למה הם מסננים אותך? // הרב יעקב בוצ'קובסקי

במקרים רבים, לחרדי העמל לפרנסתו, יש תחושת חוסר חיבור ושייכות. כמדי שבוע, מפורסמת ב'כיכר השבת', חוברת מיוחדת עם טור נבחר מביהמ"ד 'חלקי בעמלי', והשבוע; הרב יעקב בוצ'קובסקי על קבלה למוסדות (ישיבות)

 (צילום: שאטרסטוק)
(צילום: שאטרסטוק)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
י.......... | 13/06/20218
פעם הרבה מהחינוך והחוזק בא מהבית וזה השפיע על החלשים, היום החברה תופסת את רוב רובו של האדם וזה הדבר שמשפיע יכול להיות יותר מהבית!!!

החינוך בדור הזה כל כך קשה שמעדיפים למנוע לפחות חלק מהקשיים
▾ דווח על תגובה זו  0 
הייתי שם | 13/06/20217
כשהייתי ילד לפני עשרים שנה היה לי חבר אחד עם מחשב וסרטים של גרובייס וזה היה פיתוי גדול עבור החברים לבוא אליו

היום בן של אברך מצומצם שיהיה לו חבר עם מחשב ואינטרנט מסונן של היום !!! יהיה לו נסיון פי אלף!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
איך נסיון אם... | 13/06/2021 
מסונן ? במסונן הכל מסונן .
▾ דווח על תגובה זו  0 
קובי | 12/06/20216
צודק בכל מילה!!!!!

לרוב הציבור החרדי אין שום בעיה עם אדם העמל לפרנסתו אלא עם אותם אנשים שביחד עם היציאה לעבודה גם היראת שמים יוצאת לה לאינשהו........

הדברים ברורים לכל בר דעת זה מתבטא בדברים שהילדים נחשפים בבתים הללו אינטרנט ריאליטי חילוני וכדו' וכמובן לבוש האשה וצניעותה וכל המסתעף מן העניין.

ואין שום סיבה שילד חרדי ילמד עם כאלה ילדים כמו שאנחנו לא מעוניינים שילדינו ילמדו עם מיזרוחניקים!!

אגב כל מי שזה מפריע לו מוזמן לשלוח את ילדיו לבתי ספר הכלליים וגם לפתוח בית כנסת לעצמו ושלא יצביע למפלגה חרדית, אנחנו מעוניינים במשפחות בני תורה שהאשה צנועה וכו' וכמובן שאין שום משמעות לעיסוק האבא אלא לדרך חיים שבה הבית מתנהל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מיזרוחניקים..  | 13/06/2021 
יפה לך האהבת חינם. רואים כמה שאתה אוהבבבבב אותם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ר.כ | 11/06/20215
כתבה מאד מעניינת ששוה לקדם, להעלות על השולחן ולפתח דיון ציבורי במגזר.

הנושא רותח וכואב, אברכים לשעבר לנשים שלמדו בסמינרים הנחשבים ייצאו להתפרנס בכבוד הפכו בריכוזים החרדיים לסוג ב. ויש נקודה שחובה לציין, זה הצביעות. הרי הרב התקדמו ואם חוקרים מינימלית את השטח, אותן משפחות שבבתי הספר הקלאסיים גם כן מחזיקים מחשב, סמארטפון עם ווטס אפ וגם פאה ארוכה בארון ליציאות מהעיר.

אין פה באמת ערכים לרב. חוץ מזה באיזה זכות בתי ספר פוסלים קהילה שלמה יראי שמיים מושווים אותם לפחותים, עדיין יש הבדל בין מי שמחזיק טלויזיה למי שמחזיק מחשב עם תכנים מבוקרים, החיצוני לא יכול לקבוע וחובה לתת

צ'אנס ולשקול כל מקרה לגופו בלי הכללה , כי בסוף המצב הזה גורם לפרידה ולא החרדים העובדים
▾ דווח על תגובה זו  0 
מישהו | 10/06/20214
והבה לא נשכח את הגזענות...
▾ דווח על תגובה זו  0 
ששש... שלא... | 13/06/2021 
ו אותך
▾ דווח על תגובה זו  0 
147 | 10/06/20213
אהבתי, זה נכון מאוד שיש בעיה עם מי שמנהל אורח חיים מודרני ופחות עם מי שעובד, אבל יש שאלה כללית, בדור הקודם קבלו את כולם, כולל ילדים מבתים הרבה פחות חזקים ממה שאנחנו יכולים לדמיין, ומעט ילדים טובים וחדקים בכיתה השפיעו לטובה על כל השאר, אז לשאלתי: מה השתנה בחינוך ובגאווה היהודית שאנחנו כל כך חוששים היום להפגיש את הילד עם משהו אחר ואפילו 'פחות טוב' ממה שהוא? למה החינוך שלה לא מספיק חזק? במה הוא השתנה מהדור הקודם שבו הירבנו תורה ויראת שמים אצל אנשים שבאו מרחוק?
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי חושב | 10/06/20212
צודק ב 💯%
▾ דווח על תגובה זו  0 
דברי הבל | 10/06/20211
בדור הקודם לקחו מכל הבא ליד, עקב השואה הנוראה, על מנת להציל. ואלו הם דור ההורים האברכים שהקימו את עולם התורה. היום הכל גאווה גאווה גאווה, את מי לא לקבל כדי להחשב מוסד יוקרתי
▾ דווח על תגובה זו  0 
... | 13/06/2021 
בדור הקודם לא היו סמארטפונים ואייפונים ואינטרנט נגיש וזמין וכ"כ הרבה סחי ורפש ומיאוס ומתירנות כמו בדורינו. זה למה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לכו לעזאזל | 10/06/2021 
צודק לגמרי. הכותב מנסה להצדיק את הגאווה הסרוחה של מנהלי המוסדות
▾ דווח על תגובה זו  0 
אויאוי אוי | 11/06/2021 
אוי אוי אוי, ממש מסכנים מנהלי המוסדות, מה יעשו?.... מסכנים הילדים המתוקים שלא קיבלו אותם כי אבא שלהם עובד ולא מסתובב בין גמח לגמח לקבץ נדבות.

לנו יש שישה ילדים ובעלי יצא לעבודה מתוך בחירה לפרנס את משפחתו בכבוד, אין לנו אייפונים ואנחנו ממש לא מודרניים, אבל היה לנו ברור שלא יקבלו את בננו המחונן לת"ת של האברכים בלבד, ואפילו לא ניסינו.

אני רואה מלא אברכי פח, סליחה על הבוטות, שילדיהים חצופים, אלימים, ומסתובבים כל היום ברחוב, אבל הם בת"ת הכי נחשב כי האבא אברך.

חבל שמסתמכים רק על הגדרות ולא באמת על יראת שמים ושמירת מצוות כהלכה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"