השריפה בישיבה במוסקבה: "גויה תרמה לנו לול ברווזים"

ראש הישיבה ברוסיה, שהוצתה במזיד על ידי ניאו נאצי, הגאון רבי משה לבל בשיחה מיוחדת ל'כיכר השבת', על ההשתלשלות של השריפה, על ליל הסדר בו הם כיוונו יותר ועל הגויה שריגשה (חרדים)

(צילום: הרשי קוטובסקי)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
שמואל | 29/04/201910
אני בעצמי בוגר ישיבת "תורת חיים" והיא ישיבה נפלאה וקדושה שנוסדה בברכתו והכוונתו של הגאון האמיתי והצדיק רבי משה סולובייצ'יק מציריך כנזכר בכתבה. אף פעם רבני הישיבה לא חינכו אותנו לשנאה לחב"ד רק מפני רגישות הנושא השתדלו לא לדבר על חב"ד. אף פעם לא שמעתי מרבני הישיבה דברי גנאי לא על חב"ד לא על חסידים שכאילו הם לא מאמינים נכון וכדו' דברי הבל. כל הדגש היה רק על לימוד התורה הקדושה בלבד. ותו לא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמואל | 28/04/20199
המילה גאון כיום בצובור החרדי משמשת כתואר לתלמידי חכמים העומדים בראש מוסדות תורה וכדו' כמו דרך משל פרופסור בעולם המדע. זה פשוט.

מה שנוגע לרמב"ם הוא היה רופא בדיוק כמו שרבי חיים בן עטר בעל "האור החיים" על התורה היה צורף יצרן תכשיטים דהיינו לצורך פרנסה. ופילוסוף הוא היה לצורך עבודת ה' כדי להבין ולברר את הדברים הנכונים בפילוסופיה היוונית ולהגדיר את הלא נכון. הוא חלק בתוקף על גדוליהם כמו אפלטון ואפיקורוס וגם עם אריסטו לא הסכים בכל דבר. וכל זה כמובן אחרי שלמד וידע על בוריה את כל התורה כולה תנ"ך תלמוד הלכה ואגדה כמו שידוע למי שהקיף לפחות פעם אחת את כל חיבוריו של הרמב"ם או לפחות את רובם.

ובאופן כללי כל תחום ראוי לכבוד הרופא עוסק ברפואה חקר הטבע שטבע ה' בבריאה ייצור תרופות ובלרפא אנשים. חקלאי מגדל פירות וירקות וכדו' ויש את המדע התיאוריתי שגם הוא חשוב ובסיס לתוצאות המעשיות. על המלאכות האלה מצוינות וכבודם במקומם מונח אבל התורה הקדושה היא חכמה עליונה שניתנה לנו בהר סיני והיא גם כוללת את כל החכמות. העובדה שהכופרים בהשם ח"ו מכסים את פשעיהם על ידי המדע כביכול ושכאילו המדע מתיר להם להיות רודפי תאוות ובצע זה לא הופך את המדע עצמו לטמא הגם שהאנשים טמאים (חלקם כמובן לא כולם).

לא הבנתי למה כבודו החליט להשתלח בחרדים דוקא פה ועל דברים לא נכונים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
המנונא סבא | 28/04/20198
הליטאים כופרים בביאת המשיח. מנהיגם האבי עזרי הוא זה שאמר שאין משיח ושמשיח זה שקר.. הוא כפר במשיח באופן כללי ולא האמין בכלל שמשיח יבוא ואף אמר שנחיה עוד 2000 שנה בלי הגולן, כך שהכחיש את הגאולה שתבוא באלף השישי. גם היו לו ספקות קשים באמונה! (כמובא בספר טובך יביעו).
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 28/04/20197
הליטאים הרבה יותר מאמינים בביאת המשיח ובכל עיקרי האמונה מאשר כת חבד. נכון שדת חבד חושבים שהמשיח שייך להם וממילא מי שלא מאמין למשיח שקרם "לא נספר", אבל המציאות היא שעם ישראל הפשוט מחכה למשיח הפשוט ולא למשיח השקר החבדי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד לא מתנצל | 25/04/20196
הליטאים הגיעו לרוסיה רק כשהקומוניזם התחיל לקרוס וכבר לא היה שום סיכון, ואילו חב"ד שמרו על הגחלת היהודית ברוסיה כל 70 שנות הקומוניזם. גם כיום חב"ד מחזיקה את כל היהדות ברוסיה ואוקראינה ולטביה וכו' והרב הראשי לרוסיה הוא חבדניק. הליטאים מזלזלים באמונה במשיח ובכלל אמונתם חלשה מאד ולכן יש הרבה מאד מתפקרים בציבור הליטאי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 25/04/20195
בלי משיחיות מסוכנת וכדומה. חזקו ואמצו
▾ דווח על תגובה זו  +1 
עוד עם הארץ | 25/04/2019 
תנוח דעתך, הפעילות של חב"ד וההשפעה של חב"ד ברוסיה גדולה בכמה עשרות מונים מהישיבה הזאת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
!#$# | 25/04/20194
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 25/04/20193
המקור לתואר גאון לא מיועד לאנשים מצומצמים שמתעסקים עם תאוריות של חומר פיזיקה והבל. אלא למי שעוסקים בתורת השם וברוח הנצחית!
▾ דווח על תגובה זו  0 
חה חה | 25/04/2019 
מכיוון שכמעט כל אחד אצלכם הוא גאון - אולי מי מהם יואיל בטובו לעסוק בדבר "מצומצם" כמו מציאת תרופה לסרטן או הארכת תוחלת החיים למשל?
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 25/04/2019 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אתם פתאטיים | 24/04/20192
עם כל גאונותו הוא מבין את תיאוריית היחסות של איינשטיין למשל?.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יאיר | 25/04/2019 
להבין-ה' לא ציווה ללמוד את תורת היחסות-אבל תורה הוא כן ציווה ללמוד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
סליחה? | 25/04/2019 
אם החרדים היו מנהלים את העולם כולנו היינו חיים במערות. המוסלמים מקדשים רק את הדת בגלל זה הם מפגרים בהכל. כנ"ל החרדים, אלא שהחרדים יודעים להתעלק על חברות יצרניות ומועילות באמת. המוסלמים לפחות לא נצלנים וצבועים כמוהם. תשתמשו בתרופות שכתובות בגמרא חבורת צבועים, למה אתם נעזרים בהישגי המדע המודרני הכפרני? היוצא מן הטמא - טמא, לא ככה?
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 25/04/2019 
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה  | 24/04/20191
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"