למה החרדים נכשלו בשמירת ההנחיות? // אריה ארליך

מה גורם לכך שהקהילתיות היא מרכיב כל כך עמוק בזהות החרדית שלנו - עד כדי כך שרבים מקרבנו התקשו לוותר עליה ולא שמו לב לסכנה? • טורו של אריה ארליך מתוך החוברת 'חלקי בעמלי' (חרדים, דעות)

 (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
יצחק  | 25/02/20217
כי אין להם אלוקים, שנאמר: וַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל הַנֶּחֱשָׁלִים אַחַרֶיךָ... וְלֹא יָרֵא אֱלֹהִים
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 25/02/20216
מה אני לוקח מהכתבה ? את הרישא . יש ציבור גדול של יהודים שאומנם עושה את תורתו קבע אך גם הולך לעבוד . ואילו רק המעטים שבנויים ללמוד 3 סדרים -מבוקר ועד ערב ורואים בזאת את ייעודם העיקרי ממשיכים ללמוד ואילו בארץ מי שמתאים ומי שלא .- יושב בישיבה ובכולל ומעמיס את עצמו על הציבור(תקציבי ישיבות) .
▾ דווח על תגובה זו  0 
כי החרדים | 24/02/20215
כי החרדים הם פרזיטים במהותם, לא רק בגשמיות אלא גם ברוחניות.

במקום שיבקעו את הביצה ויצאו החוצה לעולם לשנות, להשפיע ולתקן את העולם במלכות שדי, הם מעדיפים את הקהילתיות החרדית המנוונת, זו שלא דורשת תוצאות והשגים הניתנים למדידה אלא רק הצהרה על ההשתייכות למועדון החברים החרדי.

החרדי מטבעו בורח מאתגרים ומהתמודדויות, לשם כך עיוות את היהדות והפך אותה לנזירות נוצרית מנותקת ומתבודדת, העיקר לא להתמודד עם העולם ובטח שלא להשפיע עליו.

עלובים, פשוט עלובים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
באין... | 24/02/20214
ואני עוד האמנתי לתומי שהחרדים עובדים את ה'...
▾ דווח על תגובה זו  0 
קשקושים | 24/02/20213
הקורונה חשפה בבירור שהחרדים עובדים בעיקר את כללי המועדון החברתי חרדי. אם הוראות התורה לא מסתדרות עם כללי המועדון - הן נזרקות לפח.

אני כבעל תשובה חטפתי את השוק של החיים נוכח ההתנהגות החרדית בקורונה. חשבתי שהחרדים עובדים את ה', לא יאמן עד כמה שהם עבדים נרצעים לנורמות החברתיות ואני עוד נוקט בשפה עדינה...
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים מאיר | 24/02/20212
א י ן ע ו ד מ ל ב ד ו
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב | 24/02/20211
שארליך לא יבלבל את המוח. אין בעטיית מסיכה שום פגיעה בקהילתיות. כשרואים בתדהמה את ההמונים בטישים, בהלוויות, ובחתונות, ללא מסיכות, בשעה שרבים ניגפים במגפה, אז כל ההסברים שווים לפח.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"