושך) הם לא סופרים אותך.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חיים | 11/10/2018 
הצבעה ישירה לחילוני וכו') תמיד כולם חיכו להחלטת הגדולים הליטאיים (הרב שך הגרישא הגראי"ל הגרח"ק)
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה בן אברהם | 11/10/2018 
אבל בהחלטה הלכתית אין כידיעותיהם של הגר''ע יוסף הגר''מ מאזוז הרב מוצפי הרב קרליץ וכדומה. (כפי שהרב שך אומר בהסכמותיו ''אין לי יד ושם בהלכה'' והרב קנייבסקי מדגיש ''לא לסמוך על פסקי הלכה למעשה'')
▾ דווח על תגובה זו  0 
אליהו | 12/10/2018 
לחוק טל וכו' ואפילו בנושא הלכתי הרי צריך הבנה ומה מועיל ידיעות לאדם שטחי
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה בן אברהם | 10/10/20186
שדגל טוענים שהתפלגו מאגודה בגלל קיפוח, וזה מה שטוענים הפלג שהתפלגו מדגל בגלל חוסר ייצוג וקיפוח...
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
בנימין | 10/10/2018 
או שזכרונך ממש קצר או שהוא אינו קיים

הפלג התפלגו בגלל 2 אנשים שאיבדו את פרנסתם ביתד והצליחו לסחוף אחריהם ציבור שלם של איפכא מסתברניקים

לא חוסר ייצוג ולא נעליים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמת | 10/10/2018 
אחרי הפילוג והחוצפה לגדו"י ...

אולי יש מקומות שלא רצו אותם והסיבה ברורה..

וכי אתה היית נותן לבן שלך ללמוד עם ילד שמדבר בחופשיות נגד גדו"י??? היית נותן לבת שלך לשמוע שיעור ממורה שמדברת נגד הגרי"ש אלישיב?? אז למה שנרצה מורה שמדברת נגד מרן הגראי"ל???????

בקשר לייצוג ...עד היום החברי כנסת לצערי מטפלים בבעיות שלכם אז תתביישו !! חצופים הייתם וחצופים נשארתם!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
שפוי | 10/10/20185
תמיד היה בא אצל החסידים ומדבר יפה משחק אותה חבר של כוווולם, יצא המרצע מן השק, רק מחלוקת איפה שרק אפשר,

כשכן ברחוב מירסקי - פעם הבאה שאראה את הפלג הירושלמי באים להפגין מולו, אולי אצטרף.
▾ דווח על תגובה זו  0 
sonenatig | 11/10/2018 
שכן אם לא יעשה זאת לא יבחר לכנסת בהמשך והוא עדיין מעוניין מסיבותיו הוא להיות ח"כ.

לעומתו מחרחר הריב והמדון מקדמת דנא, גפני , באמת לא ראוי להיות אפילו השוליה שלי, על אחת כמה וכמה ח"כ המייצג את הליטאים.

הוא בהחלט סבור כפי שאמר לי חבר על חלק מהליטאים שסבורם שיש לקרוא את 2 הדברות הראשונות מ-10 הדברות כך:

א. אנוכי.

ב. לא יהיה לך.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
בן | 11/10/2018 
תפגין .תמשוך זנבות.מעולה קיבלת שכל!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יפעת | 10/10/20184
מה הקטע שהם בוחרים ב"דתי" במקום בחרדי?

אני חרדית "פתוחה" וליטאית, רואה את הפרסומות של אלקין באתרים חילוניים, הוא משמיע בכל הזדמנות ש"אמשיך לאשר את מצעד התועבה בירושלים"! ולו בוחרים?? מה הוא נתן לדגל שנותן להם את הכח לוותר על הלכה?

ולא מבינה כיצד זה נעשה ואולי זה נותן לי את התשובה מדוע הפלג נפרדו מ"דגל התורה"?

אני קרובה לגיל 40, בחיים לא שמעתי שציבור חרדי יבחר נציג חילוני ואו דתי במידה ויש נציג חרדי יותר, במיוחד שמדובר בקדושת ירושלים? מה נפל על דגל? מי קשקש לרבנים שלנו?

אני מקווה שכל ליטאי בדרך לקלפי ישאל את עצמו מה עדיף ויצביע בחרדי - יוסי דייטש ולא במועמד דתי.

בטוחני שהרבנים יחזרו בהם, אולי זו היתה החלטה בכדי "לאיים" ולדרוש יותר זכויות?

אני המומה ואבחר בע"ה ביוסי דיטש,.

תעשו מה שהמצפון שלכם אומר!
▾ דווח על תגובה זו  +2 
יאיר | 11/10/2018 
בהחלטת בית משפט,שאם אני לא טועה הוא החליט שהמצעד ימשיך.
▾ דווח על תגובה זו  0 
תארי לך... | 10/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רוני | 11/10/2018 
בהסכמת מי שמכונה שר התורה
▾ דווח על תגובה זו  0 
מישהו | 10/10/2018 
שמצעד התועבה ימשיך לצעוד...
▾ דווח על תגובה זו  0 
הצביעות... | 10/10/2018 
כמה "הרגו" את המועצת ואיימו במחלוקת רק בגלל שרחמנא ליצלן הלכו עם "פא"י"...

אלו כמו השמולנים אלה
▾ דווח על תגובה זו  +1 
משה רוזנפלד | 11/10/2018 
בבני ברק, היום הכל מותר, צבועים תמיד היו הליטאים
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 12/10/2018 
ואולי גם רבותיך (שעליהם אין לי דין אפיקורס) על הצד של נוכל א"צ לדבר ועל הצד של פסיכופט הרי פשוט שאם איןמישהו אחר יצביעו למי שיועיל קצת אבל כשיש אחרים למה לא ילחמו
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאי | 10/10/2018 
תתאחדו סביב משה ליאון

עדיף דתי ולא חרדי שתמיד מכבד את המיבור החרדי
▾ דווח על תגובה זו  -1 
גבורין | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יפעת  | 10/10/2018 
את המומה. את בשוק. את בהלם. רק בגלל שאת אשה בעלת הגיון שמונע מהרגש.

א. הדבר הראשון שרלוונטי בבחירה של מישהו, הוא האם הוא רלוונטי. האם יש לו סיכוי. ומשכך, השיח שלך אודות חרדי דתי או קתולי מיותר. השיח אמור להיות האם יש לו סיכוי. או שמא אין לא. לא אכנס כאן לויכוח האם יש או אין. אבל זה השיקול. זה אמור להיות השיח.

ב. מה שהחלטת שחייבים בכל מחיר להעדיף חרדי על פני דתי, מגיע משטיפת מח במקרה הטוב, או מטפשות עמוקה במקרה הרע.

לא כל אדם שלבוש שחורים ומוגדר כחרדי הוא אכן תרבותי, מוסרי, או שומר מצוות לעיתים. ומנגד לא כל אדם שאינו מציג עצמו כחרדי הוא אינו אנושי או מוסרי. בוודאי שלא כל חרדי הוא מוצלח, או טוב לניהול עיר, ולא כל חילוני אינו טוב.

ומשכך, לניהול עיר, או בנק, או מכולת, או אוטובוס, אבחר תמיד ביותר ראוי מבחינתי ל"תפקיד" זה.

כך שאם רבי חיים קנייבסקי היה מתמודד למשל מול לפיד, כנראה הייתי בוחר לפיד. לראשות עיר כמובן.

יש כמובן גם חשבונות של דת שיהיו רלוונטים במידה ומישהו מהם ייבחר, אבל הליבה של בחירת ראש עיר, נמדד על פי היכולות שלו לניהול עיר. ולא כל פרמטר אחר.

ועכשיו שוב, השיח אמור להיות מי יותר ראוי. אגלה לך סוד קטן, לדעתי דייטש יותר ראוי מהאחרים. אבל לאנשי דגל יש זכות לחלוק על קביעתי זו.

ג. הפלא שלך על אנשי דגל כביכול הם הראשונים שפרצו גדר בענין הזה, זה צביעות ושקר. אגודה נהגו כך שלהם היו אינטרסים.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חיים | 11/10/2018 
ראוי אבל הסיכון שלא יצליח גובר
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 10/10/2018 
את אומרת שבחיים לא שמעת על חרדים שלא הצביעו לחרדי כשיכלו?

מה עם "פלג" ואגודה שהצביעו לניר ברקת כשהיה את מאיר פרוש?? הם היו הראשונים שהציתו את כל הבעיות בעיר.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שקשק | 10/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אני | 10/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אני | 10/10/2018 
במקום ליאון.

כל השאר נכון!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה בן אברהם | 10/10/20183
דגל נזכרו להראות שרירים כשאחיהם שונאיהם הפלג מחכים לנקום בהם בבחירות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 10/10/20182
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוני | 10/10/20181
למשפחות של אברכים בני תורה, מדובר על פיטורי מורות מסמינרים וחזנים מבתי כנסת, הם מתנהגים כמו חיות יער לציבור בני התורה, שסך הכל רוצים להיות יותר פרומערים מהם בנושאים אידיאולוגים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
sonenatig | 10/10/2018 
שכן הפלג הם רשעים ומצווה לשנאתם, להיבדל מהם ולרודפם עד שיחזרו בתשובה או ירדו אל שאול תחתית כקורח ועדתו.

הם לא יותר פרומערים מאף אחד אלא סתם בטלנים, פרזיטים ומחללי ה'.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ארי | 10/10/2018 
מי ששיך לפלג שייך לגזענים שביזו והשמיצו את הרב עובדיה והספרדים
▾ דווח על תגובה זו  0 
שקשק | 10/10/2018 
למה אני בתור ראש כולל או מנהל מוסד או ראש ישיבה לא יעיף אדם בעל חזות חרדית שמזלזל ברב שלי אין לנו בעיה אתכם יש לנו בעיה אם הצורה שבה פתחתם את המפלגה אם התרסה נגד גדולי ישראל תוך ביטוים שאוזן לא יכולה להכיל זאת אתה מדבר איתי להתנכלות אתם עושים לוחמה פסיכולוגית לציבור כאילו אתם "הבני תוירה "לכן גם קראתם למפלגה שלכם בני תורה למה שהבן שלי ילמד אם ילד שפוער את הפה שלו נגד הרב שטיינמן זצ"ל "עפרה לפומה"!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
רפי | 10/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יאיר | 11/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  0 
בנימין | 10/10/2018 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"