ה'מצודה' שעוררה את התפעלותו של הרמב"ן

מגיע הרמב"ן ורואה מבנים מוסלמים נטושים, שעליהם נבנו מבנים נוצרים - שגם הם נטושים! כולו מתפעם מכך ורואה בחוש את התגשמות הפסוק, וכותב שהסיבה שמוסלמים ונוצרים אינם יכולים לכבוש את ארץ ישראל - כיון שקדושת הארץ פולטת אותם (היסטוריה)

ילדי ישראל משחקים בחולות אשדוד (צילום: תיירות אשדוד)
ילדי ישראל משחקים בחולות אשדוד (צילום: תיירות אשדוד)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
אלי | 26/05/20204
איפוא כתוב ברמבן שכוונתו למצודות אשדוד?
▾ דווח על תגובה זו  0 
כותרת מטעה | 26/05/20203
הרמבן לא ראה את המצודה הזו למה סתם לקשקש
▾ דווח על תגובה זו  0 
העיריה מסלפת | 25/05/20202
השירותים כבר נבנו ועובדים, יש 3 תאים- זה לא נכון שהיא עוד לא בנתה ומחכה להיתר. ואיזה קשקוש שמדובר בעבודות שימור, ככה לא משמרים אתר היסטורי כל מה שבוצע לצורך מסחר בלבד ושלא יעבדו עליכם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
עעע | 25/05/20201
נו באמת הרמב"ן כותב בחיבורו על התורה שאי אפשר לכבוש את ארץ ישראל רק ע"י משיח די כבר עם המאמרים האלה למה להסתמך על סיפורים ווורטים מאשר על האמת הנראית בברור(ראו בהרחבה באתר ילקוט השבעתי אתכם אבל רק מי שרוצה לדעת את האמת וידע בטעותו).
▾ דווח על תגובה זו  0 
קנאי לשעבר | 26/05/2020 
ראיתי בילקוט הנ"ל. הבעיה שהוא לא מתרץ את הרמב״ן בהוספות למצוות עשה ד׳... (אני מעריך שהוא יביא ראיות למגילת אסתר שאף אחד לא שמע עליו זולת השגה זו על הרמב"ן..) אבל מאמרו בילקוט הוא על הקרח..
▾ דווח על תגובה זו  0 
עצניק | 25/05/2020 
מה זה סותר לכתבה?! שפירא לא התעסק במשיח בכתבה זו!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"