ביהמ"ש קבע: ההחלטות נגד השחיטה הכשרה - תקפות

סערה בעולם היהודי בעקבות החלטת ביהמ"ש לזכויות אדם של האיחוד האירופי כי החוקים נגד השחיטה הכשרה בבלגיה אינם פגיעה בחופש הדת; נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט: "זו חוצפה" (חדשות)

הגר"פ גולדשמידט ומשלחת ועידת רבני אירופה עם נשיא הפרלמנט האירופי הנבחר (צילום: אלי איטקין)
הגר"פ גולדשמידט ומשלחת ועידת רבני אירופה עם נשיא הפרלמנט האירופי הנבחר (צילום: אלי איטקין)
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
מאיר הגר | 17/12/20204
האדמו"ר מסאטמר רבי יואל טייטלבאום ז"ל אמר שהגלות בארה"ב ובמערב אירופה ובישראל היא א " ביטערע גלות" ועכשיו מתברר שאמר דברים נכונים
▾ דווח על תגובה זו  0 
חנן. ב. | 17/12/20203
כהצעה פרקטית, אפשר לסמוך על ההיתר להימום לפני שחיטה (שרידי אש יור"ד ד. לא עיינתי בפנים). הבנתי שיש קהילות בשבדיה שסומכות על ההיתר עד היום.

לחילופין, ניתן להמם את הבהמה באמצעות גז שלא מטריף אותה, כמו "גז צחוק" וכדומה. אמנם בעבר לא ידעו איך לעשות זאת, אבל מדע הכימיה צעד כברת דרך מאז.

העיקר לא ללכת עם "ראש בקיר". הגויים לא אוהבים אותנו, אז בואו לא ניתן להם עוד תחמושת - בפרט שהחוק הזה נועד נגד מוסלמים (הם שנואים באירופה), והיהודים מתעקשים להיכנס יחד איתם לאותה סירה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
צריך לבכות | 17/12/20202
מעשה היה בזמן מרן החפץ חיים זיע''א. היתה גזירה דומה נגד הדת, ואז בהוראת הח''ח הורכבה קבוצת רבנים במטרה לשכנע את השלטונות. הקבוצה נפגשה עם ראשי השלטון, אולם לא הצליחה במשימתה. כשחזרו וסיפרו לח''ח שלא הצליחו לשכנע. פנה אליהם ואמר: ''אבער וויינען האט איר דאך גיקענט''!! והתחיל לבכות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה  | 17/12/20201
איפה יש הלכה כזאת, שהבהמה חייבת להיות ערה בשעת השחיטה. -- איני יודע מי המציא את ההלכה, אין לזה שום קשר לכשרות. -- ומי שהמציא את זה עתיד לתת את הדין, שמונע מבני ישראל בשר כשר. -- ופלא על הרבנים שעושים איזה מזה כאילו יש כאן קשר לכשרות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"