אחרי 90 שנה: ב'שערי חסד' סוגרים מעגל

בשכונת 'שערי חסד' הירושלמית, יחגגו הערב את סיום הש"ס, אך בשונה מרוב קהילות עם ישראל, בשערי חסד יש מטען היסטורי עם סיומי הש"ס ובפרט שהסיום ייערך ב.. גימנסיה (חרדים)

 (צילום: ללא קרדיט)
(צילום: ללא קרדיט)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
שלמה | 13/01/20204
1. שמו של רבה השני של השכונה היה הרב אברהם דוד רוזנטל זצ"ל מחבר הספרים באר המלך על הרמב"ם.

2. כיליד השכונה בשנת תש"ז, אני מצטרף לקודמי ומצטער על השמטת שמו של רבה הראשון של השכונה הרב יעקב משה חרל"פ מחבר הספרים מי מרום ובית זבול

שכתוב ההיסטוריה לא מוסיף כבוד אכסניה..
▾ דווח על תגובה זו  0 
אטינגר | 13/01/20203
גדלתי בשערי חסד ומעולם לא היתה בעיה עם הגימנסיה העברית שהוקמה בכלל עשרים וחמש שנה קודם בבוכארים כאשר רחביה היתה בכלל שדה טרשים . שני המורים בבגרות לתלמוד בגימנסיה היו משערי חסד . דודי הכין עשרות מתלמידי בית הספר לבר מצווה. ברחובות השכונה הסתובבו הרב הרצוג זצ״ל, הרב חרל״פ ותמיד היה כבוד. במלחמת העצמאות נפלו שני חיילים שגרו צמוד לשערי חסד . יזהר ערמוני הי״ד ובנו של בעל המאפיה מפינת קק״ל ואושיסקין שאת שמו אני זוכר. כל השכונה ניחמה את האבלים והקדיש נאמר בבית הכנסת . למה להמציא שנאה היכן שהיתה שכנות טובה וכבוד הדדי מן הסוג שהקרין על השכונה הרב ש,ז אויערבך העצום.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ינקי | 13/01/20202
ומה עם הרה"ג יהושע צוקרמן שגר בשכונה עשרות שנים ומעמיד אלפי תלמידי חכמים. מקווה שגם אותו לא "שכחת" בכוונת מכוון
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 12/01/20201
חנניה. מקווה שלא בכוונה השמטת את שמו של המרא דאתרא הנערץ קדוש ישראל ותפארתו הגרי"מ חרל"פ זצוק"ל ראש ישיבת מרכז הרב תלמידו המובהק של הגראי"ה קוק זצוק"ל
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"