הקנאים פנו ליועמ"ש: בטל את המונופול של ועד הישיבות

איחוד הישיבות בארץ ישראל ממשיך במאבק נגד הבלעדיות של ועד הישיבות להעניק דחיית גיוס לבחורי הישיבות, ולקראת חקיקת חוק הגיוס, פנו במכתב לדינה זילבר ומנדלבליט (חרדי)

 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
ן | 14/05/201913
שבשואה היו יהודים שעזרו לנאצים קשה להאמין!

כששומעים על אנשי הישוב הישן או הקנאים כפי שהם מכנים את עצמם אני מתחיל להאמין!
▾ דווח על תגובה זו  0 
שחור כתום | 14/05/201912
לא יותר
▾ דווח על תגובה זו  0 
אפשטיין חרדק | 14/05/201911
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל | 14/05/201910
אולי סוף סוף יהיה תחליף לוועד העריץ והמושחת
▾ דווח על תגובה זו  0 
מתאים.. | 14/05/20199
דינה זילבר ולא ועד הישיבות..

מנדט לליכוד ולא ליהדות התורה..

טוב שיש לקנאים עוד עיסוקים חוץ מאלימות שנור ושריפת פחים ופשקוילים..

כמו בריוני בית שני
▾ דווח על תגובה זו  0 
רענן | 14/05/20198
כל מי שישמע להוראות גדולי ישראל לא יפול שערה משערת ראשו וכך ב"ה הכל ממשיך ופורח ואתם תמשיכו לנסות להרוס ללא הצלחה
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 14/05/20197
▾ דווח על תגובה זו  0 
אהרן  | 14/05/20196
▾ דווח על תגובה זו  0 
בן ישיבה | 14/05/20195
שיתנו לנו מנוחה, שבעים שנה זה פועל לא רע - בלעה"ר רבבות תלמידים שמסדירים את מעמדם 'תורתו אומנותו' בסיוע ובייצוג הגוף הותיק האחראי והמסור ועד הישיבות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יצחק | 13/05/20194
הקנאים - שמאל קיצוני "חרדי"
▾ דווח על תגובה זו  0 
לוי יצחק ש. | 13/05/20193
הנה שיטת האקונומיקה של ועד הישיבות׳.

בטור מתואר בהרחבה על שיטת האקונומיקה של ועד הישיבות, כפי שסיפרו חוקרי משטרה, השיטה נחשבת חלק בלתי נפרד מזירות פשע רבות. ישנם פושעים שמצטיידים בברדסים לראשיהם וכפפות לידיהם, ומבצעים פשע סטרילי שאינו מותיר כל עקבות. פושעים אחרים שופכים אקונומיקה על זירת הפשע. האקונומיקה תמחק את טביעות האצבעות ואת שרידי הפשע ותמנע מגורמי אכיפת החוק לגלות את הפשע, או לפחות את מבצעיו.

התייחסות נוספת למעמד הרבבות בארה"ב ותוקף את ועד הישיבות, שם נחשף הציבור לפרטים מחרידים על ביצועה המעשי של גזירת הגיוס, ולמספרים העצומים של בחורי הישיבות שהסתבכו בשל הגזירה, שבוטל מעמדם, שנעצרו וכדו'.

נוכח זאת, הגיעה תגובת הגוף המכונה ועד הישיבות. וממשיך המאמר הזה ותוקף את ועד הישיבות וכותב: אותו גוף שלח מכתב לכל ראשי הישיבות, ובו הוא מתריע מפני סכנה. הסכנה היא, שבחורי הישיבות המגיעים ללשכות הגיוס עוברים שכנועים ופיתויים מאנשים שונים, ויש להזהיר את בחורי הישיבות שלא ליפול ברשתם.

בוודאי אומרים אתם לעצמכם: טוב מאוחר מלעולם לא. הגיע הזמן שאלו ששולחים את בחורי הישיבות להתייצב באותן לשכות הגיוס, ידאגו לפחות להדריך אותם שלא ליפול ברשת. ההדרכה מראש היא המינימום שבמינימום שיש לצפות ממי ששולח את הבחורים ללשכות הגיוס והשמד. וועד הישיבות אינו מתייחס לאותם ציידי נפשות צבאיים, אלו שכל עבודתם ומהותם היא לטרוף נפשות לשמד ולשכת הגיוס היא חדר העבודה שלהם.

לא ולא. המכתב מתייחס דווקא לאותם מזכי הרבים יראי השם, צדיקי עולם, קדושים וטהורים המוסרים נפשם על קדושת השם, מארגון החשוב – 'מרכז הצלה', העומדים מחוץ ללשכות השמד [זה כולל מחוץ ועד הישיבות – השמד] ומצילים הרבה נפשות מדי יום ביומו. העסקנים הללו עומדים בחינם כמתנדבים, במסירות נפש, בחום ובקור, בלשכות הגיוס [גם ועד הישיבות] ברחבי הארץ, ומזהירים את אותם הבחורים שבאים להתייצב במקום – אלה שלדאבון לב מכניסים את עצמם למקום הסכנה (וכן משתפים פעולה, לעיתים בבלי דעת, עם גזירת הגיוס).

העסקנים מסבירים לכל הנכנסים ללשכת הגיוס שעליהם להיזהר לא לשוחח עם ציידי הנפשות, ולא לחתום על מסמך של חייל. גם ביציאתם של המתייצבים, הם מבררים אצלם שאכן לא חתמו או לא השתכנעו חו להתגייס. כמו כן, כל מי שנתקל בבעיה מול הצבא, הם לוקחים ממנו פרטים ועוזרים לו להסדיר את מעמדו כבן ישיבה.

גם חייבים להזכיר את תקיפתו של איש ירושלים הרה"ג רבי משה איראם שליטא , על ידי פקיד אשר קליין פקיד בועד הישיבות, הלב עוד לא נרגע מהתמונות המזוויעות שפורסמו לפני מספר שבועות, בהן נראה אחד ממזכירי ועד הישיבות שופך אקונומיקה על אברך יקר שעמד במסינ מול משרדי ועד הישיבות ומחה נגד הפשעים הנוראים המתחוללים לנגד השמש, בביטול מעמד בן ישיבה מבני ישיבות וכוללים רבים כל כך, ובשיתוף הפעולה עם גזירת הגיוס.

רבים ציינו כי רשעות כזו של הכאה אכזרית במקל ושפיכת אקונומיקה של אשר קליין, לא נראתה על ידי אף אחד מציידי הנפשות שהפגינו כנגדם, או בכלל על ידי אף חילוני באחת מהמחאות ברחבי הארץ. זו חומרא יתירה שלקח על עצמו דווקא עסקן בלבוש חרדי.

אבל כעת נראה, שמעשה זה של שפיכת האקונומיקה מסמל את כל התנהגותו של ועד הישיבות. אין זאת, אלא שלאחר קול הרעש הגדול מארבעה קצוות הארץ נגד גזירת הגיוס ונגד התנהלות ועד הישיבות, החליטו שם לאמץ את שיטת האקונומיקה. וגם שיטת שיטת האקונומיקה של המשטרה, בתקופה האחרונה התחוורו כשמלה מעלליהם של ועד הישיבות, עד שכפי שהתפרסם ונודע, גם היור, שבתחילה הכחיש, נאלץ להודות (אם כי רק במקצת) במספר הגדול של הבחורים שאיבדו את מעמד בן הישיבה.ומה הפתרון? מטשטשים עקבות… שופכים אקונומיקה…

אם הבחורים המתייצבים לא ידברו עם העסקנים היקרים, ולא יספרו להם על הבעיות ועל השמד המתרחש בפועל בלשכות הגיוס, אף אחד לא יידע ממה שקורה!

המכתב שנשלח הוא אם כן מכתב האקונומיקה, שיטשטש את שרידי הפשע…לסיום, יוצאים בחריפות נגד ועד הישיבות שלטענתו משתף פעולה עם הצבא, אין ספק, שההתנהלות החמורה של ועד הישיבות מאירה מכיוון נוסף את הוראתו הברורה של רבינו מרן ראש הישיבה שליטא וגדולי ישראל, כי אסור באיסור חמור להתייצב בלשכות הגיוס, הן לדיחוי והן לפטור.

כי לא זו בלבד שההתייצבות היא שיתוף פעולה עם גזירת הגיוס, הרי שההתייצבות צריכה על פי חוק לעבור דרך אותו ארגון המכונה ועד הישיבות – אותו ארגון המשתף פעולה באופן המלא ביותר עם גזירת הגיוס, ועינינו הרואות ומתפלצות, שגם כאשר מישהו מבקש להציל את אלו המתייצבים מליפול למלתעות השמד, הרי הם עושים ככל שביכולתם לחבל בפעולות ההצלה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ.קנאים ת"א | 14/05/2019 
וועד הישיבות פושעים משתפי"ם
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלמה | 14/05/2019 
אלה שהסתבכו הם אלה שלא שעמו לעצתם בזמן שהם עזרו לרבבוות בני ישבה שלא להתגייס,ונא לזכור הם בראשות גדולי הדור ולא בראשות טוקבקים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
גבי | 14/05/2019 
כמה אנרגיה ומלל בשביל שטויות שאף אחד לא מאמין להם??

הרי כולנו חיים כאן בארץ, לכולנו אחים וחברים המגיעים ללשכת הגיוס על מנת להסדיר את המעמד "בן ישיבה", ואף אחד מאתנו לא עבר "מסע פיתוי" או משהו דומה בלשכה.

נכון, ראינו את התמימים השוטים העומדים בחוץ עם עיניי העגל שלהם - נראה שהם מאמינים בשטויות ובכזבים שהם מנסים למכור לנכנסים ללשכה, נראים קריקטורות אומללים (אולי הם מקבלים על זה מילגה??), בכל מקרה, כל אברך ובחור מגיב עליהם בתנועת ביטול והתייחסות כאל נעבאכערס.

אז הנה, מישהו חושב כאן שהם עושים עבודה חשובה, אז שיהיה לך "לבריאות"! חחח
▾ דווח על תגובה זו  0 
הדוקטור | 14/05/2019 
נראה לי שזה נטו רשעות כי להיות כזה תמים שלא מבין זה רק מתוך בחירה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
פרץ | 13/05/20192
הבעיה שועד הישיבות לא עוזר מספיק!!! בהרבה מקרים ועבדכם הנאמן אחד מהם. היתה לי בעיה עם הצבא פניתי לועד אמרו לי חכה בסבלנות ונעזור לך כך במשך כשנתיים כאשר כשאני מתקשר לועד הם צועקים אלי שאני לא צריך להתקשר והם כבר יעזרו לי ואין צורך סתם להטרידם היום למעלה משנתיים אחרי שפניתי אליהם אני עדיין באותו מצב מבין שא"א לצפות מההם מכלום כאשר אם אני איעצר ע"י שוטר אשב לפחות חודשיים בכלא [וניסיתי להפעיל קשרים גם ע"י אבא שלי הקשור לר' משה הלל גם הלכתי פעמיים לר' דוד כהן שידבר בשבילי ולר"י שלי במיר שיעזרו לי כולם פנו אליהם ושומעים מהם תשובה דומה למה שאני שומע שיחכה בסלנות ונעזור לו...

אני לא מבין איך גדולי ישראל נותנים להם שליטה בלעדית על הנושא, הם כת של שמד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראלי | 14/05/2019 
לך תקבל עזרה מקול במזרח והארגונים הספרדיים

כי ועד הישבות בעד שהספרדים יתגייסו לצבא במקום האשכנזים

כי ועד הישיבות זה גוף זבל אשכנזי וכבר מרן חכם שלום שליט"א רצה לפתוח ועד הישיבות ספרדי.

האשכנזים מהותם שחיתות .
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה בן אברהם | 13/05/20191
זילבר תקבע מי יתגייס ממש שמחה וששון ליהודים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"