חסידי בעלזא פרצו אל בית כנסת בב"ב; הוגשה תלונה

מלחמת עולם בבני-ברק סביב מבנה בית כנסת בעיר: מאבק שניטש על השליטה בבית המדרש "היכל שלמה" הגיע הבוקר לשיא, בזמן שכמה מחסידי בעלזא פרצו אל המבנה ● גבאי בית הכנסת ל"כיכר השבת": "הם רוצים להשתלט על בית-הכנסת, בי"ד של הגר"נ קרליץ הוציא צו מניעה" ● בלעדי (חרדים)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
ארי | 02/02/201135
כאחד מהאזור ומתפלל לשעבר בבית הכנסת הזה, אני מכיר היטב את העניינים המתנהלים שם, משמיעת שני הצדדים אני יכול לומר באחריות מלאה שהכתבה הינה מגמתית ומציגה צד אחד בלבד, תוך סילוף עובדות והתעלמות מפסקי דין שניתנו בעניין.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאירה  | 21/01/201134
וכשהחילונים מתלוננים על שינוי האוכלוסיה השתלטות וכדומה -אז כולם קופצים : מה זו השנאה הזאת ?כן אבל לבעלז אסור להשתלט על ליטא וכמובן גם לא להפך...אז טוב מעתה אם הייתם אמיתיים -תבינו גם את תלונות החילונים
▾ דווח על תגובה זו  0 
תושב האזור  | 20/01/201133
כפי הידוע לי מעולם לא נפסק בבית דינו של הרב וואזנר כי ביה"כ שיך לחסידות בעלז.

חסידי בעלז שהפסידו בדיון זה פנו לערכאות ע"מ לפנות מבית הכנסת את המתפללים.

מדוע כנגד בנות ספרדיות שלא התקבלו לבית הספר בעמנואל אסור ללכת לערכאות ולבעלז מותר ללכת לערכאות
▾ דווח על תגובה זו  0 
svs | 20/01/201132
ככה נשמע מהכתבה
▾ דווח על תגובה זו  0 
סתם אחד | 19/01/201131
שהתאריך של צו המניעה הוא מלפני חודשיים?

מה קרה לאתר שממחזר סיפור ישן?
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורי | 20/01/2011 
חודשיים?
▾ דווח על תגובה זו  0 
ארלה- | 19/01/201130
כמתפלל ותיק בבית הכנסת זה כבר שנים ואני כלל לא ליטאי וגם לא מתפלל נוסח אשכנז-- באתי לבית כנסת זה בגלל נוסח ספרד הנהוג במקום. בית כנסת זה מגוון עם מתפללים מכל קצוות הקשת. ליטאים וגם חסידים גם מזרחיסטים (אחד הגבאים -שמוליק הוא דתי לאומי ) אני חסיד וגם ספרדים גם תימנים -- הכי מעניין במחיית עמלק שאומרים ב5 סגנונות... בכל אופן במקום היה ועדיין יש דו קיום אמיתי שיכול ללמד אחרים מה זו אחווה יהודית-- אנ ימזמין את מי שמעוניין להגיע בשבת למקום בכדי להווכח בעצמו באמיתות דבריי. במקום היתה גם קבוצה של 3 אנשים ביניהם חגי הורביץ (שלפי הבנתי מסרב לפסק בית דין) ועוד שני מתפללים שניסו להשתלט על המקום והנהיגו שם שיעורים בזוהר הקדוש וכן ניהלו במקום את כל עסקי הוצאת הספרים של הרב אשלג-- --מתפללי ביה"כ קיבלו אותם וכיבדו ולא הפריעו. אולם מסתבר שתאוות בצע גוברת על כל דבר ואני עדיין לא מאמין שחגי עשה כזה דבר אולם זו המציאות והוא בתור חבר בעמותה -הוליך שולל את היו"ר קורנבלי בצורה מניפולטיבית והציע את המקום לחסידי בעלז - זאת לאחר שקרים שהוא מספר להם כי במקום לא מתקיימת פעילות ו"שווה" להם להשתלט על המבנה. זה התחיל לאט לאט --יותר עצוב שבהתחלה מאד כיבדו אותם ונתנו להם עליות וחזנות וכו' - -עד שיצא המרצע מהשק ובמומחיות שאני מצדיע להם על כך-- בתחילה שני מפללים וכן הלאה כל שבת עוד שניים אח"כ סעודות שלישית בנפרד ואח"כ כולל וכו' -- מעורר כבוד-- וככה משתלטים. אבל רבש"ע-- למה לזרוק את המתפללים הותיקים מהמקום??? יהודים מכל קצוות הקשת במקום זה כבר עשרות!! שנים ואתם ככה מעיפים אותם??? לאן ילכו כולם להתפלל??אני לא מנסה לחשוב לדוגמא על אליעזר (דתי לאומי) שמוצא במקום זה את מקומו עשרות שנים -- או על ישעיהו ניצול השואה שאין!! אין !! לו מקום אחר להתפלל בו ובאחד השבועות הוא נאנח אוי ווי למה עושים את זה??? כל הזוגות הצעירים מתושבי המקום ובתוכם אני שיש לנו מקום תפילה נחמד שמקבל את כולם-- לא קשור לליטאים וחסידים

!! מקבלים את כולם!!! אז למה אתם בעלז הורסים??? למה למה???? אני סמוך ובטוח שהכל יבוא על מקומו ויחזור לקדמותו ---יש מי שמנהל את העניינים --דער באשעפר איז גרויס.

נ.ב שמועה שמעתי נכונה או לא שמטרתם של בעלז לבנות למעלה וכך הם מתחילים בכדי להגיע ל"פשרה" .. פשוט מלוכלך.

אוקיי זו האמת הניטרלית למי שרוצה.

ארלה
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאירה  | 21/01/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורי | 20/01/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
דני | 20/01/2011 
כל הדמגוגיה שלך לא שוה אגורה מול האמת ואני כמתפלל במקום יודע כמוך את האמת וכל הכתבה היא רק להשחיר אנשים שהשקיעו ועושים עבור אידישקייט יותר ממה שהכתב המפולסף יודע וכותב ועושה.

זה שזרקתם שקיות תפילין לרחוב את זה אינכם מספרים שנתתם מכות לאברכים חשובים שישבו ולמדו את זה אתם לא מספרים, רק "חסידי בלז משתלטים" נו! דמגוגיה בגרוש. האמת בסוף תנצח והתאריכים על המכתבים מוכיחים שמיחזרתם אירוע להשחיר את חסידי בלז שאינם צריכים לא לכם ולא לכמותכם ולא לאחד כמוני הם ב"ה מסתדרים נהדר ויישר כוח להם על מעשיהם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 20/01/2011 
בחייאת

הקב"ה לא מעניין אותכם

השקית של התפילין כן...........

אל תעשו מעצמכם צחוק

הגעתם למקום לפני יומיים ואתם קוראם לעצמכם מתפללי המקום

אל תעשו מכולם מטומטמים
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 20/01/2011 
להפריע לכולל הקיים במקום והם אכלו ושתו ופיטפטו,

מי נתן להם מכות ומי זרק תפילין?

נראה שאתה (חגי הורביץ?) כבר אכלת אותה עם הכסף שבעלז אמורים להעביר לך על מכירת הבהיכנ"ס והכנסתם לעמותה שלא תקבל אותו כבר, ולכן אתה ממציא סיפורי סבתא על תפילילן וכו'.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד | 19/01/201129
בעלזא לא שילמה שקל לרכוש את בית הכנסת, היות וזה לא כ"כ בוער לבעלזא, כי המיקום לא נוח לבעלזא בכלל. אדרבה, כעת, לאחר שפרצה מהומה גדולה כזו, בעלזא מזמן היתה מוותרת על כל הבלאגן, עדיף להשאיר את הביזיונות על דברים ששווים באמת....
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד | 19/01/201128
שכחתי לכתוב בתגובתי הקודמת, שהמסמך שהובא כן מבית הדין של הגר"נ קרליץ שליט"א, נושא את התאריך י"ז כסלו, כשלאחר מכן עבר הדיון לבית דינו של הגר"ש וואזנר שליט"א.

ולכן אין תוקף לצו מניעה זה, כיון שבית דין צדק כבר הכריע בדין.
▾ דווח על תגובה זו  0 
בעלזער | 19/01/201127
אני מבקש לחסום את המגיב הרשום "הרב אביגדור קליין", שרשם את שם המשתמש על שם אחד מחשובי קהילת חסידי בעלזא בבני ברק, ומגדולי עסקניה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד | 19/01/201126
משום מה אני רואה שאין אף אחד שהגיב לעניין, חסידי בעלזא לא טרחו להשיב כראוי. וגם חבל שכיכר השבת נהגו שלא כהוגן ולא ביקשו תגובה, כראוי וכמקובל.

ראש העמותה והגבאי הראשי בבית הכנסת הזה, הוא ר' דוב קורנבלי, הוא יהודי מבוגר וישיש שהיה ממקימי בית הכנסת. לפני כמה שנים, לאחר שרוב רובם של המתפללים נפטרו לבית עולמם, הגיע ר' דוב קורנבלי לחסידי בעלזא, וביקש מהם לקחת את בית הכנסת ולהפעיל אותו.

למעשה, במשך כמה שנים לא הקשיבו לו, היות ולא התעניינו בזה, כי ביהכנ"ס שוכן בריחוק מקום, ולא רחוק משם יש כבר בית המדרש דחסידי בעלזא, ברח' יואל.

לאחר שהלה הפציר שוב ושוב, החליטו חסידי בעלזא, היות והכולל ששכן עד עתה בביהמ"ד קטן וצר ברח' האדמו"ר מבעלזא 1, נעשה צר מהכיל את אברכי הכולל, לכן הלכו חלק מהאברכים ללמוד בביהכנ"ס היכל שלמה, ואף החלו להתפלל שם.

בשנים האחרונות החלו כמה ליטאים להתפלל שם, והם כעסו מאוד כשבעלזא קיבלה את ביהכנ"ס, למרות שהיא קיבלה את זה על מגש של זהב, והם התנגדו לכך בכל תוקף.

לאחר שהחלו תגרות ומחלוקות, בעלזא עזבו את המקום!

שוב, לאחר שניסו כמה פעמים לסדר הכל בדרכי שלום, הלכו לבית דינו של הגר"ש וואזנר, ושם נפסק שביהכנ"ס שייך לחסידי בעלזא, ועל פי פסק הדין הקים ר' דוב קורנבלי עמותה חדשה, והחברים שהתנגדו לזה, התפטרו, לאור פסק הדין.

מה שהיה היום היה שונה לגמרי ממה שנכתב כאן בכתבה.

אכן, לומדי הכולל הגיעו שוב ללמוד במקום, ולא "פרצו", הם נכנסו והתחילו ללמוד במקום ששייך להם על פי דין תורה ועל פי חוק. כמה ליטאים החלו לריב איתם ואף הרביצו מכות, וחסידי בעלזא הם אלה שחטפו ואלה שהזעיקו משטרה שעצרה שני אברכים ליטאים.

בעלזא לא "פרצה", בעלזא לא "השתלטה", בעלזא לא "החטיפה" מכות, ובעלזא לא "נעצרה" במשטרה, וחבל שכיכר השבת הביאו כתבה שקרית כזאת, בלי לברר את הנתונים האמיתיים.

הפוך על הפוך.

אגב, אני מקוה גם להעלות פה באתר את המסמכים המקוריים, כדי להראות את האמת ולהוכיח את חפותם של חסידי בעלזא.

לסיום, אני מודה שאני חסיד בעלזא, אני לא מסתתר, ורק רציתי להביא דברים כהווייתן, היות וראיתי שלא היה מי שיגיב לעניין.

מובטחני שעורכי כיכר השבת יפרסמו את תגובתי, והאמת תצא לאור.

תודה רבה לכל מי שחפץ באמת וקרא את דברי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורי | 20/01/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 20/01/2011 
בעלז הגיעו למקום לאחר שהוא כבר היה מלא ולאחר שמר דב קורנבלי ביקש מס' פעמים מהמתפללים להחליף אותו כי הוא כבר זקן

ולצערנו כנראה גם מבולבל ומסכן

בעלז פשוט ניצלו את תמימותו ורוחצים בניקיון כפם

ונא לא לשכוח שמ -"הליטאים שהשתלטו על בית הכנסת" הם עצמם (קורנבלי וחביריו) הזמינו והתחננו אליהם לבא ולהשלים מניין

רק שכנראה זה הצליח להם יותר מידי המקום מצא חן בעיני האנשים והם השקיעו בו את נשמתם וכספם פתאום הם תפסו את עצמם שהתכנית המקורית השתבשה להם מכיוון שבמהלך ה 5 השנים האחרונות הצטברו שם "יותר מידי ליטאים" (שמתפללים ספרד למשל ולמעשה אין להם כ"כ קשר לליטאים) אבל לצורך העניין והמלחמה הכל כשר והם ליטאים למהדרין ולכן מותר להתנפל עליהם ולעשוק אותם תוך גרימת חילול ה' נורא

אל תתנו לתגובות התמימות האלו להטעות אתכם

מדובר בקבוצה מאורגנת ואכזרית שבקור רוח מרושע תוך ניצול תמימות המתפללים והקוראים מרשים לעצמם לעשןת הכל אפילו להרוס בית כנסת

על הכל יש כפרה חוץ מחילול ה' ............
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי | 19/01/201125
בעלזא חסידות מספר אחד עובדה ידועה לכולם אז נא אל תבלבלו בשכל.לא קראתם שילמו על זה כסף.ומה הפריע לתפילה הנוסח? דעו שבעלז בין החסדויות היחידות שגם ספרדים יכולים לגשת שם באיזה בית כנסת ליטאי יש דבר כזה?אה צודקים אין כזב דבר.שיהיהלכולכם המשך ערב נעים
▾ דווח על תגובה זו  0 
שבת פייפער | 19/01/201124
מדובר בחסידי בעלז עם גיבוי מהקודקודים.

לו היה מדובר בחסידות עדינה שמעולם לא הרימו יד על אדם, היה לך צ'אנס למכור סיפורים.

מכירים את בעלזא, ואת המתנת יד הנדיבה שלהם...
▾ דווח על תגובה זו  0 
פרדס ‏כץ | 19/01/201123
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
שבת פייפער | 19/01/201122
כמו המוסלמים שהורגים למען כבוד המשפחה, כך הבעלזאים יהרגו את כולם בגלל כבוד בית בעלזא.

הגיע הזמן שיפנימו שנגמר עידן הטרור שלהם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 19/01/201121
הבנתי מהכתבה שהחברה מבעלזא רכשו את המבנה, אז אם כן מה זה השתלטות?

בפעם הבא תסבירו את עצמכם יותר טוב.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורי | 20/01/2011 
בסיוע של מץפללל מסוים שבגד בכל המתפללים,

ע"י שליטתו בעמותה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מכיר ת' סיפור | 19/01/2011 
יש שם מרקם של ציבור ובעלז באים בכלל מבני ברק ופשוט משתלטים
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלמה | 19/01/2011 
לא רכשו ולא כלום פשוט השתלטות ראה ערך בית הכנסת הגדול בחיפה. זן דרכם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה הכהן | 19/01/201120
גם לפני 1940 היו מלא מחלקות בין קבוצות חרדים ובסוף היטלר לקח את כולם לתנורים....למה אין לנו יכולת לתקשר בינינו ?תלמוד בבלי,שולחן ערוך חושן משפט,חפץ חיים ובסוף רק מכות??!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יענטע | 20/01/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אהרן מרדכי | 19/01/201119
עם השכנים מאשר התבוללות
▾ דווח על תגובה זו  0 
יקטר | 19/01/201118
חסידי מכנובקה שהם עשרית שבעשירית של בעלזא הצליחו דרך החוק להשתיק את האלימות של בעלזא

רק ככה הם מבינים

קחו לדוגמא את השלט הענק שהם שמו ברח' רב אמי בבני ברק עם הכיתוב בעלז מכנובקה

והבלזרים איימו של יקום ולא יהיה וגם איימו שיביאו אלפי מפגינים למקום

ו,,,, עבר שנתיים והשלט קיים ועוד הוסיפו עוד שלטים ברח ברטנורא ושום דבר

כי הבלזרים הולכים בכוח

וחוטפים במוח
▾ דווח על תגובה זו  0 
יקטר ציקקטר | 20/01/2011 
ש לך מטען נגד בעלזא אז מה?????????????????
▾ דווח על תגובה זו  0 
וינד | 19/01/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמעון וואלף | 19/01/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
דעה עצמאית | 19/01/201117
פשוט זה לא הענין בכלל.

תגידו אתם, אלה שרבים שם, אתם חושבים שהקב"ה יבא לשמוע את תפילותיכם שמה?

מצופה מכם כאנשי דת, להבין שיש דברים שעושים אותם רק בהסכמה כללית ולא במחטפים, זה לא פוליטיקה. זה בית כנסת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
תושב המקום | 19/01/201116
▾ דווח על תגובה זו  0 
בשנה האחרונה לבד הם כבר הספיקו לריב עם ו יזניץ בקוממיות, עם גור בחיפה, ועם אשלג ו עם הליטאים בבני ברק!  אפשר לחשוב שיש להם  כ"כ הרבה אנשים שהם צריכים לריב עם כ"כ א נשים בכ"כ הרבה מקומות....
▾ דווח על תגובה זו  0 
אישישר | 19/01/201114
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רפי | 19/01/201113
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 19/01/201112
איך נדע מה האמת
▾ דווח על תגובה זו  0 
בעניין | 19/01/201111
איזה שטויות. כל מי שגר באזור יודע את האמת! בית הכנסת הייתה ריקה מאדם ומתפללים, והחסידים האלו שיפצו את המקום אחרי שקיבלו רשות מהגבאים והחלו להפריח את השיממון. ורק אחרי תרופה וכשגמרו להשקיע אז נדלקו כמה ליטפאקי'ס מטומטמים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורי | 20/01/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אורי | 20/01/2011 
החסידים הגיעו בשביל להקים שם ישיבה ואולם שמחות בקיצור בשביל הביזנס.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אלי | 19/01/2011 
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  +1 
ספרדי | 19/01/2011 
שקשוקה שכזאת מזמן לא שמעתי: בעלז- ליטאים- עדות מזרח. אוי אוי פרדס כץ פרדס כץ מה מחכה לנו שם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
עולם כמנהגו | 21/01/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אוריע | 19/01/201110
חסידות בעלזא, זו חסידות מתונה מאוד, עידנה, אוהב ומקרבת הבריאות, אתם משווים אותם לגערר'ס???????
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שלמה | 19/01/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
חחח | 19/01/2011 
לקבל לשון הרע אפילו טם זה לצערינו הרב אמת ויציב כבר כמה דורות
▾ דווח על תגובה זו  0 
שימי | 19/01/20119
תארו לכם שזה היה גור?

אוהו איזה תגובות היו כאן!

ולא די שיש כאן הוכחה שבכל מקום הליטאים משתלטים על נכסי אגו"י, אלא עוד מגדפים את העלזאים שהם "כמו גור". ממש כמו בעיתונים בגרמניה בתקופה שלפני 70 שנה... גורו לכם!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
ציפקה | 19/01/2011 
מזכיר לי את אותו הזקן שחשב שלא שומעים אותו

אבל מי שלא שמע היה..........

חבוב לך להתרחץ מהר
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן סגל | 19/01/20118
אילולא ניתנה תורה מסיני, היינו לומדים מסירות נפש למקדש מעט מחסידי בעלז.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוסי | 19/01/20117
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מומו | 19/01/20116
זה נראה שהם לא יודעים לפתור את ענייניהם כבני תרבות..,

נו טוב....
▾ דווח על תגובה זו  0 
תרביצאי | 19/01/20115
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  -3 
עודד  | 19/01/2011 
כמו שנצחנו את הגורים בבתי וורשא אל יאוש כל כלב בא יומו
▾ דווח על תגובה זו  0 
סמי | 19/01/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
תרביצאי | 19/01/2011 
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
יצחק בן נתן | 19/01/20114
לא רק הליטאיים, לתשומת לב הגולשים מפרגני הבעלזאיים, כולם אוהבים לריב ולהשתלט אחד עם ועל השני, צריך משיח דחוף.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ליטוואק | 19/01/2011 
נא להצביע עץ
▾ דווח על תגובה זו  0 
אובייקטיבי | 19/01/20113
מה זה לפרסם את הטבלה של הזמנים של האברכים?

מה היציאה המטומטמת הזאת???
▾ דווח על תגובה זו  +1 
הצדיק | 19/01/2011 
למה בעלז כל כך פוחדים מפרסום

הם מתנהגים כמו גנבים בחושך ובוכים כשמישהו מוציא להם את הזבל החוצה
▾ דווח על תגובה זו  0 
מצה שמורה | 19/01/20112
נועד לתפילה לריבונו של עולם. לא למלחמות ומכות
▾ דווח על תגובה זו  0 
חמץ בפסח אסור | 19/01/2011 
יש שיפור במצבך, ברוך ה'.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מצה שמורה | 20/01/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 19/01/20111
▾ דווח על תגובה זו  0 
אוריע | 19/01/2011 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"