האם אנחנו באמת 'בעלבתים'? // שלמה קוק

במקרים רבים, לחרדי העמל לפרנסתו, יש תחושת חוסר חיבור ושייכות, כמדי שבוע, מפורסם ב'כיכר השבת', חוברת מיוחדת עם טור נבחר מביהמ"ד 'חלקי בעמלי', והשבוע; השוני בין 'הבעלבתים' בארצות ניכר לישראל והקשר למקסיקו (דעות)

 (צילום: קובי הר צבי וארכיון כיכר)
(צילום: קובי הר צבי וארכיון כיכר)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
חחח | 29/01/202111
מאמר יפה אבל מועתק קומפלט...

מאתר צריך עיון.

א ביסלע פדיחה העפס...
▾ דווח על תגובה זו  0 
אחד | 29/01/202110
אבל הדברים לא כ״כ וורודים כמו שאתה מתאר, אני גר במקסיקו, קודם כל אתה צודק שב״ה יש כאן מאד בעלי בתים שיושבים ולומדים חזק אחרי יום עבודה, וכולם מעריכים את הדבר הזה, אבל א״א לדמות למקומות אחרים, א׳ כמו שאמרו פה זה בגלל מה שמרוויחים וב׳ כאן עבודת הגויים פה מאד זולה ומימלא זה הרבה יותר קל לצאת מוקדם מהעבודה, ובכל זאת אני מכיר כמה בעלי בתים שממש לא הולך להם ומקדישים הרבה מזמנם ללמוד, גמ׳ והלכה בעיון במסירות נפש

אבל יש כמה בעיות, יש בעלי בתים שחושבים על עצמם כאילו הם יותר טובים מהאברכים, וזה פשוט שאין זה נכון אבל לפעמים זה גורם שיש אברכים שחושבים שעדיף להיות בעל׳בת שלומד מללמוד כל היום, ויותר גרוע מזה, כבר יש רבנים שג״כ חושבים ככה ואומרים את זה, והם עושים לבעל הבית עסק גדול, (ויש כמה דוגמאות, אחד הוא ראש חבורה אחד כבר פוסק הלכות! ואפי לא למדו בישיבה!) אז רק בגלל שיש לו קצת יותר כסף אז זה אומר שאין יותר טוב ממנו? נגמרו האברכים שיכולים להיות ראשי חבורה?? ולכן ככל שעובר הזמן פחות אברכים יש כאן, וזה פשוט כי מה רואים הילדים?? הם רואים רק את הערכה שיש על הבעל הבית... אבל אחרי שמתחיל לעבוד הוא שוכח שהערכה היא על הלימוד ולא על הכסף שיש לו...

ושוב אני מדגיש יישר כוח גדול שאתה הולך לעבוד וקובע הרבה מזמנך ללמוד, אבל דע לך שיש מעלה יותר גדולה מזו, שהיא ללמוד כל היום!

וזו היא מהסיבות הגדולות שדחוף לעשות כאן עיר של אברכים, כמו שכבר פרסמו כאן
▾ דווח על תגובה זו  0 
לב יהודי | 29/01/2021 
ראשית כל נכון! אברך עצמאי שלא נזקק לכסף של אחרים, שווה פי מיליון מאברך אומלל שלומד יום שלם ונזקק לטובתם של אחרים!

"גדול הנהנה מיגיע כפו יותר מירא שמים"!!!

ב"ה אט אט גם בארצינו הקדושה מבינים שהעידן המגעיל הזה שראשי כולל מזלזלים באברכים משל היו לעבדיהם נגמר!

עושים לי שמירת סדרים ומורידים לי מ1,800 ש"ח אומללים! מהלחם והחלב, מהרב קו של הילדים שלו, תגידו אתם מרגישים נורמלים אחרי זה?

אבל אין מה להאשים את ראשי הכוללים הרשעים עם גאווה גאווה גאווה.

אברך שנשאר ללמוד בכזה מצב הוא השוטה הגמור!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 29/01/20219
יפה מאוד

עכשיו להגיד את זה לבחורי ישיבות

שלא יחשבו שכשיוצאים לעבוד זה אומר לפרוק עול
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוני | 29/01/20218
יפה מאוד! ישר כוח! הלוואי ואזכה
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 28/01/20217
שכח לציין שבחו"ל רמת הדתיות ירודה בהשוואה לחרדים בישראל
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעל | 28/01/20216
מקסים ומיוחד, לוקח אחריות ולא משליך על אחרים, תודה!
▾ דווח על תגובה זו  0 
סתם אחד | 28/01/20215
בוקר טוב אליהו!
▾ דווח על תגובה זו  0 
כל הכבוד  | 28/01/20214
מחכים ןנןגע מאוד
▾ דווח על תגובה זו  0 
יודע נפש בהמתו | 28/01/20213
לא רק זו אלא אף זו, שבאמריקה כידוע גם האברכים לומדים, ואילו כאן בארץ הקודש היושבים בישיבות עושים זאת רק לצורך ביקורת פקחים או כתבות לחדשות של שרקי פעם בכמה זמן, כשלרגל המאורע מתקשרים לכולם להגיע מהר מהעבודות בשחור ומהפארקים באמצע היום עם הילדים!
▾ דווח על תגובה זו  0 
ג'פרי  | 28/01/20212
אתה לא צודק בכלל ארץ ישראל היא ארץ ישראל נקודה, עד פרוץ הציונות חיו כאן בעיקר מחלוקה ארץ ישראל שונה מכל העולם כי פה צריך להקדיש את החיים לתורה מי שלא כזה אסור שהוא ירגיש בנוח, ובתכל"ס לא עדיף לגור בחו"ל שם באמת רוב האנשים יכולים גם ללמוד וגם לעבוד פה זה בלתי אפשרי כי בארצות הנורמליות בחו"ל מרויחים בשעה ביחס לעלות המחיה שם לפחות פי 20 ממה שמרוויחים פה [גרתי הרבה בחו"ל] ולגופו של עניין מי שעובד כאן בארץ אין לו ראש לעמול בתורה זו עובדה פה בארץ יש פתגם עובדים ועובדים ואין זמן להרוויח בשונה מחו"ל. ועוד דבר אמר לי דוקא חבר שהתאכסנתי אצלו בחו"ל שבארץ יש את החשיבות של תורה מתוך הדחק
▾ דווח על תגובה זו  0 
איש יהודי | 28/01/20211
מאמר יפה ונכון!
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"