הכותל המערבי שומם מאדם: גלריה עצובה

רחבת הכותל המערבי נסגרה לכניסת אנשים שאינם מתגוררים ברובע היהודי, בשל הניסיון לצמצם את הסיבות ליציאה מהבתים בשל נגיף הקורונה, והיא כמעט וריקה לחלוטין (עדכון)

 (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
רונוששש | 28/03/20207
העיקר אתם מדברים כמה זה עצוב שעוזבים את שריד בית מקדשנו.

אבל עם יהיו מלא אנשים שמתפללים אתם תצאו עלים כמו לא יודעת מה!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
שפוי אחרון | 27/03/20206
שלשה דברים מאוד עצובים מתרחשים כאן, מגפה, ביטול חתונות ושמחת חתן וכלה, והכותל שומם, אני לא בשמים, אבל מותר קצת לחשוב על הצירוף הזה, לפני יותר ממאה שנה היה בירושלים מגפה שהרגה שליש מהתושבים, באותו זמן עשו גדולי הדור שאלת חלום ונאמר להם הפסוק הנה זה עומד אחר כותלנו, שהוא הכותל המערבי, באותו זמן החריזו חרם שלא יעשה זשום אדם תזמורת לחתונת ילדיו בירושלים, בשנים האחרונות יש בעניין זה פרצות רבות, מי יודע?
▾ דווח על תגובה זו  0 
בחורה | 27/03/20205
עצוב לי לראות את זה.

ממש.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ה הוא המלך | 27/03/20204
עזבו את הכותל! הר הבית, המקום של בית המקדש, סגור ליהודים ופתוח רק לערבים! זה מה שעצובבֱֱֱ!!!

ה' יתברך תשלח לנו משיחח!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
דתי לאומי | 27/03/20203
שעה לפני היו שלוש מניינים די גדולים. כנראה שהתמונה צולמה אחרי זמן תפילה...
▾ דווח על תגובה זו  0 
כותרת לא... | 27/03/20202
אוי מה היה לנו.. נו באמת.

ב"ה שיש לנו מדינה ששומרת על הבריאות שלנו ושאנחנו זוכים להיות ריבונים על ארצנו ולשלוט על עצמנו ועל ארצנו "שלא נעזבה ביד האומות או לשממה" (רמב"ן).

ממש לא מדובר על חורבן שיש אויב חיצוני ששולט עלינו ומחליט לנו איפה להיות ואיפה לא. בעז"ה המגיפה תגמר ונחזור לשיר שיר חדש על גאולתנו ועל פדות נפשנו. פרופורציות!

וידוע הסיפור על הרב גוטסמן זצ"ל שבא לנחם את פרופ' אומן לאחר נפילת בנו במלחמה. שווה מאוד לקרוא:

"ופנה לאלמנה, להורים, לאחים ולאחיות, ואמר: "הבן שלי שלמה נלקח מידיי ונזרק על משאית בקינדראקציון. ועמדה לידי אשתו של המשגיח וגם לקחו את הילד שלה, ואז היא פנתה לנאצי ואמרה: תזרוק גם אותי על המשאית. הנאצי ענה לה: חכי גברת, התור שלך יגיע. הקולות שבקעו מהילדים הגוססים והחיים על המשאית, היו כלום לעומת הצעקות של האמהות...".

והוסיף ואמר: "אני פסקתי לכולם לברוח מהגטו, וגם אני ברחתי. ואמרתי לבני המשפחה (בתו ואשתו), אני הקצין ואתם החיילים, כשאני אומר להתכופף מתכופפים. ירו עלינו מטווח של שישה מטר ולא נפגענו".

וחזר לספר על הזמן שהיה בגטו, שאחר שבנו נרצח, לקח את נעליו הקטנות כדי למוכרם בעת יציאתו מהגטו לעבודות כפייה. בחוץ הצליח להחליפם תמורת גזר וקמח. אבל נתן בכל יום רק נעל אחת, כי לא היה יכול להבריח בפעם אחת את כל האוכל שהיה מקבל תמורת שתי הנעליים. הוא תאר איך הכניס את הקמח למכנסיים הקשורות, ואת הגזר הכניס בפרוסות לתוך נעליו. כשחזר לגטו הלך להביא חלק מהאוכל לאלמנתו של גאון הדור רבי חיים עוזר גרודז'ינסקי, שהייתה נפוחה מקור ורעב. הרבנית סירבה בתחילה לקבל את האוכל, כי אמרה: "יש לך אישה וילדה, למה תיתן לי את האוכל?" כשהשיב לה: "יש לי מספיק", הסכימה לקבל ממנו קצת גזר וקמח. הוסיף הרב גוסטמן: "אני לא טעמתי מהאוכל הזה, מפני שלא יכולתי לקיים בעצמי את הפסוק: "ואכלתם בשר בניכם" (ויקרא כ"ו, כ"ט).

ואז הזדקף הרב ופשט את ידיו לצדדים ואמר: "עכשיו אגיד לכם מה שקורה בעולם האמת. מאירקה שלי אומר לשלמה: אשריך שלוימלה שזכית. אני לא זכיתי! אני לא זכיתי לזרוק את עצמי מנגד כדי להציל את כלל ישראל. אתה זכית"!

קם פרופ' אומן מהארץ וחיבק את הרב גוסטמן ואמר: "נחמתני, נחמתני".
▾ דווח על תגובה זו  0 
בני ברק | 27/03/2020 
תגיד לי אתה משועמם לכתוב את כל זה

עדיף שתלך ללמוד
▾ דווח על תגובה זו  0 
עצוב | 27/03/20201
עצוב הנבואה מתגשמת דרכי ציון שוממת שועלים טיילו בה
▾ דווח על תגובה זו  0 
שי | 27/03/2020 
אין בעיה, תפר את הסגר ותידבק. שמעת על "וחי בהם"?
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"