כבר לפני 500 שנים, הרמ"א, רבי משה איסרלישׂ, התייחס במענה לשאלה שנשאל, לסוגיה שרלוונטית גם בימינו אנו, בעקבות מגיפת ה'קורונה' שוררת בעקבותיה משבר (היסטורי)
הרמ"א (מתוך ויקיפדיה) (צילום: שאטרסטוק)
קובי | 17/03/2020
8
שם זה היה מקרה בודד. אבל לגבי הקורונה רואים איך שזה עובר להמונים בכל העולם....אז במקום ששכיח היזקא יש לחוש ולהחמיר....כלומר הכל משמיים אבל עובדה שהולכים לרופא...ולוקחים תרופה.....דהיינו השתדלות מצד האדם והתוצאה היא ביד ה' יתברך.
▾ דווח על תגובה זו0
אידישאי | 16/03/2020
7
געלזוכט זו צהבת! כך היא נקראת עד היום בפי ותיקי דוברי האידיש.
▾ דווח על תגובה זו0
oshi | 16/03/2020
6
כך כתב החסיד רבי יוסף יעבץ זצ"ל (חי לפני למעלה מ-500 שנה, בתקופת גירוש ספרד) בספרו אור החיים (תחילת פרק ט) אשר כבר נתפרסם על הרמב"ם "ממשה ועד משה לא קם כמשה". וכ"כ עוד החיד"א זצ"ל בספרו שם הגדולים (מערכת מ אות קי) שמצא כתוב שלא היה שום תנא או אמורא שנקרא משה, והיינו דאמרי אינשי על הרמב"ם ממשה ועד משה וכו' שלא היה תנא או אמורא שנקרא משה, ע"ש
"אז למה החלטתם שזה הרמ"א?"
והאם ישלכם מקור?
▾ דווח על תגובה זו0
יצחק | 16/03/2020
5
חבל לכתוב דברים כאלו, ח''ו הרמ''א ידע מה קורא עם מגיפה, הרי הוא עצמו ברח מעירו כאשר היתה מגיפה, הגמ' מייעצת לברוח כשיש מגיפה.
אבל הענין הוא /הרמ''א מדבר כאשר יש רק נגועה אחת בלבד והמגיפה עדיין לא התפשטה ולכן הוא לא חשדש וכמו שתכב גם בשו''ת צי''א.
בבקשה אל תמהרו תכתוב אלשיות מדומות בפרט אם אתם לא מונחים בסוגיות תודה
▾ דווח על תגובה זו0
גזירה | 16/03/2020
4
מי שנגזר עליו לחלות או למות שום בידוד לא יעזור צריך לזכור שאנחנו בגלות תחת שלטון הערב רב שלא מאמינים באלוקים ורואים את הכל בעין הסטטיסטיקה אם היתה פה מדינה חרדית לא היו משביתים כלום הכל היה כרגיל כי יודעים שהכל נגזר
▾ דווח על תגובה זו0
תהילה | 17/03/2020
את מכיר המקרה את המשפט "ונישמרת מאוד לנפשותכם" אז צריך לעשות הישתדלות וה' יחליט מה לעשות וגם הרבנים מישתדלים ולא אומרים למה להישתדל כבר כתוב שאני ימות וז אל תהיה מהקיצונים האלא שאפילו לא מיתחסנים ואז ניפטרים אז לכן אלא שעשו ישתדלות לא ניזוקו מעניין למה
▾ דווח על תגובה זו0
חרדי | 16/03/2020
כסילים מתי תשכילו
▾ דווח על תגובה זו0
סתם אדם | 16/03/2020
צרחך לנהוג כדרך בני אדם
▾ דווח על תגובה זו0
חרדי | 16/03/2020
3
הרמב''ם במורה מסביר למה צרעת יושב בבידוד וכך לשונו
ותועלת הדעה הזו ברורה בהשפעתה, נוסף על כך שהצרעת מתדבקת, וכל בני אדם נפשם קהה ממנו וכמעט שזה בטבע.
▾ דווח על תגובה זו0
שימי | 16/03/2020
2
לדעתי מקרה זה שונה כי כמו שפירסמתם ר' חיים אמר לחתנו שיהיה בבידוד
▾ דווח על תגובה זו0
דוד | 16/03/2020
1
הוצאת דברי הרמ"א הקדוש מהקשרם. הרמא דיבר רק על אותה המחלה של אותה אישה. הוא עצמו מסכים כמו שכתוב בגמרא שבעל ראתן וכל מחלה אחרת שהיא באותה רמת סיכון שאסור אפילו לישב אצלו.
אתה הוא הבור ולא הרמ"א ח"ו
▾ דווח על תגובה זו0
יצחק | 16/03/2020
חזק.
בשו''ת צי''א כבר פלפל בדברי הרמ''א האלו, וכתב שכל דבריון אינם אלא במגיפה לאשה בודדה אבל אם המגיפה התפשטה גם הרמ''א מודה שיש לברוח וכמו שהוא עצמו ברח מעירו בתקופה מסויימת כאשר היתה בה מגיפה. והרי הגמ' אומרת שכשיש מגיפה או שיש להסגר או שיש לברוח.
כל טוב
▾ דווח על תגובה זו0
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"