מה תכלית האדם בעולם הזה? / אברהם דוב גרינבוים

במקרים רבים, לחרדי העמל לפרנסתו, יש תחושת חוסר חיבור ושייכות, כמדי שבוע, מפורסם ב'כיכר השבת', חוברת מיוחדת עם טור נבחר מביהמ"ד 'חלקי בעמלי', והשבוע; אברהם דוב גרינבוים על חסידים וליטאים (מחשבה)

 (צילום: יעקב לדרמן)
(צילום: יעקב לדרמן)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
חנן. ב. | 25/02/20215
תכלית האדם היא למות. לא משנה כמה תשיג בחיים וכמה כבר השגת, בסופו של דבר כולם מתים ואובדים. איש מאיתנו לא ייזכר בעוד כמה דורות, וגם אלו שאולי כן ייזכרו - גם הם יישכחו בסופו של דבר. זה רק עניין של זמן.

כבר היו לנו אלפי איינשטיינים שחיו ומתו באיזה כפר קטן בימי הביניים, והשקיעו את מיטבם בשאלות כמו איפה כדאי למקם את הצינורות בשדה. כבר היו לנו אלפי נפוליאונים, שחיו ומתו לפני 30 אלף שנים, והנהיגו רק כמה עשרות אנשים במרדף אחרי ממותה. כבר חיו אינסוף בני אדם לפנינו ויחיו אינסוף אחרינו. אנחנו רק שבריר מהיקום. כאילו מעולם לא היינו.

ומי יודע, רוח בני האדם - העולה היא למעלה, או היורדת היא למטה לארץ? ומי יודע מה התכלית, אם יש בכלל כזו?
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 25/02/20214
אתה ממש צודק. הקורונה לא פגעה כלל בחסידים!

מי שהולך בדרך רבותיו ניצול מהקורונה

ויפה כתבת "הטיש החסידי היה חייב להמשיך בתקופת הקורונה לדידם של אלו הרואים בזה אמצעי להגיע לתכלית ואלו ואלו דברי אלוקים חיים"
▾ דווח על תגובה זו  0 
הציבור רוצה... | 25/02/20213
המצב של הציונים בקרשים, בחירות רביעיות בשנתיים. אין להם אפשרות לשלטון יציב. כת רק לא ביבי בסכסוך עמוק וקשה עם כת רק ביבי, החרדים לא קשורים לסכסוך הציוני הפנימי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שאול זקן | 25/02/20212
והדרך שלנו היא האמצע לא זה ולא זה
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב | 25/02/20211
הליטאים לא חלקו על חזל שאמרו ," תכלית חכמה , תשובה ומעשים טובים "ואמרו ת"ת כנגד כולם"ולכן החשיבו את הלימוד ,
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"