הורים, סבים ומחנכים, השתתפו במעמד מסיבת חומש שהתקיימה בתלמוד תורה סאטמר בבני ברק, שהסתיים בריקוד משותף של ההורים וילדיהם יחד עם צוות המלמדים (חסידים)
(צילום: יהושע פרוכטר)
צפו בתמונות נוספות:
אאאאא | 27/08/2019
4
ילדים חמודים ירבו כמותכם בישראל היום יום ההילולא של רבי יואל מסאטמר זכותו יגן עלינו וצריך לחבד כל דעה של כל צדיק אע"פ שאני לא בדעה שלו בעינן המדינה ובבחירות אך הוא צדיק גדול והיו מחלוקות בעם ישראל.(כמו שחלק היעבץ על רבי יהונתן אייבישיץ ושניהם היו בעלי רוח הקודש וכן הגר"א והמגיד ממזריטץ והריטבאורבי אברהם אבולעפיה הסבא משפולע ורבי נחמן ועוד ועוד רבים וטובים).
סתם ככה אני רוצה לבאר את ענין המחלוקת לדוגמא רבי נחמן אמר שאין לנו להתערב במחלוקת הצדיקים כי המחלוקת צריכה כי ידוע שמהתורה של צדיקים נברא ומתקיים העולם וידוע שבבריאת העולם קודם היה חלל פנוי כמובא בכתבי האר"י וע"י מחלוקת הצדיקים נוצר חלל פנוי וע"י כך מתקיים העולם.וגם ראה בהוספות של מהרצ"א לסור מרע של מהרצ"ה שכותב שאם רואה את הרבי שלו מדבר כנגד איזה צדיק אחר לו אין להתערב כי אולי זה מפני עוון הדור או כדי להמתיק דינים מעל הצדיק האחר ויש עוד הרבה סיבות אך לו אין לדבר על שום אדם מישראל יהיה איך שיהיה.
גם ראיתי שיש כאלו שמדברים ואפילו מקללים כאלו שחזרו בשאלה אז כתוב בתניא(פרק לב) שצריך לאהוב כל אחד מישראל ורק האפיקורסים צריך לשנוא אבל ידוע לכולנו שהיום אין אפיקורסים אלא כולם תינוקות שנשבו ממש וגם אלה שחזרו בשאלה עדיין אין זה בכלל תלמיד חכם שפרש שעליו נאמר מעוות לא יכל לתקון כי זה נאמר על אלישע בן אבויה ואמרו עליו שלא נכנס לגיהנם וכו וכל אלה שחזרו בשאלה לא היו תלמידי חכם והלוואי שאנו נהיה באמת (רבינו האר"י אומר בשער רוה"ק שתלמיד חכם זה אחד שלא חטא מימיו)ולכן עלינו לאהוב אותם תחשבו אם הבן שלכם היה חוזר בשאלה לא עלינו הייתם עדיין אוהבים אותו והייתם כל הזמן מתפללים עליו שיחזור בתשובה וידוע המעשה בנביא (תרי עשר )שאמר לו הקב"ה להתחתן עם אשה לא כשרה בלשון המעטה וילד ממנה ילדים ואחרי כמה שנים אמר לו להרוג את אשתו ואת ילדיו ואז הנביא בכה בכיה גדולה והתחנן לקב"ה שלא יצטרך להרוג אותם כי נקשרה נפשו בנפשם ואמר לו הקב"ה יכול להיות שבניך אינם בניך כלל ואעפ"כ אתה בוכה עליהם מה אני יעשה שבני הם בודאי בני כמ"ש בני בכורי ישראל וכייון שחטאו האם אכלה אותם איך אוכל לעשות זאת.ראה שאפילו בחורבן הבית הקב"ה החריב את בית המקדש שכל כך אהב ובלבד שלא ימית וכלה ח"ו את ישראל .ראה גם בנוצר חסד לאדמור מקאמרנא שמדבר קשות נגד עם ישראל אשר באשכנז (גרמניה)ובנתיב מצוותיך חזר בו מזה ואמר שהיו תינוקות שנשבו וכו' ומסופר על רבי אהרון מבעלז שהיה רואה מכונית בשבת נוסעת היה צועק מזל טוב כי בודאי זה יולדת וכן ידוע מאמר הבעש"ט שהאדם עצמו דן את עצמו כי שרואה את חבירו עושה עבריה בודאי גם הוא חטא בזה (ואלוי בדקות)ואם ילמד עליו זכות אז מלמדים עליו גם זכות ואם ח"ו ההיפך אז ההיפך.עד שמסופר על הבעש"ט הקדוש שראה מישהו מחלל שבת וראו תלמידיו שחשב בדעתו הרבה ושאלו אותו על זה ואמר להם שאם ראה מישהו עושה עבירה בודאי גם הוא עשה ואמר שחטא בכך שלא מחה על כבוד תלמיד חכם שנקרא שבת כמובא בזוהר ועוד.מכל זה רואים איך צריך להיזהר בכל אדם כי אין לך אדם שאין לו שעה ואפילו לרבי אלעזר בן דורדיא בסופו של דבר יצאה בת קול וקראה אותו רבי עד שחלשה דעתו של רבי יוחנן בן זכאי ואפילו רבי עקיבא שהיה אומר תנו לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור (ידוע ההבדל בין נשיכת כלב לחמור שכלב פוצע אך חמור שובר את העצמות ממש)ובסוף נעשה גדול ישראל עד שחלשה דעתו של משה רבינו מפניו ואמר שראוי שממנו תצא תורה והיה אומר על כל קוץ תילי תילים של הלכות וממנו יצא כל המשנה עד שרשב"י אמר מידותי הם תרומות תרומות מידותיו של רבי עקיבא רבי. גם ידוע מה שאמר הרבי מלובביץ על הגמרא שאסור לרחם על מי שאין לו דעת ואמר הוא שדווקא בגלל זה צריך לרחם.וכומקווה שלא העמסתי חחחחח.
▾ דווח על תגובה זו0
כ | 27/08/2019
3
גלות גלות גלות
▾ דווח על תגובה זו0
יואל | 26/08/2019
2
בטמר בני ברק יש 50 ילדים בכתה על מי אתם עובדים ברודי מלמד חומש ושותה קפה ומעשן בכיתה ותו לא
▾ דווח על תגובה זו0
דוד יואל קליין | 26/08/2019
1
לא חומש סעודה רק פוליטיקה
▾ דווח על תגובה זו0
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"
סתם ככה אני רוצה לבאר את ענין המחלוקת לדוגמא רבי נחמן אמר שאין לנו להתערב במחלוקת הצדיקים כי המחלוקת צריכה כי ידוע שמהתורה של צדיקים נברא ומתקיים העולם וידוע שבבריאת העולם קודם היה חלל פנוי כמובא בכתבי האר"י וע"י מחלוקת הצדיקים נוצר חלל פנוי וע"י כך מתקיים העולם.וגם ראה בהוספות של מהרצ"א לסור מרע של מהרצ"ה שכותב שאם רואה את הרבי שלו מדבר כנגד איזה צדיק אחר לו אין להתערב כי אולי זה מפני עוון הדור או כדי להמתיק דינים מעל הצדיק האחר ויש עוד הרבה סיבות אך לו אין לדבר על שום אדם מישראל יהיה איך שיהיה.
גם ראיתי שיש כאלו שמדברים ואפילו מקללים כאלו שחזרו בשאלה אז כתוב בתניא(פרק לב) שצריך לאהוב כל אחד מישראל ורק האפיקורסים צריך לשנוא אבל ידוע לכולנו שהיום אין אפיקורסים אלא כולם תינוקות שנשבו ממש וגם אלה שחזרו בשאלה עדיין אין זה בכלל תלמיד חכם שפרש שעליו נאמר מעוות לא יכל לתקון כי זה נאמר על אלישע בן אבויה ואמרו עליו שלא נכנס לגיהנם וכו וכל אלה שחזרו בשאלה לא היו תלמידי חכם והלוואי שאנו נהיה באמת (רבינו האר"י אומר בשער רוה"ק שתלמיד חכם זה אחד שלא חטא מימיו)ולכן עלינו לאהוב אותם תחשבו אם הבן שלכם היה חוזר בשאלה לא עלינו הייתם עדיין אוהבים אותו והייתם כל הזמן מתפללים עליו שיחזור בתשובה וידוע המעשה בנביא (תרי עשר )שאמר לו הקב"ה להתחתן עם אשה לא כשרה בלשון המעטה וילד ממנה ילדים ואחרי כמה שנים אמר לו להרוג את אשתו ואת ילדיו ואז הנביא בכה בכיה גדולה והתחנן לקב"ה שלא יצטרך להרוג אותם כי נקשרה נפשו בנפשם ואמר לו הקב"ה יכול להיות שבניך אינם בניך כלל ואעפ"כ אתה בוכה עליהם מה אני יעשה שבני הם בודאי בני כמ"ש בני בכורי ישראל וכייון שחטאו האם אכלה אותם איך אוכל לעשות זאת.ראה שאפילו בחורבן הבית הקב"ה החריב את בית המקדש שכל כך אהב ובלבד שלא ימית וכלה ח"ו את ישראל .ראה גם בנוצר חסד לאדמור מקאמרנא שמדבר קשות נגד עם ישראל אשר באשכנז (גרמניה)ובנתיב מצוותיך חזר בו מזה ואמר שהיו תינוקות שנשבו וכו' ומסופר על רבי אהרון מבעלז שהיה רואה מכונית בשבת נוסעת היה צועק מזל טוב כי בודאי זה יולדת וכן ידוע מאמר הבעש"ט שהאדם עצמו דן את עצמו כי שרואה את חבירו עושה עבריה בודאי גם הוא חטא בזה (ואלוי בדקות)ואם ילמד עליו זכות אז מלמדים עליו גם זכות ואם ח"ו ההיפך אז ההיפך.עד שמסופר על הבעש"ט הקדוש שראה מישהו מחלל שבת וראו תלמידיו שחשב בדעתו הרבה ושאלו אותו על זה ואמר להם שאם ראה מישהו עושה עבירה בודאי גם הוא עשה ואמר שחטא בכך שלא מחה על כבוד תלמיד חכם שנקרא שבת כמובא בזוהר ועוד.מכל זה רואים איך צריך להיזהר בכל אדם כי אין לך אדם שאין לו שעה ואפילו לרבי אלעזר בן דורדיא בסופו של דבר יצאה בת קול וקראה אותו רבי עד שחלשה דעתו של רבי יוחנן בן זכאי ואפילו רבי עקיבא שהיה אומר תנו לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור (ידוע ההבדל בין נשיכת כלב לחמור שכלב פוצע אך חמור שובר את העצמות ממש)ובסוף נעשה גדול ישראל עד שחלשה דעתו של משה רבינו מפניו ואמר שראוי שממנו תצא תורה והיה אומר על כל קוץ תילי תילים של הלכות וממנו יצא כל המשנה עד שרשב"י אמר מידותי הם תרומות תרומות מידותיו של רבי עקיבא רבי. גם ידוע מה שאמר הרבי מלובביץ על הגמרא שאסור לרחם על מי שאין לו דעת ואמר הוא שדווקא בגלל זה צריך לרחם.וכומקווה שלא העמסתי חחחחח.